Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   117 / 214
(#) Hosszulabu válasza titi hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Nem, nem engedi
(#) Lalle hozzászólása Aug 4, 2014 /
 
Sziasztok van egy MNC evolution fejegyseg ,ami nem kapcsol be csak pirosan vilagit.
Pupos kondenzator nincs , illetve megfolyas alattuk. Diodak nem hibasak meres szerint.
Tanacsokat elfogadok elore is koszonom.
(#) espace2003 hozzászólása Aug 11, 2014 /
 
Sziasztok! A renaultnál be tudták kapcsolni a rádiómat és üzemel a cd tár is, csak a kijelző panelen nem látni semmit. Azt mondták, hogy jó a rádió és jó a panel is csak a kettő közti kommunikáció nem működik teljesen. A távirányítóval és a kormányról is tudom kapcsolni, csak éppen vaktábvan mert a kijelzőre nem ír semmit. A computer is oda írja az üzeneteit azt látom.
Van valaki akinek ötlete lenne a megoldásra, tudtok szerelőt aki nem csak a vállát húzkodja hanem ért is hozzá? Írhattok a privát e-mailre is .
aradi.k@freemail.hu

Köszike!
(#) semetka hozzászólása Aug 11, 2014 /
 
Sziasztok!

VAn egy Sony CDX-CA600-as típusú autórádió és egyik pillantról a másikra megnémult
Semmit nem fog be csak susog. Nagyszüleimnek is volt egy hasonló rádiója ugyanilyen hibával ott a tunert cserélták ki de pár hónap múlva újra beadta a kulcsot. Tudnátok segíteni mi lehet a gondd? Próbáltam átforrasztani a tuner részt, de semmi.
(#) astotti10 hozzászólása Aug 12, 2014 /
 
Hello!
Vettem egy Pioneer MVH- UI lejátszót , a problémám az lenne hogy minden egyes alkalommal mikor megyek az auto-val és indítom a lejátszót elfelejti az összes beállítást amit előtte megcsináltam, mindig kikapcsolom a demo módot beállítom a rádiókat stb , de utána ismét demo módba indul!

Köszi a segítséget előre is!
(#) Gabó válasza astotti10 hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Valószínű, hogy rosszul van bekötve a táp. Meg kell fordítani a direkt tápot, és a kapcsolt tápot.
(#) Pixi válasza astotti10 hozzászólására (») Aug 12, 2014 /
 
Bizonyos autókban, mint pl az opel, ott fel van cserélve a fix és a kapcsolt 12V. Mivel pioneer rádióról van szó, így elvileg a piros és sárga kábelek összedugósra vannak megcsinálva, így fel tudod őket cserélni, így meg kell hogy szűnjön ez a hiba.
(#) peckus hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
Sziasztok
Van egy Panasonic CQRD133N típusú fejegységem. Aux bemenetet szeretnék rá varázsolni. A CD tár bemenetet nem tudom átjátszani mivel nincs CD táram. Így marad a kazetta vagy az FM rádió bemenete. Ebben szeretnék segítséget kérni hogy hova kössem a R,L,G.
Panasonic CQR D133N
Köszi a segítségeteket előre is!
(#) peckus válasza peckus hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Köszönöm de már megoldottam, kicsit kómás voltam a reggeli órákba...
(#) Alkotó hozzászólása Aug 14, 2014 /
 
A feleslegessé vált fejegységemet is szeretném használni, amihez hálózati táplálás kell. Egy 13,4V/10A-es tápegység erre a célra jól megfelel, ezzel feltehetőleg nem is lesz gondom. Viszont meg kellene oldani egy tartófeszültséget, ami a nagy-trafó kikapcsolása után is őrzi a memóriát és a beállításokat. Még nem mértem meg, de néhány mA áramra számítok ezen a szálon.
Vannak ötletek, esetleg bevált megoldások, miként lehetne praktikusan megfelelni az elvárásoknak (elektronikus megoldást keresek, akkumulátort nem akarok a rendszerbe építeni)?
(#) Inhouse válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Kis terhelhetőségű, folyamatos üzemet elbíró adapter, 12V-os. Szerintem 11-14,4V között biztosan jó lesz.
(#) Tomi111 válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 14, 2014 1 /
 
Üdv!
Csak össze kell majd diódáznod a két tápot( a 10A-eset és a kicsit), mert általában az állandó táp a nagyáramú(ez csökken le néhány mA-re kikapcsoláskor), a gyújtásra kötöttön alapból is csak pár mA folyik, ez csak vezérel. De ki kell mérni, rádiója válogatja.
(#) Inhouse válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Miről beszélsz? Ha lekapcsolja a 230V/13,4VDC-10A tápegységét, milyen táp marad?
Ha autóról lenne szó, megintcsak nem kell dióda...
(#) Alkotó válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Nem értem hogyan kapcsolódik a gondolatod a felvetésemhez. Kifejtenéd?
(#) proba válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Pedig egyszerű, nem akarsz akkut, valahonnan áram kell, marad a két adapter.Egyikről működik, másikról őrzi a memóriát. Ingyen semmi nincs. Vagy választasz olyan rádiót, ami nem felejt. Mivel te "hozott" anyagból gazdálkodsz, sok lehetőség nincs. Gondolom a két tápot akarta összediódázni. (mellesleg Inhouse hozzászólásából nekem is a két táp jött le, ezek szerint tévesen.)
(#) Alkotó válasza proba hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Inhaus javaslatát pontosan értem. Tomi111 gondolatát nem tudom hová tenni.
(#) proba válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Szerintem azt tippeli, az állandó áramról megy a memória is, és a végfok is.A kapcsoló szál csak bekapcsolja a végfokot, arról nem őriz semmit. Így ha a kis adaptert berakod kapcsolószálra , arról nem jegyez meg semmit, állandóra kötve nem működik vele az erősítő... A nagy adapter a fixen, kicsi a kapcsolószálon, ebben a felállásban felesleges, fordított eset szintén. Ezen segítenének a diódák.
(#) rascal válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Gondolom a kb 150 VA-s trafó üresjárati teljesítményét szeretnéd megszüntetni, azért kellene valami alternatív megoldás. Különben maradhatna ő is bekapcsolva. Mennyit fogyaszt egy ekkora trafó üresjáratban? Tudja valaki, megéri kiváltani, vagy más megoldás, pl. egy DVD lejátszóból bontott táp is elhasznál ennyit? Az jutott még eszembe, hogy ha a lágy indítóknál alkalmazott kondenzátoros előtétet a trafó elé kötnéd, akkor talán kisebb teljesítményt venne fel stand by-ban. Ha a szekunderén így kisebb feszültség jelenik meg, egy DC step up konverterrel még meg lehet csinálni a kis teljesítményű 12V-t. Csak ötlet, nem kötöttem még így trafó elé kondit, de ha beválik, akkor olcsóbb mint egy komplett második táp.
(#) Inhouse válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 15, 2014 /
 
Megkövetlek, már értem mire is akartál kilyukadni...nekem sem kell már este semmihez hozzászólni...bocs!
Diódával összekötni a 2 tápot, és így meggátolni az egymásra hatást. Ez jó is lehet, ha 1 közös tápvezeték van.
Ha külön van a "memóriaszál", akkor külön táp és kész, nem kell dióda.
(#) orultroka hozzászólása Aug 15, 2014 /
 
Sziasztok!

Adott egy "A" Vectra, meg gy Vdo Dayton CD 3300-as fejegység. (http://www.manualslib.com/manual/366013/Vdo-Dayton-Cd-3300.html)

Na mármost, ez ugye tudja a sebességfüggő hangerőszabályzást, amihez meg is van a km-órában a jeladó (hisz az ecu is innen kapja a jelet) és gyárilag be is van húzva a rádióhoz a kábel. Kimértem, nem szakadt. Ám ha megpróbálom a fent linkelt kezelési könyv szerint bekalibrálni a rádiót, csak azt írja ki, hogy no signal. Mi lehet a probléma? (külön vicc, hogy a VDO gyári beszállítója az opelnek, és az aftermarket piacon szinte csak az ő rádióik kommunikálnak a gyári opel cuccokkal, ráadásul a km órám is vdo, tehát elvileg mindennek passzolnia kéne)

Azt még kimértem, hogy a rádióban a forrasztás nincs-e lerepedve a nyákról, de ott is minden oké.
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Azt mérd meg, hogy van-e a rádiónál sebesség jel!
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Megtörtént, ott van. Persze csak multival tudtam mérni, de az 5 volt ott van. Most hogy a jelalak mennyire négyszög, azt így nem tudom megállapítani.
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Az a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy milyen a jel alakja, és az ott lévő feszültség sem. Csak az érdekes, hogy van-e ott a sebesség függvényében változó frekvencia...
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Vanni van.
(#) proba válasza orultroka hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Ha a feszültség 5V fordulattól függetlenül, akkor az nem a sebességgel arányos négyszögjel az tuti.
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Lehet, hogy nagyon mellélövök ezzel, de abban sem vagyok biztos, hogy ebben az autóban már elektronikus a sebességmérő. Attól persze lehetne a műszer hátulján egy jeladó, aminek a jele akár a rádióhoz is mehetne. De azt nem hiszem, hogy 5V-al bohóckodnának ott. Értelemszerű, hogy táp, vagy test van szaggatva. A multi ennek az átlagértékét mérheti, ami egy adott sebességnél akár 5V-ot is eredményezhet. De mindegy is, ha már ennyire állítod, hogy tutira van megfelelő jel, akkor már csak a rádiódnak kell a megfelelő bemeneten beadni. Mert erre szabvány tudtommal nincs, tehát simán lehet máshol a bemeneti pont, mint a régi rádiónál...
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
(#) orultroka válasza proba hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Gyárilag 0 és 5 volt közötti négyszögjel jön ki a műszeregységből, na már most, ezt egy analóg multiméterrel nem fogom látni hogy milyen, csak azt, hogy ha a spirál forog, akkor a jel megvan. Plusz az ECU-ba is eljut, mert a motor meg jól működik, és nem jelez hibát.
(#) Tomi111 válasza Inhouse hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Helló!
Csak most vagyok újra itt. Igen, én úgy értettem Alkotót, hogy a nagy tápot ki akarja kapcsolni és a memóriának akar egy kis adaptert. Csak amilyen rádiókkal én találkoztam, azoknak a memória( állandó 12V) szál volt a nagy áramú, a kapcsoló szál (gyújtáson 12V) csak vezérel, ezen csak pár mA folyik. Ezért nem elég a memóriára a kis adapter. De ha a nagy táp kicsit nagyobb feszültségű, akkor két diódával megoldható a két táp összekötése.
De ebben is lehet buktató. Először is mérni kellene a rádión! Mert a vezérlés lekapcsolása (gyújtás ki) után nem mindegyik rádió kapcsol le azonnal. Van amelyik még akár 20 másodpercig is felvesz még pl:500mA-t is, csak utána esik vissza 1-2mA-ra. Vagy ennyit el kell bírnia a kis tápnak, vagy késleltetni kell a nagy táp kikapcsolását.
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Megvan a kocsihoz is a gyári kapcsolási rajz, illetve a rádióhoz tartozó lábkiosztás is, minden stimmel, főleg, hogy a VDO a gyári specifikációt alkalmazza.
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 16, 2014 /
 
Mást nem tudok javasolni, mint hogy emeld föl a jel szintjét 12V-ra. De minimum 6-8V kell legyen, hogy logikai szintváltozásokat érzékelje a rádió. Most, ha nem tévedek, folyamatosan alacsonyként érzékeli a jeledet, ezért nem jó.
Következő: »»   117 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem