Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2397 / 3994
(#) kadarist válasza asm hozzászólására (») Okt 1, 2014 /

Szia!
C-vé egy kondenzátoros egyenkomponens-leválasztással át tudod alakítani. Tehát egy soros kondi.
(#) asm válasza kadarist hozzászólására (») Okt 1, 2014 /

Szia!

Esetleg képpel tudnád szemlélteni a dolgot?

Tudniillik, olvashattátok/láthattátok is eddig, eléggé kezdő vagyok, és leginkább az ábrákból szoktam megérteni a dolgokat?

Mert nem biztos, hogy értem. : Egyszerűen a jelforrás kimenő pozitív végére kell kötni egy kondenzátort? És minimum hány piko/nano/mikro Farad-osat?

Ill. B-vé esetleg nem lehet valami általános módszerrel? Arra nincs esély?
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2014
(#) kadarist válasza asm hozzászólására (») Okt 1, 2014 /

Az A komplex hullámforma felbontható egy B DC komponensre és egy C AC komponensre. Bővebben: Link. A soros leválasztó kondenzátor optimális értéke függ a frekvenciától és a forrás valamint a terhelő impedanciától.
Leválasztás.
(#) pucuka válasza kadarist hozzászólására (») Okt 1, 2014 /

Azért fontosak a fogalmak is. Váltakozó feszültség a C ábrán látható. a többi csak változó feszültség. Az A, és B előállítható egy állandó feszültség (egyenfeszültség), és a váltakozó feszültség összeadásával. Visszafelé, ahogy kadarist mondja.
(#) umkumiut válasza nagyrobert98 hozzászólására (») Okt 1, 2014 /