Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szevasztok!
Ahogy beigértem kép az elégett alkatrészröl,még a másik oldalán is van egy bigyó ami elpárolgott,csak sajnos képtelen a telefonom a makróra.
Kicsit messzebbről csináld máskor, onnan ahol már éles. Majd a képernyőn nagyítjuk ha kell, de így nem lehet. Ha jól látom ami itt láthatóan sérült az egy dióda. A tőle jobbra lévő hasonló méretűről olvasd le a feliratot és szerezz egy olyat ennek a pótlására. A másik oldalt nem látom, így nem tudom ott mi sérült. Persze a dióda hibának oka van, ezt is ki kéne deríteni. Lehet más hibás alkatrész a panelen, vagy azon kívül. No innen kezd a dolog érdekes lenni, mert rajz és mérés kéne hozzá.
![]() A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2013
Holnap legyártom azt is,mármint a másik oldalt,a hiba oka az hogy 24volt szaladt bele feltehetöleg,köszi hogy foglalkozol velem!
Mérni max multiméterem van..rajz na az már érdekesebb túrom a netet hátha,bár atom kétséges..
Akkor lehet, hogy ennek a diódának a túlfeszültség védelem volt a dolga. Ha a másik oldalon egy ilyen ment szét van egy kis esély, hogy a többi rész megúszta. Persze mérget ne vegyél rá.
![]()
Szevasz!Újra fotóztam mindkét oldalt,arról a diódáról leirtam a számokat:BTS621L 1,F922.
Remélem kivehetö a hibás pont ![]()
Kifutó tétel, többet nem rendelhető. Úgy hogy marad az ebay: BTS621L1
Persze erősen kérdéses, hogy csak annak van-e baja, amin ez meglátszik... Idézet: „Újra fotóztam” Hát, ezzel a fotóval nem lettünk előrébb. Mintha valami mobiltelefonnal készült volna... egy darab felirat nem látszik seholse. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2013
Üdv.
Bocs a képek miatt,valóban mobilos fotó.Megpróbálok szerezni egy normális kamerát. Gondolom nekem a fent emlitett alkatrészböl csak az smd változat jó ugye? Végülis úgy vagyok vele ha jó lesz,hurrá!Ha nem legalább megpróbáltam,ha annyira rendbe jönne ,hogy ki lehet olvasni a beállitásokat belöle akkor már örülök! Egyébként meg köszönöm a segitséget! Idézet: „Gondolom nekem a fent emlitett alkatrészböl csak az smd változat jó ugye?” Nem, nem az smd változat a jó, hanem pontosan ugyanaz a változat, mint ami a panelodon van. Egy életlen kép alapján én inkább nem tippelgetek, hogy melyik van rajta.
Üdv!
A képen látható egy (óra, belső-külső hm, voltmérő) autós egység. A kérdésem a következő lenne: Az egységnek csak akkor van háttérvilágítása ha a szivargyújtót bedugjuk. A szivargyújtó részét szétszedném és a világításkapcsolóra kötném (hogy együtt kapcsoljon fel a műszerfal világításával). Ez lehetséges e, ha igen akkor hogyan tegyem ezt és ha arra kötném akkor is mérne akksi feszt? Válaszokat előre köszönöm! Egyébként egy Peugeot 305-ről lenne szó amibe kerülne az egység. A másik kép az unix szerint a kapcsoló lábkiosztása. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2013
Ha az órához van külön elem (ne felejtse el a beállítást), akkor szerintem be lehet kötni.
A világítás kapcsolón vagy a biztosíték tábla körül (amelyik jobban kézre esik) kell megkeresned azt a vezetéket, amelyik a világítás bekapcsolásakor a helyzetjelzőkhöz, vagy a műszerfal világításához megy. A testet meg az autó karosszériájáról vagy a műszerfal közös testpontjáról le tudod venni.
Igen van elem az órához. Én is erre gondoltam, hogy a bizt. táblához kötném de inkább megkérdeztem. Még annyi, hogy így is mutatná a töltési szintet?
Szevasz!leltem egy ilyen oldalt itt az irja van nekik..
Kérdeztem a helyi boltban 4200ft tudnak hozni
Megpróbálhatod, de nem biztos, hogy csak ez ment tönkre. Viszont ha szerencséd van működhet.
Szevasz!
Tuti hogy nem csak ez..holnap lesz nálam egy jobbféle fényképezőgép na akkor majd normálisan lefényképezem és fel teszem. Ez csak próba a felélesztésre.
Szia !
Küldtem magánt alkatrész ügyben. Üdv! Justice
Sziasztok
Egy Audi utánagyártott ledes lámpát kéne javítanom. A problémám hogy egy vezetékről megy a helyzetjelző és a féklámpa is, amit nem ismerek. Ez az egy vezeték megy egy elektronikába mi viszi a két led sort. (ez az elektronika romlott el) A kérdésem az volna hogy a vezetéken mi dönti el hogy mi égjen, tehát mit csinál az elektronika?
Köszönöm a választ.
AZ elektronikát félig sikerült csak kibontanom, ami 2-3db tranzisztort tartalmaz. Ez elég kevés PWM vezérlőhöz, ha csak nem alapból nem PWM megy bele. Tehát vagy egy kitöltési szint vagy egy feszültség szint után kapcsolja be a féklámpát. Sajnos az autó nincs nálam hogy ezt megnézhessem...
A gond az, hogy ezekről nem sok infó szokott lenni, hogy konkrétan hogyan vezérlik a lámpát. A másik meg, hogy csak annyit írtál, hogy Audi lámpa. Na most itt is lehet eltérés, hogy milyen évjáratú az autó, akkor mit használtak, stb. De ezt max úgy lehetne kideríteni, hogy egy szkóppal rámérni arra a vezérlő szálra és akkor valami kiderülhetne, hogy miféle jel megy rajta. Ezeket az elektronikákat meg nem nagyon szokták javítani, mivel semmi adat nincs róla, nem lehet tudni hogyan épül fel, pontosan mit csinál.
Idézet: „AZ elektronikát félig sikerült csak kibontanom, ami 2-3db tranzisztort tartalmaz. Ez elég kevés PWM vezérlőhöz, ha csak nem alapból nem PWM megy bele.” De! Eleve a PWM jel jön a lámpába. A PWM vezérlő abban a számítógépben van, ami az autó összes lámpáját vezérli. A lámpa amúgy egyetlen lámpa, és hogy jobban ég vagy kevésbé ég, azt a számítógép vezérli a PWM kitöltési tényezőjével. Idézet: „De ezt max úgy lehetne kideríteni, hogy egy szkóppal rámérni arra a vezérlő szálra” Vagy rádugod a diagnosztikai csatlakozóra a számítógépedet, és kiolvasod a vezérlő számítógépből, hogy mi van éppen. Az enyém pl. megmondja, hogy éppen hány százalékkal mennek az izzók, amikor felkapcsolom a helyzetjelzőt, vagy rálépek a fékre, a szám megváltozik.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Akkor az van amit sejtettem, és rém egyszerű ez a kis elektronika. Az lesz hogy iderendelem az autót és megmérem a helyzetjelző- féklámpa feszültség értékét. Kap egy komparátort és 2 áramgenerátort vagy sima soros ellenállást a lednek.
Hello! Helyesebben "Kap egy integrátort komparátort és 2 áramgenerátort vagy sima soros ellenállást a lednek." Ha PWM-el van vezérelve.. üdv!
Sziasztok! A következőkben kérnék segítséget. Megálltunk vásárolni (kb. 15percre), majd nem indult az autó . A kijelzőn a kontroll lámpák elaludtak, a kódos kulcsot felismerte, de az AC nem zúgott. Rendesen forgatott, de valamiért nem "kapta" el. Autóvillamosságis végigmérte van feszkó mindenütt, biztosítékokat is végignéztük. Gyertyák rendben, szikra van. Ja, benzin is van benne! A szerelő komputerre tippel, de azért még lecsekkolnám mielőtt megrendeljük (nem két fillér). Sajnos mesterkulcs nincs. Az inerciakapcsolót is megnéztük már, az rendben van, valószínűleg nem ez az ok.
Köszönöm.
Először is milyen autóról van szó? Másodszor ha az AC nem zúg, akkor ott kell keresgélni a hibát. áramot megkapja-e, ha nem, akkor biztosíték, relé jó-e, relé kap-e vezérlést, stb. Ha kap áramot az AC, de nem zúg, akkor az adta meg magát.
Kérlek segítsetek!
Van egy fiat punto 1 em, és az lenne vele a bajom hogy a benzin tank mérő óra kanyarban elkezd lengedezni és nem a helyes mértéket mutatja!!! a mellékelt képeken látszik az óra, ami tekercses. valami pontosító ellenállást be lehetne-e rakni vagy nem tudom ! kérlek segítsetek! A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Idézet: „vagy nem tudom !” Én leginkább erre szavaznék ![]() A kérdés az, hogy az autó új korában is ezt csinálta-e (ehhez kéne találni valakit, aki akkoriban is rendelkezett ilyennel, és meg tudja mondani). Ha igen, akkor kb. értelmetlen ellene küzdeni. Ha nem, akkor meg nyilván valami alkatrész tönkrement azóta, azt kell megkeresni és kicserélni.
Ez az autó már újkorában is ezt tudta. Ahogy köbzoli írja is egyenes úton nézegesd ne kanyarban.
![]()
Elnézést, a Téma címében adtam meg, nem tudtam, hogy az nem jelenik meg: Fiat Palio Weekend 1.2. Immobiliser is van benne. A biztiket végignézte az auróvillamosságis, azok rendben, illetve a vezetékeket is, van-e áram, de az is ok. A gyújtáskapcsolót is nézte, az is ok. jóformán mindent végigmért, aztán feltette a kezét. Olyant mintha tiltana.
d*e most van megoldás vagy nincs? m*ert ez engem nagyon idegesít!
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |