Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlet mindenkinek!
Van egy tápom erre kötöttem 5mm víz tiszta fehér ledet 8 db-ot és 1 db 68 ohm-os ellenállást. A tapasztalatom a következő: -23, 9v-nál világít minden led -a gyújtófesz 2, 79-3, 27 közötti a ledeken -egyforma fényerővel. Kérdéseim: -Miért van ekkora gyújtófesz különbség? -Ha készítek több ilyen kört lehetséges hogy nem fog mind világítani? Köszönöm. További szép napot! Sorby
Hello!
- A nyitófeszültség (nem gyújtófesz) várhatóan a gyártási szórás miat változik. De ez így nem túl szerencsés. - Ha a dióda nyitófeszültsége 2,79..3,27 között változik, akkor a legszélsőségesebb esetben a 8db dióda nyitófeszültsége 22,3V..26,16V között szór. A 68 ohm-al csak akkor lesz a diódák árama 25mA, ha mindnek a nyitófeszültsége az alacsony szintű 2,79V lenne. Vagy is így az áram még meg sem saccolható, ténylegesen mennyi, több sor esetén. Avagy maximum 7db-ot lenne ezekből célszerű sorba kötni, és ahhoz választani ellenállást vagy áramgenerátort.. üdv!
Helló!
Köszönöm a kiigazítást. A kimeneti feszültséget tudom állítani 22,6- 28,2V között. Ellenállást nem szeretnék mást használni mert ebből van 300db 0.4w 68 ohm. 24v-nál 7 leddel kb 50mA kapnának, szerintem így már bírni fogják. 1500db ledem van. Üdv!
Hogy mekkora áramot kapcsolhatsz a Led-re, azt meg kell nézni az adatlapon. Ha ekkora szórással rendelkeznek a Led-ek, és ragaszkodsz az ellenállásodhoz, akkor szét kell válogatni a Led-eket nyitófeszültség alapján. Majd azonos nyitófeszültségű csoportokat létrehozni belőle. Majd a tápfeszt változtatva beállítania 68ohm-on a kiválasztott áramhoz tartozó feszültségesését. üdv!
Sajna a lednek csak ez a papírja van.
30Ft/db???? Hol? Én 3-400 alatt sehol nem találtam..
Én az 1W-os ledre értettem! Ebay-en 50db 1500Ft, így 1500/50=30Ft/db jön ki.
Megfelelő a hűlése a lámpáknak? Nem lehet, hogy túlmelegednek?
Meg tudod mérni, mekkora áramot nyom a LEDekbe drájver? (Hülyén néz ki, de akkor is ez az újmódi helyesírás ) Az adatlapok 350 mA áramot írnak, tapasztalatom szerint a külön kapható valahányszor 1W meghajtók ennél kevesebb, 300-320 mA áramot adnak (sőt, a leírás szerint ennyit kell tudniuk). A fényerő így valamivel kevesebb, de még nem ment tönkre LED.
Üdv. Nem találkoztam mèg ennyire eltérő nyitófeszültségű ledekkel egy szériàból, pedig több ezret rendelek havonta. Azok mV eltérésűek. Én megépítettem Skory kapcsolóüzemü áramgenerátoràból többfélét is és egyikel sem volt gond.
Sziasztok !
Azt szeretném kérdezni hogy a LED-eknél minőségben (fényerőben) van szórás az alapján hogy hol lett gyártva ? Csak mert vettem energiatakarékos izzót R.alm márkájút, elég halványan világított , aztán ki lett cserélve egy O.ram-ra, és az kb. 1.5x annyi fényt adott, aztán 1W -al kisebb is a fogyasztása. (legalábbis a dobozok felirata szerint) Szóval LED -eknél is előfordulhat ilyen, hogy vannak sz.rabb minőségűek ? Kösz !
Igen előfordulhat, sőt! A LED-eknek is vannak fajtáik, a régiek hagyományos "2 lábú" 5, vagy 3mm-es tokozottakkal készültek. Aztán abból is volt kicsit jobb, még később jöttek az SMD-k. Manapság már ez sem a sima pár mA-esek, hanem COB, vagy CREE LED-ek. Aztán, hogy ezek közül a gyártó épp mit épít be, és azt milyen minőségben teszi, az lutri a nevenincs gyártóknál. Az egy dolog, hogy kisebb a fénye, de pl. lehet, hogy 10-30 óra üzem után elpusztul.
Inhouse-hoz csatlakozva igazat adok. Tényleg nagyon sok múlik a gyártókon. Én sok olyan LED spottal találkoztam viszont, ahol csak a kis kondi miatt volt nagyon kicsi a fényerő. Viszont a LED sorozatoknál pl.: 5WR2UC ami 5mm-es 3-3.2V és 20mA áramfélvételű. Itt is különböző lehet a belső chip. Azaz ugyan az minden csak nem 6000mcd a leadott fény, hanem 16000mcd. Persze minden marad ugyan az, csak az ára nem.
Sziasztok!
Ebayről rendeltem egy 10W-os RGB reflektort, és mikor kipróbáltam levágta a biztosítékot a házban, szóval szét szedtem és tettem úgy is egy próbát, aztán volt egy kis pukkanás az előtét kondenzátornál és levált a két vezeték és elfeketedett. Mitől volt ez? Meg lehet csinálni még?
Hello! Képet kellett volna feltenni. Ha a kondi lett zárlatos, és nincs benne bizti, akkor a Led-ek is megköszönték a "próbát". Javítani akkor lehet, ha csak a hálózat két pontja között jött létre zárlat. üdv!
Próbáltam, de nem küldi el a képet :/ adsz egy email címet, és oda elküldöm, köszi a gyors választ!
Esetleg nem 12-24V-os volt az a 10W-os LED? Biztos, hogy 230V kellett neki?
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2013
Amit én találtam az ebay-en arra 100-265V AC van írva.
Úgy érzem ezt nagyon benéztem, mert szerintem igazad van :/// akkor ennek annyi?
Nézz bele, ha ez olyan, amire gondolok, akkor van benne egy áramgenerátor. Elvileg az füstölt el. Ha szétszedhető, talán javítható.
Igen van benne, az teljesen külön van...és az füstölt el :/ Akkor az kicserélhető?
Mivel a 230V és a LED között volt, valószínűleg.
Cserélhető, de valószínű, hogy közelebb lesz a komplett lámpa árához így külön. Nézd meg, hogy mi van ráírva a dobozra (ami nem egy előtétkondenzátor, hanem egy áramgenerátor), mennyi volt a kimeneti része? Azzal, vagy a biztonság kedvéért egy kicsit kevesebbel megtáplálva a LED-et kiderül, hogy az megmaradt-e? Nézz bele a dobozba is, ha nincs kiöntve, akkor esetleg javítható. Melyik vezeték égett el, az áramgenerátorhoz menő, vagy utána? Ugye nem próbáltad nélküle is? A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2013
Sziasztok! Kérdésem volna kínai LED fényforrásokal kapcsolatban. Most tartok a harmadik generációnál, próba- szerencse alapon. Azonban valamit nem teljesen értek. Legutoljára 5x3W-os fényforrásként árult GU10 -es fényforrásokat sikerült vennem, amik teszik is a dolgukat, 50W-os halogének helyett gyönyörűen világítanak, még a színhőmérsékletük is közel hasonló. Azonban: A Sorbakötött 5db LED-en az alábbi értékeket mértem: 15,5V kapocsfeszültség, 220mA áram. Ezt akárhogy osztom, szorzom, nekem, csak 3,41W jön ki. Mivel trafós előtét van bennük, nem értem, mi adja ki a 15 W-ot, mert képtelenségnek tűnik, hogy ennyi vesztesége lenne. Ez azt jelentené, hogy majdnem 12W-ot csak elfűt. Ez rosszabb hatásfok, mint egy izzólámpáé. Vagy tényleg ennyire rossz lenne a hatásfoka? Van esetleg köztetek valaki, akinek drágább Osram, vagy más gyártmányú hasonló fényforrása van és meg tudná mérni A kapocsfeszültséget és a ledeken átfolyó áramot? Most már nekiugrok, rámérek az AC oldali áramfelvételre is, mert valami nem stimmel. Azért kapálódzok, mert berendeltem már pár darab új 3W-os melegfehér LED-et, ha cserélni kellene - mégiscsak olcsóbb, mint komplett fényforrást venni. Csak szeretném látni, hogy nincsenek -e tényleg túlhajtott 1W-osok benne, mert ha a valódi 3W-osokat ugyanarra a driverre teszem és csak 4W-ot bírna el - akkor leég a driver, meg lehet, hogy viszi magával az új ledeket is.
Lehet az is, hogy az 1W/3w/5W mást jelent a kinainak, mint neked? A megvett lámpáról mutass egy linket, légy szíves!
Bárhol megnézhető: Ilyen kivitel.
A linken több lámpa szerepel, nem egyértelmű, hogy milyen fogyasztásút takar. Ilyen helyekről jobb nem vásárolni, hiába kecsegtető az ár.
A 15,5V teljesen rendben van, de 220 mA áram nem életszerű. Lehet hogy a frekvencia is beleszól a mérésedbe? Milyen kondenzátor van a tápegység végén? Lehet, hogy rossz? Hőmérsékletügyileg is jó lenne megnézni. Kézzel elviselhető a hűtőfelület?
Szia! a Cree LED-es elég egyforma minden kereskedőnél. A Kínaiak egyféléből csinálnak több ezret. Megcsináltam trafó+graetz -el a tápot 15,5V/220mA-re ugyanazt a fényerőt produkálta, mint a driverrel. Sőt azóta kicseréltem a LED-eket az utólag vásároltra - ugyanaz a fényerő. A külső trafós tesztek alatt viszont 60 - 62 fokos volt a hűtőborda (mértem) - amit saját kezűleg felpasztáztam, mert eredetileg elég pasztahiányos volt. Ez természetes?
Szerintem pont a határon van. LED esetén réteghőmérséklet erősen befolyásolja az élettartamot. Minél hűvösebb, annál hosszabb életet lehet jósolni neki. A jelenség érdekes, ekkora hűtőborda azért 3W teljesítményt kacagva eldisszipálhatna. Megfelelően tud szellőzni a lámpa?
A szellőzés a bordákon át tud működni. Mivel eleve süllyesztett lámpatest Halox dobozokba került volna. A Halox méregdrága volt, így 110-es lefolyócsővel lett helyettesítve, aminek a köbtartalma több lett mint a Halox-é. Nyilván bent reked a meleg levegő, hiszen a dobozok a betonba vannak öntve a csöveken keresztül meg minimális a légáramlás. De amikor mértem a 60- max 62 fokot - szabad levegőn volt a lámpa. Én azt tapasztaltam amúgy, hogy a 3x3W-os élettartama magasabb volt ugyanabban a környezetben, mint az 5x3W-os. Tehát tényleg lehet, hogy az egységnyi kubatúrába bevitt hőmérséklet nagyobb és ez rontja az élettartamot. De erre nem nekem - a felhasználónak kellene gondolnom, hanem azoknak akik tervezték és gyártásba adták a fényforrást. Nyilván csinálhat a felhasználó is hülyeséget, de engem személy szerint felháborít, hogy központilag kivonatják az izzólámpát a piacról, miközben nincs megfelelő helyettesítése. A neoncsőből faragott energiatakarékosnak nevezett lámpatestek villódznak, nem természetes a fényük és nem azonnal adják ki a maximális fényerőt - tehát vakoskodik mellette az ember. A halogének 2500 órát tudnak, de melegszenek mint a bolond. A nálunk, boltban kapható LED-es fényforrások generációkkal öregebbek, mint a technológia - az izzókhoz mérten 100 de inkább 200 szoros áron. Nálam 86db egyforma GU 10-es süllyesztett lámpatest van. Már halogénnel sem egyszerű feladat megoldani a világítást. Gondoltam egyszer élünk - lecserélem LED-re. A harmadik generációt tesztelem, de az élettartama némelyiknek mindössze néhány nap. Az izzó ára 30-80Ft között mozog, a halogén 250-1200 között mozgott gyártótól függően. A LED-es fényforrások itthon 6-14000 Ft körül jönnének ki /db. A kínai változat 6-700Ft ugyanakkora fényerő mellett. Nem kell nagy ész ahhoz, hogy az ember kiszámolja. 1db itthon vásárolt LED izzó árából cserélném ki hagyományos izzókra a 86db fényforrásomat. Most LED van mindenhol és nem győzöm javítani - mert legalább valamelyest javítható. Már elgondolkodtam azon is, hogy központi trafókra bontom a köröket és kidobálom az összes drivert, de amíg magával a fényforrással is gond van - nem merek többet anyagilag reckírozni, mert már eddig is százezrekben van.
Én még mindig a technológia teszttel foglalkozom. Eddigi tapasztalataim alapján a 3-5W COB LED jött ki a leggazdaságosabbnak, üzemeltetés és beruházási költségek szempontjából. Kicsivel több munka a szerelés, mert kb 400lm körüli lesz a világítótest, viszont az ár nagy úr - nagy darabszámban (tehát jó áron) tudom beszerezni az összetevőket. Sajnos a szállítási idő megnövekedése miatt a projekt is lelassult. A betiltással kapcsolatban legmesszemenőbben egyetértek, korán jött és túl gyorsan lett lezavarva a dolog. A LED beépítése a világítótestekbe a kisebb látószög miatt körülményesebb, a lámpatesteket is cserélni kell.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2014
Alapvető probléma, hogy "nem oda való" dologgal akarják/akarjuk helyettesíteni az izzólámpát. A mostani power ledek már bőven alkalmasak a világítás megoldására, de NEM a régi izzólámpához tervezett lámpatestekben!
Alapvető különbség, hogy míg az izzólámpa egyátalán nem érzékeny a környezeti hőmérsékletre, addig a ledek nagyon is. Az izzólámpához tervezett világítótest esetében inkább a környezetet próbálták az izzó által termelt jelentős hőtől védeni, a led esetében ez pedig nem éppen előnyös. Utóbbi esetében sokkal inkább a hő elvezetése lenne a lényeg. Amíg kellően kevés hő termelődik csak addig korlátozottan, de kiváltható az izzólámpa közvetlenül a régi lámpatestben, de ez csak kis, néhány W-os teljesítményig igaz. Szóval a hosszú távú és szerintem egyetlen megoldás az, ha a teljes berendezést lecseréljük a led számára megfelelő hőelvezetésű lámpatestre. Egy jól megtervezett led-es világító berendezés esetében a szervizelhetőség (izzó csere) sem szempont, hiszen az élettartamuk nagyságrendekkel nagyobb. Szóval a jelenlegi süllyesztett GU10 helyett egy merőben eltérő megoldás lenne a hosszú távon olcsó lehetőség. |
Bejelentkezés
Hirdetés |