Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ZC-18 kazán
 
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 35
(#) VIM válasza nysisti hozzászólására (») Dec 7, 2013 /
 
Szia!
Idézet:
„kitisztítottam a parapetet”
... és a gázfúvókákat a szőnyeg égőtér járataival együtt? Az szokott még igazán tele lenni szöszökkel, így nem egyenletes az égőtérben a láng magassága. Általában középen szokott kicsúcsosodni amitől erőteljesebb lesz a hőcserélő hevítése ezen a részen (nem eloszlatva annak egész felületére) így helyileg ott felforr a víz, amit az utókeringési fordulat sem tud elszállítani. Alapos tisztítás (leszerel a szőnyeg égő és kifúvat) után be kell állítani a lángmagasságot (6-8cm-re) is ami szintén el szokott "mászni" a kontraanya fellazulása miatt a begyújtások alkalmával és megszűnnek a gondok.
(#) nysisti hozzászólása Dec 8, 2013 /
 
köszönöm tanácsodat,megfogadom.
(#) fakezű hozzászólása Dec 14, 2013 /
 
Sziasztok.
Van egy ZC 18-as cirkó. Az előremenő víz hőmérséklete 70C-ra van beállítva. Amikor ezt a vízhőmérsékletet eléri, akkor lekapcsol őrlángra ahogy kell. Viszont utána nem sokkal újra be is kapcsol. Kb. 3-4C-ot hűl a víz, és már újra begyújt. A gyári adat szerint kb. 12C különbségnél kellene ezt csinálnia, tehát 70C-os beállításnál le kellene hűlni a víznek kb. 60C-ra, és csak akkor begyújtania ismét. Így most meg alig hűl le a víz 66-67C-ra, már be is gyújt újra, aztán gyorsan eléri a 70C-ot és lekapcsol, aztán újra be. És ezt csinálja folyamatosan, addig amíg a levegő hőmérséklete el nem éri a szobatermosztáton beállított értéket.
A kérdés az lenne, hogy ezt a 12C "hiszterézist" be lehet valahogy állítani? Miért nem engedi jobban visszahűlni a vizet?
(SZMV-2 vezérlőpanel van benne, az utókeringetés is rendben működik)
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2013
(#) nysisti hozzászólása Dec 15, 2013 /
 
T.Gafly!

Nem hagyott nyugodni a problémám a "morgással",visszaolvastam egy pár bejegyzést köztük a tiedét is.

mivel a cirkómat én tartom karban,teljesen elfeledkeztem a főégő lángmagasságáról,de hogy te is külön írtál róla,visszább vettem és megszűnt a probléma.
sőt a lakásban egyenletesebb a meleg,jobb a komfortérzetünk és megint tanultam valamit.
erre jó ez a topic!Kellemes Ünnepeket nektek!
T.fakezű!
mivel én is találtam a cirkóm bajára tanácsot és megoldást,neked is sikerül mert segítőkész emberek vannak itt hasznos tapasztalattal üdv neked is
(#) LanyosApa hozzászólása Dec 16, 2013 /
 
T. fakezű!
Szerintem teljesen normális a dolog, hiszen azt szeretnéd, hogy a lakásban a termosztáton beállított hőmérséklet legyen, de a kazán termosztáton meg be van állítva a víz hőmérséklete (megjegyzem szerintem nem a kimenőt méri a hőmérő, hanem a visszatérőt) és ha azt eléri lekapcsol, hogy ne melegedjen fel a víz jobban. Azután ha lehűlt, és ezt tartod kevésnek ha minden igaz 4-5 fokot újra beindul, egészen addig amíg a szobatermosztát nem kapcsol le. Ez a kis hőmérséklet különbség a kazántermosztát hibája lehet, bár ezt nem gondolnám.

A másik általános probléma miatt léptem be, tudnillik a termosztát lekapcsol, a főégő egy kisebb lángra áll, és nem akar megállni, egészen felforrósodnak a radiátorok. Ez több hozzászólónál is akkor volt jellemző, ha a szobatermosztátot 20 fok fölé állította. Két hétig szerelgettem, cserélgettem, de ahelyzet nem oldódott meg. Ekkor már untam, ezért hívtam szerelőt, akinek minden kifogása volt mi miért nem jó a kazánomon (földelés, a kazántermosztát fedelét csak két csavarral tettem vissza stb fontos dolgok) de a problémát sajna nem oldotta meg, az elektronikát kicsarélte, az én kazánom már húsz éves, ez még belefér gondoltam, így legalább van utókeringetésem.
A szerelő utáni napon ütött be a szikra. A tágulási tartályban a nyomás teljesen elment (leeresztett a lufi 20 év alatt, és mindig csak vizet töltöttem utána), így amikor a víz felmelegedett, már nem volt hova tágulnia, ezért megtartotta a víznyomás kapcsolót a megnövekedett nyomás, így fenntartotta a gázégön a gázt, és ez csak fokozódott, amíg nem húztam ki a konektorból a kazánt.
Bocs kicsit hosszúra sikeredett.
(#) fakezű válasza LanyosApa hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Szia.
Igen, én azt a 4C különbséget keveslem, mert szerencsétlen cirkó így egyfolytában ki-be kapcsolgat.
Én is gondoltam a kazántermosztát hibájára, a lángőrnél kapható is, de feleslegesen azért nem venném meg, mert lehet hogy nem is ott kell keresni a hibát. Gondoltam a hőcserélőre is, hogy talán az van levízkövesedve, és azért melegíti fel olyan hamar a vízet. Viszont nincs az a jellegzetes süvítő hang a leállásnál, mint amikor forralja a vízet a hőcserélőben.
(#) LanyosApa hozzászólása Dec 17, 2013 /
 
Szió!
Ha vízköves lenne, nehezebben melegedne fel a víz.
Esetleg lehet, hogy túl sok radiátor van a kazánon. Szakember tervezte a rendszeredet?
Hány négyzetméter a fűtött tér kb? Lehet, hogy a visszatérő viz nagyon lehül a radiátorokban, ezért gyorsan ingadozik a hőmérséklete az érzékelőnél, ettől is kapcsolgathat gyorsan.
(#) fakezű válasza LanyosApa hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Szakember tervezte, de még a moszkvai olimpia idején. Nyitott rendszer, vegyestüzelésű kazánnal, a cirkó huszonx évvel ezelőtt jött hozzá pluszba. Dunaferr lemez radiátorok vannak, de a csövek még a régiek. 80 nm a fűtött tér. Amikor a vegyestüzelésű kazánról megy a fűtés akkor minden OK, sőt ott alacsonyabb vízhőfokkal jobb a komfortérzet. Ugyanolyan szivattyú van mindkét kazánnál (Grundfos 25-50).
(#) nysisti hozzászólása Dec 18, 2013 /
 
t.fakezű!
az én cirkóm akkor csinálta ezt a problémát,mikor otthonról elmentünk visszavéve a szobatermosztátot,hazaérve felvettük és nem bírta elsőre felfűteni a lakást.Ilyenkor ki-bekapcsolt,de nekem a lekapcsoláskor morgó ijesztő hangja volt.mint utólag kiderült,elfeledkeztem a főégőn állítani.most hogy visszavettem,ahogy előzőekben írtam,teljesen más a komfortérzet.
Nekem teljesen hasonló a rendszerem,kb 20 éves nyitott,lemezradiátorrról lapradiátorra cserélve,de a 2"-oscsövek maradtak.
(#) VIM válasza fakezű hozzászólására (») Dec 18, 2013 /
 
Szia! A felvetett kérdésre a válasz talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy eleget kapcsolt már ahhoz, hogy ilyen kicsi legyen mostanra a hiszterézise. Ez az érték gyárilag így van kialakítva amit nem ajánlatos házilag, hozzávetőleges értékre állítgatni. Ajánlatos egy új termosztát beszerzése. Az új termosztát gőztenziós tartályát kellő elővigyázatossággal kell visszatolni a régi helyére és megszorítani, nehogy megsérüljön. Az üreget és a "tartályt" a felületük érintkezésénél szilikonzsírral kell bekenni a jó hőközvetítés és megfelelő kapcsolási limit érdekében.
(#) fakezű válasza VIM hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Szia!
Köszönöm a válaszod. Ezek szerint simán csak megfáradt a több mint 20 év alatt.
Akkor felkeresem a Lángőrt, és beszerzek a helyére egy másikat.
(#) petur-ban hozzászólása Dec 21, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy zárt égésterű ZC18.1 gázkazánom van és az a problémám, hogy nincs utókeringetésem, illetve van de csak akkor ha a vezérlődobozban lévő kazántermosztát kapcsol ki. Ekkor szépen megy az utókeringetés, annyira halk hogy szinte nem is hallható, de működik, mert a vízhőmérőn szépen csökken a hőmérséklet. a szivattyú grundfos up15-50×20. Addig megy amig a vízhőmérséklet eléri a termosztáton beállított értéket ekkor a termoszát kattan/visszakapcsol és az utókeringetés leáll. Ha a termosztát visszakapcsolásakor a szobatermosztát be van kapcsolva, akkor nyilván elindul az égőfej. Viszont ha a szobatermosztát kapcsolja le a szivattyút, akkor nem megy az utókeringetés, az égés leállása után még emelkedik egy rövid ideig a vízhőmérőn a hőmérséklet és úgymarad, és nincs a nagyon halk zúgás. Mi lehet az oka? A vezérlődoboz szinte új, egy fehér mv27 doboz, a csatolt képen látható, nem sok alkatrészt lehet benne látniegy ellenállás és egy nagyobb fekete doboz, talán kondenzátor, és négy vezeték vn a termosztátra nyomva abból egy földelés. A szobatermosztát egy MMG háromvezetékes amin egy kis piros lámpa világít ha megy a kazán és van egy éjjel-nappali üzemmód átkapcsoló. Segítségeteket köszönöm!
Még egy kérdés: hol van pontosan a vésztermosztát helye? Lecsúszva találtam. Az a fajat, amit a csőhöz kell szorítani, mert egy nagy íves réz az eleje és két csavaros csatlakozó köti a termoelemmel és a termomágnessel össze. Az égéstér oldalán lehetett, mert ott hővezetőzsíros a középső cső oldala, a burkolat és a cső közé volt beszorítva, de ahogy észrevettem az pont a visszatérő cső lehet, mert hidegebb a víz benne mint az alatta vagy felette lévő csőszakaszban. Az alsóban van a termosztát és hőmérő érzékelője. Hová kell tenni? A tetején lévő hőcserélőig szerintem nem érnek el a vezetékek.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2013
(#) Gafly válasza petur-ban hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Tehát röviden az az egyik gondod, hogy a kazántermosztáttal mőködik az utánkeringetés a szobatermosztáttal pedig nem. Érdekes...
Kérdés: Ezt leszámítva a temosztát működik rendesen? Rendesen alatt azt értem, hogy kb. fél fokon belül tartja a beállított hőmérsékletet?
Tippek: Szerintem ebben a keszülékben "valaki járt". Ezt támasztja alá a "lecsúszott vésztermosztát" is... Arra gondolok, hogy valami elkötés van. Ez ugyan nem a te készüléked, de jellegében (ez is ZC-18) hasonló: ZC-18 Látható, hogy a kazán és a szobatermosztát gyakorlatilag sorba van kötve, ezért is van mindkét esetben utánkeringetés...
Első körben megnézném hogy a kazántermosztát jól van-e bekötve. Ez azért gyanús, mert ha valaki piszkálta, könnyen nem jól dugdossa vissza a sarukat... De a szobatermosztát (és egyéb) bekötéseket is végignézném...
Esetleg csinálhatnál több képet is.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2013
(#) LanyosApa válasza petur-ban hozzászólására (») Dec 23, 2013 /
 
Szió!
A kép alapján ez a sima alaplapos régi típusú kazán vezérlője, ez nem tud utókeringetést. Amire gondolsz, hogy utókeringetés, az az a jelenség amikor a kazántermosztát kapcsol le mert a kimenő melegvíz már elérte azt a hőmérsékletet ami be van állítva a vezérlő doboz alján lévő fekete tekerős állítóval. Ekkor a szivattyú még megy, de ha közbe a szobahőmérséklet eléri a beállított értéket, azt leállítja a szobatermosztát. Ha a keringetés közben nem éri el a szobahőmérséklet a kivánt értéket, a korábban fakezűnél említett hiszterézis miatt visszakapcsol a láng és újra felmelegíti a vizet a míg a szobatermosztát, vagy a kázántermosztát meg nem állítja a kazánt. (lehet kicsit bonyolultan írtam?).
A másik a vészleállító érzékelő a kazántest bal felső részénél a kijövő csövön éppen a hajlításnál van, meg fogod ismerni, mert van ott egy lemezke a csőre hegeszte (legalábbis az én kazánomnál így van)
(#) petur-ban válasza Gafly hozzászólására (») Dec 24, 2013 /
 
Köszönöm a válaszokat! Ezek nem az én vezérlődobozomról készült fotók, ennek a fórum témának az első oldaláról másoltam be mert ugyan ilyen az enyém is, MV27, leszámítva hogy az enyémben nincsen lecsúszva a saru, mint ezen a képen, csak én lusta voltam lebontani a kazán burkolatát és a dobozét hogy fotót készítsek ugyanarról.
A vésztermosztát tudom miért volt lecsúszva, mert 2007-ben nagy felújításon esett át a kazán, komplett kazántest-hőcserélő csere történt, csak azt még gázszerelő csinálta és lusta volt visszatenni az érzékelőt, ami elég elszomorító. Ez az érzékelő időközben tönkrement, csak úgy lekapcsolt sorozatban, ezért ismét szóltam ennek a jóembernek (gázkazán szerelő!), aki úgy javította, hogy rövidre zárta, az érzékelő egyik oldalára csavarozta a vezetékeket és beszorította a kazántesten körbefutó középső csőspirál és az égéstér burkolata közé, az nyomta valamennyire a csőnek. Egyébként ez a csö a tapogatások alapján éppen a visszatérő, mert hidegebb mint az alatta vagy felette lévő cső. Na én inkább vettem egy újat és magam raktam be, mert ez a szerelő elég felelőtlen alak. Lanyosapa által említett lemezt nem találok de sejtettem hogy valahol ott kell lennie mert 94-ben gyártott C18-ban ott van a lemez, de abban kisebb méretű a vésztermosztát és csúszósarus csatlakozású, ez meg 88-as gyártású ZC18.1, itt még csőív formájú, csavaros sarukkal és nagyobb a vésztermosztát, valószínúleg rugóval lehet akárhol, de leginkább a hőcserélőből kilépő részen, előremenő vezetékszakaszon rögzíteni.

Ez a fajta MV vezérlődoboz elég strapabírónak tűnik. Mint megtudtam egy nagyon hasznos és részletes FÉG dokumentumból, az UK típusú vezérlődoboz (fekete doboz és nagy zöld ellenállás van benne) mindig utókeringet, az MV típus csak akkor amikor a kazántermosztát kapcsol le, akkor addig amíg 12 fokkal le nem csökken a vízhőmérséklet, ekkor kapcsol vissza a termosztát, és leáll az utókeringetés. Végülis nem is baj, mert a vízhőmérséklet nálam, ~60 fokra van állítva és nem szokott a kazántermosztát lekapcsolni, azt pedig hogy a szívattyú leállása után az égéskikapcsolás rövid késése és az átmelegedett kazántest miatt melegedik a víz kb. 8fokot még simán belefér. Eredetileg UK volt benne, de cseréltem mivel a kazántermosztát része tönkrement, nem kapcsolta a szivattyút. Az sem utókeringetett, azt hittem nem is tudja míg bele nem néztem, és láttam hogy a nagy ellenállás rendesen melegedett és egy kondi büzlött, mivel szét volt durranva. Egy MV vezérlőt sikerült szereznem termosztáttal együtt, ami szinte új, két évet használták azt a kazánt, amit donornak használtam. Az utókeringetés tényleg működik ha lekapcsolom a kazántermosztátot, de baromi halk, csak egy nagyon halk elektromos zúgást hallani, mint mikor halkan zúg egy trafó, de megy mert egyből elkezd csökkenni a hőmérséklet a kazánhőmérőn és hűl a cső.
(#) Gafly válasza petur-ban hozzászólására (») Dec 24, 2013 /
 
Akkor most mindenki örül
Kellemes cirkószerelés nélküli Karácsonyt mindenkinek!
(#) tocsa79 hozzászólása Jan 13, 2014 /
 
Üdv Urak! Zc18.1 kazánbol kiment a gyari panel, ami nem volt utokerigtetos. Most kapott egy utokeringtetost, de amikor a kazantermosztat eleri a beallitott hofokot lecsokkenti a szivattyú fordulatot, de főégőt nem kapcsolja ki. A szobatermosztat az kikapcsolja szepen. Mi lehet a baj?
(#) Gafly válasza tocsa79 hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Olvasd el petur-ban hozzászólását kettővel lentebb
(#) tocsa79 válasza Gafly hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Szia! Lehet, hogy én nem tudok olvasni, de nem látom a magyarázatot az én gondomra.
(#) VIM válasza tocsa79 hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Szia! Amit vettél vezérlőt abban bizonyára le van írva, hogyan kell az utókeringéshez szükséges szivattyúmotor feszültséget beállítani, hogy az ne hagyja égve a tűzteret. Lennie kell egy potenciométernek ami ezt lehetővé teszi és csökkenteni kell a motorfeszültséget amíg el nem alszik a főégő. Ezt többször is le kell ellenőrizni a beállításnál, hogy biztonságosan működik-e!
(#) Gafly válasza tocsa79 hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Sajnos én meg látom. Olvasd el ismételten... Hozzátenni többet nagyon nem lehet.
(#) pana-papa hozzászólása Feb 2, 2014 /
 
Tisztelt hozzáértők.
Egy kedves ismerősöm keresett meg, hogy segítsek, mert a (szoc. helységgel, irodával, cakk-pakk) 120 m2-es üzletében az előző fűtési idényre 400.000 Ft gázt fizetett. Építészként, aki belekontárkodik az épületgépészetbe azért nem vagyok kazánszerelő, de ez akkor is rengetegnek tűnt. Elsőre annyit tudtam meg, hogy az ősrégi, tán MMG gyártmányú (piros kapcsolónál napocska-holdacska) termosztáttal éjszakára „hold” állásba kapcsolják, reggel nyitáskor pedig „nap”-ba.
Akkor kezdjük a termosztáttal, épp volt egy QR7-es fölöslegesen itthon, felszereltem, beprogramoztam és mondtam, hogy reggel nyitásra meleg lesz.
Valamiért nem lett.
Ekkor kezdtem nézegetni a ZC-18 márkanevű csodát. Vízhőfok 40° körül. Mondjuk ezzel nem is lehet felfűteni a boltot, nosza emeljünk a hőfokon. Gomb nem volt, csak tengely, de fogóval sem tudtam megmozdítani. Burkolat le, vezérlés fedél le és ott volt a valamikor random módban bekötött kazántermosztát összeégve, kormosan. Az előző „szaki” miután észlelte, hogy nem úgy sikerült a vezetékeket feldugni, ahogy kell, úgy orvosolta az összeégett, zárlatos termosztát hibáját, hogy levette a lángmagasságot. Így tudott a kazán 40°-os előremenőt, viszont ment a láng reggeltől estig. (meg amikor a szobatermosztát kapcsolt, akkor éjszaka is) A QR7-tel persze, hogy lassú volt a rendszer (éjszakára 15°-ot állítottam és nyitás előtt 1 órával indult a rendes fűtés).
Gondoltam közeledek a célegyeneshez, kicserélem a termosztátot, beállítom a lángmagasságot és mindenki happy! Kicseréltem, beállítottam, mégsem lett mindenki happy.
Most azt produkálja, hogy a csutkára feltekert kazántermosztát (ami elvileg 85°C, mivel vadi új) 3 percenként kapcsolgatja a keringetőt. A kazán saját hőmérője 60-65° között ingadozik, viszont az előremenő csonknál infra hőmérővel mérve a víz, pontosabban a cső inkább csak 51°.
Tény, hogy a kazán legalább 12 éve nem volt kisavazva de még rendesen karbantartva sem.
Arra gondoltam, hogy a gyakori ki-be kapcsolások, az eltérő mutatott és mért hőfokok jelentős mennyiségű vízkőre utalnak. A fém részek hamar átforrósodnak, beavatkozik a kazántermosztát, de azt a kis hőt a vízkő pár perc alatt átadja a relatíve hideg víznek és a folyamat kezdődik elölről.
Ebben a feltevésben kérnék megerősítést, vagy cáfolatot, illetve tanácsot, hogy merre induljak tovább.
(#) pana-papa válasza pana-papa hozzászólására (») Feb 5, 2014 /
 
Probléma megoldva!
Kazántest ki lett savazva, az égősor és a felső hőcserélő lamellasor ki lett takarítva. Most már úgy működik, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A hátsó palástja viszont sz@rrá van égve. 30 éves létére ezt a fűtési idényt még kibírja, nyáron nyugdíjba vonul és váltja egy kondenzációs.
(#) HL84 hozzászólása Feb 9, 2014 /
 
Sziasztok!

Nekünk is egy ilyen csoda van kazánként felszerelve, hozzá egy MMG 5011-es szobatermosztát. Sajnos valamiért a termosztát kapcsolgatásának elég nagy a hiszterézise, legalábbis érzésre, pontosan nem tudom, hány fok, de gyakran rá kell tekerni kicsit, hogy bekapcsoljon, mert már annyira hideg van.
Én a termosztátra gyanakszom. Szétszedés után úgy tűnik, mintha rosszul lenne bekötve. Mellékelek egy képet, hogy mik vannak rajzolva a vezérlőben és a szobatermosztátban.
Kötve így van:
Vezérlő:
3 - kék
4 - barna
5 - zöld/sárga

Szobatermosztát:
4 - kék
3 - barna
2 - semmi
1 - zöld/sárga

Szerintem a kék-barna vezetékek fel vannak cserélve az egyik oldalon. Lehet, hogy az ellenállás tönkre ment esetleg. Ennek az értékét esetleg tudja valaki, mennyinek kéne lennie?
Még nem kötöttem ki, a hideg időben azért nem feltétlenül tenném tönkre, amíg nem vagyok biztos a dolgomban
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2014
(#) GL hozzászólása Feb 10, 2014 /
 
Szép napot!

Érdeklődnék hogy a régi 3 vezetékes termosztátom helyett, köthetek-e be digitális 2 vezetékes termosztátot a régi zc-18.3 kazánomhoz.

Köszönöm a választ előre is.

