Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Ha nem lenne törlődött volna mivel azt írta lekötötte a készüléket , és mégsem felejtett .Nem biztos , hogy egyenes következmény az , hogy külön pozitív szálon őrzi meg a tartalmat , hogy már ezért nincs is benne elem .
Üdv!
Tévedés. Gépfüggő. Blaupunkt napokig , megtart minden beállítást. JVC az adókat ás egyes funkciókat megtart. Van ami azonnal mindent töröl . Öreg T.
Flash memóriába is lehet menteni a beállításokat, és a bent lévő kapacitások is megőrizhetik egy darabig..
Van egy technostar ar 1201 rádió, ki volt véve a helyéről, visszatevése után nem indult el, nem biztosítékprobléma és kábelek se sérültek, minden úgy van, ahogy volt. Szétszerelve nem volt, csupán kivettük és visszatettük. Mi lehet a gond vele?
Hali !
Seat Leone (2003) Autórádió kód beütése után érdeklődnék. A kód megvan, a rádió safe feliratot ír ki, majd 2000-t . Milyen módon tudom a kódot beírni?. Saját autó, eredeti rádióval. Tegnap vetteük, csak rajta maradt a világítás. A kódja is megvan!!! Köszönöm a figyelmet.
Autórádióknál általában a következőképpen tudod beírni a kódot.Első számjegy,1es állomásgomb.Annyiszor megnyomva,amennyi a kód megfelelő helyiértékén van.Miután értelemszerűen mindet beírtad,meg kell nyomni a PTY-t.(Egy német fórum szerint)
Sziasztok! Van egy Sony mdx-c6400-as fejegységem, pár napja anomáliák léptek fel, elkezdett / hát nincs jobb kifejezésem rá / hupákolni. Erősítővel van összekötve, egy 4 csatornással és egy 2 csatornással a subnak, gyújtás nélkül csatorna váltáskor, rádió állomás keresésekor, számváltáskor, kikapcsoláskor, kb 1.5 másodpercenként ritmikusan tologatja ki a membránokat, aztán mikor mondjuk bejött a rádió állomás szól a zene rendesen, ha meg elindítom a motort, bejön a generátor zaj is. Néha meg zene közben is hupákol, volt olyan is nagy nehezen elfogadta a lemezt, és végigjátszotta hibátlanul, lemezcsere után meg megint a ritmikus zaj és nem olvasta be a lemezt se. Már a 80%-át kicseréltem a kondiknak, mert valami föld anomáliára gondoltam, de csak nem szűnik. Az erősítőket tabletről hajtva nem lép fel ez a jelenség, így kizárásos alapon a fej a hunyó. Itt a service manual
Valaki segítsen legyenszives, aki otthon van a fejegységek útvesztőiben. Régi és ritka darab nem szeretném lekukázni.
igaz, csak huppog Az erősítők a csomagtérben vannak testelve az 1F-os kondival, 10mm átmérőjű kábellel, a fej meg a műszerfal környékén. Így jó a testelés? Lehet leszekadt valahol? Már sok éve kötöttem be, eddig nem huppogott a piszok... A fejet már darabokra szedtem, sehol nem látok leszakadt alkatrészt vagy hasonlót, kössem rá számítógéptápra , hogy ott is csinálja e? A "kh" kukát jelent? Vagy javíthatót? Te hol álnál neki? Esetleg próbáljak szerezni egy másik fejet, hogy az is csinálja e? Mert akkor a műszerfal mögött kéne kutakodnom.
Megmértem van e feszültség különbség a csomagtér és a fej teste között, de nem találtam, kivéve mikor el kezdett huppogni bekapcsoláskor, akkor volt 200mV aztán beált 10mv-ra. Egy másik fejet nem tudtam szerezni, hogy az is csinálja e ezt. Az az érdekes, hogy a huppogás főképp akkor jelenik meg, ha rádió adót váltok, vagy számot, vagy bekapcsol a fej, utána szól rendesen, amig megint meg nem gajdul, viszont a generátor zaj mégis csak valami föld hibára utal, ahogy te is mondod, de egyszerűen nem találom meg a hiba forrását. Ha nem találok fesz különbséget, így mit néznél meg következőnek??
Üdv!
A 200mV is gondolom digi. Voltmérővel lett mérve? Az meg mintát vesz a mérendő feszültségből , így akár Volt nagyságrend is lehet a külümbség , abban a pillanatban. No és nem esett szó hogy mennyi az annyi , az -az terheletlenűl , vagy egyenletes terhelésnél mennyi az alap Feszülség , imiből terhelve esik még 200mV.? Öreg Tom
Ok, holnap megpróbálom! A fej bekötése közvetlen az aksi negatívjára és pozitívjára van helyezve, a kapcsolt 12V-ot meg a gyújtáselosztóról kapja. Holnap kisérletezem vele, és megírom a fejleményeket.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2014
A fej és a végek testjei között mértem, alapban 10mv-ot mértem, mikor néha huppogot akkor ugrott 200mV-ra digi mérővel.
Én viszont abban látom a hiba okát , hogy a fejegység , és az erősítők között potenciál különbség lép fel.
Vagyis valami nem jól van kötve , illetve a készülékek közt a testpotenciál különbözik .Azt nem írtad , hogy csak a fejegység is csinálja e , vagy csak akkor ha az erősítőkkel össze van kötve. Jó lenne ezt tudni , mert ha a fejegység magában nem csinálja akkor más a bibi.
Üdv!
De mennyi a feszültség amiből a 10 , illetve a 200mV esést ( különbséget mérted)? Amit figyelembe kell venni:az akkumulátor (-) és az autó kaszni között , ha bizonytalan az érintkezés ( aksi saru-saru és kábel -kábel és kábelszem- kábelszem és kaszni), óriási feszültség esést lehet észlelni. Az autó ( főleg ha benzines , nyáron beindúl) , mert indításkoregy pillanatra összeég a nagy áramtól a bizonytalanúl érintkező felület , több 100A, de 2-10A az egy nagy ellenállásal találkozik , ami feszültség esést okoz és az okozza a hüppögést. Az is lehet hogy a rádió test pontja a rédión belüll kontakthibás , vagy elégett , vagy valahol hibás az előzőek szerint , és az RCA kábel árnyékolásán keresztűl , vagy az antennán keresztűl kap testet. Mérni- mérni kell , mint az előttem szólók mondták. A rádió is hüppög az erősítők nélkül? Ezt is kérdezték. A pillanatnyi csúcs áramfelvételt és feszültség csökkenést múltival nem lehet mérni , csak saccolni. Amit leirtam az akkumulátor negatív és pozitív saruk bizonytalan érintkezéséről , lehetősségéről , az mind okozhatja a generétor zajt , no és az akkumulátor gyengesége is. Egy (+) indító kábelt rátenni a negatív és a (+) sarokra és ellenőrízni a válltozást. Öreg Tom
Lecseréltem a SONY fejegységemet egy Pioneer DEH-X3600UI típusú készülékre. Ennek szolgáltatásai sokkal szerteágazóbbak, de van két iszonyatos jelenség, amivel nem tudok együtt élni.
1. A rádió hangereje sokkal kisebb mint akár a CD-é, akár az USB csatlakozóra kapcsolt adathordozóé. Nem egy apró, alig érezhető különbségről van szó, hanem brutális eltérésről. Pl. ami a CD-n 20-as hangerőn kellemes, azt a rádión csak 40 körül tudom elérni. Természetesen a CD-n lévő MP3-as fájlok nincsenek túlvezérelve, amit az 5 sávos szintjelző is megerősít. Tudom ezt a viszonyt módosítani, és állítani rajta? 2. A készülék csilli-villi megjelenése nekem abszolút túlzás, de ezt írjuk az izlésem hiányosságainak számlájára. De minimális (Brightnes 1-es) fényerő szintnél, éjszakai vezetés mellett, az egész utasteret gazdagon bevilágítja a "MIX" feliratú gombocska. Bármelyik színt is próbáltam ki, a fényerő beleég a retinámba, egyértelműen a vezetés biztonságának rovására megy, és nem találok módot a kikapcsolására vagy a fényerő további csökkentésére. Jelenleg a készülék feletti szellőzőrácsba bújtatott papírzsebkendővel kell eltakarnom az előlap bal oldalát, mert egyébként nem látok tőle.
A menüben biztos , hogy lehet állítani ezeket a dolgokat.Némítás , hangerő , hangszín stb.Biztos megtalálod a menüben.
A kijelző fénye az nálam is gondot jelentett igaz az enyém más készülék , de én ezt ugy oldottam meg , hogy az auto gyárilag rendelkezik műszer világítás fényerő csökkentési lehetőséggel , ami a gyári készülék fényét is kezelte .Innen jött a lehetőség , hogy az általam kicserélt fejegységet is képessé tettem a fényerő csökkentésre , de még így sem vitte le annyira , hogy ne zavarjon.Tehát a fejegység megbontása után kapott egy olyan értékű ellenállást a háttérvilágítás , hogy amikor leveszem a műszer világítás fényét az szintén kb olyan fénnyel világít mint a műszerek , és így sötétben pláne már nem zavaró , és még ráadásul egy hangban van a többi fénnyel. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
A "külső" források szintjét valóban menüből hozzá lehet igazítani a rádió szintjéhez. Azért nem találtam elsőre, mert csak akkor választható a lehetőség ha éppen külső egység aktív, én pedig éppen rádiót hallgattam a beállítási kísérletek alatt.
A fényerő viszont továbbra is gáz. Be lehet állítani külön a kijelző, külön a háttérvilágítás színét, ezeket akár tetszőlegesen is az RGB értékek megadásával, lehet állítani a fényerőt, sőt még külön "tompító" funkció is van. Csak az a baj, hogy van egyetlen gomb, ami minimum állásban is vakítóan fényes. A készüléket az utolsó utáni esetben bontanám meg, mert részben 3 év teljes garancia van rá, illetve jó eséllyel nem is érnék célt, mert ha ezt a gombot "normalizálnám", akkor a többit lehet nem is látnám. Most a füstszínű (autóüvegekre is használt) matricával való takarásban vélem a megoldást megtalálni (csak az adott gombra téve), de még várom az azutóHIFI-s cég álláspontját is a témában, hátha ők tudnak valami hivatalosabb megoldást is.
Értem , azért érdekes , hogy a háttér világítás , illetve némelyik gomb nem egyforma erősséggel világít .Nálam ez egyformán állítódik , így nem volt nehéz az egység hátulján lévő csatlakozóba megoldani azt , hogy a kocsi műszer fényvezérlése állítsa a fejegység fényét.Persze belső módosítás kellett mivel , írtam , hogy nekem sem vette le minimumnál annyira , hogy még na zavarjon.
Na, meg lett a hiba, a kábelek voltak a hunyók, az előről érkező rca kábel rögzítése szétpattant, és elcsúszott a tápkábelek irányában a csomagtérben. Egy kicsitt eldugott helyen volt, nem tünt fel, az érdekes az, hogy nem is ért hozzá, csak kb 5cm-re megközelítette és már a küzelség miatt ekkora galibát okozott... De sajna így se lesz jó, mert megint nem olvassa a lemezeket, tavaly már csinálta ezt akkor még tudtam állítani a dióda áramon, de többet nem lehet, fejet meg nem hiszem hogy megéri szerezni hozzá, már 17 éves... Kell vennem egy másikat, csak több "kedvem" lenne hozzá...
Nagyon szépen köszönöm a segítséged!!! A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
Meg lett a hiba, lentebb megírtam. Köszönöm a segítséged!!!
Kösd be az ISO csatlakozóban a világítás szálat! Elvileg ez lejjebb veszi este (amikor felkapcsolod a világítást az autón) a fej fényerejét.
Amennyire a leírásból meg tudom ezt állapítani (nagyon részletes, szinte mindenre kiterjedő a magyar nyelvű leírás), nincs "világítás szál". A tápfeszültségen, és az engedélyező bemeneten kívül antennaverzérlő szálam van, ami a rádió bekapcsolásakor éled fel, ha van ilyen akkor kitolja a motoros antennát, illetve aktiválja az antenna jelének erősítőjét. Ezen kívül még egy némító szálam van, amit egyedi funkciónak tekinthetek.
Sziasztok
Adott egy SONY CDX-F5500X fejegység Van a hátulján 6db RCA 2 front 2 Rear 2 AUX IN Nos ezt az AUX IN-t szeretném használni,de semmi rákötöttem a mobilt,de nem reagál rá. Ha viszont az elsők RCA aljzatába dugom akkor szól az aktuális Hangszóróban,csak persze a rádióval együtt. Hogyan kell bekapcsolni az AUXot, vagy esetleg át kell alakítani valamit? Ezt a leírást találom Köszi a választ
Így látatlanban azt mondanám, próbáld a source gombot!
A pdf-et megnézve az a CD-tárhoz tartozó bemenet. Nem fog menni amit akarsz.
Az a bemenet a CD tárnak van, önmagában nem biztos, hogy fogod tudni használni...
Esetleg próbáld meg, hogy engedi-e a bemenetválasztóval a CD tárat kiválasztani...
Sziasztok!
vettem egy 2003-as renault espace-t 2.2dci. A kereskedésben levették az aksi sarut és most nem tudjuk újra indítani a rádiót, tud valaki segíteni? Köszi : Karesz
Megnéztem a leírásokat, és 99%, hogy az csak akkor működik ha rá van kötve a tár. Régebben már láttam olyan tárat aminél külön RCA kábelen ment előre a jel. Valószínű ez is azért van így. Egy másik helyen úgy is van elnevezve a képen az RCA csati, hogy "bus audio input" a tár csati meg hogy "bus control in".
Amúgy ha esetleg valamogy tudnál neki tárat szimulálni, akkor működne mint aux.
Megvan a cédétár is , a rádióval egymás mellett van beépítve a bal hátuljába.
A távirányítót ha megnyomom csak egy csippanás van és semmi más. A navi képernyőn eljutottam odáig, hogy kérje a kódot ami meg is van de hiába adom meg neki nem reagál rá. |
Bejelentkezés
Hirdetés |