Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ez van az anyaghoz mellékelve:
Description: 100% Brand New N.W. : 100g Color : Blue Viscosity : 25 ℃ 200 ± 50 ps Adhesion : 100/100 Hardness : > 5H Heat resistance : 260 ± 5 ℃ 10 seconds 3 times Insulation resistance : > 1×1013 Dielectric strength : > 500 V/mil Az alábbit hol olvastad? Idézet: „azt írják , hogy 25 fokon már a viszkozitását elveszti , tehát kezd szilárdulni”
Köszi!
És mennyi volt a levilágítási időd?
Ez lenne az?
Bővebben: Link Ez még így is marha húzós, bár kétségkívül olcsóbb mint a vegyszerboltos. Nem akarsz felezni? Fizetem a felét, ha jól olvastam, tárolható a cucc, és megpróbálnám egy olyan maszkkal használni amin csak a lukak maradnak szabadon, ennél a résznél. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2014
Én próbáltam szárítani is magas hőmérsékleten és sokáig is hagytam állni... meg sem kottyant neki... ugyanolyan folyékony maradt a lakk. Nekem egyedül az UV fényre keményedett meg, de akkor viszont teljesen. A maradék lemosása után kapott még jó sok UV-t, utána egészen szilárdnak tűnik.
Egyébként szerintem ez a viszkozitásos hőmérséklet nem a száradásra vonatkozik, hanem arra csupán, hogy 25 fokon mekkora a viszkozitása (tehát szobahőmérsékleten).
Én is inkább erre gondolnék! Valahol olvastam, hogy azt ajánlották, hogy hagyjuk állni a nyákot az elkészítés után (lakkozás, levilágítás, tisztítás után), valószínűleg azért, hogy a lakk polimerizálódni tudjon, de ehhez nem értek annyira, de ez tűnik logikusnak.
Nekem a lakkot szárítani sehogy sem sikerült, csak UV fénnyel keményedett ki. Valószínűleg csak így lehetséges. Egy fórumtárs írta, hogy neki is szárítással csak kicsit lett "szilárdabb" a lakk, éppen annyira, hogy ő celofánt tudott ráteríteni, de így neki eléggé hullámos lett a felület, mivel a celofán begyűrődött. Szerintem magával a szárítással nem kell foglalkozni, mivel a lakk lejön a filmről is. Este csinálok a használt filmről is képet, hogy lássátok mennyire lehet letakarítani.
Próbáltam az UV ledes levilágítómmal, de annál nem tetszett a végeredmény, ezért retro arcszolival világítottam le, kb 3-3,5 perc kellett neki.
Ha túl kevés a levilágítási idő, akkor lehet hogy a fólia le fogja húzni a lakkot egyes részeken, ha pedig túl sok, akkor értelem szerűen ott is kikeményedik a lakk, ahol nem kellene. A pontos idő tesztelés kérdése szerintem (meg az is, hogy ki milyen vastagon viszi fel a lakkot). Egyébként még azon gondolkoztam, hogy hogyan lehetne egyenletesen szétnyomni a lakkot a film alatt. Valami síkáló szerű módszer lenne a legjobb...
Szia!
Kipróbáltam, hogy a gyanta mennyire bírja a páka melegét. Kiöntöttem egy 3-4mm vastag kör alakú lemezt gyantából. A páka vastag hegyét érintettem hozzá ami 350 Celsius fokos volt. Mivel a hőt a gyanta anyaga elég jól eloszlatja nem tud a páka belehatolni az anyagba, csak nagyon vékony réteg olvad meg a páka hegye alatt (5-10 másodpercig nyomtam a pákát a gyanta felületére, lásd képen) majd a hőforrás elvétele után az anyag visszadermed. A színe nem változik meg a hőre. Szerintem nem biztos hogy ez a fajta a jó megoldás a nyákkészítéshez - forrasztáskor elválhat a rézfólia, de egy próbát megér.
Milyen filmet mosol le? Te nyomtatod otthon a maszkot? (merthogy egy nyomdai maszknak lehet nyomatni a levilágítást akár 2-3* annyi ideig is mert ez teljesen fekete ott ahol feketének kell lenni, viszont azt kérdéses hogy le lehet e mosni.)
Lakk felvitelére esetleg ez a módszer?
Gyári filmet használok, viszont a tapasztalat az, hogy túl nagy levilágítási időnél, már a fekete részek alatt is elindul a polimerizálódás.
Innét rendeltem, de az én dobozom másként néz ki és mint a küldött emailban írták, hogy a szállítás miatt más anyag nevet írnak rá. Remélem nem rántottak át.
Ezért ha gondolod pár g-tól ingyen megválnék egy teszt erejéig. A többit majd meglátjuk.
Néztem itt is, csak az ár nem áll arányban a postaköltséggel.
Az mitől lehet, hogy az a kínai folyékony forrmaszk cucc egy része nem akar a nyákon megtapadni, hanem inkább a fóliára köt?
Köszi szépen valószínű egy próbát meg fog érni. Már várom, hogy túl legyek a vizsgákon, és próbálkozhassak
Valószínű rézfóliára fogom önteni, és hagyományos nyák módjára fogom marni, sajnos 0,1mm-es lemezt már nem lehet lézerrel normálisan vágni :/.
Én most próbáltam (nyomdai uv érzékeny festékkel ) egy csíkot kentem a nyák szélére , ráterítettem a celofánt majd két nyomtatólap közé téve áteresztettem a laminálón. Teljesen egyenletes tökéletes réteg jött létre és a felesleg sem került a laminálóba....
Tudsz erre (nyomdai UV érzékeny festék) típust és beszerezhetőséget adni nekem?
Szia Kaqkk!
Szuper módszer. 5 perce olvastam, már átengedtem a laminálón. Eszméletlenül jól, egyenletesen és vékonyan terült. Már bent van az UV alatt. Mindjárt előhívom. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
Nem új keletű dolog ez nézd csak .Valamikor réges régen most már több mint 1 éve.Bővebben: Link
Senki nem vitatja az érdemeidet, bár nekem akkor ez a módszer nem jött be. Amikor lehúztam a P20-ról a fóliát csupa pötty lett az egész.
És itt van a kész rajzolat, igaz, negatívban, mert nagy hirtelen ilyen film akadt a kezem ügyébe, viszont az egész művelet a fotóval együtt nem volt több 15 percnél:
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
Lehet , hogy kicsit megsült a P20 nem ?
Nem vitatásból tettem be a linket , csak nem árt , mert most úgy is sláger téma ez a nyák védelem , és hátha még jól jön másnak is. Egyébként én kicsit vártam a laminálás előtt , hogy valamennyire szilárduljon a lakk , és viszont a végén pedig nem vártam meg , hogy totál megkössön , hogy látszódjon a fólia alatt a lakk .Valamelyik szélén látszik ez .
A kettő között az az óriási különbség, hogy a P20-nak meg kell száradnia. Ehhez viszont le kell róla emelni a fóliát. Nálam ekkor lett baromi ronda a lakkréteg felülete.
Ennél a lötstop anyagnál viszont azonnal mehet rá a film, és ráadásul így közte van a celofán, ami rendkívül vékony és így nem okoz alávilágítást, legalább is nem számottevő mértékben. Még valami: elfogyott az acetonom és denszesszel mostam le, és mondhatom talán még jobb is mint az aceton.
Erre van egy jobb megoldás .Vegyük azt , hogy milyen jó laminálóval elteríteni a P20 at , vagy a lötstop anyagot.A két anyag más más .Nekem a P20 ra lenne egy olyan javaslatom nem tudom , hogy a P20 ra vagy ezek szerint ráállva ?
Na szóval , amikor átengeded a P 20 + fóliás nyákot a laminálón , akkor ugye ennek száradni kell , itt már most nem kell félni attól , hogy por kerül rá , mert mivel a fólia rajta van megvédi.Nos a laminálás után én szépen betenném egy mondjuk grill sütőbe , vagy szendvics sütőbe , és bizonyos hőfokon ezt ki kellene kísérletezni szárítanám , és csak akkor venném le a fóliát , ha már vélhetően elérte a lakk azt a szilárdságot , ami után már megtartja jellegét.Ehhez megint egy kísérlet kell , hogy mennyi idő , hőfok stb.Szerintem ez a megoldás P20 ra. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
A P20-ra az a megoldás, hogy meg kell tanulni vele fújni, aztán szépen magától elterül.
Ez a fényérzékeny massza egész más anyag, ahol alkalmazható a fóliás megoldás, a P20-nál meg teljességgel nonszensz.
Nem nonszensz a videón én is fújtam a lakkot .Nyilván jól kell tudni fújni , de mindig van egy de , akármilyen jól is tud valaki fújni.Viszont a laminálással egyenletesebb lesz a felület , és egyforma.Ami a levilágításnál is számít .Egyenletes felületet egyforma vastagságban , és a levilágításkor az eredmény is egyforma lesz mindenhol.Nem lesz az , hogyí ahol vékonyabb a réteg ott jó ahol meg vastagabb a réteg ott meg még nem , és ilyenkor keletkezik az alávilágítás.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
Én is kipróbáltam a laminálós módszert, tökéletes!
Köszi hogy megosztottad velünk.
Gondolom hideg volt a lamináló, amikor átengedtétek a fóliát... Jó ötlet, én is valami ilyesmire gondoltam.... Sajnos nekem nincs laminálóm, de úgy látszik be kell szerezni egyet!
Külön jó hogy köztes fóliával lehet használni, mert úgy kímélhető a film is. Holnap veszek is egy laminálót! A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
Amikor rákaptam a dry film ízére akkor nagy ívben kihajítottam a maradék P20-at. Nekem annyi mérgelődést okozott, és hozzá képest a dry film annyira bejött, hogy ma már számomra nem kérdés a megfelelő eljárás.
Mindegyik technika jó szerintem , ha minden mozzanat , ami a jó eredményhez kell pontos , és 100% os.
Egyébként nem sok különbség van már a mai világban ezek között a módszerek között.És ha a költségeket nézzük , akkor már a dry is elég költséges technika. |
Bejelentkezés
Hirdetés |