Üdv Lajos
(#) fakezű hozzászólása Szept 6, 2014 /
 
Sziasztok.
Lassan közeledik az újabb szezon, úgyhogy meg is kezdeném a kérdezést.
Az előző szezon végén az utolsó pár hétben egy kicsit csöpögött a víz, a vízarmatura tömszelencéjének a kopása miatt. A fűtés végeztével ki lett szerelve az armatura. Most beszereztem a lángőrnél a tömszelencét, vettem hozzá új tányért és tömítést is. Finoman bezsíroztam a rudazatot, összeszereltem az armaturát, és visszaépítettem a cirkóba. Mivel az előremenő és visszatérő cső is zárva volt, ezért egyúttal a keringető szivattyút is kiszereltem és leellenőriztem. Utána rá lett engedve a víz (csöpögés nincs). Aztán be lett kapcsolva a gáz, és begyújtva az őrláng. Idáig rendben is ment. Viszont amikor a termosztát bekapcsol és a szivattyú elindul, nem gyullad be a főláng, hanem az őrláng is elalszik. Ha visszaveszem a termosztátot, és csak az utókeringetés megy, akkor az őrláng is ég. Illetve kikapcsolt termosztátnál is rendben újra bekapcsolható az őrláng.
Több helyen is olvastam, hogy ha nem kapcsol be a főláng, akkor az szokott lenni a hiba, hogy vagy a tömszelencében szorul a rudazat, vagy az a rudazat szorul a gázszelepben, amit a tömszelence rudazata nyom fel, amikor elindul a szivattyú és felépül a víznyomás. Csak itt nem említették, hogy ilyen hibánál azzal egyidőben hogy a főláng nem kapcsol be, égve marad-e az őrláng, vagy elalszik mint nálam.
Meglazítottam a vízarmaturát tartó 2 hernyócsavart, és kézzel tartottam a helyére. Amikor bekapcsolt a termosztát, és elindult a szivattyú, akkor érezni lehetett, ahogy az armatura távolodott el a gázszeleptől, tehát a tömszelence rudazata rendben működött a víznyomásra.
A következő lépésben újra kiszereltem a vízarmaturát, hogy meg tudjam nézni a gázszelepben lévő rudazatot. Mivel a csöpögő armatura tavasszal le lett szerelve, ezért nem állt vízben egész nyáron a gázszelep alja, szóval nem tudott bevízkövesedni. Maradt az, hogy szorul a rudazat. Ezt is megnéztem egy kis csavarhúzóval, és fel lehet nyomni, tehát szerintem a tömszelence rudazata is fel tudja nyomni.
Így is kipróbáltam, tehát bekapcsolt őrlángnál megnyomtam felfelé a rudazatot a kis csavarhúzóval, és így sem kapcsol be a főláng, és elalszik az őrláng. Mivel a továbbiakban már a gáz is jelen van, így a gázszelephez természetesen nem nyúltam.

Mi lehet a hiba?
(#) VIM válasza fakezű hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Szia! Ha az őrláng nem tud biztonságosan égve maradni, az az nem marad meghúzva a termoelem az őrláng megfelelő nagyságú teljesítményére, akkor a főégő nyitásakor a leeső nyomás elégtelenné teszi a termoelem működését és az őrláng is kialszik. Tehát az őrláng csövecskéjét alulról felfelé kifújni a portól és pókoktól, majd a fúvókáról is lefújni a porréteget és csak ezután próbálni meg a meggyújtást. Ha nem 2.5-3cm hosszú a lángnyelv akkor valami még hibádzik! A láng bunsenkék lángrésze kell, hogy a termoelem végét melegítse és a tűztér felé irányuljon.
(#) fakezű válasza VIM hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Szia,
Köszönöm a választ.
Kimaradt az előző hozzászólásomból, de a teljes tisztítás megvolt mielőtt begyújtottam az őrlángot (enélkül már meg sem próbálom az őszi üzembehelyezést, mert úgyis mindig van valami kosz/szöszmösz ami miatt úgysem gyulladna be az őrláng).
Az őrláng szerintem a leírásodnak megfelelő magasságú, és megfelelően éri a termoelemet is. A lángja szép kék, egyáltalán nem látható benne semmi narancssárga beütés.
(#) fakezű válasza VIM hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Tettem fel egy pár másodperc hosszú videót arról, hogyan néz ki az őrláng.
A videó készítése előtt is be tudtam simán gyújtani az őrlángot, úgyhogy szerintem a csövecskével, fúvókával nincs gond. (most alapból az őrláng is ki van kapcsolva, mivel nem akarom, hogy melegítse a víz nélküli hőcserélőt)
(#) VIM válasza fakezű hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Ez a lángnagyság fele annak aminek lennie kellene és felfelé irányul! Határozott hosszú lángnyelv szükséges az égésbiztosító hőelem kifogástalan működtetéséhez! Ezért alszik el a főégő szelep nyitásakor az őrláng, mert nem kellő intenzitású a fúvóka nyomása és a levegő keveréke a gyújtócső végénél.
Következő: »»   6 / 35
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem