Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   152 / 342
(#) Szebence válasza potyo hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Igen, van benne olaj, eszi, de rendszresen töltöm utána.
(#) potyo válasza Szebence hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Pedig a hidrotőkétől nem a kipufogóban lesz ronda a hangja, hanem a motortérben. Olyan dízeles kopogása van, mint pl. egy dízel kettes golf motorjának, ha felnyitod a motorháztetejét, csak kb. kétszer olyan gyorsan.
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Többféle létezik. Van amit csere előtt az olajba, de van olyan is amit az olaj csere előtt olaj helyett kell egy kis időre betölteni.
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Értem , köszönöm!
De lehet szinten a hidrotőke ha csak 3000 fordulaton cserreg? Vagy teljesen hülyét csinálok magamból?
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Lehet, ha olyan hézagnál van elakadva. A legjobb tisztítás ez. Hanem segít csak a csere marad, esetleg a mechanikai takarítás.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2013
(#) potyo válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Az a baj ezekkel, hogy feloldja a lerakódást, de aztán mivan, ha rosszabb helyen rakódik le? Egy főtengely/hajtókarcsapágy olajozónyílás ha eldugul, az rövid úton drága javítást fog eredményezni...
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Természetesen utána olajat és szűrőt is kell cserélni. Szélsőséges esetben az olajteknőt is le kell szerelni és a szivattyú durva szűrőjéből is ki kell tisztogatni a dzsuvát. Ezek csak a motor darabokra szedése nélküli módszerek. Ne bonyolódjunk bele.
(#) laszlo raduj válasza potyo hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Idézet:
„hogy feloldja a lerakódást, de aztán mivan, ha rosszabb helyen rakódik le?”


Ha fel oldódott aktor mar csak a szűrön keresztül mehet újra a főtengely csapágyához , nem?
(#) potyo válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Az attól függ, hol volt lerakódva. Meg mondjuk nem oldódik fel teljesen, hanem csak pl. leválik valahonnan egy lerakódás, bekerül az olajáramba, és épp egy olajozónyílásnál akad fenn. Nem vitatkozni akarok, csak megemlítettem, hogy lehet ezeknek a tisztítószereknek nem várt mellékhatásaik is...
(#) laszlo raduj válasza potyo hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Én meg csak tanulni akarok, de úgy tudtam ,miután az olaj a pompán , a szúrón keresztül elvégezte dolgát szabad eséssel visszafolyik a helyere, aztán megint kezdi elölről, nem?
(#) Ricsi89 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
De ha a szűrő után, de még a kenési helyre kerülés előtt old fel valamit, ami egy apró furatot esetleg eltömít, akkor csinálhat kárt.
Ha a tőke hamar abbahagyja a csattogást és csak hidegen csinálja, az még nem nagy gond, de ha hosszabb ideig csattog, azon már csak a kiszedés, tisztítás, esetleg csere segít.
(#) laszlo raduj válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Így mar értem. DE hidegen vastag az olaj ilyenkor kenne jobban tömítsen , NEM? Melegen mar kopoghat egy hidrotoke mert könnyen elfolyik az olaj a dugult, szorult , sérült , hidrotokebol?
(#) Ricsi89 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 6, 2013 / 1
 
A hidrotőke az olajzási rendszer legvégén van, tehát indítás után oda jut el legkésőbb az olajnyomás. Plusz mivel hideg az olaj, ezért sűrűbb is, mint melegen, ezért még nehezebben jut el oda ahová kellene.
(#) laszlo raduj válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Köszönöm a leckéket . Akkor tudnál segíteni abban is miért csörömpöl 3000 környéken?
Az előtt nem talán az után mar nem hallatszik?
(#) potyo válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Csörömpölés mondjuk lehet adott fordulaton olyasmitől, hogy valamelyik csapágy kopott, vagy fel van tágulva a leszorítása. Vagy ha láncos vezérlésű motor, akkor megérett a cserére a lánc. Mikori Opel az a szomszédé és milyen motorral van?
(#) Szpisti hozzászólása Dec 6, 2013 /
 
Após 3-4 éve beszereltetett a Fordjába egy központizár távvezérlést.
Mostanáig lepusztult annyira, hogy egyik már egyáltalán nem nyitja, a másik meg csak 2 m -en belülről. Elemek cserélve lettek mindkettőben.
Lehet ezt orvosolni valahogy, vagy vetessek vele újat?

Vasárnap hozza a járgányt, mit érdemes megnézni?
Köszi előre is.
(#) apeape válasza Demente hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Főleg hideg időben ,mikor nehezen indul az öreg akkuval én mindig úgy indítok, hogy rajta van a hálózati töltő. Kertes házban lakom , az autót ritkán használom és a Trabantban így 9 évig volt jó a gyári akksi. Ha nem lett volna módom a kis hálózati segítségre, akkor 6 év után már cserélnem kellett volna . Általában elég volt 10 perc , kicsit felkavarta az elektrolitet és ettől kisebb is lett a belső ellenállása.

(Ne indítózz úgy hogy rajta van a töltő, mert azt tilos!).

Tudom a mai autók tele vannak elektronikával " Renault Clio.-nk van 21 éves " de én nem gondolom ,hogy egy kisebb 4-8000 Ft.-os töltő tönkre tudja tenni nem tud akkora feszültséget adni. Ezek ráadásul csak csepptöltenek. Régebben voltak az orosz töltők olcsók voltak, masszívak , állíthatók és árammérősek ezeket feltudtam tekerni 6-10 amperig .
Végül is a kérdésem, mit tehetek tönkre ha úgy indítózom , hogy közben rajt a töltő ?
(#) Ge Lee válasza apeape hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Leginkább a töltőt. A régi töltők persze nem jöttek zavarba ettől egyrészt a szelén egyenirányító miatt, másrészt a kis teljesítményű ezáltal nagy belső ellenállású trafó miatt. Akkoriban szokás is volt szikroszkóppal ellenőrizni az üzemképességet.
(#) laszlo raduj hozzászólása Dec 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Mire jó az autóban a 3SB 004 885-00 jelzésű relé ?
(#) zolika60 válasza apeape hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
A töltőt.
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Mint a többi négylábú. Kapcsol egy nagyobb fogyasztót.
(#) stevepapa válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
A megfelelő olaj van betöltve? Az egy igen nagy baromság amit az olaj sűrűségről írtál. Ezekbe az autókba szigorúan a könyvében előírt, vagy azonos paraméterekkel rendelkező olaj tölthető. Német autók eleve szintetikus kenésűek.!!!
(#) apeape válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Köszönöm. Ha az autónak nem árt akkor nyugodt lehetek .
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Tévedtél , ez nem kapcsolhat nagyobb fogyasztót , érintkező sincs benne amit zárhatna
(#) laszlo raduj válasza stevepapa hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Csak feltételezés volt az olaj vékonyodása és főleg kérdés .
Biztos igen mert a gazdája vigyáz az autóra .
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Akkor viszont nem is relé. Ebből a képből gondoltam.
(#) laszlo raduj válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Igen , pontosan én is arról beszélgetek, 2 hete került a bele hozzam, azóta keresem mi lehet , eddig értem el a tegnap hogy megtudtam minek is a bele.
Valami mágneses teret figyelhet vagy hasonló, a tekercs meg van ugyan benne, de nincs vas-maga , egy mágnes van belelógatva ami mozoghat a tekercs belsejében . 2 tekercs van csévélve rá.
(#) stevepapa válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
A szintetikus "olajak " általában vékonyak. Viszont már indítózásnál elkezdődik a kenés, ami a "vastagabb""nál sokkal később indul el. Ami a motorra rendkívül káros, főleg mikor még hideg. Az olaj elhasználtságát is jelezheti a " varrógép effektus "főként hideg időben. De ez indításnál jelentkezik, és a melegedés hatására csökken, esetleg meg is szűnik.
(#) zolika60 válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Ennek a száma csak az utolsó két karakterben tér el. Ez egy zümmer, ami hangjelzést ad ha kinyitod az ajtót égő lámpánál.
(#) stevepapa válasza laszlo raduj hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Nem a riasztó része véletlen???
Következő: »»   152 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem