Fórum témák
» Több friss téma |
Bővebben: Link Ez a műszeré. Csak ezt is át kellet másoljam, hogy személyre szabhassam , mert csak pdf fileok vannak róla a neten.
A tápét nem tudom adni, azt még valamikor Vic. kolléga csinálta nekem, én csak átrajzoltam a Janikukac_táp rajzot másikra. Az ő verziója tökéletesen működött...
Látom, az egyik az árammérőként funkcionálna. igen.
Így van. De akkor mit ronthattam el... Fel se tudom fogni, hisz ugyan ezeket alkalmaztam 1 éve, mikor az első változatot építettem, csak akkor kisze-kuszán minden össze-vissza volt dobálva kül. paneleken. Most csak egy panelra rendeztem mindent.
Annyit vettem észre - különbséget -, hogy a jelző LED nem a bemeneti tápon van, hanem a kimeneten. Ha kikötöd a ledet nincs változás?
Nincs. Jelenleg sincs bekötve...
(Még mindig nem ugyan az a fesz jut el a kijelzőhöz?)
Az átkötést vedd már ki, és nézd meg van e változás. Tehát csak a voltmérőt vizsgálni, magában, illetve a 317-el együtt.
Egy kicsit kacskaringós lett a GND vonal és ráadásul szép párhuzamosan ment az AC mellett/között. Minek bonyolítod túl?
Ja, és a kimeneti 1µF-os puffer, nagyon kevés lesz.
Nincs változás.. :/
Akkor most mi legyen a teendő? Az 1µF cserélve van 10-re...
Először is, válaszd külön a táp és a mérő köröket. Mindig csak az egyikkel foglalkozz.
Kezdd a műszerekkel.
Az előbb én is épp erre gondoltam. Leválasztom a méréstől a tápot, és átnézem, úgy rendben van-e minden, és így tovább, és így tovább.
Üdv!
Sziasztok.
Levágtam mind a 2 vezetőt a tápról, ami a műszerhez megy. A pufferelt, egyenirányított fesz. 21,0x volt, de a kimeneten, az LM317Tről már nincs ez messze se meg. Szerintem az IC lehet a ludas, nem? A kimeneten mértem, és nem 1,23V-tól indult, mint régen, hanem 0,6-ról, illetve 14V-nál nem jött több ki a kimeneten...
Mondom, kezdd a műszerrel!
Ha elemről adsz neki bemenő jelet, akkor is ugrál?
Nincs semmi gond. Ha teljesen elkülönítem a tápegység részt a műszertől (+/- tápkimenetről), és rárakok egy 9V-os elemet, pontosan, szépen, ugrálás nélkül kiméri. Multival is ugyanazt méri, csak 0,2 - 0,3 volt különbséggel (nem 100%-os a műszer precizitása) Szóval a műszerekkel gond nincs.
Akkor jöhet a táp rész.
Ha már precízkedni akarsz, én ezt a kivitelezést javasolnám. Bővebben: Link Természetesen a 317-es ágat nézd és a fix R5 helyére kerül a poti. Ha mindent jól csinálsz, első rúgásra indul és igen stabil a kimenete. Célszerű úgy tervezni a nyákot, hogy rövidek legyenek a vezető sávok és a nagyáramú részek vastagabbak. Kerüld az AC és DC vezetékek párhuzamos együttfutását és egymás alatti átvezetését. Igen, a nyák tervezésnek is megvan a maga "szépsége"/tudománya. Nem baj, majd belejössz mint kiskutya az ugatásba...
Hát de nem szeretném ezt a panelt szétnyirbálni, vagy egyebek. Megpróbálom még az IC cserét valamikor. Annyira egybeterveztem mindent, hogy nem szeretnék külön egy másik panelt hozzá..
Érthető. Természetesen ez a legkézenfekvőbb megoldás.
Üdv Mindenkinek!Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem tud valaki kapcsolási rajzot,ledes villanypásztor tesztert szeretnék csinálni.1000-10000V,kb 6-10 ledes kijelzés.Előre is köszönöm.
Sziasztok! Az ICL7107 feszültségkijelző bemeneti feszültségosztóját én az 1M ohm-os bemeneti ellenállás mögé terveztem. Mögötte van a 4 elenállás, egy forgókapcsolóra kötve, és a 30-as lábra. Lehet hogy elé kéne tennem, mert azt hiszem Alkotó úr is elé tette. Van valami különbség, vagy nyugodtan tehetem oda is, ahogyan Topi rajzolta? Segítségeteket előre is köszi.
Legegyszerűbben egy panelméterrel és egy két ellenállásból áló feszültségosztóval tudnám elképzelni. Azért vedd figyelembe, hogy 10kV-nál már erősen érvényesek az átütési szilárdságra, stb. vonatkozó szerelési szabályok.
Panelmétert az ebay-on rendelhetsz pl: Digital AC Voltmeter Red LED75-300V Panel Power Voltage tester Meter 110V 220V néven
Sziasztok!
Átalakítottam egy Ebay-es feszültség mérőt, 0-100V-ig mért eredetileg, most 0-10V-ig. A pont viszont ott maradt a kijelzőn, ahol volt, és így zavaró az érték leolvasása. A kijelző multiplexelve van, tehát nem az egyszerű Alkotós féle, hanem ilyen: Bővebben: Link. Most fekete szigetelő szalaggal ragasztottam le a pontot, így jó, de keresnék egy jobb megoldást. Esetleg kifúrni vagy kiszúrni azt a LED-et, nagyobb feszültséggel kiégetni úgy, hogy az elektronika ne károsodjon... A mellette levő pontot lehet, hogy valahogyan feszültség alá tudnám helyezni... Van ötletetek hozzá? A kijelzőre DY3631K van írva, lábai száma pedig felül 6, alul 5. Köszi a választ! A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2014
Próbálgattam, két pin-t összeérintve a középső pont eltűnik, a mellette levő mindkettő világít. 10mA-rel többet vesz fel a műszer. Most így marad, ha elromlik, akkor tudom, hogy miért történt
Ha jól tippelek a 3. láb a tizedespont. Próbáld kivenni a hozzá menő ellenállást.
Szia!
Jó volt a tipped. Kivettem, most nincs pont.Ha erre a lábra feszültséget adok ellenálláson keresztül, mindhárom pont világít. Ellenálláson keresztül végigtapogattam a panelt, olyan változatot találtam, ahol az csak az első két pont világít, vagy az utolsó kettő Olyan nemvolt, ahol csak az első pont sajnos. Viszont jó hír, hogy a felvett áram nem növekedett, mint az előző esetben. Köszi a tippet!
Sziasztok! Most már valaki magyarázza meg miért van két fajta kapcsolás 7107-es íc-nek mert van olyan ami minden nélkül megy 9v-ról és nem kell neki szimetrikus táp.
Hello! Akkor mutasd meg azt a rajzot. Mert szerintem Te a 7106-ra gondolsz, ami LCD-t hajt nem Led-et. Mert alapból megoldható, csak éppen a plusz ágban sokkal nagyobb az áramfelvétele az IC-nek. Vagy feszültségváltóval van kiegészítve. üdv!
Ok. Visszarajzolom gyári voltmérő CS7107GP-íc van rajta.
Hello! Ha megnézed a kínai adatlapon is +-5V van.. üdv!
Sziasztok!
Elmegy az 5V-rol is csak pluszba kell még pár alkatrész.
Sziasztok! Most találtam meg ezt a topikot. Ezt szeretném ide berakni hátha esetleg valakinek van ötlete Bővebben: Link És még egyszer elnézést hogy nem találtam meg hamarabb.
Válaszokat előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |