Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Többfordulatú villanymotor bekötése
Lapozás: OK   1 / 1
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
Üdv mindenkinek egy kis segítség kellene. Kaptam egy kétfordulatú 1,2 kw-os 460/1440-es fordulatú VEM villanymotort. A fedelében lévő leírás szerint a magasabb fordulathoz a 2U, 2V, 2W jelöléshez kell kötnöm a három fázist. El is indul, de szerintem nem igazán éri el az 1440-es fordulatot és melegszik is, kb 20 perc után már igen meleg. A végéről hiányzik a ventilátor. Terhelés nélkül mennyire melegedhet fel egy ilyen motor?Mi lehet a probléma?
(#) szamóca válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Az áthidalás rendben?

2F vm..png
    
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
A fedélben lévő rajz nem mutatta, hogy át kéne hidalni. De ki próbálom, hogy így mi lesz.
(#) szamóca válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Jó lenne, ha feltennél egy értékelhető fotót.
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
Sajnos elég homályos lett.
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
Áthidaltam, most tesztelem.
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
Sajnos így is melegszik. Nem éget, de elég meleg.
(#) erbe válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
A leírás alapján ez nem Dahlander motor, mert annak csak 1:2 a fordulatszámaránya, hanem két független tekerccsel rendelkezik, mint a régebbi aszinkron mosógépmotorok.
NEM SZABAD áthidalni. !!!
Jó lenne, ha az adatlapról is tudnál képet adni. Úgy kell bekötni, mint ahogy először próbáltad. Ha mégis melegszik, akkor menetzárlatos. Sajnos.

VEM motorok...
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2013
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
A menet zárlatot ki lehet mérni?
(#) erbe válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Nem egyszerű, de van rá lehetőség. Kisebb trafóról 12-24 V-ról megtáplálva mérni kell az áramfelvételt. Állni fog a motor, nem szabad sokáig mérni. Nem lehet szétválasztani a tekercseket, ezért két-két tekercset sorbakötve tudunk mérni. Amelyik ágban magasabb az áram, abban van zárlatos rész. Ha csak egy tekercsben van zárlat, 2 mérés magasabb, egy mérés alacsonyabb értéket mutat. Másik lehetőség, szétszedett motornál hasonlóan kis áramot áthajtani, ~1-2 A-t, és vékony acél szalaggal lassan körbetapogatni a hornyokat. Ahol kis zümmögés helyett heves vergődésbe kezd, ott van a zárlat.
(#) szamóca válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Jól mondja erbe, ez nem dahlander. U1-U2: V1-V2: W1-W2 között kellene mérni, és mind a három ellenállásértéknek egyeznie kellene. U-V-W és a motortest pontok között pedig szakadást kell mérned.
(#) erbe válasza szamóca hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Sajnos, attól függetlenül, hogy a fázistekercsek ellenállása közelítően azonos, még lehet menetzárlat, aminek nem kötelező a test felé sem átvezetnie.
Független tekercsek miatt (ami valószinű), mérni csak U1-V1-W1 és U2-V2-W2 között lehet. A többi irányba szakadást kellene mutatnia a műszernek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2013

2FORD.JPG
    
(#) szamóca válasza erbe hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Valóban lehetséges, de ezt egyszerű házban fellelhető eszközökkel nehezen mutatod ki. A durvább tekercsárlatot azonban ily módon, egy normálisabb multival már érzékelni lehet.
A test felé pedig természetesen a testzárlatot mérünk, ez esetben nem is menetzárlatra gondoltam.
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
U1-V1-W1 minden irányba pontosan 122,4 ohm mérhető. U2-V2-W2 pedig 17,7ohm. A test irányába seholse mérhető ellenállás. Próbáltam le fotózni az adat tábláját, de nem lett látható. Milyen adat kelhet még?
(#) szamóca válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Mérj már egyet légy szíves az U1-U2 között.
(#) honda1000f hozzászólása Ápr 18, 2013 /
 
U1-U2 között nincs ellenállás, meg se mozdul a műszer.
(#) szamóca válasza honda1000f hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Az akkor jó.
(#) erbe válasza szamóca hozzászólására (») Ápr 18, 2013 /
 
Idézet:
„ezt egyszerű házban fellelhető eszközökkel nehezen mutatod ki”

Épp ezt írtam le korábban. Kell hozzá egy 230/12 V-os trafó, 15-20 cm hosszú fém mérőszalagdarab. A leírás alapján bárki megállapíthatja, van-e menetzárlat a motorban. Igazából még műszer se kell.
Ha sehol nincs menetzárlat, mégis melegszik üresjáratban, akkor már alaposabban szemügyre kell venni a motort. Csapágyak, kopások, eléri-e forgás közben az állórészt? Ha nem 230 V-os, hanem még 220-as, esetleg túlságosan aláméretezték a tekercset.
(#) ili56 hozzászólása Júl 3, 2013 /
 
Van egy 230 v-os háromfordulatú ventilátor motor aminek a tekercs végeinek elkötéséhez kérnék segítséget.
Főfázis: 4db 2 hornyos tekercs
Segédfázis: 4 db 1hornyos tekercs
Segédfázis: 4 db 1 hornyos tekercs ( ez tekercs 3 különböző színű huzallal van meghajtva )

Ha lehetséges akkor kérnék valakitől egy elkötési rajzot. *Email törölve.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2013
(#) vyky hozzászólása Jan 23, 2014 /
 
Sziasztok.
Volna egy kérdésem hozzátok.
Van nekem egy Gamma márkájú villanymotorom amin van 6 kivezetés, de 220-as motor.
Valaki megtudná mondani,hogy kell ezt bekötni?Adatlap.
Bekötés.
Előre is köszönöm.
(#) vyky hozzászólása Feb 8, 2014 /
 
Senki nem tud segíteni?
Nagy kár
(#) zolika60 válasza vyky hozzászólására (») Feb 8, 2014 / 1
 
Tippem nincs, de ha ellenállást mérnél a kivezetések között, talán okosabbak lehetnénk.
(#) vyky válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Szia.Sajna nincsen multiméterem
Így az esélytelen.
De azért köszi a reagálást.
(#) zolika60 válasza vyky hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Vegyél egyet, nem túl drága. Esetleg kérj kölcsön. Elég gyakori műszer az.
(#) vyky válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 8, 2014 /
 
Oké az lesz,megérett már
(#) attrax hozzászólása Máj 7, 2014 /
 
Én egy pantográf marógép motorját szeretném bekötni.Ő egy olasz import ősrégi gép és levágták a kábeleit.Aki nem tudná ez olyan faipari gép ami végül is másol.Ami most nem is lényeges.A gépnek van egy motorja ami 2 fordulatú és elvileg csúszógyűrűkön lehet levenni a generátora által X voltot annak megfelelően ,hogy hogy kötöm be.Egyébként a csúszókon levett fesz az adattábla szerint 110V/165V 200/300 Hz.Sajnos az egész vlághálón nem találok hozzá rajzot.Egyébként bekötöttem és forog de nem tudok róla leszedni feszt.Amit nem tudok,hogy kell e néki valamilyen gerjesztőfesz.A generátor része persze lehet hogy rossz mindenesetre nincs zárlat. Nem tudom mi lehet vele.Valaki találkozott már ilyesmivel?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem