Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ha a motorod bírja akkor tehetsz rá. Csak a 2db ékszíjtárcsa egyforma legyen.
A amit ígétem. Van egy kamion féktárcsám ami egész télen kint volt így igen rozsdásnak mondható. Tegnap este beleállítottam az ecetes vízbe, ma meg sima vízzel lemostam egy (dörzsiszivacs) segítségével. Azt a részt us megdörzsöltem ami nem volt víz alatt. A különbség látható. Sok munkától lehet a komoresszort így megkímélni. Elég a tapadó festékre és az elérhetetlen részekre koncentrálni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
Szia, Tényleg jól dolgozik! A féktárcsáról jut eszembe, a múltkor egy kifejezetten lassú fordulatú áttételt kellet csinálnom, egy késélezőhöz. Olyan 28cm körüli átmérő kellett a fordulatszámhoz. Szgk használt lég-hűtött első tárcsába esztergáltam az ékszíjpályát, a középébe pedig egy korongot, amit behegesztettem. Igaz nem egyszerű, mivel a tárcsa öntöttvas, de mőködik. Kipróbálom én is, van egy láda berozsdásodott csavarom.
Hali!
A képen a kompresszorodhoz való nívópálca van méretekkel.A méretek tömítés nélküli értékek, de 1 mm ide-oda nem tétel. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2014
üdv van itthon egy 120literes hajdú bojler amire az van ráírva hogy max. üzemi nyomás 6 att
az lenne a kérdés hogyha a kompresszorra pluszba rákötném akkor az ki bírná e nekem a 8-9 bár nyomást "kicsi" a mostani tartály mert csak 60 vagy 70 liter és jól jönne hozzá a 120 l sűrűn kapcsol a kompresszor már úgy állítottam be hogy 4 bár be 8-nál ki kapcsol de hamar ki megy belőle főleg ha fújatok valamit .
Nem mennék vele 6bar fölé. Csúnya baleset lehet belőle.
Szia, Rákötheted, de csak a nyomásszabályozó után! Én úgy emlékeztem, hogy a régiek legalább 8 barral voltak nyomás próbázva. Lehet már ott is karcsúsítottak az anyagon, mert a víznyomás a 4-5 bárt sem éri el... Próbálj meg 50L-es poroltó-tartályt szerezni, azok úgy emlékszem, hogy bírják, de előtte nézzél meg egyet azért. Üdv: Mike
A régebbi bojlerok simán kibírtak 12 légkört,de 8 légkört üzemszerűen simán. Ha zé előjelű az zománcozott a zn az csak horganyzott,de 8 légkört simán bírnak!
Üdv!
Újkorában biztos kibírná, de gondolom ez nem új. Ha pedig már volt felszerelve esetleg 10-15 évig, biztos megkezdte a víz. Én nem használnám.
Azt,hogy kibírja,egy dolog,nem ajánlom,én még végszükségletben sem használnám!
Ha mindenképp ki szeretnéd próbálni előbb tölts fel vízzel és úgy nyomasd meg a kompresszorral. Ha nem bírja legfeljebb vizes lesz minden, de nem repül szanaszét egy csomó repesz.
Üdv köszönöm a segítséget mindenkinek de inkább nem kísérletezek vele abból nem lehet baj
Vásároltam egy kéthengeres (valószínűleg teherautó) kompresszort. Mivel lehet a legegyszerűbben megoldani a csatlakozásokat a tartályhoz? A hengerek nyomó oldalát is össze kellene kötnöm. Olyan megoldás érdekelne amihez nem kell speciális szerszám és házilag is kivitelezhető.
Másik kérdésem, hogy hengerenként kettő szívó csatlakozó van ami belül egy térbe nyílik (átlátni rajta). Szükség van mindkettőre vagy egyiket ledugózhatom?
És ásd el jó mélyen a földbe, nyomasd meg 12-vel, ha nem repül minden nyugodtan használhatod Ha nem jön be, marad egy kutad!
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2014
Szia, Tudnál fényképet feltenni, vagy valami típust megadni, hogy ne csak találgassunk? Milyen tartály, vízre, vagy levegőre készült eredetileg? Vannak -e csonkok rajta? Milyen méretűek? Mihez értesz, vízszereléshez? Forrasztáshoz? Vízhűtéses, vagy lég? ...... Szívesen segítünk, de azért ez nem egy cipó, hogy hamm, bekaplak. Üdv: Mike
Csatoltam pár képet a kompresszorhoz. Ha jól mértem 1/2 colosak a csatlakozások rajta. Esetleg forrasztáshoz van egy kis pb palackos forrasztólámpám, de ha jól tudom réz fitting forrasztáshoz a levágott csövet kalibrálni is kell ahhoz viszont nincs szerszámom. Ha vennék tömlős csatlakozókat azzal megoldható? A topicot visszaolvasva nem találtam tömlős megoldást.
A másik kettő szelepzáró kupak hova tűnt? Az védi a szelepeket! Én egyébként vettem 10 mm külső átmérőjű műanyag tömlőt,pár métert,gyors csatikat szintén 10 mm-eseket,és úgy csöveztem fel a komprit. Üdv! Doxa53
Szia, Így első ránézésre jól néz ki, kérdés, hogy mi van az ezüst alatt? De gondolom lepróbáltad. A szívó oldalt nem muszáj közösíteni, ha 2 légszűrőt raksz rá, akkor elég csak a nyomó oldalit. ha van ilyen forrasztólámpád, akkor azzal szépen meg tudod rézcsövekkel oldani. Az egész fűtési rendszeremet azzal csináltam, és nagyon jól tettem, mert bármikor egyszerűen tudtam bővíteni, módosítani, s ez itt is igaz. Pár száz forintért lehet venni egy kis csővágót, azzal tökéletesen lehet dolgozni, csak egy kicsit meg kell csiszolni a forrasztandó felületeket, s már mehet is a forrasztás. Mindenféle idomot lehet rézből kapni, ami csatlakozok a vizes menethez is. A 2db 1/2"-t érmes 3/4"-ba közösíteni, oda egy jó minőségű visszacsapószelep, és akár flexicsővel is mehet a tartályhoz. kell 1 doboz jó minőségű folyasztószer, s akár régi vastag bádogos ónnal is lehet forrasztani. Mellesleg ezt a kalibrálást nem értem, mert a sportautók kipufogó-csonkját szokták, a még több teljesítmény elérése érdekében, / Azért, hogy az előző ütemben robbant henger kipufogó gázának lökéshulláma ne tudja 'visszasűríteni' a következőét/ de ez nem pörög 10ezret... Üdv: Mike
"A másik kettő szelepzáró kupak hova tűnt?" Az nem a nyomó oldali csatlakozás (a tetején)? Ha befogom és megtekerem a tengelyét azon fúj a két oldalsón meg szív. A két oldalsó teljesen egy légtérbe nyílik (átlátni rajta ez látszik a DSCF3584.JPG képen).
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2014
Hali! Nem,a szívó és nyomó az ott van a hengerfej két oldalán! Üdv! Doxa53
De az hogy lehet hogy átlátok rajta? Egy légtérbe vezet a henger két oldalán levő csonk tehát az nem lehet szívó és nyomó. Vagy valami hiányzik belőle?
Szerintem igen kivették a szívó szelepeket!
Sajnos a szelepek valószínűleg hiányoznak és azt sem tudhatjuk ami megvan milyen állapotú. Lehet, hogy csak az ezüst festék miatt néz ilyen jól ki.
De a felső csatlakozót (vagy szelepfedél helyét), befogva érezni hogy ott nyomja a levegőt (kézzel tekerve) és mindkét oldalsón szív. Nem lehet hogy mégis a felső a nyomó cső? Ez elvileg Jikov kompresszor, rákeresve a neten láttam belőle több olyat is aminek felül volt az egyik cső csatlakozója.
Az is lehet, hogy ami hiányzik az a nyomó szelep. Ebben az esetben nyom valamennyit, de ha a tartályban feltelik a nyomás, már nem fog menni. Hengerenként kell szívó és nyomó szelep is.
"Az is lehet, hogy ami hiányzik az a nyomó szelep. Ebben az esetben nyom valamennyit"
Nem csak valamennyit nyom, hanem befogva a nyílást és kézzel tekerve érezni hogy nyomás alá kerül és egyre nehezebbé válik a tekerése is. Szerintem, ha a szívószelep hiányzik akkor nyomás közben ott elengedné a levegőt és ne lehetne érezni kompressziót, ha a nyomószelep akkor szívás közben elmenne a már meglévő nyomás. Holnap keresek itthon egy motort és meghajtom vele hátha több kiderül, int a kézzel tekeréskor.
Hiába! Ha nincs nyomószelep csak ide-oda lökdösi a levegőt! Üdv! Doxa53
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2014
Levettem a hengerfejet. Látszanak a szelepek. A két-két szelep egy-egy külön légtérbe vezet a hengerfejbe tehát a két oldalsó csatlakozó szívó lesz a teteje meg a nyomó. Azt nem értem miért kellett két szívó oldal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |