Fórum témák
» Több friss téma |
Viszont piszok jó. A lakókocsimban volt egy régebbi, 50 L -es, még a tűző napon is gyártotta a jégkockát, míg az adszorbciósoknak folyamatosan ment a külső ventilátor.
Sziasztok!
Egy átlagos méretű hűtőtáska lehűtéséhez összesen mekkora teljesítményű peltier ajánlott? 150W elég? Köszönöm
Szerintem minél nagyobb, annál hamarabb lehűti a belsejét. Persze többet is fogyaszt, ami autóakkuról (álló autó esetén) elég veszélyes játék.
Nyilván, de inkább a minimumra lettem volna kíváncsi, főleg a szivargyújtó korlátozott terhelhetősége miatt.
Nem tudom mi a minimum, 50 - 60 W -osak elég harmatosan hűtenek. Úgy nagyjából ezek az átlagos olcsó hűtők. (5 - 6 A)
A szivargyújtóval vigyázz, van benne egy olvadó vezeték darab, mint biztosíték közvetlenül az aljában, nekem egy inverterrel sikerült megszakítani, alig találtam meg.
3db 50W körüli modult tervezek használni, így valamivel könnyebb hűteni őket, mint 1db nagyot ill. egy kicsit a szabályzás is egyszerűbb.
A szabályzással nem hiszem, hogy érdemes lenne foglalkozni. Egyszer volt egy kölcsön darab, abban voltak fokozatok, de így is állandóan maximumon ment. Tartok tőle neked sem lesz sok választásod.
Jó, nem az volt a lényeg, valóban.
De az biztos, hogy több kisebb darabot egyszerűbb hűteni. (pl. a 3db modul mindkét oldalára 1-1db AMD CPU hűtő)
Arra is vigyáznod kéne, hogy a venti ne legyen hangos. Marha nehéz aludni mellette, a vízparton, ha sivít a venti.
Hát ilyen probléma nem lesz, csak autóba kell.
Sziasztok!
Szeretnék egy hozzáértőtől segítséget kapni. A helyzet az, hogy elővettem a Peltier cellás autós hűtő táskámat, és 2-3 óra használat után sem változott a hőfok. Szétszedtem, a cellára menő két vezetéken megjelenik a 12 V, de a cella egyik oldala sem melegszik vagy hűl. Tec1-12705 a cella típusa. Mivel a nyomógombos hőfokszabályozó van rajta amit ha beállítok mondjuk 4 fokra, fél per után visszaugrik 20 fokra(külső hőmérséklet), de a tápfesz folyamatosan ott van a cellánál, én arra gyanakszom a cella romlott el. Valaki esetleg tudna segíteni megköszönném
Szia!
Ha kivetted a cellát és közvetlen 12 voltra kötve sem lesz hideg/meleg akkor az nagy eséllyel tönkrement. Olcsó lehet találni ilyeneket a neten, és még kicsit nagyobbat is lehet tenni bele ha már cseréled. Elvileg ez ami benne volt 48 wattos.
Mozgó altartrész híján mi tud ezeken tönkremenni?
Szevasz!
A Peltier cella maga 2 kerámialap között ca. 240 darab elemi cellából áll, a kerámián fémgőzölt vezetősávokkal, ebből is van vagy 240.. Ide vannak forrasztva a cellák, és sorba vannak kötve. Ha 1 megpattan???? Kollégám 2 évese trappolt át rajta a két ülés között előrejutva. Valószínűleg cserélni kell. (Nekem talán még van is itthon új, hasonló javításhoz beszerezve) Itt a HeStoren is kapható, ha már ezen az oldalon vagyunk. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2014
Eddig kettő olyannal találkoztam ami semmit nem csinált, és volt egy olyan ami működött, de egyik oldalon a pozitív saroknál egy kb 1x1 centis rész a meleg oldalon hideg volt és a hideg oldalon meleg. Azt hiszem az elektronikában nem csak az tud tönkremenni amiben van mozgó alkatrész!
Köszönöm a válaszokat, este még kiveszem és direktbe ráadok 12 Voltot 1-2 percre hátha melegszik vagy hűl az egyik oldal, ha nem akkor veszek bele újat.
Nyilván... csak azt furcsállom, míg kompresszoros hűtők 20-on évekig mennek gond nélkül, ezek meg a gari idő + 1 nappal nyiffannak ki. Ráadásul csapnivaló a hatásfok.
Gyártási hiba? Nincs kész a technológia?
Ez látod egy nagyon jó kérdés! Mivel minden szinte made in china így nem lehet tudni mire mennyit adnak. Egyiknél a venti (bl) állt meg, és valószínű nem értékelte a passzív hűtést.
Üdv!
Van egy Nordfrost mini hűtőm, aminek a peltcierét kellett cserélnem. Gyárilag(ha igaz) TEC-1 1205 volt benne, ugyanilyenre cseréltem ki, így a gyár által megadott hűtési érték kb 4C-al marad el. Van értelme kicserélni 1206-ra ami nagyobb teljesítményű, ha az áram marad ? Azon kívül, hogy késöbb fog tönkremenni, mivel nem csúcson jár lehet, hogy azt a pár fokot megnyerem vele?
Szia, De készen van, teljesen! Az enyémnek a sarka pattant meg a kivezetésnél, gondolom megfeszült a vezeték, s vége lett. Persze hogy szétszedtem akkor már tanulmányozásra. A mostanit át lehet hapcsolni, hideg-meleg állásba. Pixi: Gondolom a kínai fordítva rakta be a kis kockákat... Méréseim alapján a lényeg, hogy a fűtött oldalről, minél gyorsabban, nagyobb hatásfokkal vigyük el a hőt! A fehér pasztával, mert az ezüst megég, olyan lesz mint a cement s inkább csak szigetel.
Szia, 1A különbség van a kettő között, nem érezhető. Mint fentebb írtam, lehet a paszta nem volt jó. azért érzed a külömbséget.
Ha már cserélni akarsz, akkor a "TEC1-12715" javaslom, ez már 230W-ot képes disszipálni. Viszont akkor a fűtő oldali hűtőbordát, a ventillátort biztosan nem ért nagyobbra cserélni.
A szivargyújtóhoz menő vezeték sem "folymatos" üzemre van tervezve, így ha azt akarod használni tápellátásnak, mindenképp ellenőrizd a méretét. Én, egyszerűbbnek látok egy 2. beépítését, méretezett kábellel, és mindenképpen csak járó motor mellett. Egyszer egy ülésfőtést felejtettem bekapcsolva télen, s mikor lementem az autóhoz, valahogy nem volt kedve indulni
Szia!
Mint mondtam az áram fix, azt nem tudom szabályozni az elektronika átépítése nélkül. A paszta a lehető legjobb féle : Arctic Cooling MX-4 és a borda illesztése is megfelelő. Olyan 0C-os levegőt fúj a borda után, de nem tudja 9C-nál jobban lehűteni a dobozt 23C külső hőmérsékletnél. A gyári érték az 18-23C-ig írja, 4C a minimum amit a kontroller enged, tehát 4C-ra le kéne mennie...
Szia, Az enyémben nincsen semmilyen vezérlő elektronika. Simán direktbe van kötve. Az valami hőfokszabályozó lenne?
Nekem eddig a legjobb amit elértem elektromos hűtőtáska esetén, az egy 80 watt körüli modullal volt, és az üres táskát -3 fokra hűtőtte le 28 fokban árnyékban, számítőgép tápról működtetve. Meg is lepődtem nem kicsit. A sajátommal sajna még nem sikerült 8 fok alá hűteni. Gondolom sokban függ ez a táska kialakításától is.
Egy ILYENRŐL van szó.
Igen, tudod állítani +4C és +60C között. Ha nem javul a nagyobb cellától, akkor tápoldalról kellene változtatnom. Ha jól emlékszem max 4A-t vett fel. Csak sajnos nem találok leírást a vezérlésről.
Általában nincs is semmi szabályzó elektronika, nincs is nagyon szükség rá, mert ha állandóan jár, akkor se fog túlhűteni semmit, sőt. Az csak felesleges csili csálé, lehet pénzt kérni érte.
Arra gondoltam ez a "szuperpaszta" a melegre van kihegyezve, nem a hidegre, ez is lehet gond.
A hideg oldalra megpróbálom másikkal mondjuk EZZEL . Ti milyen pasztát használtok?
A hideg oldal nem annyira kényes. Egyébként mindegyik elemre rá van nyomtatva a típusa, az utolsó szám, pedig a felvett áram. De kicsit az is nő, ha nem 12V-ról, hanem a max, 15,4V-ról. Itt bőven lehet 1A differencia, akár több is. A számítógépeknél használatos sima fehér pasztát használom.
Üdv
Szeretnék átalakítani egy hűtőtáskát. Igazából 60w-120w hűtő teljesítményere gondoltam. Nem akarok nagyon sokmindent összevenni mivel elég sok kacatom van idehaza Az elgondolásom: Egy vagy kettő tec modult használnák bele 12705 vagy 12709. A tápegység fizikai mérete nem lényeges mivel nem muszály mobilnak lennie. Sátorozáshoz használnám. Csak hálózati feszültségről. (230V) Kb 30L táskát kellene hűteni. A tápot trafoval csinalnám mivel évek óta porosodik a polcon pár. (22,5V 6,5A elviekben 150W torroid) Láttam olyan kapcsolási rajzot ami egy lm7812 egy BD teljesítmény tranzisztorral volt kigondolva a táp. Azonban a rossz hatásfok miatt le lett "hurrogva". Várom a véleményeket, tanácsokat! Azért esett erre a választás mert az utóbbi megoldáshoz csak az tec elemet kellene vennem minden más adott lenne! Kérném ezt is mérlegelni! U.I.: hőmérséklet szabályozás nem hiszem hogy kelleni fog! Legyen benne olyan hideg a sör hogy égesse a torkom! Csak a kempinget nem akarom felgyújtani esetleges nem várt hiba miatt! A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |