Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Sziasztok!
Kellene nekem egy sztereo erősítő ami szimpla 19V 3,4A -ről üzemeltethető. Tranyós, IC-s, bármilyen! A teljesítmény nem mérvadó inkább a minőség. Valaki tudna valamit ajánlani?
Azt hiszem ide kevéske lenne az én kis kapcsolóüzemű tápom...
Nem vagyok meggyőződve róla. Azt nem mondom, hogy nem határeset, de 8 ohm-mal terhelve szépen szólna. Nem lenne 10W, de nem is biztos, hogy kell.
Hmm! Építetettem már JLH-t, szépen is szól ,de bizony egy kiskályha. 700mA-re van belőve a nyugalmi áram. 250W a trafó és még így is melegszik szépen. Talán AB-osztályban kéne próbálkozni. Nem tudom, hogy ha lejjebb tekerném a nyugalmit akkor mit produkálna...
Egy masszív 5-10W-os teljesítmény elég lenne. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2014
Én mostanában gondolkodom egy építésén. 8W Hiraga szól otthon, az is szeret fűteni
No igen, az A-osztályt azt etetni kell, de cserébe jól szól! Én viszont egy 65W-os notebooktöltőről járatnám...
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2014
Skacok szerintetek nagyon gáz ha egy erősítő tápján fél voltos se nem háromszög de nem teljesen fűrész jelet mérek?
Lehetett egy kisebb nyugalmiáramfelvételű erősítőd, azért nem tűnt fel, hogy kevés a szűrés, vagy nem precíz a huzalozása.
Alacsonyabb tápfeszültségen az R8-on túl nagy lenne az áramváltozás a teljes kivezérlés során. Tényleg egy működő példány tapasztalataival jutnál előrébb. Hátha jelentkezik valamelyik kolléga.
Quad-405-ös panelokat hajtott inkább a huzalozásra gondolok. Milyen kábelt ajánlasz kondik után a panelhoz (tehát a táp részhez), be/kimenő jelhez ?
Gondolom a be/kimenő jelet ahogy tudom távol tegyem a táp kábeleitől.
Szia.
Gáznak gáz, de a kèrdésedre csak akkor tudnék javasolni valamit, ha konkrétan kiderül, hogy miről is van szó? A fő tápon összesen van 0,5V (és az ad le háromszöget) vagy mondjuk csak az általad mondott "tüskék" àgai haladják meg a +0,5V-os kilengést (úgyértem a tápfeszen túl)? Azt jó lenne tudni, hogy az erősítőd szimmetrikus tápot igényel-e? Mert ha igen, akkor a másik tápágat is nézzük át, így már is lesz valami viszonyítási alap. Utólag megjegyezném, hogy gyanítom te arra gondolsz amikor az egyenirányított félig dőlt feszt látod, és a csúcsain ezek láthatók: az nem baj. Nem simít tökéletesen a puffer. Üdv. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2014
Ha nem stabilizált a táp, teljesen normális. Mekkora áram folyik és mennyi puffer van?
A bemenő és a kimenő vezetéket kell egymástól távol tartani. A bemenethez használj árnyékolt vezetéket. A tápfeszültséget 1mm2 keresztmetszetű kábelen nyugodtan viheted.
Sziasztok! Van egy JVC MX-77 erősítőm! A gond az, hogy szól, szól, már szinte tojást lehet rajta sütni, olyan meleg, de a ventillátor nem indul benne be. A ventillátor működik. Kipróbáltam. Egyszerűen nem indítja be a ventillátort. Direkt járatom majdnem maxon, hogy melegedjen, hátha beindul, de nem. Mi lehet a baj? Lehet, hogy direkt vár ilyen sokáig?
Nos megmértem a tápot szkóppal és 0,5v/div állásban teljes tápon +/-40V és 4700mikrós kondiknál ezt mutatja. Pozitív és test illetve negatív és test irányában ugyanez csak kb fele ekkora.
Teljesen normális, így kell kinéznie! A 4700uf-ot már tudjuk, kb. mekkora áram folyik?
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Jó lenne tudni milyen erősítő, milyen nyugalmi árammal. Bár a +/-40V-ból legalább 100W-ra tippelek, akkor pedig a 2x4700µF kicsit kevés lehet.
Azt nézd meg ha mondjuk 20 Ohmmal leterheled ezt a fűrészelős tápot, az mit mutat a szkópon. Ha nagyon megnőnek a fogak, akkor kell még puffer. De csinálhat ilyent visszáramos Graetz kocka is, már volt vele dolgom.
Vermona 1060. Monó 100W.
Ha vezérlést kap akkor értelemszerűen behullámosodik mégjobban. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2014
Ja abban ha jól emlékszem gyárilag is 2x4700 van.
Ennyi kis szuperponált elfér, ne a tápot szkópozd!
Megmondom őszintén hangján nem veszem észre bár eléggé zajos jószág.
Csak szerintem azért már eléggé öregek lehetnek a kondik és későbbiekben nehogy beadja nekem az unalmast. Bár ha cserélném akkor cserélném az egyenirányítót és a kondit is de csak duplaakkora értékűm van bár az vadi új.
Nem Te kerestél ehhez potigombokat nemrégen? Mert épp a napokban találtam meg a bontáskor mentett tekerőket
Nem ártana az összes csatoló és hidegítő elkót cserélni, mert nem egy mai darab, az biztos. A zaj többek közt azokból is adódhat, de leginkább a félvezetőket kéne kigyomlálni a csatornabemeneteken és kisebb zajúakra cserélni.
Rendben megpróbálkozom vele és irok majd, hogy sikerült-e
Hiába helyezem a kábeleket távol akkor is bebúg valamiért.. :/
Ez a bebúg mit jelent? Nem egyenletes a búgás? Nagyobb pufferkondenzátorral (több darabból is lehet) próbálkoztál már?
Ahogy hangosítom ha van bemeneti jel ha nincs búg a hangszóró. És már távol tettem a be/kimeneti jelet is és mégis.. Ha teljessen le van tekerve a hangerő csendbe van..
Puffernek 2db 10000µF-os kondik vannak. Érdekesség ha ütögetem finoman a házat az is picit belehallatszódik. Persze a búgás akkor van ha hangosítom. 0-án csendbe van.
Hi
A GND közösítsd a PE-vel, mert gondolom a házon a PE kint van.
Hali.
Ne haragudj kezdő vagyok az erősítő építésben. Még a GND tudom mit jelent. De a PE?! Kifejtenéd nekem ezt jobban, hogy mit kellene csináljak?
A "PE" nekem sem jelent semmit (én is tanulatlan vagyok). Viszont "EP"-ről már hallottam, ami egyenpetenciált jelent, és az érintésvédelmi módok egyik fontos alapfogalma.
Esetleg még a hálózat védővezetőjére gondolhatot a javaslattevő. Ha igen, akkor ez egy ingoványos terület, nehéz átlátni mit is történik, főleg ha több készülék van egymáshoz kapcsolva. Ha sikerül valahogy elérni a kettős szigetelést, akkor egyáltalán nincs szükség a védővezető bekötésére. |
Bejelentkezés
Hirdetés |