Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   181 / 345
(#) VIM válasza halipapa hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Ez a motor már nem lesz 2.2kW-os egy fázison működtetve, mert gyökharmadával kevesebb lesz a teljesítménye. Az áramok alakulása kondenzátorok alkalmazása esetén fontos tényező a motor működése szempontjából, hogy mekkora érték kell a műfázishoz, hogy az melegedést ne okozzon.
(#) halipapa hozzászólása Júl 24, 2014 /
 
Akkor abban kérek még segítséget hogyan tudom kimérni és meghatározni a megfelelőt?
Több helyen is nézegettem és találtam táblázatokat ahol 2.2kW-os motorok esetén fordulatszám szerint meghatároztak µF értékeket, és 2700-as fordulathoz írtak 80µF-est nekem viszont eddig 70µF-volt bekötve lehet hogy a 10µF ennyit számítana?
(#) VIM válasza halipapa hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
A számítások NEM tőlem származnak de inkább a LE-ként a 35µF a jobb közelítés az érték meghatározásához (későbbi tapasztalat). Azért írtam kevesebb értéket előzőleg, mert általában ez a nagyságrend (2.2kW) kevesebb értékkel is működött már ami a tekercsfelépítéséből ered (alacsony/nagy fordulat, tekercs ellenállás).
(#) erbe válasza halipapa hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Adataid szerint, ha nem teszel kondit, pillanatok alatt leég?...
Igazából a kondi az indításhoz kell. Az üzemi kondi átsegít a pillanatnyi túlterheléseken (ne álljon meg a motor).
Ha ilyen gondjaid vannak, valószínűsíthető a menetzárlat.
(#) halipapa válasza erbe hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Korábban 3 fázisról üzemeltettem és ott nem volt ilyen gondom. Megmértem a tekercsvégeket és jók. Próbáltam csak imán indító kondival is üzemi nélkül is és úgy is tűz forró lett a motor....már ledobtam a láncot....
(#) granpa válasza halipapa hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
3~-on működik rendesen? Ha igen, akkor 1~-ról kellene mennie kondival.
(#) halipapa válasza granpa hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Én már feladom...köszönöm az eddigi segítségeket!
Már nincs ötletem, igen 3 f-ről szépen megy melegedés nélkül, a tekercsvégeket kimértem mindegyik ellenállása egyforma...próbáltam már indító kondival állandó üzemű nélkül és próbáltam már állandó üzemű kondik variációival mint pl.: 40uF, 50uF, 70uF, 80µF és végül 110µF minden esetben 8 perc után tűz forró motor volt a végeredmény hála ég még nem égett le de már nem kísérletezek tovább nehogy megadja magát. Ma rámértem a házban a hálózati fesz. -re egy kicit elgondolkoztatott mert 228V, megmértem üzem közben a kapocs dekniben mennyi jut el hozzá 218V. Erre az utóbbira gyanakszom.
Na mind1 köszi még 1x mindenki segítségét!
(#) sector99 válasza VIM hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Ez a táblázat hol található ?
(#) VIM válasza sector99 hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
"ETanyán" volt és kiollóztam, mert így egyszerűbb a szemléltetés és okfejtés.
(#) sector99 válasza VIM hozzászólására (») Júl 26, 2014 /
 
Köszi !
(#) Adingo hozzászólása Aug 23, 2014 /
 
Tiszteletem a Mestereknek!
Kis segítség kellene. Van egy 1/4m3 nagyméretű betonkeverőm, amin 2,2-2,5Le 230V motor van. Sajnos nincs adat tábla rajta. Az indító kondi halott, és semmi felírat rajta. (csak ennyi-Made in Italy) Semmi érték nem olvasható. A gép 2.5 kábellal van szerelve, nyomó gomb, és kapcsoló.

Mekkora kondit vegyek rá, hogy rendesen működhessen?

Aki tudna segíteni, előre is megköszönném.
(#) VIM válasza Adingo hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Szia! ahogy elnézem ez egy IMI vagy EVIG motor lehet és ehhez a teljesítményhez 160-180µF 280V-os kondenzátor kell minimum.
(#) Adingo válasza VIM hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Szia!
Sajnos nekem addig terjed a tudásom, hogy megy, vagy nem. Semmit sem tudok, bár újra vezetékeltem a régi mintára. csak a kondi hibádzik már róla. Akik nézték, mind azt mondták, hogy 2,2 vagy 2,5lovas lehet.
(#) Lac364 hozzászólása Aug 24, 2014 /
 
Üdv mindenkinek. Egy szakmai kérdésem lenne hozzátok, mivel villanymotor meghibásodás terén nem vagyok jártas. Van egy Güde típusú hőlégfuvóm , melynek ventilátora nem mindig indul el. Az esetek 98 százalékában minden gond nélkül elindul , de sajnos 2 százalék hibázik. Csak búg 50 Hz-en. Picit megmozdítva a lapátot gond nélkül indul.Csapágyzása jó nem szorul .Valószinüleg aszinkron motor lehet benn, s van vagy indító kondenzátora vagy csak zavarszűrő kondi , ezt nem tudom. Válaszotokat előre is köszönöm.

A képen lévőhöz hasonló tipus.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014

gude85001.jpg
    
(#) kadarist válasza Lac364 hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Szia!
Ez ilyen nagy álló készülék? Bővebben: Link.
(#) Lac364 válasza kadarist hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Szia Kandarist.Ép most töltöttem fel képet róla.Sajnos a motorról nincs képem.
(#) Dr.God Man hozzászólása Aug 25, 2014 /
 
ÜDV!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy nyomaték szempontjából melyik motor erősebb? Mindkét motor 1,5kw-os és 230V/400V-os 3 fázifú, amiben eltérnek az a fordulatszám és ezt nem tudom, hogy az alacsonyabb fordulatszámú motornak van nagyobb nyomatéka vagy a nagyobb fordulatszámúnak? Az alacsonyabb fordulatú 945rpm a nagyobb fordulatú 1440 rpm.

Köszi!
(#) lukacsp válasza Dr.God Man hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
A kisebb fordulatúnak lesz nagyobb a nyomatéka.
(#) kala1982a hozzászólása Szept 1, 2014 /
 
Sziasztok, az alábbi képeken lévő villanymotor teljesítménye nem tisztázott, 2000-2500-wattra saccolták. Ahogyan látom csak deltába lehet bekötni, mivel nincsen kivezetve az összes tekercsvég. Abban kérném a segítségeteket, hogy hány wattos lehet, és mekkora állandó üzemű kondenzátor kellene hozzá egy fázisról?
(#) Tomi111 válasza kala1982a hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Üdv!
Valószínű inkább csillagban lehet, de ez most teljesen lényegtelen, hisz csak 3 tekercsvég van. Változtatni nem lehet megbontás nélkül. Egy fázisról nem célszerű így használni, nagyon gyenge lesz. A tábláján nem látszik a teljesítménye? A képen nem nagyon.
Meg szerintem ez a motor nem folyamatos üzemre készült. Ez eredetileg egy "rázómotor", takarmánysilók oldalára szokták felszerelni, ezért a négy furat az oldalán. A motor két végén a burkolat alatt állítható excenteres súlyok vannak/voltak, amivel a rázás erősségét lehetett állítani. Így a tartályt megrázva lehullott benne a feltornyosult takarmány. Ezeket nem szokták folyamatosan járatni, szerintem ezért is nincs rajta hűtés.
(#) kala1982a válasza Tomi111 hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Ez a motor egy szalagfűrészről lett levéve. 3 fázisról ment, azért gondolom, hogy deltában volt mert a vezeték 4 eres ami bele volt kötve. Az egyik ér a motor testre megy, a védőföld, Szóval nulla nélkül lett kötve. Mekkora kondenzátor kellene állandó üzemre hozzá?
(#) erbe válasza kala1982a hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
VZ101 zsaluvibrátor motor
1,1 kW, 2900 ford, 3*400V. Gép üzemmódja: szakaszos üzem. !!!
Hogy belül csillagba vagy deltába kötötték egykor, mellékes. Körfűrészhez 1 fázison gyengécske.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
(#) kala1982a válasza erbe hozzászólására (») Szept 1, 2014 /
 
Ok, köszönöm!
(#) Adingo hozzászólása Szept 1, 2014 /
 
Üdvözletem mindenkinek!
Ma szereztem egy öreg favázas szalagfűrészt, ami ezzel a motorral van szerelve.
Ez 380V 3KW 1445 fordulat.

Kérdésem, milyen 230V as motorral lehet ezt helyettesíteni?
(#) granpa válasza Adingo hozzászólására (») Szept 2, 2014 /
 
Szia!
Teljesítményre, fordulatra azonossal. 1~on nem leszel boldog vele, nem is nagyon találsz ekkora teljesítményűt. Indításkor 20A-os bizti kevés neki.
(#) Adingo válasza granpa hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Mit tudnál ajánlani 1~ ban ez helyett?
(#) granpa válasza Adingo hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Ha nem akarod nagyon tolni neki, akkor lehet kisebb teljesítményű, ~2-2.5kW, amit a mérőd még elbír. Fordulatra azonosnak kell lenni. Elég nagy tömegek mozognak ott, ami lendkerékként hat, így nem fog nagyon ingadozni a fordulat, ha a terhelés megfelelő. Mielőtt vásárolsz, próbáld ki kölcsön motorral, ha mód van rá. Mindenképp indító, + ütemi kondis kell.Asztalos (nyeltem nála a fűrészport ~15 évig, ha két-emberes meló volt, mert alkalmazottat nem tarthatott) nagybátyámé berántós volt, hogy a motor el tudja indítani a gépet.
(#) juhostt hozzászólása Szept 15, 2014 /
 
Sziasztok!

Lehet butaságot kérdezek, előre is elnézést ha igen! Mielőtt bárki nekem esne, csak egy kérdést teszek fel, semmi életveszélyes szándékom nincs...

Szóval adott egy villany motor, amely egy termény darálón van rajta. Eléggé leharcolt állapotban került hozzánk. A kapcsolója nem jó.
Na most jön a lényeg:
A motoron van egy segéd kondenzátor, a kapcsoló is sztem valami spéci kapcsoló lehetett, (nem sok maradt belőle épen).
A kérdés: Lehetséges-e, hogy 3 fázisú a motor, csak 1 fázisról való működésűre van bekötve? A motorból 4 vezeték jön ki.
(#) elektroton válasza juhostt hozzászólására (») Szept 15, 2014 /
 
Négy tekercsvéggel biztosan csak egyfázisú.
(#) juhostt válasza elektroton hozzászólására (») Szept 15, 2014 /
 
Ehhez mindenképpen kell segéd kondenzátor? Hallottam régebben valami relés megoldást is. Ott se kondi se semmi más nem kell elvileg. Erről tudsz valamit mondani?
Következő: »»   181 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem