Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektroncső
OS16/600-ra is hasonlít.
Igen erős fénnyel megvilágítva talán láthatsz feliratmaradványokat. Itt olvastam, és tényleg olvasható volt (gyengén) A tetején, vagy alul, foglalat felett, az üvegen keresném először...
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2014
Mint 'FP' kolléga írta + polaroid szemüveg.
Vagy lehelj rá
OS18/600 van, 16 nincs Én találkoztam találkozón ezzel a csővel, nekem nem tűnt annak, pedig mostanában elég sokat láttam (Rafilm 100W-ot újjítok fel ) Ott találkozón nekem tetródának tűnt belülről, nem láttam más elektródákat, szerintem ebben csak egy tetróda van.
Melyik áramát akarod mérni?
Üresjárási áramot úgy mérsz, hogy a trafó primer tekercsével sorba kötöd a váltakozó áram mérésére beállított multimétert, a legnagyobb méréshatárban. Aztán folyamatosan csökkented a méréshatárt, míg ésszerű értéket nem mutat. A szekundert szabadon hagyod. Vigyázat, hálózati trafónál a műszer hálózati feszültségen lehet, minden állítás előtt áramtalanítsd. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
A szekunderen akarnék áramot mérni,egy 8.5V-os kimeneten.Csöves erősítő fűtéséhez kellene az áramot tudni,mert nem szeretnék nagy áramot adni a csőnek hogy szétrobbanjon.
Akkor nem a trafón mérsz áramot, hanem a terhelés áramát méred.
A trafó egyik kivezetése, és a csövek ide csatlakozó kivezetése közé, az áramkört megszakítva kötöd a váltakozó áram mérésére beállított multimétert. 8,5 V általában soros fűtésű csövek fűtőfeszültsége. Kapásból nem tudom melyik ez a cső, de ha az adatlapján ez a feszültség szerepel, akkor látatlanban is a megfelelő áram fog folyni. Ohm törvény. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Nekem ECC 83-as csövek lesznek,kettő darab,azoknak vagy 12.6V(150mA) vagy 6.3 V(300mA) fűtőfesz. kell.Ezekre adnám be ezt a feszültséget csak ugye nem szeretném ha tönkre menne valamelyik cső vagy csövek.Köszönöm szépen a válaszod,akkor megmérem így ahogyan leírtad.
Erre a csőre nem adhatsz 8,5 V -ot közvetlenül. 6,3 V helyett sok, 12,6 V helyett kevés. De ha sorba kötsz a párhuzamosan kötött fűtőszálakkal (4,5 - 9 láb, 6,3 V) egy 7,3 ohm/ 1 W -os ellenállást, egy cső esetén, akkor jó lesz. Ha több cső van, akkor minden egyes cső elé kell tenni az ellenállást, és úgy kell párhuzamosan kötni a 8,5 V os szekunderre.
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Áh,értem!Valóban most kerestem egy ellenállást hogy gondoltam,párhuzamban bekötöm a fűtéssel,leültem számolni,és akkor írtál.
Kösözönöm válaszod és segítséged!
Elvileg párhuzamosan is jónak kéne lenni, de a fűtés esetén nem jó. A fűtés hideg ellenállása kicsi, és ha párhuzamosan kötöd az ellenállást, akkor a fűtés ellenállása kisöntöli a védő ellenállásodat, és induláskor túl nagy áram fog folyni a fűtésen. Ha soros ellenállást használsz, akkor viszont "lágyítod" a felfűtést, mert az induló nagyobb áram miatt a soros ellenálláson nagyobb feszültség esik, ezért a csőre kevesebb jut.
Sziasztok a kis cső az uy1 es egyenirányító cső az nagy az még nem derült ki üdv lali
Értem.Akkor az egyik cső 4 vagy 5 lábára sorba kötök egy kb 7ohmos ellenállást,és hozzá kötöm a másik csövet.
Nem. A 4 -est összekötöd az 5 -össel, erre kötöd a 7 ohmos ellenállást. Az ellenállás másik végére, és a 9 lábra kötheted a 8,5 V os trafó szekundert. Ezt mindegyik ECC83 -al elköveted.
Más csöveknél újra kell számolni az előtét ellenállás értékét. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Az meg valami PVxx lehet.
Okés,mostmár valóban stimmel.Köszönöm szépen!
De ha a 4,és 5-ös lábat összekötöd, akkor a fűtőszálat rövidrezárod, és akkor hoy fog fűteni a cső???
Nem tudsz rátekerni pár menetet a trafóra? Azt ellenkezőleg kötve, nem kell fűteni az ellenállásokkal. Biztonságosabb is.
Ha ráteker, akkor lehet 12,6 V is. De az ellenállással kicsit lágyabban indul a fűtés, és az a kb, 0,6 W nem egy pótolhatatlan veszteség.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2014
Az esetleg szűk hely miatt gondoltam a kevesebb menetes megoldásra; 4 csőnél már akár ~3W.
Sziasztok! találtam egy orosz elektroncsövet miben használták 2D2C
UHF zaj dióda.
Zajgenerátorokban használták, azt pedig mikrohullámú berendezések érzékenység méréseihez. A telítési szakaszba vitt dióda szélessávú valódi fehérzajt produkál.
A zajteljesítményt a dióda áramával arányosan lehet szabályozni, ami egyszerű zajteljesítmény kijelzést tesz lehetővé. Ha a vevő kimenetén a zaj teljesítménye duplájára növekszik, akkor a vevő zaja megegyezik a generátor zajával, és megkaptad a vevő zajszámát dB -ben. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2014
Szia és ez milyen feszültséget igényel fűtő fesz stb üdv lali
Azt nem tudom, gyanítom 2 V körül lehet, de a fűtőfeszültséget (áramot) kell szabályozni, és mérni. Ez lesz arányos a zajteljesítménnyel. Az anódfeszültséget addíg kell emelni, amíg nem változik az anódáram. Néhány voltnál már látszik. Mérj feszültséget az anódon, az anódellenállás egy néhány, max 10 k legyen.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2014
Üdv!
Hozzám került egy érdekes kis eszköz. Holmi hő-időrelé féleség. Azért rakom ide, mert egy öreg szkópban volt, csőfoglalatba lehet dugni és ki ismeri esetleg? Igazi ritkaság, kb. 1964-ben szabadalmaztatták, ezt 1968-ban gyártották. A fűtés rákapcsolása után néhány másodperc késleltetést ad és kapcsol. |
Bejelentkezés
Hirdetés |