Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia!
Nekem egy Ilyen gyári gépem van! meg vagyok vele elégedve,szerintem más is használja itt az oldalon.Nagyon masszív belső felépítés,több féle állítási lehetőség stb...Igaz nem az olcsó kategória!
Szia!
Én egy ilyen laminálót vettem fillérekért. Nem emlékszem pontosan, de 3-4 ezer forint körül volt, és talán az Office Depot-ban. Kiválóan lehet vele laminálni. Én eddig A/5-ig használtam. Annyi hiba volt vele induláskor, hogy szinte rögtön bedöglött, de ez csak egy SMD biztosíték alulméretezése miatt volt. Átkötöttem, eléggé el nem ítélhető módon, azóta remkül érzi magát. Üdv. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2014
Először próbáltam ki a panel beültetési tervet rávasalni a nyákra de nagy megdöbbenésemre egész jól sikerült pedig nem adtam neki sok esélyt hogy a toner megmarad a nyákon
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2014
Szia!
Ha le fújod lakkal akkor jó kontrasztos fekete marad, nem világosodik ki száradás után sem. És gratulálok szép lett! A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2014
Szia, köszönöm szépen, esküszöm pont ezen gondolkodtam most próbáltam folyékony szappannal ledörzsölni a papírt de egyszerűen lehetetlen 100%-ig leszedni róla. Van flux sk10-em egy rétegben lefújom utána csak nem mattul ki.
Nem fog hidd el én is fluxos védőbevonós sprayt használtam.
Biztos vagy benne? Most száradt meg és nekem nagyon tetszik
Ahol vastagabban megmaradt a toner por ott szép fekete a többi helyen ahol halvány már jobban lekopott a tisztítás miatt a por.
Amit én csináltam annál csak felületesen leszedtem a papírt és már le is fújtam és olyan lett mit a képen. Ja és teszem hozzá én Reál-os szórólapra nyomtattam, mert nem volt műnyomó papírom, ha megnézed jobban néhol látszik a szórólap színei is. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2014
Értelek ha nincs más az is jó, én A4-es könnyű félvastag műnyomópapírt használok ezzel a vasalások 99%-a mindíg tökéletes.
Hú most látom hogy azt írtad hogy teszik és meg azt olvastam hogy "nagyon nem tetszik" azért kezdtelek el győzködni, bocsánat érte!
Én személy szerint úgy csinálom, hogy kinyomtatom műnyomóra/fotópapírra ami éppen itthon van, laminálóval rálaminálom leáztatom róla, majd valami "puhább" fogkefével óvatosan megdörzsölöm, és még csak le se lakkozom. Így is tökéletes marad.
A többi képen a laminálóm, és a vele készített első nyák. A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2014
Sziasztok!
Adobe Illustratorban invertálok, mert muszáJ... és a konvertált PDF nem olyan fekete mint az eredeti. Nincs valami ötletetek véletlen, mit rontok el? A "muszáj"-t muszáj "J"-vel írni... A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
A mintát vasalás után egy pillanatig sem kell sikamikálni semmivel!
Egyszerűen egy puha ecsettel átsimogatod, de előtte mártsd bele 30%-os sósavba az ecsetet Másodpercek alatt koromfekete lesz, sisteregve eltűnik a papirmaradvány.
Köszi a tanácsot, legközelebb kipróbálom.
Csak a 30%-os sósavval leszek gondban. Így marad a 15-20%-os
Amióta vasalok, én mindig megdörzsölöm műanyag körömkefével és semmi bajt nem okozott eddig. Ahol leszedné, azt a fürdő is elintézi.
A laminálót hogy csináltad, ezt elárulod, ha szépen megkérlek?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Szeretnék egy nyákot maratni. Ami van: - Fóliázott nyák lap. Valami kék színű fólia van rajta. Nem is tudom, hogy ez csak valami védőréteg-e, amit le kell húzni levilágítás előtt, vagy ezt kell megvilágítani?? Tök kezdő vagyok!) - Átlátszó fóliára kinyomtattam a rajzot. - NaOH. - Vasklorid oldat. - Üveglap. - UV Lámpa (8 watt). - Lelkesedés! Szóval hogyan fogjak neki? - A nyákról azt a kék fóliát le kell húzni a levilágítás előtt? - Kb. mennyi ideig és milyen távólságból világítsam? - Mennyi vízbe mennyi NaOH-t kell oldani? - És egyáltalaán...???? Köszönöm a segítséget.
Vettem egy tuskós lamináló gépet ami volt vagy 3000Ft, és leszedtem a burkolatát.
Kivettem a belsejét mindenestül, fogtam egy fát, rácsavaroztam. a hőbiztosítékot egy az egyben kivettem, a hőrelét nyáklapdarabokkal távolabb vittem a hengerektől. A kis sárga dobozban meg összekötöttem az eredeti "elektronikájával" ami igazából a két ledet vezérelte csak. (Power, Ready) A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
A kék színű fóli a fényérzékeny réteget védi, azt csak közvetlen a levilágítás előtt vedd le. A kinyomtatott fóliából két példányod legyen, egyet átvilágíthat az UV lámpa.
Ezt nézd meg, érdemes: Bővebben: Link Egy-két apró tanács: Az előhívó és a va-klorid oldat legalább 25 °C-os legyen! A levilágítást kezd 15 perccel. Ha a két fólia jól fedik egymást, akkor baj nem lehet. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2014
Halihó!
Segítséget kérnék, hátha valaki már belefutott.... harminconsok éve gyártok nyákot, (kezdetben kézzel rajzolva, alfasettel, tussal, később nyomtatóval és úgy 15 éve fotózással.) P20-at használok, TN140 előhívóval, és sósav-hidrogénperoxid combóval. A héten elfogyott a p20 és mivel hirtelen nem volt más, a Conradban vettem gyári fotó nyákot. Még azt is megnéztem hogy pozitív-e. (Véleményem szerint rohadt drága móka így, de a szükség nagy úr) Otthon fekete fólia leszed, (sötétben), a megszokott módon világítás 3 perc, (4 db Philips Clevo csővel), zutty a hívóba....és semmi.... nagy sötét felület. Gondoltam, én vagyok a fakezű, kevés volt a világítás, nosza másik lemez, 15 perc fény, előhívó....és semmi. Eredmény ugyanaz. Elővettem egy kisebb darabot a p20-al kezeltek közül, hátha az előhívó öregedett meg, levilágít 3 perc, előhívó zutty és 1 perc múlva ott vigyorgott a rajzolat. (A maszk ugyanaz volt). Van még 2 ilyen "gyári" lemezem, időközben vettem p20-t is, de kíváncsi lennék mi lehet a bibi...... Köszönöm.
Szia!
Csak részvétet nyilvánítani jövök, én ugyan máshonnét vettem anno előlakkozott lemezt, de abszolúte nem jött be. Azóta nem próbálkoztam ilyennel...
Azt hiszem én sem nagyon fogok....
Nincs azzal a nyákkal semmi gond, de a gyárinak jóval több idő kell, ellentétben a házival. Csak hogy szemléltessem a házi nyákokat én 9 percig világítom, a gyári 20 perc alatt semmit sem csinál.
És akkor mennyi az annyi? Sajnos semmilyen információt nem találtam erről. Se optimális levilágítási idő, se előhívási idő....Semmi. Az én 3 perc körüli világításomhoz képest a 15 perc irdatlan mennyiség. Mennyi idő alatt sikerült nálad?
A Conrados nyákot nem ismerem. Olyat használok, amit épp kapok kék fólia alatt. Aranyszínű, tán német gyártmány. A levilágításban nincs különbség: 10-12 perc egy db. tízéves, leharcolt, fekete végű, 15W-os BLB csővel. (12 akkor, ha már több éve rohad a fiókomban a nyák).
Viszont legalább 2-3-szoros töménységű előhívó kell, különben tényleg nem jön elő a rajzolat. Ezzel nekem is voltak problémáim. Azért megérte, mert megszabadultam a P20 összes nyűgeitől, mint a nyáksúrolás, beragadt szöszök vakarászása, az oldalsó huplik miatt rosszul simuló film gondjai, a fújás, szárítás, vakarózás, stb. Simán megéri azt a pár buszjegyet, amivel többe kerül.
Köszönöm. Akkor ezek szerint a levilágítási idővel nem tévedtem sokat, de az előhívó jelenlegi töménységét (1:9) emelnem kell. Holnap megpróbálom hátha. A P20 már napi rutin szerint működik. Egy két alapszabály betartásával és némi kézügyességgel nagyot lehet alkotni vele
Kinézetre valami hasonló....Morogtam miatta sokat, mert a fekete fóliát nehéz volt leszedni....De alatta arany
Ha ragadt a fólia kis darabokban a panelhez, akkor pár éve aszalódhat a Conradnál.
Az a legjobb előhívó, aminél kb. 15s után barnán "lerobban" a felesleges lakk. Érdekes látvány, de utána gyorsan ki kell kapni, mert előhívja a nyomtató pixelhibáit is. Én utáltam a P20-at, mert volt két macskám és bármit csináltam, minden nyákomon három-négy vezetősáv macskaszőr nyomán keletkezett, ami elég előnytelen. Persze minden technikát meg lehet tanulni és be lehet gyakorolni, de azért szép az élet, mert nem mindig muszáj. |
Bejelentkezés
Hirdetés |