Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! a "normál ólmos" forrasztóónoknak is más-más az olvadáspontja. Más amivel az alkatrészt forrasztod a padelbe, magasabb amivel a csatornás régen a horganyzott ereszeket forrasztotta, vagy amivel a réz-fűtéscsöveket forrasztják. Ha írnál egy típust, vagy linket, akkor az adatlapján szerepenie kell.
Ha minden igaz, ez egy 1mm vastag Stannol ón 60/38/2 összetétellel, de még nem vettem meg, a telefonban meg nem értettem pontosan a paramétereket.
Ezt találtam neked, 183-190ˇC közé írja az olvadáspontot, az Sn99Cu1 ólommentesé pedig 227ˇC. Általában no-clean flux tartalmúak, és korozióálló bevonatot ad. Ennyit találtam. Ja, és temp controlled pákát ír mindegyikhez. Én is most keresgélek, mert pont az 1mm-esből kezdek kifogyni. Amiket soklábúahkoz haszmálok 0,3-0,65mm még van, a 1,5-nek amit generátor, önindító szénkefékhez használok ténylegesen magasabb az olvadáspontja, hogy jobban bírja az erőltetett igénybevételt is.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2014
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy digitális forrasztóállomást. Egy héten kb. 2-3-szor használnám max 2 órákra. Nyák forrasztáshoz szeretném használni. A keret kb. 40 ezer forint. Jelezze ki a páka hőmérsékletét és a beállított hőmérsékletet, legyen hozzá kapható hegy, (ha lehet akkor tű formájú legyen). Ha ajánlanátok esetleg tapasztalat alapján azt nagyon szépen megköszönném!
Szia, Csak kínait ne vegyél! Az még 2 órát sem bír ki. Én Solomon pákát vettem megint, az előzőt 10 évesen a fiamnak otthon hagytam, tökéletesen működik még mindig. Itt megépíttetem magamnak az itt fent lévő hozzá való forrasztóállomást, az is tökéletes. hegyek mindenféle méretben, színben és olcsón kaphatók hozzá. De van hozzá állomás is. Persze van weller állomás is de az 275€. A Metcal is egy másik árkategória. Esetleg ez a 110€-val meggyőző lehet, de maga a páka kísértetiesen hasonlít a fentebb említett silányhoz, amiben vagy a fűtőszál égett ki, vagy a burkolat olvadt meg, s szétesett az egész. Egyébként jó vele dolgozni, /amíg lehet/ mert könnyű, és ahhoz is sok betét van, de a minőség.....
Aukciós oldalakon keresgélj weller állomásokat pákával.Amikor én nézelődtem, olcsón összetudtam szedni egy komoly készletet. Pákából WSP80 pld, állomásból meg WSD80. Az általad írt keretbe bele kellene férnie. Én akkor a pákát 15ért vettem új betéttel, leszorítóval és egy pár heggyel meg tartóval, az állomást meg tudtam szerezni 21ebe. Ezeket a solomonokat meg ennyiért hanyagoljuk. Nagyon rossz tapasztalataim vannak vele.
Akkor te vagy az egyetlen, mivel tud többet egy weller? Még a hegy is ugyanaz.
Üdv mindenkinek! Adott egy nem tudom milyen "márkájú forrasztópisztoly, ami kb egy hónapos, szinte új. Egész eddig szépen müködött, viszont tegnap elkezdte a hegyet enyhén feketére égetni, ès nem hajlandó forrasztani, illetve nem olvassza meg az ónt. A hegy csúcsának belsö felén viszont megolvad és oda is tapad az ón. Miért csinálja ezt? ez már a harmadik forrasztóm ês az elözöeknél drágább is. Kezdö vagyok az elektronikában de érdekel. Tud valaki valami okosságot ezügyben? Elöre is köszönök mindent!
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2014
Szia, Ha írnál típust, meg valami bővebb infót, hőfokszabályozós, milyen forrasztó- folyasztó- szert használsz, több esély lenne rá. Tisztítod rendszeresen a szivaccsal? A ráégett folyasztószer is tud ilyet csinálni, főleg ha nem valami jobb fajta. Konyhai fémszivaccsal óvatosan le tudod csiszolni a ráéget réteget melegen.
Hol is kezdjem akkor.
A páka hegyről: A hegy amivel használva volt, az maga a rémálom. Belül folyamatosan eloxidálódott, és nem adta át a hőt a hegynek. A hegy folyamatosan ledobálta azt a réteget, amin az ón "megtapad" és a hegye használhatatlan lesz. Lehet a heti 1-2 órás üzemre jó, de többet nem nézek ki belőle. A hegy teljesen más mint amit írtam welleré. Hozzáteszem, nekem még nem sikerült weller hegyet lenulláznom, pedig van használva rendesen, sőt a régi "kattogós welleremnek" is a gyári hegye van meg(vagy 15éves hegy), ami mai napig jó állapotba van. Sajnos ezt kellett használnom a munkahelyen, és kínszenvedés volt. 300db panel beültetés kb 8-10 hegyet evett meg. Maga a páka: Fogása, elég rossz, mint ha valami fadarab lenne... A régi TCP-s pákáknak is jobb fogása van. A nyele hajlamos átmelegedni... az a gumi ami a nyakába van húzva, meg inkább hagyjuk. Kimelegszik, csúszkál még kényelmetlenebb fogást ad. A fűtőtest és a nyél közötti "bakelit vagy milyen anyagból lévő alkatrész" meg hajlamos eltörni. A vezetéke se az igazi, számomra túl kemény és vastag. A pákába a fűtőbetét csere írtó macerás, mert forrasztani nem lehet a vezetéket, és ha sikerül is a csere, visszatuszkolni a kábeleket a nyélbe, hogy még rá se csípjen a nyél, nagy türelem kell. Megjegyzem, csak 2 fűtőbetét adta meg magát, normális fűtési fok mellett. Az állomásról: Huzamosabb használatnál, írtó meleg lesz a trafó. Hajlamos "elmászni" ezáltal a beállított hőfokról, utána kell állítgatni. Megint csak a macera. Volt, hogy nem akart fűteni, ki kellett kapcsolni, várni és vissza. Az állomással nagyjából csak ennyi bajom, ami nekem előjött. Összegezve: Ezt a pákát és állomást, max kezdőknek ajánlom, akik szökő évente akarnak forrasztani, akkor is csak rövidebb dolgokat. Hosszabb távra gondolkodóknak, komolyabb állomás javasolt, még ha kezdők is, és a jövőben komolyabban akarnak az elektronikával foglalkozni. Nem kimondottan csak weller a jó, vannak más állomások is, csak azzal nincs tapasztalatom annyi mint a wellerrel. Még mielőtt jönnek a hsz-ek, hogy hozzá könnyű állomást építeni, a wellerhez is van csomó állomás, ami után építhető, csak keresni kell. Így hirtelen ennyi jutott eszembe pro és kontra.
A legjobb vétel egy használt weller lehet, ahogy Gabó is írta.
ez egy piros burkolatú 100 wattos "játékszer" nem höfokszabályzós, adtak hozzá két normál hegyet meg egy laposat ami nem tudom mire jó, meg egy pici tégelyben zsírt, amirõl szintén nem tudom h pontosan mire is való mert most látok ilyet elöször. Amúgy csiszolópapírral szoktam ledörgölni róla a ráégést
Nálam éjjel nappal megy a legprimitívebb tolópotis verzió (volt digitális is), és az általad felsoroltak közül, csak a hegyprobléma az amit én is tapasztalok, de weller hegyet kell használni és megjegyezném, hogy a HQ-ból rendelt hegyek nálam 1 hetet bírnak, de multkor rendeltem a HEstore-ból két solomon hegyet és ebből egyet használok már néhány hónapja szerintem és semmi baja, miközben egy hegyes weller hegyet, amit kevesebbet használok elfogyasztottam közben.... A fogásáról annyit, hogy egy drága, vékony páka hurkapálcáját borzalmas fogni, legalábbis az én nagy kezemmel, a kábel valóban merev, de ki kell cserélni, a fűtőbetétet nem kell cserélni, lehet kapni nagyon olcsón egész pákát, de azt is már 4 éve használom és nagyon sokat kapott már, de mégcsak nem is melegszik fel lassan...
Itt volt haverom wellerje is, használtam, teljesen ugyanaz.
Valahol olvastam itt, még videó is van róla, hogyan lehet a hegyet elektrolízissel bevonni zink-kel. Akkor nem fog többet előjönni. Ez természetes jelenség melegben a réz gyorsan oxidálódik, s ráég az a trutyi zsír,amit adtak mellé a zsír-, és oxid-talanítás lenne a szerepe. A legjobban akkor jársz, ha tudsz szerzel eredeti hegedű fenyőgyantát, vagy valami jobb fajta fluxot. A nagy 'lapát' hegy, meg akkor jó, mikor viszonylag nagyobb felületet kell átmelegíteni a forrasztáshoz. Nagyobb tömeg > több hőt tud tárolni, könnyebb vele forrasztani. Pld autó önindítóban szénkefe cserekor, nagyon jól jön. SMD alkatrészekhez, nem kifejezetten ajánlom. Üdv, és sok sikert a gyakorláshoz: Mike
köszi a segítséget, azt hiszem az elko kondenzátor burkolatát galvanizálják rá a forrasztó hegyre, de nem vagyok biztos ebben, így hát elöre is bocsi ha oltári hülyeséget írtam
Ez az a videó?
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2014
Az alumínium, nem fog menni, keress használt elemeket, ami a leírásban is van.
Szia, Igen ez az, annyi kiegészítéssel, hogy a galvanizáló áramot kevésnek találta, aki már megcsinálta. Így azt neked kell ki-kísérletezni. [/off]Én még azért nem csináltam meg, mert nem tudtam kénsavat szerezni. Itt akkumulátor-vizet is fél évbe telt, mire találtam. [off]
Sziasztok!
Erről a pákáról lehet valamit tudni? Kb 30 ezer forintos keretből szeretnék vásárolni, hetente több alkalommal lenne használva, smd forrasztáshoz is. Magnastatos Wellereket néztem még, pédául ezt , csak ehhez elég kicsi hegyekből a választék. Használtra is vevő lennék, de jelenleg semmit nem találok az aprók között. Köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2014
Solder peak-em volt ugyanezzel a pákával. Ipari hulladék, a hegy lötyög a kerámiabetéten, szóval hiába a nagy teljesítmény, ha nem adja át a hőt a hegynek. Megpasztázva még elviselhető volt, egyébként belehült a hegye egy nagyobb kábelbe, miközben elvileg 450°C-os volt... (csak maxra tekerve használtam...) A páka anyaga borzalmas, kettétörik a kezedben, szétporlik a műanyag egy idő után, a hozzá vehető cseredarabok olykor hosszabb szárúak, amiből le kellet flexelni és ugyanúgy egy kicsit erősebb nekinyomásra eltörik... Inkább a solomon, weller heggyel!
Köszönöm a gyors választ. Konkrétan milyen solomonra gondolsz? Van ami magnastat heggyel használható? Minden megoldás érdekel, de hosszú távra szeretnék vásárolni, és a wellerek elég drágák...
Pénzkidobás... de a Weller W61 is, főleg ha SMD-re is kell.
Inkább normális használt állomást javaslok, 100x jobban jársz vele.
Ha a magnastat a kattogós weller hegyet jelenti, akkor igen, én is ilyeneket használok. Viszont a HEStore-ból rendelt solomon hegyek is jók,a HQ-s hegyek 2 hétig tartanak.
Sziasztok!
Alkatrészek be (ki) forrasztásához, általános elektronikai munkákhoz milyen hőmérsékletre állítsam be a Weller pákát? 50 és 450 fok között állítható.
Szia!
300-350 °C közé állítsd, ha ólomtartalmú a forraszanyagod.
300 fok körül jo, de függ a használt forrasztoontól (az uj ólommentesek nagyobb hömérsékletet igényelnek), illetve a forrasztási technikádtól, illetve az alkatrészek méretétöl Èn szépen tudok forrasztani Wellerrel már 250 fokon is.
Igaz tegnap néhány vaskos dioda lábához nekem is 340 fokra kellett mennem, annyi meleget vezettek el.
Köszönöm a segítséget. Megpróbálom 300 fokon.
Szia!
Az én szerény véleményem szerint, ha már Kb 30 ezer forintos keretről beszélsz, akkor vegyél egy nagy levegőt és tedd még rá az Áfa-t. Aztán vedd meg ezt. (A pico-ra gondoltam) Nem fogod megbánni. Egy teljesen más életérzés. Nagyon jó a hegyválaszték. A kanalas hegy segítségével úgy forrasztod fel az SMD IC-ket, hogy magad sem hiszed el (saját tapasztalat). Egyébként itt már volt róla szó.
Veszel egy weller wsp80 pákát álomással vagy készítesz hozzá egyet. Sokat bír, van hozzá minden kapuban hegy. Bár az előbb ajánlott Ersa-t I-con 1 vagy 2 változatát én jobban tudom használni.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2014
Fogj egy scrap-panelt, s gyakorolj. rá fogsz jönni magadtól, hogy mennyi változó van, amit figyelembe kell venni. Forraszanyag, lábvastagság, PCB kialakítás, hány-rétegű, mekkora afelület, amit át kell melegíteni..... Stb. Inkább kicsit magasabban, de gyorsan, mint lassan de szétfőzve mindent. Üdv.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |