Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Labortápegység készítése
Hát ennek örülök. Azért cseréld le a kondikat hibátlanra és állítsd be a negatív feszt. 5V-ra.
Én is örülök! Köszönöm szépen a segítséget neked és a többieknek is!
Azért tanulságos hogy, az a kb 3 alkatrész ami bontott volt abból 2 rossz. Pedig azzal a módszerrel vizsgáltam meg amit talán Skori weblapján láttam, ellenállás mérővel rá mérve a kondira annak ellenállása egyre nőni fog ahogy töltődik a műszer vizsgáló feszültségétől/(áramától?), na mindegy kell egy kapacitás mérő
Ismet tanultam valamit!
Tehat egy Kondenzator okozhat ilyen hibajelenseget, hogy visszaterhel. Idézet: Muszaj neki, hisz megjott a negativ feszultseg, igy a T6 mar lezart. -mint irtam az elobb -„..Mellesleg van kimeneten feszültség..” En is koszonom a segitseget a nagyoknak, es okosabbaknak.
Egy ilyen alkatrész teszter bármikor jól jöhet. Én innen rendeltem, és használom. Ezzel a használt alkatrészek állapota megvizsgálható.
Pár napja szerepelt itt egy kapcsoló üzemű táp rajza de nem találom.
Tudnátok segíteni.
Atilla86 SMPS tápjára gondolsz?
Bővebben: Link
Még egy kérdés erejéig visszatérve az edison14 féle tápra..
Az miért baj ha mondjuk több mint 25 voltos a toroid? (legalábbis leírás ezt írja) Mert sajnos csak 2*30V 2.5A sikerült szereznem. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2014
Szia! Azért mert így az egyenirányított feszültség túllépi a műveleti erősítőre rákapcsolható maximális tápfeszültséget.
Szia
Azt néztem a tl081 30V +- ha meg a 30 volt egyenirányítva 28.8 lehet akkor az még határeset? Vagy be kéne raknom egy zénert esetleg? Vagy tekerjek le a toroidról? A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2014
Csak +/-18V, tehát 36 V összesen. Amit néztél az a bemeneteire köthető feszültségek különbsége. Azzal is számolni kell, hogy a tápegység létrehoz kb 5-6 Voltos negatív tápfeszültséget, hogy a kimenetet 0V-ra is le tudjad tekerni, így ez is hozzáadódik az egyenirányított feszültséghez.
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2014
Az is lehet, de javasoltak már olyat is, hogy a műveleti erősítőnek a tápját zenerrel, vagy stabkockával külön kell beállítani, csak nem tudom, ez hogy hat az áramkör működésre? Pl, a bemeneteire nem kerülhet-e így, a tápjánál magasabb feszültség, vagy a kimenete tud-e elég nagy feszültséget adni, hogy a tápot teljesen kihasználd. Erre az tud válaszolni, aki csinált, vagy kimért már ilyet.
Nem, ismerem azt az oldalt de az nekem túl bonyolult. Ez egy teljesen egyszerű táp volt egy cél icvel egy két dióda,zéner kondi meg műveleti erősítő az állításnak. max 3A es kimenettel. Azt hiszem két avr is volt benne egyik a feszültséget nézte másik az áramit majd kijelezte 7szegmensesen.
Azt is tudom hogy azt az ic-t lehet venni fix feszültséggel meg változtathatóval.
Az Edison14 féle és az Alkotó féle kapcsolás nagyon hasonlítanak egymásra, az utóbbiban a műveleti erősítő tápfeszültségének előállítása meg van oldva. Van belőle 0 .. 30V 3A és 0.. 50V @ 5A -es változat is.
Az Alkotó félét hol találom itt a topicban? vagy ??
Az a baj egy alkalmam volt elmenni boltba megvenni hozzá a szükséges cuccot. Mostanság megint ilyen alkalom nem nagyon lesz. Hacsak nem a módosításokat össze nem tudom guberálni itthon. Ha letekerek a szekunderekből akkor csökken majd a felvehető áram is? A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
Peldaul itt. Ez a legutolso ismert modositas.
Ebben mar bent van a potmeterek kozepsolabanak szakadasara a cedelem. Illetve ez a panel mar a 2SC2922 -el vagy a BD249, TIP3055 is hasznalhato. Idézet: Miert csokkene? :O Az aramot a vezetokersztmetszete szabja meg, mig a feszultseget az menetek szama. „..akkor csökken majd a felvehető áram is?..” A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
Itt van ebben a topkiban: Így keresd.
Akkor jól sejtettem (mert emlékezni már nem emlékszem)
Az a baj hogy az alkotó féle nagyon más alkatrészügyileg. Mostmár muszáj leszek maradni ennél a verziónál.. (beleszabtam a nyáktervet a dobozba jó drágán vettem a 2035 ösöknek hűtőbordát stb stb..) Néztem ezt különben már csak nem tudom miért elvetettem.
Szia. Bocs amiért beleszólok, de az apróhirdetésben feltehetted volna, hogy keresel hűtőbordát 2N3055-höz, van nekem még vagy 3 masszív borda ami jó lehet ehhez a táphoz és szívesen segítettem volna benne. Amúgy most csinálom az Alkotó féle tápot. Megjöttek a cuccok hozzá amik nem voltak itthon. Kíváncsi leszek rá, hogy mint muzsikál majd. Teszek fel infót az eredményekről, meg képeket is.
Ne is mond mert megvettem a drága bordát amit még reszelni kell ehhez.
Aztán rájöttem hogy még a Flippergép javítós korszakomból itt állnak hegyekben a TO3 hűtőbordák.Mondjuk a sima borda most jobb lesz mert jobban elfér majd a dobozban. ui.Ja igen tényleg 3055 nem 2035 Bár értettétek miről vakerálok úgyhogy mindegy végül is. Nem szeretem ha olyan dolgok vannak egy készülékben amit nem lehet itthon kapni. (Gyorsjavítás kizárva)
Nem értelek...: Mindkét tápba jó a 2N3055, puffer kondenzátor, diódahíd, stb. Edizon14 félébe TL080 kell 3db, az Alkotóéba LM324. (Nem jelenthet probláémát, olyan öreg típus, mint az országút. Talán egy TL084 -gyel is megy, ha gerjedne az 1nF kondenzátorokat kellene növelni.) A további alkatrészek nem jelenthetnek nagy problémát. Ha végkép ragaszkodsz az eredeti tervhez, a műveleti erősítők táplálását lesd el az Alkotó féléről. A negatív táp előállítása majdnem ugyan az...
Az 1nF-os kondenzátorok növelését nem tartom jó ötletnek, lerontja a táp dinamikus viselkedését. Akkor már foghat az ember egy LM317-est megfejelve egy tranzisztorral... Utóbbi még gyorsabb is lesz.
Lecseréltem a kondikat viszont a -5V még így is csak -3.8, akkor most az jön hogy R18-at csökkentsem kb 2.7k Ohm-ra ahogy írtad?
Közben kicseréltem 2.7k-ra így -4.3V csökkentsem tovább vagy maradjon így?
Nem a feszültség konkrét értéke a lényeg, hanem lehetőleg annak stabilitása. Ha a feszültség a zéner töréspontja alatti érték, akkor az nem tud stabilizálni. Az érintett ellenálláson eső feszültséget javaslom megmérni. Ez alapján számítható mekkora áram folyik rajta.
Úgy emlékszem, készült értékszámító táblázat a kapcsoláshoz, ami gondolom megadja ezt az ellenállást is a trafófeszültséghez.
Érdekes módon most a -5V, -3.6 hol ott előbb -4.3V volt. Az R18-on eső feszültség 20.9V körüli viszont ki be kapcsolás után ez is 20.7-re változott tehát bizonytalan. Az érték számoló szerint nekem 3k Ohm kellene.
Szia!
Vedd lejjebb 1,5K-ra. Szerintem jó lesz. A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |