Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Nem, nem engedi
Sziasztok van egy MNC evolution fejegyseg ,ami nem kapcsol be csak pirosan vilagit.
Pupos kondenzator nincs , illetve megfolyas alattuk. Diodak nem hibasak meres szerint. Tanacsokat elfogadok elore is koszonom.
Sziasztok! A renaultnál be tudták kapcsolni a rádiómat és üzemel a cd tár is, csak a kijelző panelen nem látni semmit. Azt mondták, hogy jó a rádió és jó a panel is csak a kettő közti kommunikáció nem működik teljesen. A távirányítóval és a kormányról is tudom kapcsolni, csak éppen vaktábvan mert a kijelzőre nem ír semmit. A computer is oda írja az üzeneteit azt látom.
Van valaki akinek ötlete lenne a megoldásra, tudtok szerelőt aki nem csak a vállát húzkodja hanem ért is hozzá? Írhattok a privát e-mailre is . aradi.k@freemail.hu Köszike!
Sziasztok!
VAn egy Sony CDX-CA600-as típusú autórádió és egyik pillantról a másikra megnémult Semmit nem fog be csak susog. Nagyszüleimnek is volt egy hasonló rádiója ugyanilyen hibával ott a tunert cserélták ki de pár hónap múlva újra beadta a kulcsot. Tudnátok segíteni mi lehet a gondd? Próbáltam átforrasztani a tuner részt, de semmi.
Hello!
Vettem egy Pioneer MVH- UI lejátszót , a problémám az lenne hogy minden egyes alkalommal mikor megyek az auto-val és indítom a lejátszót elfelejti az összes beállítást amit előtte megcsináltam, mindig kikapcsolom a demo módot beállítom a rádiókat stb , de utána ismét demo módba indul! Köszi a segítséget előre is!
Valószínű, hogy rosszul van bekötve a táp. Meg kell fordítani a direkt tápot, és a kapcsolt tápot.
Bizonyos autókban, mint pl az opel, ott fel van cserélve a fix és a kapcsolt 12V. Mivel pioneer rádióról van szó, így elvileg a piros és sárga kábelek összedugósra vannak megcsinálva, így fel tudod őket cserélni, így meg kell hogy szűnjön ez a hiba.
Sziasztok
Van egy Panasonic CQRD133N típusú fejegységem. Aux bemenetet szeretnék rá varázsolni. A CD tár bemenetet nem tudom átjátszani mivel nincs CD táram. Így marad a kazetta vagy az FM rádió bemenete. Ebben szeretnék segítséget kérni hogy hova kössem a R,L,G. Panasonic CQR D133N Köszi a segítségeteket előre is!
Köszönöm de már megoldottam, kicsit kómás voltam a reggeli órákba...
A feleslegessé vált fejegységemet is szeretném használni, amihez hálózati táplálás kell. Egy 13,4V/10A-es tápegység erre a célra jól megfelel, ezzel feltehetőleg nem is lesz gondom. Viszont meg kellene oldani egy tartófeszültséget, ami a nagy-trafó kikapcsolása után is őrzi a memóriát és a beállításokat. Még nem mértem meg, de néhány mA áramra számítok ezen a szálon.
Vannak ötletek, esetleg bevált megoldások, miként lehetne praktikusan megfelelni az elvárásoknak (elektronikus megoldást keresek, akkumulátort nem akarok a rendszerbe építeni)?
Kis terhelhetőségű, folyamatos üzemet elbíró adapter, 12V-os. Szerintem 11-14,4V között biztosan jó lesz.
Üdv!
Csak össze kell majd diódáznod a két tápot( a 10A-eset és a kicsit), mert általában az állandó táp a nagyáramú(ez csökken le néhány mA-re kikapcsoláskor), a gyújtásra kötöttön alapból is csak pár mA folyik, ez csak vezérel. De ki kell mérni, rádiója válogatja.
Miről beszélsz? Ha lekapcsolja a 230V/13,4VDC-10A tápegységét, milyen táp marad?
Ha autóról lenne szó, megintcsak nem kell dióda...
Nem értem hogyan kapcsolódik a gondolatod a felvetésemhez. Kifejtenéd?
Pedig egyszerű, nem akarsz akkut, valahonnan áram kell, marad a két adapter.Egyikről működik, másikról őrzi a memóriát. Ingyen semmi nincs. Vagy választasz olyan rádiót, ami nem felejt. Mivel te "hozott" anyagból gazdálkodsz, sok lehetőség nincs. Gondolom a két tápot akarta összediódázni. (mellesleg Inhouse hozzászólásából nekem is a két táp jött le, ezek szerint tévesen.)
Inhaus javaslatát pontosan értem. Tomi111 gondolatát nem tudom hová tenni.
Szerintem azt tippeli, az állandó áramról megy a memória is, és a végfok is.A kapcsoló szál csak bekapcsolja a végfokot, arról nem őriz semmit. Így ha a kis adaptert berakod kapcsolószálra , arról nem jegyez meg semmit, állandóra kötve nem működik vele az erősítő... A nagy adapter a fixen, kicsi a kapcsolószálon, ebben a felállásban felesleges, fordított eset szintén. Ezen segítenének a diódák.
Gondolom a kb 150 VA-s trafó üresjárati teljesítményét szeretnéd megszüntetni, azért kellene valami alternatív megoldás. Különben maradhatna ő is bekapcsolva. Mennyit fogyaszt egy ekkora trafó üresjáratban? Tudja valaki, megéri kiváltani, vagy más megoldás, pl. egy DVD lejátszóból bontott táp is elhasznál ennyit? Az jutott még eszembe, hogy ha a lágy indítóknál alkalmazott kondenzátoros előtétet a trafó elé kötnéd, akkor talán kisebb teljesítményt venne fel stand by-ban. Ha a szekunderén így kisebb feszültség jelenik meg, egy DC step up konverterrel még meg lehet csinálni a kis teljesítményű 12V-t. Csak ötlet, nem kötöttem még így trafó elé kondit, de ha beválik, akkor olcsóbb mint egy komplett második táp.
Megkövetlek, már értem mire is akartál kilyukadni...nekem sem kell már este semmihez hozzászólni...bocs!
Diódával összekötni a 2 tápot, és így meggátolni az egymásra hatást. Ez jó is lehet, ha 1 közös tápvezeték van. Ha külön van a "memóriaszál", akkor külön táp és kész, nem kell dióda.
Sziasztok!
Adott egy "A" Vectra, meg gy Vdo Dayton CD 3300-as fejegység. (http://www.manualslib.com/manual/366013/Vdo-Dayton-Cd-3300.html) Na mármost, ez ugye tudja a sebességfüggő hangerőszabályzást, amihez meg is van a km-órában a jeladó (hisz az ecu is innen kapja a jelet) és gyárilag be is van húzva a rádióhoz a kábel. Kimértem, nem szakadt. Ám ha megpróbálom a fent linkelt kezelési könyv szerint bekalibrálni a rádiót, csak azt írja ki, hogy no signal. Mi lehet a probléma? (külön vicc, hogy a VDO gyári beszállítója az opelnek, és az aftermarket piacon szinte csak az ő rádióik kommunikálnak a gyári opel cuccokkal, ráadásul a km órám is vdo, tehát elvileg mindennek passzolnia kéne) Azt még kimértem, hogy a rádióban a forrasztás nincs-e lerepedve a nyákról, de ott is minden oké.
Azt mérd meg, hogy van-e a rádiónál sebesség jel!
Megtörtént, ott van. Persze csak multival tudtam mérni, de az 5 volt ott van. Most hogy a jelalak mennyire négyszög, azt így nem tudom megállapítani.
Az a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy milyen a jel alakja, és az ott lévő feszültség sem. Csak az érdekes, hogy van-e ott a sebesség függvényében változó frekvencia...
Vanni van.
Ha a feszültség 5V fordulattól függetlenül, akkor az nem a sebességgel arányos négyszögjel az tuti.
Lehet, hogy nagyon mellélövök ezzel, de abban sem vagyok biztos, hogy ebben az autóban már elektronikus a sebességmérő. Attól persze lehetne a műszer hátulján egy jeladó, aminek a jele akár a rádióhoz is mehetne. De azt nem hiszem, hogy 5V-al bohóckodnának ott. Értelemszerű, hogy táp, vagy test van szaggatva. A multi ennek az átlagértékét mérheti, ami egy adott sebességnél akár 5V-ot is eredményezhet. De mindegy is, ha már ennyire állítod, hogy tutira van megfelelő jel, akkor már csak a rádiódnak kell a megfelelő bemeneten beadni. Mert erre szabvány tudtommal nincs, tehát simán lehet máshol a bemeneti pont, mint a régi rádiónál...
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Gyárilag 0 és 5 volt közötti négyszögjel jön ki a műszeregységből, na már most, ezt egy analóg multiméterrel nem fogom látni hogy milyen, csak azt, hogy ha a spirál forog, akkor a jel megvan. Plusz az ECU-ba is eljut, mert a motor meg jól működik, és nem jelez hibát.
Helló!
Csak most vagyok újra itt. Igen, én úgy értettem Alkotót, hogy a nagy tápot ki akarja kapcsolni és a memóriának akar egy kis adaptert. Csak amilyen rádiókkal én találkoztam, azoknak a memória( állandó 12V) szál volt a nagy áramú, a kapcsoló szál (gyújtáson 12V) csak vezérel, ezen csak pár mA folyik. Ezért nem elég a memóriára a kis adapter. De ha a nagy táp kicsit nagyobb feszültségű, akkor két diódával megoldható a két táp összekötése. De ebben is lehet buktató. Először is mérni kellene a rádión! Mert a vezérlés lekapcsolása (gyújtás ki) után nem mindegyik rádió kapcsol le azonnal. Van amelyik még akár 20 másodpercig is felvesz még pl:500mA-t is, csak utána esik vissza 1-2mA-ra. Vagy ennyit el kell bírnia a kis tápnak, vagy késleltetni kell a nagy táp kikapcsolását.
Megvan a kocsihoz is a gyári kapcsolási rajz, illetve a rádióhoz tartozó lábkiosztás is, minden stimmel, főleg, hogy a VDO a gyári specifikációt alkalmazza.
Mást nem tudok javasolni, mint hogy emeld föl a jel szintjét 12V-ra. De minimum 6-8V kell legyen, hogy logikai szintváltozásokat érzékelje a rádió. Most, ha nem tévedek, folyamatosan alacsonyként érzékeli a jeledet, ezért nem jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |