Fórum témák
» Több friss téma |
a meglévő háromból az 1,2,3-ból melyik kettőt?
Ha az 1,2,3 az mmg-re utal, akkor a 2,3 a két kanóc..
sziasztok, nemrég segítettek nekem. most csak annyit szeretnék kérdezni, hogy q7-es termosztátnál(turbó gázkazánnal) melyik fűtési módszer a gazdaságosabb? Ha bevan állítva egy érték amikor otthon vagyunk és amint alá megy fütünk(pl. 20 fok alá ha megy egyszerre bekapcsol így egy nap pl bekapcsol 20x kis időre). Vagy ha ritkábban fűt az ember de akkor ugye tovább megy a kazán.
Vagyis könnyebb és olcsóbb ha a kazán csak egy hömérsékletet tart, vagy jobb ha ritkábban de felfűti a teret? Lehet nem ide tartozik akkor bocsi az off-ért. Előre is köszönöm a választ.
Nincs itthon gázkazán, de ismerősei elmondása szerint jobb (olcsóbb) a folyamatos hőmérséklet tartása, mint hagyni kihűlni az egész lakást. Nyílván ez rövid távokra érvényes, nem napokig magára hagyott lakásra. Pl. éjszakára hagyni 18 fokig süllyedni a hőmérsékletet, napközben pedig 22 fokot tartani. Az átkapcsoláskor (18 -> 22) sokáig megy a kazán folyamatosan, mert minden 18 fokos a lakásban (bútorok, valak, egyéb berendezési tárgyak).
Szia! Ha nem nyúltál a kapcsolási érzékenység beállításához az akkor a 0.2fokos különbségen van gyárilag amit lehetne módosítani 0.3-ra, javítva ezzel a kazán ki-be kapcsolási arányait. A 14. oldalon van a leírásban a "DAY" és "COPY" gombokkal kell kiválasztani az "S:3" opciót és a SET gombbal nyugtázni. A napi komfort igény megadása rajtad múlik hogyan adod meg a programban. Ha nem akarsz vele bajlódni, átmenetileg kézi módra válthatsz a "+" és a "-" gombok egyszeri megnyomásával amikhez gyárilag a 22 és 18fok van hozzárendelve. Ha a gombokat kezeled akkor minden kezelés alkalmával 0.5fokot lép az aktuális érték felé és azt addig tartja amíg nem kap újabb beavatkozást (ha nincs program beírva egyik napra sem). Röviden ennyi a történet.
Matematikailag megközelítve, a lakás hővesztesége annál nagyobb, minél nagyobb a külső-belső hőkülönbség. Ezt kell pótolnia a kazánnak. ebből kiindulva, ha többet van minél alacsonyabb fokon annál kisebb a hőveszteség, kevesebbet kell pótolni.
Más kérdés, a kazán hatásfoka milyen üzemben jobb.viszonylag melegebb visszatérő víz, rövid szakaszos üzem (hőntartás), vagy hidegebb víz, folyamatos üzem (felfűtés). A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2014
Igazad van és belátom, ha többet van alacsonyabb hőmérsékleten a lakás, kevesebb a veszteség. Személyes tapasztalatom nincs, csak az ismerőseim elmondására tudok hagyatkozni. Ők váltig állították, hogy nem spórolás az, ha az alvási időben hagyjuk lehűlni a lakást. Én úgy logikázok ebből, hogy az alvási periódus (legyen napi nyolc óra) elég ahhoz, hogy lehűljön minden, de nem elég hosszú ahhoz, hogy észrevehető megtakarítást okozzon, hiszen gyorsan eljön az az idő, amikor újra a komfortosabb hőmérséklet kell.
Biztos van erre is valamilyen számítási módszer, ennyire nem mélyedtem bele soha.
Az ököl szabály úgy szól, hogy 4 foknál nagyobb hőmérséklet különbséget már biztos gazdaságtalan visszafűteni. Természetesen ez egy jó hőbentartású házra vonatkozik aminek jó a szigetelése. Nyilván függ attól is, hogy mennyi ideig hagyom hűlni és/vagy mennyi ideig hagyom hidegebb hőmérsékleten a lakást.
értem hát lehet majd megpróbáljuk tesztelgetni éjjel nem is gond ha picit lejjeb hül a lakás, de pl nappal sem midnegy hogy az emebr haggya lehülni 20 fokig és úgy fűti fel 23-ra pl, vagy folyamatosn tartja a 23 fokot. én sajnos nemtudom melyik jobb a kazának meg nekünk anyagilag
bekötöttem működik is de azt nem értem,hogy miért kell kalibrálni a termosztát hőmérőt.
bocs hogy beledumálok ,ez a programozás nekem kicsit logikátlan,mert pl.azt irja,hogy padlófűtésnál a 0,1 a javasolt.Nekem ilyen fűtésü a lakásom,de miután tehetetlen a rendszer a 0,1 nem veri galyra a kazánt?26 évig egy mmg mechanikus volt mátol dolgozik a Q7.remélem nem bánom meg a cserét.minden esetre nem vágtam le a 3. madzagot.
A nagy tehetelenség miatt nem tud sűrűn kapcsolgatni a kazán, ha elég nagy a hiszterézis. 0,1 °C viszont nagyon kevésnek tűnik. Elmész mellette, a szellő lehűti annyira a szenzort, hogy bekapcsoljon. A 0,1 -es hiszterézis akkor lehet jó, ha egy nagyobb hőtehetetlenségű, pl. fém eszközre (kissebb hűtőborda) van rögzítve a szonda, így egy kis huzat sem fogja piszkálni.
Hello! Az a 0,1, +-0,1. Vagy is 0,2. De nem "idegbeteg ez", van kellő hőtehetetlensége.
Ha alapon hagysz mindent, akkor is jó, de játszhatsz is vele, ha akarsz. Sok különbséget nem fogsz észrevenni sem a fogyasztásban, sem a komfortban.
Persze ezt nem az mmg-hez viszonyítva értem. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Eddig az MMG ki-be kapcsolt felfűtés közben is,az új meg 1-1/2 óráig folyamtosan hagyja a kazánt menni ennyi idő altta 0,5C emelkedést produkál a padlófűtés.persze kikapcsolás után 0,4C-t túllendül aztán kb 1-3 órán át nyugi van.kiváncsi vagyok mi lesz télen.
Az mmg-ben volt egy úgynevezett hőkompenzáló előfűtő ellenállás, ezért kapcsolgatott ki-be. Ez elvileg hőmérséklet ingadozást okoz homogén rendszernél, de a te esetedben ugynevezett szakaszos felfűtést eredményez, mert tehetetlen a padlófűtésed. Az új termosztát a tényleges érték alapján kapcsol. Ha túlfűtésed van az azt jelenti, hogy a mostani időjáráshoz túl magas a fűtővíz hőmérséklet. A kazán kibe kapcsolása (másikban kérdezted), 2 rossz közül választhatsz. Ha nagyon alacsony teljesítményen járatod a kazánt, akkor az károsítja. Ha hagyod ki be kapcsolgatni akkor minden kibe kapcsolásnál a gáz 10%-a elégetlenül megy ki a kémenyen. A 12 fokos deltaT ideálisnak mondható és a hosszabb állási időnek köszönhető.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2014
az a baj a delta 12 fokkal .hogy eddig kb 5-7 fok volt 26 éve használom a rendszert.Az a gyanu is felmerült bennem ,hogy nem e a Grundfoss teljesitménye csökkent.Miután nics áramlásmérő a rendszerben nem tudom,hogy mien módón lehetne megállapitani ha ez az oka a nagy viz lehülésnek .
Akkor mégegyszer:
Idézet: „A 12 fokos deltaT ideálisnak mondható és a hosszabb állási időnek köszönhető.”
még mindig a termosztáton rugózom,de most más a bajom.Amikor 21-nél kikapcs akkor még a padló ráfűt 21,3-ig aztán lehül 20,9-ig de tovább hül ugye az a fránya tehetetlenség és lehül 20,5-re.És ezután 1-1/2óráig fűt és igy tovább.de ez már erősen rontja a komfort érzést mivel a kő kihül.Az előző ocska mmg miután össze-vissza kapcsolt mindig langyos volt a kő.Van e inteligensebb softverű termosztát,mert akkor inkább lecserélem mert ez igy nagyon idegesit.Persze nem tudom,hogy ha hidegebb lesz akkor javul e esetleg.
Te is, mint sokan, tévhitben éltek ezzel kapcsolatban. A padlófűtés -benne van a nevében- fűtés, nem pedig lábmelegítő. 27 fokos felszínhőmérsékletnél nem szabadna többnek lennie. Azzal 23-24 fokot el lehet érni a lakásban. Ha ennél melegebb, akkor rossz hatással van az emberi fiziológiára. Izületi betegségeket okozhat és nem utolsó sorban nagyon lebegteti a port is, ami szintén nem egészséges. A 27 fokot hidegnek érzed. Egyébként a Honeywell CM907-es tudja azt amit Te szeretnél, mert adaptív a programja, de az nem 7000 Ft, hanem 17000 Ft. De ez sem lesz sokkal komfortosabb, ha túl melegre állítod a fűtővíz hőmérsékletét, de mindenképp pontosabb és egyenletesebb lesz a fűtés.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2014
köszönöm a választ,egyébként 25C a padlóhőmérséklet.
Idézet: „mindig langyos volt a kő” A 25 fokos kő és az idézett állítás üti egymást. Kb 32 fokos felszínhőmérsékletnél kezded a langyosat érezni.... A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2014
Üdv,
Saunier duval combitec f28 gázkazánhoz szeretnék computherm q7 rádiós szobatermosztátot kötni. Kérnék segítséget. Állitólag össze is kell programozni egymással. Köszi a válaszokat.
Köszi a segítséget.
Igen a neten nem lehet megtalálni az volt az első út, amit kijártam. Gondoltam itt sok kérdésre van egyszerű és olcsóbb válasz.
Ha neten sem találod, a szervizest köti a szerződés. Hozzá teszem, én sem értek egyet vele, de ez van.
Kedves fórum!
A régi "tekerős" szobatermosztátomat szeretném lecserélni egy új digitálisra (Conrad), a 3 vezeték bekötésében szeretném a segitségeteket kérni (kék, barna, kétszinű, feltételezem fázis, nulla, föld). Csatolok képeket a jelenlegi bekötésről és az új eszköz hátáról. Melyiket hova? Laikusként kicsit zavaró a különböző megjelölés a két készüléken. A válaszokat előre is hálásan köszönöm.
Hello! A képek alapján a régi 1-es és 2-es csatlakozóra menő vezetéket kell az új "COM" és "NO" csatlakozójába kötni. A 4-esre menőt pedig elszigetelni, de jobb lenne a kazánnál kikötni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |