Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A kondenzátor váltóáramú szempontból ideális esetben rövidzát. Mivel ideális alkatrészek nincsenek minden kondenzátornak (főleg az elektrolit kondenzátornak) van bizonyos átmeneti ellenállása, ezt nevezik ESR-nek. Ez a látszólagos ellenállás a rajta átfolyó áram hatására melegedni fog. A kondenzátorban az elektrolit elkezd melegedni, kitágul. Ha ez a folyamat lassan játszódik le, akkor kinyílik a kondenzátor teteje, és elengedi a megnövekedett nyomást. Ha viszont ez gyorsan következik be akkor a kondenzátort a hirtelen nyomásnövekedés szétrobbantja. A kondenzátor mind két esetben tönkremegy, tovább nem használható. Biztos te is hallottál már arról hogy melegedő alkatrész mellett a kondenzátor felpúposodik, te is így járnál, csak sokkal gyorsabban. A kondenzátor robbanás után nagyon büdös, megfájdul tőle az ember feje. Illetve az elrepülő alumínium darabok veszélyeztetik a testi épségedet is. A robbanáskor a kondenzátor átmegy totális rövidzárba, leégeti a trafódat is. Természetesen vannak olyan kondenzátorok amik direkt váltóáramú feladatokra vannak kitalálva, de ez egy másik történet.
Tudom, nem pont ide tartozik, de nem találtam rá egyértelmű választ; az 1/8-os menet megfelel valamilyen metrikus menetnek?
Nem. A collos menetek Withworth menetek, más a profil, más a menetemelkedés is.
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2014
Sziasztok !
Egy végfok IC-ről meg lehet állapítani valahogy hogy hibás valamilyen otthon is elvégezhető méréssel? Van tranzisztor tesztelőm, meg megvan az IC lábkiosztása is.
Köszönöm, de én direkt az IC tokozásához szerettem volna, mert nem tudom, hogy lyukat mivel lehet rá fúrni.
Ilyen méréssel nem tudod megállapítani, csak tesztáramkörben, vagy áramfelvételről.
Hali. Szükségem lenne egy olyan kapcsolásra, ami lehetőleg 5Vra is működik, és a szerepe csak annyi, hogy gombnyomásra behúzzon a relé, és egy idő után kienged. Lámpát kapcsolnák vele, megnyomnám a gombot, a lámpa világítana, majd kb 15 másodperc után kialszik. Mi az ilyen kapcsolásnak a neve? .. Ez a késleltető?
Az alább linkelt pdf-ben le van írva hogy hogyan kell elkészíteni a mágikus akasztófát,csak a kapcsolásban nincsenek feltüntetve az értékek! Valaki segítene? Azt szeretném tudni hogy kb hány kOhmos potméter kell vagy az LDR típusa mindegy-e?
Legyen mondjuk LDR07 és 50k-s poti.
Valaki le tudna nekem írni vagy linkelni egy zavarszűrő LRC 50-60Hz-re való méretezéséhez egy képletet?
Hmm tehát leszorítólemez. Nem köszönöm, inkább pillanatragasztom. Végülis nagy erőknek nem lesz kitéve. De köszönöm az ötletet!
Sok, főleg régebbi (nem az USB 5V-os) töltőben láttam hasonló megoldást, mint a mellékelt LED meghajtóban. A szabályozás áramra működik, csak egy zéner megfogja a maximális kimenőfeszültséget, de nem erre stabilizál.
De az a telefon adhat nekem stabil 3V-ot? Csinál magának? Van benne 2 pólus amin kivezethetek 3V-ot?
Elvesztettem a fonalat. Mire kell neked a telefonból 3V?
Valószínűleg a telefonban valamelyik 3-8 lábú IC csinálja a processzor tápfeszültségét, ami lehet 1,8V-2,5V is.
Ha csak annyi a cél, hogy legyen valahonnan stabil 3 voltod, akkor az a legegyszerűbb, ha veszel egy 3v-os dugasztápot. Ha kell, hogy hordozható legyen, akkor veszel egy zseptelepet, meg egy l7803-mas stabilzátort+hidegítő kondikat, és pont 3 voltod lesz.
Az is celom hogy ingyen legyen meg itt amugyis nehez barmit venni. Meg ez ertelmet adna annak a toltos telomaradvanynak. Csengo szunetmentes tappa valna.
Hali. Egy időzítőre van szükségem, lámpát kapcsolnák vele. Az időzítő ez lenne. Kérdésem az lenne, hogy nagy relé helyett használnák inkább triakot. A lámpa max fél percet világítana. Egy triak, pl BT139 kibírná egy 60Wos izzó működtetését fl percen keresztül hűtés nélkül?
Sziasztok!
Forrasztó ónnal kapcsolatban kérnék tanácsot. Eddig mindig olyan - gagyi (?) - forrasztó ónt használtam, amivel ~képtelenség volt pl. két vezetéket összeforrasztani, ha már egy kicsit is összefogdostam a forrasztandó felületet, vezetékeket (nem futott rá az ón). Most volt szerencsém a munkahelyemen olyan forrasztó ónnal dolgozni (Ersin Multicore), ami a vezetékek kézzel történő összesodrása után is gyönyörűen ráfutott a forrasztandó felületre (feltételezem a benne lévő flux miatt). A kérdésem az lenne, hogy kapható-e hasonló minőségű forrasztó ón, mint az Ersin Multicore, kevésbé horribilis áron? (Itthon 500 grammosat ~30 ezer forintért találtam, eBay-ről, angliából ~12 ezer forint lenne.) Természetesen ha nem létezik ilyen, akkor megveszem ezt, de gondoltam jobb, ha előbb rákérdezek. (Egyébként dolgoztam Rosin Flux Cored ónnal is, az is elég jó volt, de az Ersin még ettől is szebben futott szét.) Az esetleges válasz(oka)t előre köszönöm!
A pillanatragasztó meg a melegre elenged. Amúgy is egy + réteg a hűtés útjában. Nehogy bonyolult legyen egy szorító.
Ha ez nem jó két összesodort vezeték befuttatására Nálad : Bővebben: Link akkor vagy a pákád rossz, vagy rosszul forrasztasz...
Hát sajnos bonyolult, mert elköltöztem otthonról, és igen-korlátozott a szerszám és nyersanyagkészletem. Meg a HIFI-t sem akarom annyira szétszedni, hogy lyukat tudjak fúrni a bordára. A pillanatragacs pedig kb 90°C -ig bírja. De azért köszönöm, hogy figyelmeztettél.
Bármelyik forrasztáshoz készült (folyasztószer-tartalmú) forrasztó ón tudja ezt, nem is értem miről beszélsz, vagy mivel próbálhattál eddig forrasztani?!
De 3V nem lehet? Az 1,8-2,5V nekem azt jelenti, hogy 1,8V</=x</=2,5V. Elég csak a pozitív ágat keresnem az akku negatívjához? Persze, ha nem lehet 3V akkor az is felesleges.
A telefon belseje stabilizált tápfeszültségről működik. Ezt az akkumulátor feszültségéből állítja elő, valószínűleg kevesebb, mint az akkumulátor minimális feszültsége. Az akkumulátor minimális feszültsége körülbelül 3V, utána lekapcsol a védő elektronika. Ebből az a következtetés vonható le, hogy a stabilizáltt feszültség valószínűleg kevesebb, mint az akkumulátor minimális feszültsége (3V). Az 1,8V/2,5V feszültséget az általam ismert áramkörök adatai alapján tippeltem. Az akkumulátor feszültsége pedig 4,2V és 3,0V között van valahol.
Ha mindenáron keresni akarsz, akkor az akkumulátor feszültségét kövesd mindaddig, amíg egy 3..8 lábú alkatrészhez érsz, amelyiknek egy másik lábára egy-két kondenzátor csatlakozik, amin 3V, vagy kisebb feszültség található. Valószínűsíthető, hogy az lesz a stabilizátor. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
Értem. Vagyis kisebb esély van a 2,9V-ra. De azért kérdeztem, hogy teljesen külön van-e, mert sokkal egyszerűbb megtalálni, ha az egyik pólus lehet fix, mintha mindkettőt tehetem akárhová. Ha nincs közös föld, igen csekély esélyek vannak a megfelelő lábak megtalálására.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |