Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   30 / 182
(#) madzagos válasza brenko hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
Ha a motorod bírja akkor tehetsz rá. Csak a 2db ékszíjtárcsa egyforma legyen.
(#) brenko válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
A amit ígétem. Van egy kamion féktárcsám ami egész télen kint volt így igen rozsdásnak mondható. Tegnap este beleállítottam az ecetes vízbe, ma meg sima vízzel lemostam egy (dörzsiszivacs) segítségével. Azt a részt us megdörzsöltem ami nem volt víz alatt. A különbség látható. Sok munkától lehet a komoresszort így megkímélni. Elég a tapadó festékre és az elérhetetlen részekre koncentrálni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza brenko hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
Szia, Tényleg jól dolgozik! A féktárcsáról jut eszembe, a múltkor egy kifejezetten lassú fordulatú áttételt kellet csinálnom, egy késélezőhöz. Olyan 28cm körüli átmérő kellett a fordulatszámhoz. Szgk használt lég-hűtött első tárcsába esztergáltam az ékszíjpályát, a középébe pedig egy korongot, amit behegesztettem. Igaz nem egyszerű, mivel a tárcsa öntöttvas, de mőködik. Kipróbálom én is, van egy láda berozsdásodott csavarom.
(#) witi válasza Tiszi81 hozzászólására (») Ápr 9, 2014 /
 
Hali!
A képen a kompresszorodhoz való nívópálca van méretekkel.A méretek tömítés nélküli értékek, de 1 mm ide-oda nem tétel.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
(#) zotya93 hozzászólása Ápr 11, 2014 /
 
üdv van itthon egy 120literes hajdú bojler amire az van ráírva hogy max. üzemi nyomás 6 att
az lenne a kérdés hogyha a kompresszorra pluszba rákötném akkor az ki bírná e nekem a 8-9 bár nyomást "kicsi" a mostani tartály mert csak 60 vagy 70 liter és jól jönne hozzá a 120 l sűrűn kapcsol a kompresszor már úgy állítottam be hogy 4 bár be 8-nál ki kapcsol de hamar ki megy belőle főleg ha fújatok valamit .
(#) zolika60 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 11, 2014 /
 
Nem mennék vele 6bar fölé. Csúnya baleset lehet belőle.
(#) Chipmunk1960 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 11, 2014 /
 
Szia, Rákötheted, de csak a nyomásszabályozó után! Én úgy emlékeztem, hogy a régiek legalább 8 barral voltak nyomás próbázva. Lehet már ott is karcsúsítottak az anyagon, mert a víznyomás a 4-5 bárt sem éri el... Próbálj meg 50L-es poroltó-tartályt szerezni, azok úgy emlékszem, hogy bírják, de előtte nézzél meg egyet azért. Üdv: Mike
(#) yulo5310 hozzászólása Ápr 11, 2014 /
 
A régebbi bojlerok simán kibírtak 12 légkört,de 8 légkört üzemszerűen simán. Ha zé előjelű az zománcozott a zn az csak horganyzott,de 8 légkört simán bírnak!
(#) zotya93 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 11, 2014 /
 
Üdv hogy értve zé előjelű meg zn ?
(#) Tomi111 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 11, 2014 /
 
Üdv!
Újkorában biztos kibírná, de gondolom ez nem új. Ha pedig már volt felszerelve esetleg 10-15 évig, biztos megkezdte a víz. Én nem használnám.
(#) yulo5310 hozzászólása Ápr 11, 2014 /
 
A z annyi mint zománcozott,a zn az zink(horgany)
(#) yulo5310 hozzászólása Ápr 11, 2014 /
 
Azt,hogy kibírja,egy dolog,nem ajánlom,én még végszükségletben sem használnám!
(#) zolika60 válasza zotya93 hozzászólására (») Ápr 11, 2014 / 1
 
Ha mindenképp ki szeretnéd próbálni előbb tölts fel vízzel és úgy nyomasd meg a kompresszorral. Ha nem bírja legfeljebb vizes lesz minden, de nem repül szanaszét egy csomó repesz.
(#) zotya93 hozzászólása Ápr 11, 2014 /
 
Üdv köszönöm a segítséget mindenkinek de inkább nem kísérletezek vele abból nem lehet baj
(#) bozsokiandras hozzászólása Ápr 12, 2014 /
 
Vásároltam egy kéthengeres (valószínűleg teherautó) kompresszort. Mivel lehet a legegyszerűbben megoldani a csatlakozásokat a tartályhoz? A hengerek nyomó oldalát is össze kellene kötnöm. Olyan megoldás érdekelne amihez nem kell speciális szerszám és házilag is kivitelezhető.
Másik kérdésem, hogy hengerenként kettő szívó csatlakozó van ami belül egy térbe nyílik (átlátni rajta). Szükség van mindkettőre vagy egyiket ledugózhatom?
(#) Chipmunk1960 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
És ásd el jó mélyen a földbe, nyomasd meg 12-vel, ha nem repül minden nyugodtan használhatod Ha nem jön be, marad egy kutad!
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Szia, Tudnál fényképet feltenni, vagy valami típust megadni, hogy ne csak találgassunk? Milyen tartály, vízre, vagy levegőre készült eredetileg? Vannak -e csonkok rajta? Milyen méretűek? Mihez értesz, vízszereléshez? Forrasztáshoz? Vízhűtéses, vagy lég? ...... Szívesen segítünk, de azért ez nem egy cipó, hogy hamm, bekaplak. Üdv: Mike
(#) bozsokiandras válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Csatoltam pár képet a kompresszorhoz. Ha jól mértem 1/2 colosak a csatlakozások rajta. Esetleg forrasztáshoz van egy kis pb palackos forrasztólámpám, de ha jól tudom réz fitting forrasztáshoz a levágott csövet kalibrálni is kell ahhoz viszont nincs szerszámom. Ha vennék tömlős csatlakozókat azzal megoldható? A topicot visszaolvasva nem találtam tömlős megoldást.
(#) yulo5310 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
A másik kettő szelepzáró kupak hova tűnt? Az védi a szelepeket! Én egyébként vettem 10 mm külső átmérőjű műanyag tömlőt,pár métert,gyors csatikat szintén 10 mm-eseket,és úgy csöveztem fel a komprit. Üdv! Doxa53
(#) Chipmunk1960 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Szia, Így első ránézésre jól néz ki, kérdés, hogy mi van az ezüst alatt? De gondolom lepróbáltad. A szívó oldalt nem muszáj közösíteni, ha 2 légszűrőt raksz rá, akkor elég csak a nyomó oldalit. ha van ilyen forrasztólámpád, akkor azzal szépen meg tudod rézcsövekkel oldani. Az egész fűtési rendszeremet azzal csináltam, és nagyon jól tettem, mert bármikor egyszerűen tudtam bővíteni, módosítani, s ez itt is igaz. Pár száz forintért lehet venni egy kis csővágót, azzal tökéletesen lehet dolgozni, csak egy kicsit meg kell csiszolni a forrasztandó felületeket, s már mehet is a forrasztás. Mindenféle idomot lehet rézből kapni, ami csatlakozok a vizes menethez is. A 2db 1/2"-t érmes 3/4"-ba közösíteni, oda egy jó minőségű visszacsapószelep, és akár flexicsővel is mehet a tartályhoz. kell 1 doboz jó minőségű folyasztószer, s akár régi vastag bádogos ónnal is lehet forrasztani. Mellesleg ezt a kalibrálást nem értem, mert a sportautók kipufogó-csonkját szokták, a még több teljesítmény elérése érdekében, / Azért, hogy az előző ütemben robbant henger kipufogó gázának lökéshulláma ne tudja 'visszasűríteni' a következőét/ de ez nem pörög 10ezret... Üdv: Mike
(#) bozsokiandras válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
"A másik kettő szelepzáró kupak hova tűnt?" Az nem a nyomó oldali csatlakozás (a tetején)? Ha befogom és megtekerem a tengelyét azon fúj a két oldalsón meg szív. A két oldalsó teljesen egy légtérbe nyílik (átlátni rajta ez látszik a DSCF3584.JPG képen).
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2014
(#) yulo5310 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Hali! Nem,a szívó és nyomó az ott van a hengerfej két oldalán! Üdv! Doxa53
(#) bozsokiandras válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
De az hogy lehet hogy átlátok rajta? Egy légtérbe vezet a henger két oldalán levő csonk tehát az nem lehet szívó és nyomó. Vagy valami hiányzik belőle?
(#) yulo5310 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Szerintem igen kivették a szívó szelepeket!
(#) zolika60 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Sajnos a szelepek valószínűleg hiányoznak és azt sem tudhatjuk ami megvan milyen állapotú. Lehet, hogy csak az ezüst festék miatt néz ilyen jól ki.
(#) bozsokiandras hozzászólása Ápr 12, 2014 /
 
De a felső csatlakozót (vagy szelepfedél helyét), befogva érezni hogy ott nyomja a levegőt (kézzel tekerve) és mindkét oldalsón szív. Nem lehet hogy mégis a felső a nyomó cső? Ez elvileg Jikov kompresszor, rákeresve a neten láttam belőle több olyat is aminek felül volt az egyik cső csatlakozója.
(#) zolika60 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
Az is lehet, hogy ami hiányzik az a nyomó szelep. Ebben az esetben nyom valamennyit, de ha a tartályban feltelik a nyomás, már nem fog menni. Hengerenként kell szívó és nyomó szelep is.
(#) bozsokiandras válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 12, 2014 /
 
"Az is lehet, hogy ami hiányzik az a nyomó szelep. Ebben az esetben nyom valamennyit"

Nem csak valamennyit nyom, hanem befogva a nyílást és kézzel tekerve érezni hogy nyomás alá kerül és egyre nehezebbé válik a tekerése is. Szerintem, ha a szívószelep hiányzik akkor nyomás közben ott elengedné a levegőt és ne lehetne érezni kompressziót, ha a nyomószelep akkor szívás közben elmenne a már meglévő nyomás. Holnap keresek itthon egy motort és meghajtom vele hátha több kiderül, int a kézzel tekeréskor.
(#) yulo5310 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Hiába! Ha nincs nyomószelep csak ide-oda lökdösi a levegőt! Üdv! Doxa53
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2014
(#) bozsokiandras válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Levettem a hengerfejet. Látszanak a szelepek. A két-két szelep egy-egy külön légtérbe vezet a hengerfejbe tehát a két oldalsó csatlakozó szívó lesz a teteje meg a nyomó. Azt nem értem miért kellett két szívó oldal.
Következő: »»   30 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem