Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED rákötése 230V-ra
 
Témaindító: Laci4, idő: Nov 30, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   52 / 83
(#) Sorby hozzászólása Dec 3, 2013 /
 
Üdvözlet mindenkinek!
Van egy tápom erre kötöttem 5mm víz tiszta fehér ledet 8 db-ot és 1 db 68 ohm-os ellenállást.
A tapasztalatom a következő:
-23, 9v-nál világít minden led
-a gyújtófesz 2, 79-3, 27 közötti a ledeken
-egyforma fényerővel.
Kérdéseim:
-Miért van ekkora gyújtófesz különbség?
-Ha készítek több ilyen kört lehetséges hogy nem fog mind világítani?
Köszönöm. További szép napot!
Sorby
(#) proli007 válasza Sorby hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Hello!
- A nyitófeszültség (nem gyújtófesz) várhatóan a gyártási szórás miat változik. De ez így nem túl szerencsés.
- Ha a dióda nyitófeszültsége 2,79..3,27 között változik, akkor a legszélsőségesebb esetben a 8db dióda nyitófeszültsége 22,3V..26,16V között szór. A 68 ohm-al csak akkor lesz a diódák árama 25mA, ha mindnek a nyitófeszültsége az alacsony szintű 2,79V lenne. Vagy is így az áram még meg sem saccolható, ténylegesen mennyi, több sor esetén. Avagy maximum 7db-ot lenne ezekből célszerű sorba kötni, és ahhoz választani ellenállást vagy áramgenerátort..
üdv!
(#) Sorby válasza proli007 hozzászólására (») Dec 3, 2013 / 1
 
Helló!
Köszönöm a kiigazítást.
A kimeneti feszültséget tudom állítani 22,6- 28,2V között.
Ellenállást nem szeretnék mást használni mert ebből van 300db 0.4w 68 ohm.
24v-nál 7 leddel kb 50mA kapnának, szerintem így már bírni fogják.
1500db ledem van.
Üdv!
(#) proli007 válasza Sorby hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Hogy mekkora áramot kapcsolhatsz a Led-re, azt meg kell nézni az adatlapon. Ha ekkora szórással rendelkeznek a Led-ek, és ragaszkodsz az ellenállásodhoz, akkor szét kell válogatni a Led-eket nyitófeszültség alapján. Majd azonos nyitófeszültségű csoportokat létrehozni belőle. Majd a tápfeszt változtatva beállítania 68ohm-on a kiválasztott áramhoz tartozó feszültségesését. üdv!
(#) Sorby válasza proli007 hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Sajna a lednek csak ez a papírja van.
(#) kameleon2 válasza djsms hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
30Ft/db???? Hol? Én 3-400 alatt sehol nem találtam..
(#) djsms válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Én az 1W-os ledre értettem! Ebay-en 50db 1500Ft, így 1500/50=30Ft/db jön ki.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Dec 3, 2013 /
 
Megfelelő a hűlése a lámpáknak? Nem lehet, hogy túlmelegednek?
Meg tudod mérni, mekkora áramot nyom a LEDekbe drájver? (Hülyén néz ki, de akkor is ez az újmódi helyesírás ) Az adatlapok 350 mA áramot írnak, tapasztalatom szerint a külön kapható valahányszor 1W meghajtók ennél kevesebb, 300-320 mA áramot adnak (sőt, a leírás szerint ennyit kell tudniuk). A fényerő így valamivel kevesebb, de még nem ment tönkre LED.
(#) crazybob válasza Sorby hozzászólására (») Dec 4, 2013 /
 
Üdv. Nem találkoztam mèg ennyire eltérő nyitófeszültségű ledekkel egy szériàból, pedig több ezret rendelek havonta. Azok mV eltérésűek. Én megépítettem Skory kapcsolóüzemü áramgenerátoràból többfélét is és egyikel sem volt gond.
(#) marone hozzászólása Dec 14, 2013 /
 
Sziasztok !
Azt szeretném kérdezni hogy a LED-eknél minőségben (fényerőben) van szórás az alapján hogy hol lett gyártva ?
Csak mert vettem energiatakarékos izzót R.alm márkájút, elég halványan világított , aztán ki lett cserélve egy O.ram-ra, és az kb. 1.5x annyi fényt adott, aztán 1W -al kisebb is a fogyasztása. (legalábbis a dobozok felirata szerint)
Szóval LED -eknél is előfordulhat ilyen, hogy vannak sz.rabb minőségűek ?
Kösz !
(#) Inhouse válasza marone hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Igen előfordulhat, sőt! A LED-eknek is vannak fajtáik, a régiek hagyományos "2 lábú" 5, vagy 3mm-es tokozottakkal készültek. Aztán abból is volt kicsit jobb, még később jöttek az SMD-k. Manapság már ez sem a sima pár mA-esek, hanem COB, vagy CREE LED-ek. Aztán, hogy ezek közül a gyártó épp mit épít be, és azt milyen minőségben teszi, az lutri a nevenincs gyártóknál. Az egy dolog, hogy kisebb a fénye, de pl. lehet, hogy 10-30 óra üzem után elpusztul.
(#) crazybob válasza marone hozzászólására (») Dec 16, 2013 /
 
Inhouse-hoz csatlakozva igazat adok. Tényleg nagyon sok múlik a gyártókon. Én sok olyan LED spottal találkoztam viszont, ahol csak a kis kondi miatt volt nagyon kicsi a fényerő. Viszont a LED sorozatoknál pl.: 5WR2UC ami 5mm-es 3-3.2V és 20mA áramfélvételű. Itt is különböző lehet a belső chip. Azaz ugyan az minden csak nem 6000mcd a leadott fény, hanem 16000mcd. Persze minden marad ugyan az, csak az ára nem.
(#) tjoni hozzászólása Dec 18, 2013 /
 
Sziasztok!
Ebayről rendeltem egy 10W-os RGB reflektort, és mikor kipróbáltam levágta a biztosítékot a házban, szóval szét szedtem és tettem úgy is egy próbát, aztán volt egy kis pukkanás az előtét kondenzátornál és levált a két vezeték és elfeketedett. Mitől volt ez? Meg lehet csinálni még?
(#) proli007 válasza tjoni hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Hello! Képet kellett volna feltenni. Ha a kondi lett zárlatos, és nincs benne bizti, akkor a Led-ek is megköszönték a "próbát". Javítani akkor lehet, ha csak a hálózat két pontja között jött létre zárlat. üdv!
(#) tjoni válasza proli007 hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Próbáltam, de nem küldi el a képet :/ adsz egy email címet, és oda elküldöm, köszi a gyors választ!
(#) Inhouse válasza tjoni hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Esetleg nem 12-24V-os volt az a 10W-os LED? Biztos, hogy 230V kellett neki?
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2013
(#) usane válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Amit én találtam az ebay-en arra 100-265V AC van írva.
(#) tjoni válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Úgy érzem ezt nagyon benéztem, mert szerintem igazad van :/// akkor ennek annyi?
(#) Inhouse válasza tjoni hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Nézz bele, ha ez olyan, amire gondolok, akkor van benne egy áramgenerátor. Elvileg az füstölt el. Ha szétszedhető, talán javítható.
(#) tjoni válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Igen van benne, az teljesen külön van...és az füstölt el :/ Akkor az kicserélhető?
(#) Inhouse válasza tjoni hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Mivel a 230V és a LED között volt, valószínűleg.
Cserélhető, de valószínű, hogy közelebb lesz a komplett lámpa árához így külön.
Nézd meg, hogy mi van ráírva a dobozra (ami nem egy előtétkondenzátor, hanem egy áramgenerátor), mennyi volt a kimeneti része? Azzal, vagy a biztonság kedvéért egy kicsit kevesebbel megtáplálva a LED-et kiderül, hogy az megmaradt-e?
Nézz bele a dobozba is, ha nincs kiöntve, akkor esetleg javítható.
Melyik vezeték égett el, az áramgenerátorhoz menő, vagy utána?
Ugye nem próbáltad nélküle is?
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2013
(#) kameleon2 hozzászólása Jan 11, 2014 /
 
Sziasztok! Kérdésem volna kínai LED fényforrásokal kapcsolatban. Most tartok a harmadik generációnál, próba- szerencse alapon. Azonban valamit nem teljesen értek. Legutoljára 5x3W-os fényforrásként árult GU10 -es fényforrásokat sikerült vennem, amik teszik is a dolgukat, 50W-os halogének helyett gyönyörűen világítanak, még a színhőmérsékletük is közel hasonló. Azonban: A Sorbakötött 5db LED-en az alábbi értékeket mértem: 15,5V kapocsfeszültség, 220mA áram. Ezt akárhogy osztom, szorzom, nekem, csak 3,41W jön ki. Mivel trafós előtét van bennük, nem értem, mi adja ki a 15 W-ot, mert képtelenségnek tűnik, hogy ennyi vesztesége lenne. Ez azt jelentené, hogy majdnem 12W-ot csak elfűt. Ez rosszabb hatásfok, mint egy izzólámpáé. Vagy tényleg ennyire rossz lenne a hatásfoka? Van esetleg köztetek valaki, akinek drágább Osram, vagy más gyártmányú hasonló fényforrása van és meg tudná mérni A kapocsfeszültséget és a ledeken átfolyó áramot? Most már nekiugrok, rámérek az AC oldali áramfelvételre is, mert valami nem stimmel. Azért kapálódzok, mert berendeltem már pár darab új 3W-os melegfehér LED-et, ha cserélni kellene - mégiscsak olcsóbb, mint komplett fényforrást venni. Csak szeretném látni, hogy nincsenek -e tényleg túlhajtott 1W-osok benne, mert ha a valódi 3W-osokat ugyanarra a driverre teszem és csak 4W-ot bírna el - akkor leég a driver, meg lehet, hogy viszi magával az új ledeket is.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Lehet az is, hogy az 1W/3w/5W mást jelent a kinainak, mint neked? A megvett lámpáról mutass egy linket, légy szíves!
(#) kameleon2 válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Bárhol megnézhető: Ilyen kivitel.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
A linken több lámpa szerepel, nem egyértelmű, hogy milyen fogyasztásút takar. Ilyen helyekről jobb nem vásárolni, hiába kecsegtető az ár.
A 15,5V teljesen rendben van, de 220 mA áram nem életszerű. Lehet hogy a frekvencia is beleszól a mérésedbe? Milyen kondenzátor van a tápegység végén? Lehet, hogy rossz?
Hőmérsékletügyileg is jó lenne megnézni. Kézzel elviselhető a hűtőfelület?
(#) kameleon2 válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Szia! a Cree LED-es elég egyforma minden kereskedőnél. A Kínaiak egyféléből csinálnak több ezret. Megcsináltam trafó+graetz -el a tápot 15,5V/220mA-re ugyanazt a fényerőt produkálta, mint a driverrel. Sőt azóta kicseréltem a LED-eket az utólag vásároltra - ugyanaz a fényerő. A külső trafós tesztek alatt viszont 60 - 62 fokos volt a hűtőborda (mértem) - amit saját kezűleg felpasztáztam, mert eredetileg elég pasztahiányos volt. Ez természetes?
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Szerintem pont a határon van. LED esetén réteghőmérséklet erősen befolyásolja az élettartamot. Minél hűvösebb, annál hosszabb életet lehet jósolni neki. A jelenség érdekes, ekkora hűtőborda azért 3W teljesítményt kacagva eldisszipálhatna. Megfelelően tud szellőzni a lámpa?
(#) kameleon2 válasza nedudgi hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
A szellőzés a bordákon át tud működni. Mivel eleve süllyesztett lámpatest Halox dobozokba került volna. A Halox méregdrága volt, így 110-es lefolyócsővel lett helyettesítve, aminek a köbtartalma több lett mint a Halox-é. Nyilván bent reked a meleg levegő, hiszen a dobozok a betonba vannak öntve a csöveken keresztül meg minimális a légáramlás. De amikor mértem a 60- max 62 fokot - szabad levegőn volt a lámpa. Én azt tapasztaltam amúgy, hogy a 3x3W-os élettartama magasabb volt ugyanabban a környezetben, mint az 5x3W-os. Tehát tényleg lehet, hogy az egységnyi kubatúrába bevitt hőmérséklet nagyobb és ez rontja az élettartamot. De erre nem nekem - a felhasználónak kellene gondolnom, hanem azoknak akik tervezték és gyártásba adták a fényforrást. Nyilván csinálhat a felhasználó is hülyeséget, de engem személy szerint felháborít, hogy központilag kivonatják az izzólámpát a piacról, miközben nincs megfelelő helyettesítése. A neoncsőből faragott energiatakarékosnak nevezett lámpatestek villódznak, nem természetes a fényük és nem azonnal adják ki a maximális fényerőt - tehát vakoskodik mellette az ember. A halogének 2500 órát tudnak, de melegszenek mint a bolond. A nálunk, boltban kapható LED-es fényforrások generációkkal öregebbek, mint a technológia - az izzókhoz mérten 100 de inkább 200 szoros áron. Nálam 86db egyforma GU 10-es süllyesztett lámpatest van. Már halogénnel sem egyszerű feladat megoldani a világítást. Gondoltam egyszer élünk - lecserélem LED-re. A harmadik generációt tesztelem, de az élettartama némelyiknek mindössze néhány nap. Az izzó ára 30-80Ft között mozog, a halogén 250-1200 között mozgott gyártótól függően. A LED-es fényforrások itthon 6-14000 Ft körül jönnének ki /db. A kínai változat 6-700Ft ugyanakkora fényerő mellett. Nem kell nagy ész ahhoz, hogy az ember kiszámolja. 1db itthon vásárolt LED izzó árából cserélném ki hagyományos izzókra a 86db fényforrásomat. Most LED van mindenhol és nem győzöm javítani - mert legalább valamelyest javítható. Már elgondolkodtam azon is, hogy központi trafókra bontom a köröket és kidobálom az összes drivert, de amíg magával a fényforrással is gond van - nem merek többet anyagilag reckírozni, mert már eddig is százezrekben van.
(#) nedudgi válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Én még mindig a technológia teszttel foglalkozom. Eddigi tapasztalataim alapján a 3-5W COB LED jött ki a leggazdaságosabbnak, üzemeltetés és beruházási költségek szempontjából. Kicsivel több munka a szerelés, mert kb 400lm körüli lesz a világítótest, viszont az ár nagy úr - nagy darabszámban (tehát jó áron) tudom beszerezni az összetevőket. Sajnos a szállítási idő megnövekedése miatt a projekt is lelassult. A betiltással kapcsolatban legmesszemenőbben egyetértek, korán jött és túl gyorsan lett lezavarva a dolog. A LED beépítése a világítótestekbe a kisebb látószög miatt körülményesebb, a lámpatesteket is cserélni kell.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2014
(#) djsms válasza kameleon2 hozzászólására (») Jan 12, 2014 /
 
Alapvető probléma, hogy "nem oda való" dologgal akarják/akarjuk helyettesíteni az izzólámpát. A mostani power ledek már bőven alkalmasak a világítás megoldására, de NEM a régi izzólámpához tervezett lámpatestekben!
Alapvető különbség, hogy míg az izzólámpa egyátalán nem érzékeny a környezeti hőmérsékletre, addig a ledek nagyon is. Az izzólámpához tervezett világítótest esetében inkább a környezetet próbálták az izzó által termelt jelentős hőtől védeni, a led esetében ez pedig nem éppen előnyös. Utóbbi esetében sokkal inkább a hő elvezetése lenne a lényeg.
Amíg kellően kevés hő termelődik csak addig korlátozottan, de kiváltható az izzólámpa közvetlenül a régi lámpatestben, de ez csak kis, néhány W-os teljesítményig igaz.
Szóval a hosszú távú és szerintem egyetlen megoldás az, ha a teljes berendezést lecseréljük a led számára megfelelő hőelvezetésű lámpatestre.
Egy jól megtervezett led-es világító berendezés esetében a szervizelhetőség (izzó csere) sem szempont, hiszen az élettartamuk nagyságrendekkel nagyobb.
Szóval a jelenlegi süllyesztett GU10 helyett egy merőben eltérő megoldás lenne a hosszú távon olcsó lehetőség.
Következő: »»   52 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem