Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Óvatosan az oszcilloszkópokban a spray-kel, elsősorban mechanikai tisztítás, /pl. polírkefe/,
spray ha nagyon muszáj de csak olyan ami finom elektronikai készülékekhez ajánlanak és kézre fújva maradéktalanul elpárolog. Nem tartalmazhat kenőanyagot. Az osztókban lévő kontaktusok és alkatrészek különösen érzékenyek, egy rosszul megválasztott spray a a helyes és jól beállított nagyfrekvenciás átvitelt teljesen leronthatja. Talán amit ajánlhatok a KONTAKT CHEMIE TUNER 600 spray.
Mifelénk tuner spraynek hivják, szinte minden alkatrészboltban elöfordul.
Megertettem!! Koszonom mindenkinek a hozaszolasat.Udv.Andras.
Nagyon jó nyelvlecke volt, Köszi ! De ez olajos, és a kollégákkal egyetértésben én sem ajánlanám egy Scop belsejébe. Hasonlót itt találtam.
Anno a Cseshzlovákot vettük, már nem emlékszem a nevére, nagyon büdös, de elég jó volt.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2014
Ha jol emlékszem azt Kontoxnak hivták volt piros meg kék. Az egyikben nem volt semilyen kenöanyag. A másik sajnos tartalmazott ilyesmit, aminek az lett a következménye, hogy a zsiros felületen megtelepedett a por ( sárrá vált).
A másik dolog amivel nagyon vigyázni kell, ha nincs is semilyen kenöanyag ezekben a sprayekben a hirtelen felületi lehülés könnyen kiszáritja a környezö müanyag alkatrészeket, amik ettöl nagyon rideggé válnak és elöbb vagy utobb széttörnek. ( már volt olyan kapcsolo ami 2-3 honap mulva teljesen szétesett a spray utóhatása miatt). Sok müanyag ugyanis tartalmaz zsirokat, amiket ez a spray kimos és teljesen lefagyaszt pár pillanatra. ( látni amikor az alkatrészre ráfujod az pár pillanatig deres lesz). Szerintem ilyen esetekben a finom benzin ( folyadék) vagy izopropil alkohol hosszutávon biztosabb mint ilyen sprayek. (Én is már évek ota injekcios tüvel benzint vagy alkoholt nyomok ilyen alkatrészekbe - mint hajdanában a mestereink).
Persze: sebbenzint, mert az autós nem tiszta!
Gondoltam, hogy ez mindenki számára világos, hogy nem arrol a kotyvalékrol van szo, amit a benzinkuton mérnek...
Vagy Isopropilt, vagy autós féktisztítót használok, az is nagyon könnyű-benzin. Találtam itt az €-s boltban 1,5€ ért Ambersil/ Amberton contact cleaner, magyar szöveg is van rajta, gondolom akkor Otthon is lehet kapni, valahol. "Érintkező felületek tisztítószere" 400mL Made in UK.
Ambersil/ Amberton contact cleaner,hihetetlen, nalunk Brassoban 10 euro.
Ha már mindenáron folyadék kell a szkópba, semmiképpen a bemeneti osztó és első fokozatokhoz, kapcsolóikhoz, valamint a nagyfeszültségű részek ússzák meg a mosást. Mert végleg végük lehet, amin már semmi nem segít. Én tiszta győgyszertári alkoholon kívül semmivel nem merném, de azzal is kerülném az előbb említett részeket.
Találkoztam olyan mosott 50MHz szkóppal, ami ezután kb. 5-10MHz-es lett. A bemeneti osztó panel beitta, javíthatatlan. Pedig gazdája szerint a legspécibb nyom nélküli ilsenre való méregdrága kontaktspray volt A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Teljesen egyetértek hozzászólásoddal. 2 csatornás 250 MHz sávszélességű szkópom Y
fiókjában de még az az anyagép függőleges fokozatában, valamint az 1,5 nanoS felfutású eltérítő fokotatokban sem használnék semmilyen vegyi tisztító folyadékot. 1 -10Mhz körüli gépekben talán. Az oszcilloszkópokban de különösen a nagyfrekvenciás oszcilloszkópokban a bemeneti csatlakozóktól a KS csőig mindenütt el lehet rontani a jel alakhű átvitelét akár helytelen beállítással akár ilyen vegyi tisztítással. A gépkönyvek csak a kellően tisztított 6-8 bar nyomású levegővel való tisztítást ajánlják.
Én már sok szkóppal találkoztam, sokat javítottam is, de olyannal még nem, ahol folyadékos mosás kellett volna. Nem is igazán értem milyen problémákra kellene a kollégáknak folyadék. Mint írtad, port levegő kiviszi, kapcsoló kontakhiba a kapcsoló valahányszori mozgatásával megjavul. Sokan kritizálják az EMG szkópok kontakhibáit. Nekem volt két féle, erősen elhasznált, hibás állapotban vettem mindkettőt. Nálam kiderült, hogy csak kontakthibái voltak. Levegős tisztítás, és a problémás kapcsolók valahányszori működtetésével megjavultak. Még ritkább használat mellett is problémamentesek voltak éveken keresztül. Folyadékok nélkül.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Hidd el, van az az oxidáció ami már szemmel is jól látható, és a körbetekergetés sem oldja meg a problémát. Volt olyan szkópom is, aminél megoldotta. Ja, és a levegő sem viszi le...
El nem tudom képzelni, hogy egy forgókapcsoló tisztítása bármilyen tulajdonságát megváltoztatná a szkópnak. Elég ha belenézünk egy digitális csodába, amilyen megoldások abban vannak az alapján normálisan működniük sem kellene. Vegyszermaradványok nyilván nem maradhatnak a nyákon, ezzel mindenki tisztában van, de most a yaxley-ről van szó.
Természetesen különbséget kell tenni egy 10-20 MHz és 200-400 Mhz sávszélességű gépek között. Az utóbbiak a klasszikus YAXLEY kapcsolókat már nem igen használják.
Itt már a bemenő osztók igen gondos tervezéssel a szórt kapacitások minimálisra csökkentése érdekében, kizárólag aranyozott érintkezők és vezetősávok alkalmazásával készülnek. Egy képet mutatok egy ilyen megoldásról. Az osztóba bedugható modulok vannak melyek vastagréteg ellenállásokat és apró állítható kapacitásokat tartalmaznak. 2 5 és 10 osztásokra készültek. Soktárcsás kerámiából készült közös tengelyen lévő kapcsolómű működteti az aranyozott rugós érintkezőket, ezek kapcsolják az osztásnak megfelelő modulokat. Szerintem nem örülne egy kontakt spray kezelésnek.
Küldenék szívesen, de a postaköltség 8€ Mivel nyomás alatti tartály az izopropil spray majd egy hónapig hajókázott ide..
Ezek, valószínőleg úgy vannak megépítve, hogy nincs is szükség rá. A black box-ok relék lennének?
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Régebben egy multiméter építésekor komoly nehézség volt a bemeneti osztók kapcsolójának kiválasztása. A valahányadik féle kapcsoló lett jó, mert a többiek átvezetése már újonnan is komolyabb méréshibát adott. A kb. 10Mohm ellenállásal párhuzamosan lévő kapcsoló kontaktusok szigetelőjének vezetőképessége hogy ne okozzon 0.1%-nál nagyobb hibát, 10Gohm tartomány fölé kell esnie. Ezt már nem minden szigetelő teljesíti. Ha még kap valamilyen folyadékot.
Nem relék, DIL lábkiosztású ,müa. tokba helyezett és műgyantával kiöntött BOÁK
/ berendezés orientált áramkör / . A HIKI gyártotta a 80-as években, a képen a HPA-04 széles sávú kétcsatornás erősítő látható tokozás nélkül. Kerámia lapka hordozón, vastagréteg ellenállások, chip kondenzátorok, GHz-es SMD tranzisztorok. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Ez az EMG 1556 egy az egyben egy Tektronix klón Persze ettől még lehet jó szkóp de azért annyira egyértelmű.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
A 7603 klónja, ez volt az EMG utolsó szériája. Meg kellet mutatni hogy mi is ott tudunk lenni az élvonalban. A katódsugárcső beszerzése volt a legnehezebb, ezt kemény valutáért kellett megvenni. A THOMSON quadropol elektróda rendszerű példányára esett a választás[
24 KV gyorsítófeszültségű, nagy fényerejű cső. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2014
Idézet: „Ha már mindenáron folyadék kell a szkópba, semmiképpen a bemeneti osztó és első fokozatokhoz, kapcsolóikhoz, valamint a nagyfeszültségű részek ússzák meg a mosást. Mert végleg végük lehet, amin már semmi nem segít. Én tiszta győgyszertári alkoholon kívül semmivel nem merném, de azzal is kerülném az előbb említett részeket. Találkoztam olyan mosott 50MHz szkóppal, ami ezután kb. 5-10MHz-es lett. A bemeneti osztó panel beitta, javíthatatlan. Pedig gazdája szerint a legspécibb nyom nélküli ilsenre való méregdrága kontaktspray volt” A gyógyszertári alkoholt senkinek sem javaslom. Nem tiszta, nagy a víztartalma. AR jelzésű (Analitikai tisztaságú) izopropil alkohollal lehet tisztítani. Én is azzal tisztítottam, mikor egy korábbi szkópomban cserélni kellett az Y erősítő 35GHz! tranzitfrekvenciájú tranzisztorait. (a szomszéd házat ért villámcsapás miatt) Természetesen itt a kis kapacitások miatt az ESD védelem fokozottan ajánlott! A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2014
Igen, akkor még tudtak/tunk tartós dolgokat csinálni. HIKI, VIFI, EMG..... sorolhatnám. ma már csak az "eldobható szemetet" gyárják.
Sziasztok. Nem segitségkérés, de mégiscsak analóg szkóp javitása. Ezt a két szépséget javitottam meg a múlt hétvégén. Volt itt minden baj, nagyfesz átütögetés, V-Amp hiba, kivilágositó hiba, és tápegység baj, de sikerült és jól vannak a páciensek. Kontakt hibáknak nyoma se sincsen.
A gépek. A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2014
Persze, hogy nem veszekszünk, semmi baj nincsen, csak kicsit morci voltam, hogy nem én kaptam a melót, pedig én írtam előbb Norbinak. Komoly gondok voltak velük? Nehéz volt megjavítani?
Pluto - Köszi. megizzadtam velük, de már jobban vannak.
Gery - Nem tudom mennyire vagy jártas a szkóp javitásban, ha igen akkor semmi, ha nem, akkor viszont tedd össze a kezed, hogy nem te kaptad. Mesélem a sztorit, érdekes lesz. Szóval megjöttek a szkópok, az egyszerüség kedvéért az egyik lesz a kék, a másik a barna. A kék bekapcsolt, igazából szerintem nem volt semmi baja. A barna is bekapcsolt, de csattogott a trafó utáni sokszorozó. Ezt masszirozni kellett, zsirtalanitás, kondi csere miegymás, ezzel elvoltam egy darabig, de sikerült megoldani, már nem csattogott, megjött a nagyfesz. De a gép nem csinált semmit, csak középen a sugár, se fényerő, se eltérités, se időalap. Nos méregettem, kiderült, hogy a -15v os táp nem jó. Pedig egy egyszerü 723-as ic és egy áteresztő tranyó. Ezzel szenvedtem 1 napot mire megjavitottam. Megjött a -15, működik a gép. Gondoltam beállitom a nagyfesz szabályzást a kékkel. Bekapcsolom, megy egy darabig, erre elmegy a kép....grrrr....magától....jó, felnyitom, túrok benne, mérek, alig találtam meg, de egy teljesitmény ellenállás és egy tranyó a V-amp ban. Kicserélem, ok, elindul. Összerakom, rámérek a barnára, puff, elkezd megint csattogni a nagyfesz..dejó...kezdek ideges lenni.... .. még egy nagyfesz kondi meghalt, kicserélem ezt is, na elindul a nagyfesz, ok. De megint csak középen van a sugár, nics -15v. Na ezzel elvoltam sok sok órát, ugyanis minden alkatrész jó, még a 723 is, de hol van -15 hol nincs. Lekötöttem mindent róla, akkor is rossz volt. Nem akartam szét forrasztani már a panelt, és szétbontani teljesen, kapott egy 7915-öt, azt jónapot. Tökéletesen üzemel, teszteltem, végre jó. Na összerakom, minden ok, bekapcsolom.....nincs kép.........szerinted? Norbinak persze mindent irtam, amikor épp bekövetkezett, gondolhatod...Norbi most jó...most nem....most megint jó....most más a baj...szerintem már bolondnak nézett. Na szétszedem megint, de már...na érted. Szétszedem, rommá mértem az agyam, mire meglett, hogy a kivilágositó fokozatban volt a baj, csak ugy elszállt a fényerőt szabályzó tranyó. Csere és végre jó. Összeraktam, azóta tesztelem, ennek már egy jó hete. Még működik mindkettő. Nem gyenge matek volt.
Köszi, hogy leírtad a történetet. Hát akkor rendesen megizzadtál velük. Gondolom, az hogy már régiek az alkatrészek, és emiatt találkoztál ennyi hibával, mert sok minden elgyengült és elszállt benne. Mindenesetre jó kis kihívás lett volna, ha én kaptam volna. Nem baj majd én két orosz medvével fogok küzdeni, mégpedig Kálmán barátom szkópjaival, egy CI-94-essel és egy CI-118A-val.
A C1-94 szerintem könnyű lesz. A 118 egy kicsit megizzaszthat, de azért szerintem az se vészes. Én javitottam, C1-70a tipusú gépet. Nem igazán sikerült, pedig Proli mester és Kadarist is segitett, de nem sikerült. Az egy szörnyeteg. Végül kaptam Proli mestertől egy nagyon szuper komplett fiókot bele, úgy lett jó. De soha többé nem nyúlok bele ilyenbe. Még a ször is felállt a hátamon..
Hát ja a CI-94-hez elég sok minden van, meg azt többen is ismerik, de a 118-hoz már kevesebb a doku, és kevesen ismerik. Nem baj legyőzzük az orosz alfa hím medvét. Hogyhogy nem sikerült a CI-70A? Annak mi a története? Mi volt vele a baj?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |