Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   31 / 182
(#) yulo5310 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Akkor a két nyomót közösíted(fél colos T,+ könyök és úgy a tartály.A szívókra meg egy-egy légszűrő.Üdv! Dxa53
(#) bozsokiandras válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Mi a hátránya a gumicsőnek a forrasztott réz cső csatlakozásokhoz képest? Túlmelegedhet esetleg? Olyanról halottam már, hogy Ikaruson a repedt fém levegőcsövet kicserélték flexibilis csőre és megolvadt a hőtől. Vagy ez szakaszos üzemeltetésnél nem fordulhat elő?
(#) yulo5310 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
A rézcső rideg,érzékeny a rezgésekre a flexi jobb,könnyen szerelhet,cserélhető. Én az összes csövezést 8 milis ma-g csővel és gyorscsatival oldottam meg. Neked csak a tőmlő átmérőt kell növelned!
(#) Chipmunk1960 válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Szia, Azért, mert 2 különálló henger és hengerfej van, mint a Trabantban. Általában a hengerfejet egy darabból készítik rá, akkor elég az 1-1 csatlakozás.
(#) yulo5310 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Nem,mert ha nem közösíted akkor az egyik szelep a levegőbe termel!
(#) eroth válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Idézet:
„A rézcső rideg,érzékeny a rezgésekre a flexi jobb,könnyen szerelhet,cserélhető.”

Na, ezt erősen cáfolom! Annyi benne az igazság, hogy könnyebb cserélni! Nem véletlen szerelik a gyártók is vörösréz csövekkel a kompresszorokat! A hengerfej, gyakran felforrósodik üzem közben, majd kihűl. A vörösréz a gyakori hőingadozásra, ellentétben az acéllal, nem ridegebbé válik, hanem éppen ellenkezőleg, visszanyeri lágyságát! A rezonanciát, pedig sokkal jobban tűri, mint az acél, vagy a műanyagok! Flexibilis csőben is lehet kapni, kifejezetten kompresszorokhoz valókat (olaj és hőálló), de arany árban vannak és nem biztos, hogy épp a szükséges méretben, megfelelő csatlakozóval rendelkeznek. Összefoglalva, amennyiben tartós üzemre kell, mindenképpen fém csöveket (vörösréz), idomokat alkalmaznék. Amennyiben csak rövid és időszakos üzemről van szó, abban az esetben, megfelelő lehet a műanyagcsöves megoldás is! Árban a rézcsöves kivitelezés olcsóbb, viszont picit munkaigényesebb és kell tudni hozzá forrasztani! Ezzel szemben a műanyagot szinte bárki összebarkácsolja, de a gyors csatlakozók, bilincsek, menetes csonkok a csatlakozókhoz, jelentősen meg drágítják a dolgot.
(#) eroth válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Azért van két szívó oldal, hogy hengerenként, két darab légszűrőt tehess rá, növelve ezzel a teljesítményt és csökkentve ezzel a légszűrőkön áramló légsebességet, mely ellenkező esetben gyorsabban koszolódna, valamint fojtó hatásával csökkentené a teljesítményt!
(#) yulo5310 válasza eroth hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Igaz amit írsz,de flexivel könnyebb bánni,cserélni,és vannak vízhez,gázhoz való flexik is,az semmivel nem drágább egy rézfelszereléshez(gázégő,folyasztó,cin,kefék,csővágó,fittingek) ezek majdnem húszezerbe vannak.Megjegyzem,nekem vannak még hidegen szerelhető,roppantógyűrűs cuccaim is!
(#) Chipmunk1960 válasza eroth hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Én meg azt gondoltam, hogy pusztán lustaságból rakták rá a 2 hengerfejet. Megfelelő méretezéssel ez nem probléma.
(#) Chipmunk1960 válasza eroth hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Ez igaz, ha éppen nincs új rézkarika tömítés, pld diesel injector alá, gázon felmelegítjük, s jobb mint az új!
(#) Chipmunk1960 válasza yulo5310 hozzászólására (») Ápr 13, 2014 /
 
Bocsika, ezt nem értem, kifejtenéd?
(#) bozsokiandras hozzászólása Ápr 13, 2014 /
 
Még egy kérdés lenne a fenti kompresszorral kapcsolatban mivel adattábla nincs rajta. Kb mekkora fordulaton érdemes üzemeltetni és mekkora a légszállítása? Egy 1,1 kw-os 3 fázisú motor fogja hajtani 1 fázisra átkötve.
(#) madzagos válasza bozsokiandras hozzászólására (») Ápr 14, 2014 /
 
KB 1000-es fordulaton érdemes járatni.De az 1.1kw-os motor kevés lesz hozzá, főleg ha átkötöd 1 fázisra. Nekem egy 1.8kw-os 1 fázisú motor hajtja,igaz ez alig melegszik ha egész nap is megy a kompresszor.
(#) Chipmunk1960 válasza madzagos hozzászólására (») Ápr 14, 2014 /
 
Ez áttétel függő, nekem a ZIL-t egy ókori IMI 750W-os 2800-as fordulatú hajtotta, 100u indítókondival, segédfázis relével. A fordulata le volt harmadolva kb. Próbáltam rátenni másikat, ágaprítóból vettem ki a 2Kw-ost s nem bírta indítani, mert állandó kondisra volt a segédfázis tekerve. Abban meg csak akkor van erő, mikor már felpörgött. Én 3Kw-os 3 fázisúval sem tudtam elindítani, ami át volt kötve 1 fázisra. De a kondikkal vigyázni kell, mert az indító, nem bírja az állandó üzemet s baromi nagyot tud robbanni! tapasztalatból mondom. De lehet Neked több sikered lesz vele, kísérletezni lehet. Üdv: Mike
(#) zotya93 hozzászólása Ápr 14, 2014 /
 
Üdv nekem a kompresszort 1.1 kW os 220/380 /380 ra bekötött motor hajtja 10 bárnál egyszer megállítottam és újraindítottam gond nélkül indult minden féle tehermentesítő nélkül
(#) Kisgedus hozzászólása Ápr 16, 2014 /
 
Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni a képen látható házi tuning kompresszorral kapcsolatban. Ugye két rába/ikarus kompresszorral üzemel, viszont a motor nem tudom hogy milyen teljesítményű, de kb 3,2 Kw-s lehet, mert eredetileg egy kompival működött, de ráraktunk egy másikat is a nagyobb teljesítmény érdekében. Egy homokszóróhoz használjuk, és kb az 5 bar nyomást kéne neki tartani, de ahhoz majdnem egyfolytában megy. A gond az hogy a motor bár bírja, simán indul, még nyomás alatt is, csak ugye eléggé melegszik. Szóval a kérdés az hogy milyen teljesítményű motor kéne hogy elbírja a két kompresszort. Motorok vízhűtése megoldott, szóval azzal nincs igazán gond. Az eredeti konstrukció, egy 1976-s gyári kompresszor, 2 db 80 literes tartájjal, de nekünk ezekből megy tovább egy 560 literes puffer tartájba. Választ előre is köszönöm.
(#) yulo5310 válasza Kisgedus hozzászólására (») Ápr 16, 2014 /
 
Ezeknek a motoroknak 60 fok még nem számít melegnek. Ha 3,2 KW-tos akkor simán bírnia kéne! A hátsó ventit levenni,és egy nagyot feltenni,persze ráccsal. Üdv! Doxa53
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
(#) brenko hozzászólása Ápr 16, 2014 /
 
Sziasztok!
Egy kis módosításra készülök. Szereztem még egy Csepel kompit amit hozzá szeretnék adni a rendszerhez. A kombinált szelepből csak egy van, (kettő nem is lesz) ezért arra gondoltam, hogy mindkét kompi kap 1-1 visszacsapó szelepet, hogy ne dolgozzon egyik kompi a másikba. Közvetlen a kombi szelep előtt meg közösítem egy "T" idommal.
Így működhet a rendszer? Az ok, hogy így 2* annyi levegőm lesz (kb. 500L/perc) de a nyomást is magasabban tudja majd tartani? Kérdem azért mert egy kompival a homokszórás elég gyenge volt. Hamar leesett a nyomás annyira (kb. 4bar), hogy már nem volt túl hatékony...

image.jpg
    
(#) yulo5310 válasza brenko hozzászólására (») Ápr 16, 2014 /
 
Simán működni fog!
(#) brenko hozzászólása Ápr 16, 2014 /
 
Á, most látom, h pont előttem van egy szintén két kompresszoros. Úgy látom a közösítés után van 1db visszacsapó. Így nem dolgoznak egymásba a kompik? Lehet, hogy akkor nekem sem kellene 2 visszacsapó? A kombi szelepben meg van egy...
(#) pet520 hozzászólása Ápr 16, 2014 / 1
 
Üdv mindenkinek!
Látom sokan küzdenek tartály problémával.Írták már előttem jó páran hogy ez veszélyes üzem és ezt célszerű nagyon komolyan venni.Azonban egy egyszerű és olcsó módszerrel a nyomáspróbát házilag is meg lehet csinálni biztonsággal.
A tartályt csordultig kell tölteni vízzel és egy karos zsírzó pisztollyal,(amibe nem zsírt hanem jelen esetben vizet kell tölteni)fel lehet nyomni a nyomást a kívánt értékig.(akár 200-300 bárt is tud a pisztoly).
A próbanyomás értékét célszerű 8 bárral az üzemi nyomás fölé állítani.Így biztonsággal használhatóak a tartályok.
Én az összes tartályt így próbálom le.
A képen 200 literes tartály látható 20 báron tesztelve.
A zsírzó fejről is látható kép.
Üdv:peti
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
(#) brenko válasza pet520 hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Biztos egyszerű, de mégsem tudom. Hogyan csatlakoztatod rá a tartályra? :/
Egy zsírzógombot tekersz be és a négypofást nyomod rá?
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2014
(#) pet520 válasza brenko hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Igen.
Lehet kapni olyan zsírzószemet ami coll menetes így csak bele kell tekerni a tartályba.Rádugod a zsírzót és fel lehet pumpálni.A lényeg hogy full nyakig legyen a tartály vízzel.Egy teljesen egyszerű, nem túl gagyi zsírzópisztoly megfelelő. Pl ilyen:
http://bolthely.hu/photoline/id/17804_Karos_zsirzo__merev_szar_+_fl..._400ml
(#) Chipmunk1960 válasza pet520 hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Szia, Ötletes, tetszik! Azt mondod, hogy a 20 Bart is bírják a tartályok. Azok akkor 12 barral / 8+50%-a=12/ bőven alatta van, tehát nyugodtan használható. Volt olyan amelyik nem bírta, vagy kipróbáltad, hogyan viselkedik abnormálisan magas nyomáson? Elkezd spriccelni a víz? Azért kérdem, mert még sohasem csinálta ilyet, azt viszont tudom, hogy mekkorát szól egy IFA kerék, mikor kidurran, abba is 6-8 körül kell. Üdv: Mike
(#) erbe válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Éppen ez a jó benne, hogy ha vízzel van töltve, ha valahol hasad, kicsöppen egy-két csepp víz és máris elillant a nyomás. 400 l-es tartálynál 20 bar-nál 8 köbméter levegőnek kellene "elszellennie" a kiürüléshez. Szólna is akkorát, mint a MOL finomító.
(#) Chipmunk1960 válasza erbe hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Gondolom, a HHO-s kísérleteim közben 'csak' 1L-es Pet flakont "robbantottam" fel, de fülem 2 napig csengett.
(#) brenko válasza pet520 hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Ma három helyen is voltam ahol vannak zsírzógombok de mi denhol csak M6, M8, M10 volt. Ezek nagyon kicsik. Hol lehet kapni legalább 1/2"-os méretben?
(#) pet520 hozzászólása Ápr 17, 2014 /
 
Extrém magas nyomáson még nem próbáltam,azonban a gyári adattáblán megadott értékeket én nem lépem túl használat közben.
A próbát 24 óráig szoktam csinálni.Ha addig nem reped akkor nem lesz gond használat közben sem,viszont a leeresztésnél nem árt figyelni mert még vízzel is kilövi a záródugót ha ott akarod a nyomást elengedni!
https://www.youtube.com/watch?v=RVCs4Vi8T50
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2014
(#) zolika60 válasza brenko hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Szerintem bármelyik jó, csak fúrj megfelelő menetet egy 1/2"-os dugóba.
(#) pet520 válasza brenko hozzászólására (») Ápr 17, 2014 /
 
Én Budapesten lakom így ott tudok mondani.
Pl szögkerben,de 3/8-os a legnagyobb méret.
Következő: »»   31 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem