Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Akkor a két nyomót közösíted(fél colos T,+ könyök és úgy a tartály.A szívókra meg egy-egy légszűrő.Üdv! Dxa53
Mi a hátránya a gumicsőnek a forrasztott réz cső csatlakozásokhoz képest? Túlmelegedhet esetleg? Olyanról halottam már, hogy Ikaruson a repedt fém levegőcsövet kicserélték flexibilis csőre és megolvadt a hőtől. Vagy ez szakaszos üzemeltetésnél nem fordulhat elő?
A rézcső rideg,érzékeny a rezgésekre a flexi jobb,könnyen szerelhet,cserélhető. Én az összes csövezést 8 milis ma-g csővel és gyorscsatival oldottam meg. Neked csak a tőmlő átmérőt kell növelned!
Szia, Azért, mert 2 különálló henger és hengerfej van, mint a Trabantban. Általában a hengerfejet egy darabból készítik rá, akkor elég az 1-1 csatlakozás.
Nem,mert ha nem közösíted akkor az egyik szelep a levegőbe termel!
Idézet: „A rézcső rideg,érzékeny a rezgésekre a flexi jobb,könnyen szerelhet,cserélhető.” Na, ezt erősen cáfolom! Annyi benne az igazság, hogy könnyebb cserélni! Nem véletlen szerelik a gyártók is vörösréz csövekkel a kompresszorokat! A hengerfej, gyakran felforrósodik üzem közben, majd kihűl. A vörösréz a gyakori hőingadozásra, ellentétben az acéllal, nem ridegebbé válik, hanem éppen ellenkezőleg, visszanyeri lágyságát! A rezonanciát, pedig sokkal jobban tűri, mint az acél, vagy a műanyagok! Flexibilis csőben is lehet kapni, kifejezetten kompresszorokhoz valókat (olaj és hőálló), de arany árban vannak és nem biztos, hogy épp a szükséges méretben, megfelelő csatlakozóval rendelkeznek. Összefoglalva, amennyiben tartós üzemre kell, mindenképpen fém csöveket (vörösréz), idomokat alkalmaznék. Amennyiben csak rövid és időszakos üzemről van szó, abban az esetben, megfelelő lehet a műanyagcsöves megoldás is! Árban a rézcsöves kivitelezés olcsóbb, viszont picit munkaigényesebb és kell tudni hozzá forrasztani! Ezzel szemben a műanyagot szinte bárki összebarkácsolja, de a gyors csatlakozók, bilincsek, menetes csonkok a csatlakozókhoz, jelentősen meg drágítják a dolgot.
Azért van két szívó oldal, hogy hengerenként, két darab légszűrőt tehess rá, növelve ezzel a teljesítményt és csökkentve ezzel a légszűrőkön áramló légsebességet, mely ellenkező esetben gyorsabban koszolódna, valamint fojtó hatásával csökkentené a teljesítményt!
Igaz amit írsz,de flexivel könnyebb bánni,cserélni,és vannak vízhez,gázhoz való flexik is,az semmivel nem drágább egy rézfelszereléshez(gázégő,folyasztó,cin,kefék,csővágó,fittingek) ezek majdnem húszezerbe vannak.Megjegyzem,nekem vannak még hidegen szerelhető,roppantógyűrűs cuccaim is!
Én meg azt gondoltam, hogy pusztán lustaságból rakták rá a 2 hengerfejet. Megfelelő méretezéssel ez nem probléma.
Ez igaz, ha éppen nincs új rézkarika tömítés, pld diesel injector alá, gázon felmelegítjük, s jobb mint az új!
Bocsika, ezt nem értem, kifejtenéd?
Még egy kérdés lenne a fenti kompresszorral kapcsolatban mivel adattábla nincs rajta. Kb mekkora fordulaton érdemes üzemeltetni és mekkora a légszállítása? Egy 1,1 kw-os 3 fázisú motor fogja hajtani 1 fázisra átkötve.
KB 1000-es fordulaton érdemes járatni.De az 1.1kw-os motor kevés lesz hozzá, főleg ha átkötöd 1 fázisra. Nekem egy 1.8kw-os 1 fázisú motor hajtja,igaz ez alig melegszik ha egész nap is megy a kompresszor.
Ez áttétel függő, nekem a ZIL-t egy ókori IMI 750W-os 2800-as fordulatú hajtotta, 100u indítókondival, segédfázis relével. A fordulata le volt harmadolva kb. Próbáltam rátenni másikat, ágaprítóból vettem ki a 2Kw-ost s nem bírta indítani, mert állandó kondisra volt a segédfázis tekerve. Abban meg csak akkor van erő, mikor már felpörgött. Én 3Kw-os 3 fázisúval sem tudtam elindítani, ami át volt kötve 1 fázisra. De a kondikkal vigyázni kell, mert az indító, nem bírja az állandó üzemet s baromi nagyot tud robbanni! tapasztalatból mondom. De lehet Neked több sikered lesz vele, kísérletezni lehet. Üdv: Mike
Üdv nekem a kompresszort 1.1 kW os 220/380 /380 ra bekötött motor hajtja 10 bárnál egyszer megállítottam és újraindítottam gond nélkül indult minden féle tehermentesítő nélkül
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni a képen látható házi tuning kompresszorral kapcsolatban. Ugye két rába/ikarus kompresszorral üzemel, viszont a motor nem tudom hogy milyen teljesítményű, de kb 3,2 Kw-s lehet, mert eredetileg egy kompival működött, de ráraktunk egy másikat is a nagyobb teljesítmény érdekében. Egy homokszóróhoz használjuk, és kb az 5 bar nyomást kéne neki tartani, de ahhoz majdnem egyfolytában megy. A gond az hogy a motor bár bírja, simán indul, még nyomás alatt is, csak ugye eléggé melegszik. Szóval a kérdés az hogy milyen teljesítményű motor kéne hogy elbírja a két kompresszort. Motorok vízhűtése megoldott, szóval azzal nincs igazán gond. Az eredeti konstrukció, egy 1976-s gyári kompresszor, 2 db 80 literes tartájjal, de nekünk ezekből megy tovább egy 560 literes puffer tartájba. Választ előre is köszönöm.
Ezeknek a motoroknak 60 fok még nem számít melegnek. Ha 3,2 KW-tos akkor simán bírnia kéne! A hátsó ventit levenni,és egy nagyot feltenni,persze ráccsal. Üdv! Doxa53
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Sziasztok!
Egy kis módosításra készülök. Szereztem még egy Csepel kompit amit hozzá szeretnék adni a rendszerhez. A kombinált szelepből csak egy van, (kettő nem is lesz) ezért arra gondoltam, hogy mindkét kompi kap 1-1 visszacsapó szelepet, hogy ne dolgozzon egyik kompi a másikba. Közvetlen a kombi szelep előtt meg közösítem egy "T" idommal. Így működhet a rendszer? Az ok, hogy így 2* annyi levegőm lesz (kb. 500L/perc) de a nyomást is magasabban tudja majd tartani? Kérdem azért mert egy kompival a homokszórás elég gyenge volt. Hamar leesett a nyomás annyira (kb. 4bar), hogy már nem volt túl hatékony...
Á, most látom, h pont előttem van egy szintén két kompresszoros. Úgy látom a közösítés után van 1db visszacsapó. Így nem dolgoznak egymásba a kompik? Lehet, hogy akkor nekem sem kellene 2 visszacsapó? A kombi szelepben meg van egy...
Üdv mindenkinek!
Látom sokan küzdenek tartály problémával.Írták már előttem jó páran hogy ez veszélyes üzem és ezt célszerű nagyon komolyan venni.Azonban egy egyszerű és olcsó módszerrel a nyomáspróbát házilag is meg lehet csinálni biztonsággal. A tartályt csordultig kell tölteni vízzel és egy karos zsírzó pisztollyal,(amibe nem zsírt hanem jelen esetben vizet kell tölteni)fel lehet nyomni a nyomást a kívánt értékig.(akár 200-300 bárt is tud a pisztoly). A próbanyomás értékét célszerű 8 bárral az üzemi nyomás fölé állítani.Így biztonsággal használhatóak a tartályok. Én az összes tartályt így próbálom le. A képen 200 literes tartály látható 20 báron tesztelve. A zsírzó fejről is látható kép. Üdv:peti A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Biztos egyszerű, de mégsem tudom. Hogyan csatlakoztatod rá a tartályra? :/
Egy zsírzógombot tekersz be és a négypofást nyomod rá? A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2014
Igen.
Lehet kapni olyan zsírzószemet ami coll menetes így csak bele kell tekerni a tartályba.Rádugod a zsírzót és fel lehet pumpálni.A lényeg hogy full nyakig legyen a tartály vízzel.Egy teljesen egyszerű, nem túl gagyi zsírzópisztoly megfelelő. Pl ilyen: http://bolthely.hu/photoline/id/17804_Karos_zsirzo__merev_szar_+_fl..._400ml
Szia, Ötletes, tetszik! Azt mondod, hogy a 20 Bart is bírják a tartályok. Azok akkor 12 barral / 8+50%-a=12/ bőven alatta van, tehát nyugodtan használható. Volt olyan amelyik nem bírta, vagy kipróbáltad, hogyan viselkedik abnormálisan magas nyomáson? Elkezd spriccelni a víz? Azért kérdem, mert még sohasem csinálta ilyet, azt viszont tudom, hogy mekkorát szól egy IFA kerék, mikor kidurran, abba is 6-8 körül kell. Üdv: Mike
Éppen ez a jó benne, hogy ha vízzel van töltve, ha valahol hasad, kicsöppen egy-két csepp víz és máris elillant a nyomás. 400 l-es tartálynál 20 bar-nál 8 köbméter levegőnek kellene "elszellennie" a kiürüléshez. Szólna is akkorát, mint a MOL finomító.
Gondolom, a HHO-s kísérleteim közben 'csak' 1L-es Pet flakont "robbantottam" fel, de fülem 2 napig csengett.
Ma három helyen is voltam ahol vannak zsírzógombok de mi denhol csak M6, M8, M10 volt. Ezek nagyon kicsik. Hol lehet kapni legalább 1/2"-os méretben?
Extrém magas nyomáson még nem próbáltam,azonban a gyári adattáblán megadott értékeket én nem lépem túl használat közben.
A próbát 24 óráig szoktam csinálni.Ha addig nem reped akkor nem lesz gond használat közben sem,viszont a leeresztésnél nem árt figyelni mert még vízzel is kilövi a záródugót ha ott akarod a nyomást elengedni! https://www.youtube.com/watch?v=RVCs4Vi8T50 A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2014
Szerintem bármelyik jó, csak fúrj megfelelő menetet egy 1/2"-os dugóba.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |