Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
C-vé egy kondenzátoros egyenkomponens-leválasztással át tudod alakítani. Tehát egy soros kondi.
Szia!
Esetleg képpel tudnád szemlélteni a dolgot? Tudniillik, olvashattátok/láthattátok is eddig, eléggé kezdő vagyok, és leginkább az ábrákból szoktam megérteni a dolgokat? Mert nem biztos, hogy értem. : Egyszerűen a jelforrás kimenő pozitív végére kell kötni egy kondenzátort? És minimum hány piko/nano/mikro Farad-osat? Ill. B-vé esetleg nem lehet valami általános módszerrel? Arra nincs esély? A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2014
Az A komplex hullámforma felbontható egy B DC komponensre és egy C AC komponensre. Bővebben: Link. A soros leválasztó kondenzátor optimális értéke függ a frekvenciától és a forrás valamint a terhelő impedanciától.
Leválasztás.
Azért fontosak a fogalmak is. Váltakozó feszültség a C ábrán látható. a többi csak változó feszültség. Az A, és B előállítható egy állandó feszültség (egyenfeszültség), és a váltakozó feszültség összeadásával. Visszafelé, ahogy kadarist mondja.
Az elem feszültségének csökkentésére ebben az esetben egy egyszerű ellenállás nem jó, mert a headset áramfelvétele nem állandó. Köss sorba az elemmel egy szilícium diódát (pl. 1N4148-at), azon kb. 0,6 V esik, így 3,9V-ot kapsz. A BT-s fülesekben Li-Ionos akksi szokott lenni, ami kb. 4.2V-tól (teljesen feltöltve) kb. 3V-ig (lemerülve) szolgáltat feszültséget. Erősítőnek jó lenne egy LM386-os alapkapcsolás, csak a jel forrását kell megkeresni a panelen. Végső esetben a hangszóró helyére is be lehet kötni, csak akkor nem lesz illesztve, ami a hangminőség rovására megy.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2014
Az oldalon az ajánlott helyettesítők között van, tehát igen.
Tekerd le szépen, számold a meneteket, mérj átmérőket. Aztán szépen újratekercseled. Nem nagy ördöngösség, csak oda kell figyelni. Találsz a trafós témában egyszerű 'tekercselőgépet', tanulni nagyon jó lesz. Ha nagyon elakadsz, adunk tanácsot.
Hello!
Rádiós vakukioldó javítással kapcsolatban melyik témában érdemes kérdezni? Van egy JJC JF-G1 kioldó párom, amiből a vevő nem működik (az adó 100% jó, másik vevővel megy, de ez a vevő másik adóval sem). Van olyan téma, ahova ez való, vagy valaki javított már ilyet? Forrasztások jók, abuzálva nem volt... Egyszer csak azt mondta hogy ő márpedig nem veszi a jelet.
Hello! Jósolni nem tudok, hogy milyen alkatrészeket teszel bele. Az IC offset hibája okozza a pontatlanságot, valamint az ellenállások pontossága. De a hiba megfelelő alkatrészek esetén, valahol 0,1V alatt lesz. (Ha nem, akkor tévedtem..)
Természetesen elem használatával megkapod az eredeti pontosságot. De mivel nem 200mV-ot szeretnél mérni, hanem 12V-ot, előosztó akkor is szükséges. a pontosságot pedig az is befolyásolni tudja. Természetesen az ellenállások érték hibája a referencia potival kalibrálható. De azok hosszú idejű stabilitása már kevésbé..
Kösz a tanácsot,de érdekes módon nem találtam olyan sérülést a primer vezetéken ,arra gondoltam majd találok összeégést de semmi,olyan észrevételem volt,hogy némelyik fordulatban mintha össze lett volna ragadva nehezen jött szét de ott sem találtam a vezetéken sérülést-Tehát ha újra tekerem lehet,hogy jó lesz?
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy megépítette-e már valaki ezt, mert nekem nem akar működni. Megcsináltam nyáklapon és dugaszpanelon is és semmi. A hozzá való dekóder működik. Köszönöm!
Itt csatolom a nyáktervet is.
Ha jónak ítéled a huzalt, tekerd vissza. Én már sok bontott huzalt tekertem vissza (szükségből), néha persze szívtam. Milyen sorszigetelés volt benne? Mennyi hely volt a trafóban (a tekercseken kívül)? Azért ahol 'nehezen jött szét' ott nézd meg jobban, mert az összemelegedő lakk (vagy impregnálás) megtépheti egymást. Ha volt egy kis plusz hely az ablakban, akkor a gyanús helyeken tegyél közé cérna 'távtartót'. Mondanám, hogy lakkozd soronként, de ha le kell bontani mégis, akkor nehezebb lesz (a huzalnak már mindegy). Valamint sokáig tart a művelet, mert némi száradási idő kell a lakknak. Nitrolakkot (az gyorsan köt) előbb próbáld ki, nem támadja-e a zománcot (puhulás, ráncolódás). Van akrilán gyors is, az biztos nem támadja meg. A cséve belső, -és oldal támasztására ügyelj, mert ha szétdől, vagy berogy (kissé feszíteni kell a huzalt), nem tudod visszalemezelni.
NITRO lakkot nyugodtan lehet használni, nem bántja a zománcot.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2014
Láttam egy nagyon érdekes dolgot ami kiváncsivá tett. Mi értelme van annak ha van egy nagy teljesítményű kerámia ellenállás, és ez az ellenállás párhuzamosan át van hidalva 6-6 sorosan kötött darab 1004 es diódával. De a 6-6 dióda úgy van megoldva hogy 6 darab egyik irányba a másik 6 pedig a másik irányba vezet. mi ennek az értelme? Ezt egy teszterben láttam, kérdeztem a teszteres csávót ő is azt mondta hogy nem tudja, de biztos valami védelemre szolgál.
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy 6v-os generátorom, ebből szeretnék 12 voltosat csinálni. Hogy tudnám az állórésznek meghatározni az adatait. Vagyis hogy a most meglévő tekercsek helyett milyet kellene tekerni. Menetszám meg a huzal vastagságot meghatározni. Egy 18ah akkumulátor töltésére kellene. Válaszokat előre is köszönöm.
Jó múltkorában kiszereltem egy videómagnóból a motort. Nem tudom van-e valamilyen információtok arról hogy milyen fordulatszámra képes üres állapotában. Majd ha erre sikerül választ kapni akkor mondom tovább. Csak két adat van rajta:
14395100 43100. serial no: S 21207912 D.2.12.
Neduginak szólván...
Képzeld a töltőm tönkrement menet közben... legalábbis semmilyen akkura nem reagál... passz, hogy mi lehet vele a gond. Viszont fogtam egy régi MP4-et szétszedtem és azt akarom használni töltőnek .... ajánlatos-e illetve ha nem akkor miért?!... Adatok: MP4 230mAh 3.7V +/- Töltendő akku: 1500mAh 3.7V +/T/- Na most a helyzet az, hogy nincs 3 érintkező az MP4-be ugye nincs a T lehet nekem ebből gond? Jelzi a töltést, csak kérdés meddig kell tölteni illetve.... történhet valami rossz? Ja, és még valami 1500mAh-ig ez fel is fogja majd tudni tölteni? Előre is köszönöm!
Kiegészítés: a motorhoz 12 vezeték csatlakozik:
- 4-es vezeték: barna, piros, fekete és sárga. -2-es vezeték: kék és fekete -2x2-es vezeték: fehér és rózsaszín Továbbá van egy külön álló egysége ami rá nézetre olyan mint két szembefordított fésű (gőzöm sincs mi ez). Ennek a vezeték színei fehér és fehér vezeték piros csíkkal. Továbbá a gugliban keresem a vezetékek színjelöléseit de még nem találtam meg.
Megoldva; a pirossal karikázott A7105 2.4GHz-es adóvevő chipet kellett átmelegíteni, és megavult. Elég borzalmasak a forrasztások a cuccban... (Még mindig a JJC JF-G1 rádiós vakukioldóról va szó; csak azért írom ide, hogy ha más is belefut, könnyebben találjon segítséget.)
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2014
A 6(-6) dióda nyitófeszültség-összege korlátozza az ellenállásra jutó (váltakozó)feszültséget. Valószínűleg az áram állandósága(maximuma) miatt.
Oké, én értem, de ha átvan az ellenállás hidalva az röviden annyit jelent hogy az ellenállás nincs is használva, mivel ha jól emlékszem az ellenállás valami 120K volt, de a 6 1004 esdiódának szinte ellenállása sincs.
Tölteni az akku névleges feszültségénél picivel többel kell, az hogy rá van írva, hogy 230 mAh az akksi meg 1500 mAh akkor elég hosszú idő alatt feltöltené ha nagyobb lenne a töltési feszültség. A T gondolom a földet jelenti, de nem vagyok benne biztos
Azé' míg ki nem nyitnak van. Hány Volt az annyi?
Nem tudom, csak annyit tudok hogy az ellenállás át van hidalva 2 sor diódával, meg egy tranzisztor is. a tranzisztornak is ugyan így a 2 szélső elektródái.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |