Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   103 / 1385
(#) rolandosss21 hozzászólása Dec 19, 2007 /
 
Köszönöm szépen a segítségeteket.
(#) Fery válasza rolandosss21 hozzászólására (») Dec 19, 2007 /
 
Kicsit érdekes a stilusod. Azt hiszem ha ilyen formában és stilussal állsz hozzá a kérdéshez és a válaszokhoz akkor szerintem kapsz még egy két olyan választ ami nem biztos, hogy tettszeni fog.
(#) Hektor13 válasza mik hozzászólására (») Dec 20, 2007 /
 
Üdv!
Így is "működik" szépen. Én észter hígítót használok, nem acetont. Az észter hígítóval elég nehezen oldódik a fényérzékeny lakkréteg...
Köszönöm az üreslapos ötletet! Tényleg ugyanúgy elő-süti a nyomtató, nem kell lemosni. Azért próbáld ki, hogy ugyanarra a fóliára, azonos oldalára többször nyomtatod ki a nyákrajzot... nekem nagyon bejött!
Halogén lámpával is kísérleteztem, ugyanolyan eredménnyel mint amit leírtál. Bár arra kíváncsi volnék, hogy a 100 W-os halogénnel mennyi a levilágítási idő, és milyen távolságról?
Szia!
(#) Ricsa válasza Hektor13 hozzászólására (») Dec 20, 2007 /
 
Szia!

Ez a halogénlámpás levilágítás csak a gyári nyákokhoz jó, vagy pl.: a p20-as nyákokhoz is? Köszönöm a válaszotokat.

Üdv.: Ricsa
(#) gyusz hozzászólása Dec 20, 2007 /
 
Hello!
Szeretném összerakni az Bővebben: itt lévő kapcsolásból az IC3 és IC4 köré épülő áramkört. Készitettem hozzá egy nyákrajzot. Valaki tudna segiteni és átnézné?

Üdv
(#) Hektor13 válasza Ricsa hozzászólására (») Dec 20, 2007 /
 
Üdv!
Szerény tudásom szerint a halogén lámpa a gyári fényérzékeny nyákokhoz jó, a P20-hoz tényleg UV fény kell!
Csak zárójelben jegyezném meg, hogy ugyan a gyári nyák drágább mint a síma - amihez P20 kell - de relatíve olcsóbb! :yes:
(#) kun dani hozzászólása Dec 20, 2007 /
 
én hallotam valami olyasmiröl hogy viaszal bevonják a nyáklapot és ugy maratnak arrol tud valaki valamit
(#) zoly15 hozzászólása Dec 20, 2007 /
 
sziasztok!
tegnap vattem vaskloridot mert a régebbi már elhasználódott.....
ahogy kiöntöttem a tálcára nem olyan színű volt mint amilyen az elózó (legjobban a méz-hez tudnám hasonlítani csak ez kicsit sötétemm volt)
mikor befejeztem a marratást a szine megváltozott az a jó sötét szinte fekete színű lett
az lenne a kérdésem gogy visszaönthetem az eredeti flakonba vagy öntsem másikba?
egyépként a WOLF-féle TN-150-esről van szó
(#) kun dani hozzászólása Dec 20, 2007 /
 
(#) zoly15 válasza kun dani hozzászólására (») Dec 20, 2007 /
 
szia!
elektronikai boltokban kapható 0.45l-es kiszerelésbe....
(#) SPARCO hozzászólása Dec 21, 2007 /
 
Hali! Vettem POSITIV20-as fotolakkot és azt szeretném kérdezni, hogy mennyit kell fújni belőle és, hogy kellene kinéznie a lakkozás utánn...
Előre is kössz
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 21, 2007 /
 
senki nem tud választ adni? :wilting:
(#) Fery válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 21, 2007 /
 
Én nem keverném össze a frissel, inkább másikba és azt használd amig tudod. Aztán megint a frissel ugyanez.
(#) Frankye válasza Hektor13 hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
A P20-at is lehet használni halogén lámpával. Nem kell hozzá UV cső, csak hosszabb megvilágítás.
(#) Frankye válasza SPARCO hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Ezt így leírni elég nehéz.
Annyit kell a felületre fújni, hogy azt teljes egészében befedje, egy vékony rétegben. A felület ettől kicsit lilás-zöldes árnyalatúvá válik, de alatta látszik a réz réteg. Túl vastagon fújni nem kell, mert felesleges lakk-pazarlás, és nehezebb levilágítani. Nem kell egynél több réteg rá, sőt! Az nem baj, ha a szélén összegyűlik, mert az a felületi feszültségtől van. (Emiatt egy-egy centit rá szoktam hagyni a végleges méretre, majd maratás után "hanyattfektetett" szalagcsiszolóval lecsiszolom a felesleget.)
(#) Frankye válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
A kettőt ne keverd! Ha lehet, a régit add le veszélyes hulladékként, az újat hagyd meg, azzal dogozz. De az újat a saját üvegébe - természetesen - visszatöltheted...
(#) zoly15 válasza Frankye hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
szia!
nem keverném a 2 hanem az új vasklorid lett olyan színű
egyépként elég veszélyes cucc ahogy rá van írva
"mérgező, környezetkárosító"
(#) Frankye válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Hmmm. Szavatossági ideje nem járt még le?
Alapból sötét-sárgásnak kell lennie a friss oldatnak, de semmiképpen sem sűrűnek, hanem vízszerűen folyósnak.
(Igen, ezért mondtam, hogy veszélyes anyagként kezelendő.)
(#) zoly15 válasza Frankye hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
szia!
nem sűrű csak a szine hasonlít a méz-re félreérthetően írtam
(#) Frankye válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
OK, az jó, ha kb. méz-színú, bár lehet, Wolf-ék kicsit túlhigították...
(#) zoly15 válasza Frankye hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
de ha merrattam vele akkor normál színű lett hmm ez érdekes szentem
(#) Frankye válasza zoly15 hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Nem annyira érdekes, mint szokásos. Ugyanis minél többet maratsz vele, annál sötétebb lesz.
(#) zoly15 válasza Frankye hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
ahha olyan rég vettem az előzőt h szentem nem emlékeztem a szinére...
(#) mex válasza Frankye hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Ez elég durva módszernek tűnik... A P20 fotózás utáni eltávolitásához én nitrohigitót használok. A higitó tűzveszélyes,viszont azonnal és nyom nélkül leszedi a lakkot. Jól szellőző helyen kell használni,nem belélegezni a gőzeit.
Idézet:
„Emiatt egy-egy centit rá szoktam hagyni a végleges méretre, majd maratás után "hanyattfektetett" szalagcsiszolóval lecsiszolom a felesleget.)”
(#) SPARCO válasza Frankye hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Köszönöm a leírást
(#) winkleer hozzászólása Dec 22, 2007 /
 
A Rotring és a Faber Castell és még a kohi-noor (ebböl az olcsó) tintákba bele lehet .... Ugyanis a rotringon és a faberen is ott virít a waterproof felirat és a víz simán oldja. Egyszerüen ujjal el lehet maszatolni mindkettőt az olcsó kohi-noor tinta sem különbv talán még strapaállóbb is. Valahol olvastam ezekről hogy mekkora király nyákrajzoláshoz de nem fedi a valót
Talán 15 éve olvastam h a rotring egy bizonyos müszaki tintája alkalmas erre de nem emlékszem milyen megjelőléssel szelektálható ki... Ha valaki tudja ossza meg.! A mezei waterproof nem jelent semmit!
A hollótust próbálom még ki mert valaki írta itt hogy neki az jött be de nekem ugy rémlik szintén régről h az sem müködött.....
(#) maTaKee válasza mex hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Én úgytudom, hogy a nitro higító a tűzveszélyesebb, de a higító is, csak a nitro az jobban de végülis teljesen mind1
(#) PCB válasza winkleer hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Szia !

Van erre a célra ha igaz, külön filc.
Egy biztos, ha még lehet kapni kármin vörös tust az jó, legalább is 25 éve még jó volt, ezt használtam csőtollba.

Üdv!
(#) Norberto válasza winkleer hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Nekem ilyenem van (bár gyanítom, hogy a gyártó cég már jó rég megszűnt)!
(#) winkleer válasza PCB hozzászólására (») Dec 22, 2007 /
 
Szia! Ezt a kárminvöröst nem ismerem. Lehetne pontosítani? Ki a gyártó, pontos név /szám.
A filcekkel az a bajom, hogy minek ha van az embernek überdrága csőtollkészlete Azok a "filcek" jöttek be amik lakkot nyomtak ki de csötollszerü hegyből. Namost megint a csötollhoz lyukadtunk vissza Szóval abba kéne beleönteni valami jó cuccot .
Következő: »»   103 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem