Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Igen, van benne olaj, eszi, de rendszresen töltöm utána.
Pedig a hidrotőkétől nem a kipufogóban lesz ronda a hangja, hanem a motortérben. Olyan dízeles kopogása van, mint pl. egy dízel kettes golf motorjának, ha felnyitod a motorháztetejét, csak kb. kétszer olyan gyorsan.
Többféle létezik. Van amit csere előtt az olajba, de van olyan is amit az olaj csere előtt olaj helyett kell egy kis időre betölteni.
Értem , köszönöm!
De lehet szinten a hidrotőke ha csak 3000 fordulaton cserreg? Vagy teljesen hülyét csinálok magamból?
Lehet, ha olyan hézagnál van elakadva. A legjobb tisztítás ez. Hanem segít csak a csere marad, esetleg a mechanikai takarítás.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2013
Az a baj ezekkel, hogy feloldja a lerakódást, de aztán mivan, ha rosszabb helyen rakódik le? Egy főtengely/hajtókarcsapágy olajozónyílás ha eldugul, az rövid úton drága javítást fog eredményezni...
Természetesen utána olajat és szűrőt is kell cserélni. Szélsőséges esetben az olajteknőt is le kell szerelni és a szivattyú durva szűrőjéből is ki kell tisztogatni a dzsuvát. Ezek csak a motor darabokra szedése nélküli módszerek.
![]()
Idézet: „hogy feloldja a lerakódást, de aztán mivan, ha rosszabb helyen rakódik le?” Ha fel oldódott aktor mar csak a szűrön keresztül mehet újra a főtengely csapágyához , nem?
Az attól függ, hol volt lerakódva. Meg mondjuk nem oldódik fel teljesen, hanem csak pl. leválik valahonnan egy lerakódás, bekerül az olajáramba, és épp egy olajozónyílásnál akad fenn. Nem vitatkozni akarok, csak megemlítettem, hogy lehet ezeknek a tisztítószereknek nem várt mellékhatásaik is...
Én meg csak tanulni akarok, de úgy tudtam ,miután az olaj a pompán , a szúrón keresztül elvégezte dolgát szabad eséssel visszafolyik a helyere, aztán megint kezdi elölről, nem?
De ha a szűrő után, de még a kenési helyre kerülés előtt old fel valamit, ami egy apró furatot esetleg eltömít, akkor csinálhat kárt.
Ha a tőke hamar abbahagyja a csattogást és csak hidegen csinálja, az még nem nagy gond, de ha hosszabb ideig csattog, azon már csak a kiszedés, tisztítás, esetleg csere segít.
Így mar értem. DE hidegen vastag az olaj ilyenkor kenne jobban tömítsen , NEM? Melegen mar kopoghat egy hidrotoke mert könnyen elfolyik az olaj a dugult, szorult , sérült , hidrotokebol?
A hidrotőke az olajzási rendszer legvégén van, tehát indítás után oda jut el legkésőbb az olajnyomás. Plusz mivel hideg az olaj, ezért sűrűbb is, mint melegen, ezért még nehezebben jut el oda ahová kellene.
Köszönöm a leckéket . Akkor tudnál segíteni abban is miért csörömpöl 3000 környéken?
Az előtt nem talán az után mar nem hallatszik?
Csörömpölés mondjuk lehet adott fordulaton olyasmitől, hogy valamelyik csapágy kopott, vagy fel van tágulva a leszorítása. Vagy ha láncos vezérlésű motor, akkor megérett a cserére a lánc. Mikori Opel az a szomszédé és milyen motorral van?
Após 3-4 éve beszereltetett a Fordjába egy központizár távvezérlést.
Mostanáig lepusztult annyira, hogy egyik már egyáltalán nem nyitja, a másik meg csak 2 m -en belülről. Elemek cserélve lettek mindkettőben. Lehet ezt orvosolni valahogy, vagy vetessek vele újat? Vasárnap hozza a járgányt, mit érdemes megnézni? Köszi előre is.
Főleg hideg időben ,mikor nehezen indul az öreg akkuval én mindig úgy indítok, hogy rajta van a hálózati töltő. Kertes házban lakom , az autót ritkán használom és a Trabantban így 9 évig volt jó a gyári akksi. Ha nem lett volna módom a kis hálózati segítségre, akkor 6 év után már cserélnem kellett volna . Általában elég volt 10 perc , kicsit felkavarta az elektrolitet és ettől kisebb is lett a belső ellenállása.
(Ne indítózz úgy hogy rajta van a töltő, mert azt tilos!). Tudom a mai autók tele vannak elektronikával " Renault Clio.-nk van 21 éves " de én nem gondolom ,hogy egy kisebb 4-8000 Ft.-os töltő tönkre tudja tenni nem tud akkora feszültséget adni. Ezek ráadásul csak csepptöltenek. Régebben voltak az orosz töltők olcsók voltak, masszívak , állíthatók és árammérősek ezeket feltudtam tekerni 6-10 amperig . Végül is a kérdésem, mit tehetek tönkre ha úgy indítózom , hogy közben rajt a töltő ?
Leginkább a töltőt. A régi töltők persze nem jöttek zavarba ettől egyrészt a szelén egyenirányító miatt, másrészt a kis teljesítményű ezáltal nagy belső ellenállású trafó miatt. Akkoriban szokás is volt szikroszkóppal ellenőrizni az üzemképességet.
![]()
Sziasztok!
Mire jó az autóban a 3SB 004 885-00 jelzésű relé ?
Mint a többi négylábú. Kapcsol egy nagyobb fogyasztót.
A megfelelő olaj van betöltve? Az egy igen nagy baromság amit az olaj sűrűségről írtál. Ezekbe az autókba szigorúan a könyvében előírt, vagy azonos paraméterekkel rendelkező olaj tölthető. Német autók eleve szintetikus kenésűek.!!!
Köszönöm. Ha az autónak nem árt akkor nyugodt lehetek .
Tévedtél , ez nem kapcsolhat nagyobb fogyasztót , érintkező sincs benne amit zárhatna
![]()
Csak feltételezés volt az olaj vékonyodása és főleg kérdés .
Biztos igen mert a gazdája vigyáz az autóra .
Akkor viszont nem is relé. Ebből a képből gondoltam.
Igen , pontosan én is arról beszélgetek, 2 hete került a bele hozzam, azóta keresem mi lehet , eddig értem el a tegnap hogy megtudtam minek is a bele.
Valami mágneses teret figyelhet vagy hasonló, a tekercs meg van ugyan benne, de nincs vas-maga , egy mágnes van belelógatva ami mozoghat a tekercs belsejében . 2 tekercs van csévélve rá.
A szintetikus "olajak " általában vékonyak. Viszont már indítózásnál elkezdődik a kenés, ami a "vastagabb""nál sokkal később indul el. Ami a motorra rendkívül káros, főleg mikor még hideg. Az olaj elhasználtságát is jelezheti a " varrógép effektus "főként hideg időben. De ez indításnál jelentkezik, és a melegedés hatására csökken, esetleg meg is szűnik.
Ennek a száma csak az utolsó két karakterben tér el. Ez egy zümmer, ami hangjelzést ad ha kinyitod az ajtót égő lámpánál.
Nem a riasztó része véletlen???
|
Bejelentkezés
Hirdetés |