Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED kijelzős voltmérő
Lapozás: OK   20 / 24
(#) janikukac válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Bővebben: Link Ez a műszeré. Csak ezt is át kellet másoljam, hogy személyre szabhassam , mert csak pdf fileok vannak róla a neten.
A tápét nem tudom adni, azt még valamikor Vic. kolléga csinálta nekem, én csak átrajzoltam a Janikukac_táp rajzot másikra. Az ő verziója tökéletesen működött...
(#) Zoli_bácsi válasza janikukac hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Látom, az egyik az árammérőként funkcionálna. igen.
(#) janikukac válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Így van. De akkor mit ronthattam el... Fel se tudom fogni, hisz ugyan ezeket alkalmaztam 1 éve, mikor az első változatot építettem, csak akkor kisze-kuszán minden össze-vissza volt dobálva kül. paneleken. Most csak egy panelra rendeztem mindent.
(#) Zoli_bácsi válasza janikukac hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Annyit vettem észre - különbséget -, hogy a jelző LED nem a bemeneti tápon van, hanem a kimeneten. Ha kikötöd a ledet nincs változás?
(#) janikukac válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Nincs. Jelenleg sincs bekötve...
(#) Zoli_bácsi válasza janikukac hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
(Még mindig nem ugyan az a fesz jut el a kijelzőhöz?)
Az átkötést vedd már ki, és nézd meg van e változás. Tehát csak a voltmérőt vizsgálni, magában, illetve a 317-el együtt.
(#) vicsys válasza janikukac hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Egy kicsit kacskaringós lett a GND vonal és ráadásul szép párhuzamosan ment az AC mellett/között. Minek bonyolítod túl?
Ja, és a kimeneti 1µF-os puffer, nagyon kevés lesz.

janitap-1.jpg
    
(#) janikukac válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Nincs változás.. :/
(#) janikukac válasza vicsys hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Akkor most mi legyen a teendő? Az 1µF cserélve van 10-re...
(#) vicsys válasza janikukac hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Először is, válaszd külön a táp és a mérő köröket. Mindig csak az egyikkel foglalkozz.
Kezdd a műszerekkel.
(#) janikukac válasza vicsys hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Az előbb én is épp erre gondoltam. Leválasztom a méréstől a tápot, és átnézem, úgy rendben van-e minden, és így tovább, és így tovább.
Üdv!
(#) janikukac válasza janikukac hozzászólására (») Júl 17, 2012 /
 
Sziasztok.
Levágtam mind a 2 vezetőt a tápról, ami a műszerhez megy. A pufferelt, egyenirányított fesz. 21,0x volt, de a kimeneten, az LM317Tről már nincs ez messze se meg. Szerintem az IC lehet a ludas, nem? A kimeneten mértem, és nem 1,23V-tól indult, mint régen, hanem 0,6-ról, illetve 14V-nál nem jött több ki a kimeneten...
(#) vicsys válasza janikukac hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Mondom, kezdd a műszerrel!
Ha elemről adsz neki bemenő jelet, akkor is ugrál?
(#) janikukac válasza vicsys hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Nincs semmi gond. Ha teljesen elkülönítem a tápegység részt a műszertől (+/- tápkimenetről), és rárakok egy 9V-os elemet, pontosan, szépen, ugrálás nélkül kiméri. Multival is ugyanazt méri, csak 0,2 - 0,3 volt különbséggel (nem 100%-os a műszer precizitása) Szóval a műszerekkel gond nincs.
(#) vicsys válasza janikukac hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Akkor jöhet a táp rész.
Ha már precízkedni akarsz, én ezt a kivitelezést javasolnám. Bővebben: Link Természetesen a 317-es ágat nézd és a fix R5 helyére kerül a poti. Ha mindent jól csinálsz, első rúgásra indul és igen stabil a kimenete.
Célszerű úgy tervezni a nyákot, hogy rövidek legyenek a vezető sávok és a nagyáramú részek vastagabbak. Kerüld az AC és DC vezetékek párhuzamos együttfutását és egymás alatti átvezetését.
Igen, a nyák tervezésnek is megvan a maga "szépsége"/tudománya. Nem baj, majd belejössz mint kiskutya az ugatásba...
(#) janikukac válasza vicsys hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Hát de nem szeretném ezt a panelt szétnyirbálni, vagy egyebek. Megpróbálom még az IC cserét valamikor. Annyira egybeterveztem mindent, hogy nem szeretnék külön egy másik panelt hozzá..
(#) vicsys válasza janikukac hozzászólására (») Júl 18, 2012 /
 
Érthető. Természetesen ez a legkézenfekvőbb megoldás.
(#) Attilakovács hozzászólása Jún 9, 2013 /
 
Üdv Mindenkinek!Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem tud valaki kapcsolási rajzot,ledes villanypásztor tesztert szeretnék csinálni.1000-10000V,kb 6-10 ledes kijelzés.Előre is köszönöm.
(#) elyelibator hozzászólása Nov 1, 2013 /
 
Sziasztok! Az ICL7107 feszültségkijelző bemeneti feszültségosztóját én az 1M ohm-os bemeneti ellenállás mögé terveztem. Mögötte van a 4 elenállás, egy forgókapcsolóra kötve, és a 30-as lábra. Lehet hogy elé kéne tennem, mert azt hiszem Alkotó úr is elé tette. Van valami különbség, vagy nyugodtan tehetem oda is, ahogyan Topi rajzolta? Segítségeteket előre is köszi.
(#) efraim válasza Attilakovács hozzászólására (») Nov 1, 2013 /
 
Legegyszerűbben egy panelméterrel és egy két ellenállásból áló feszültségosztóval tudnám elképzelni. Azért vedd figyelembe, hogy 10kV-nál már erősen érvényesek az átütési szilárdságra, stb. vonatkozó szerelési szabályok.
Panelmétert az ebay-on rendelhetsz pl: Digital AC Voltmeter Red LED75-300V Panel Power Voltage tester Meter 110V 220V néven
(#) Kovidivi hozzászólása Feb 6, 2014 /
 
Sziasztok!
Átalakítottam egy Ebay-es feszültség mérőt, 0-100V-ig mért eredetileg, most 0-10V-ig. A pont viszont ott maradt a kijelzőn, ahol volt, és így zavaró az érték leolvasása. A kijelző multiplexelve van, tehát nem az egyszerű Alkotós féle, hanem ilyen: Bővebben: Link. Most fekete szigetelő szalaggal ragasztottam le a pontot, így jó, de keresnék egy jobb megoldást. Esetleg kifúrni vagy kiszúrni azt a LED-et, nagyobb feszültséggel kiégetni úgy, hogy az elektronika ne károsodjon... A mellette levő pontot lehet, hogy valahogyan feszültség alá tudnám helyezni... Van ötletetek hozzá? A kijelzőre DY3631K van írva, lábai száma pedig felül 6, alul 5.
Köszi a választ!
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014

panelmero.jpg
    
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Próbálgattam, két pin-t összeérintve a középső pont eltűnik, a mellette levő mindkettő világít. 10mA-rel többet vesz fel a műszer. Most így marad, ha elromlik, akkor tudom, hogy miért történt
(#) nedudgi válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Ha jól tippelek a 3. láb a tizedespont. Próbáld kivenni a hozzá menő ellenállást.
(#) Kovidivi válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 6, 2014 /
 
Szia!
Jó volt a tipped. Kivettem, most nincs pont.Ha erre a lábra feszültséget adok ellenálláson keresztül, mindhárom pont világít. Ellenálláson keresztül végigtapogattam a panelt, olyan változatot találtam, ahol az csak az első két pont világít, vagy az utolsó kettő Olyan nemvolt, ahol csak az első pont sajnos. Viszont jó hír, hogy a felvett áram nem növekedett, mint az előző esetben. Köszi a tippet!
(#) kowi hozzászólása Feb 22, 2014 /
 
Sziasztok! Most már valaki magyarázza meg miért van két fajta kapcsolás 7107-es íc-nek mert van olyan ami minden nélkül megy 9v-ról és nem kell neki szimetrikus táp.
(#) proli007 válasza kowi hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Hello! Akkor mutasd meg azt a rajzot. Mert szerintem Te a 7106-ra gondolsz, ami LCD-t hajt nem Led-et. Mert alapból megoldható, csak éppen a plusz ágban sokkal nagyobb az áramfelvétele az IC-nek. Vagy feszültségváltóval van kiegészítve. üdv!
(#) kowi válasza proli007 hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Ok. Visszarajzolom gyári voltmérő CS7107GP-íc van rajta.
(#) proli007 válasza kowi hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Hello! Ha megnézed a kínai adatlapon is +-5V van.. üdv!
(#) pinyó39 válasza kowi hozzászólására (») Feb 22, 2014 /
 
Sziasztok!
Elmegy az 5V-rol is csak pluszba kell még pár alkatrész.
(#) vladcepes hozzászólása Feb 27, 2014 /
 
Sziasztok! Most találtam meg ezt a topikot. Ezt szeretném ide berakni hátha esetleg valakinek van ötlete Bővebben: Link És még egyszer elnézést hogy nem találtam meg hamarabb.
Válaszokat előre is köszönöm!
Következő: »»   20 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem