Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » SMD forrasztás profin
Lapozás: OK   68 / 105
(#) Chipmunk1960 válasza tomipap hozzászólására (») Okt 28, 2014 /
 
Hát ha nagy a fólia, főleg földeléseknél, akkor a tűhegyet átcserélem egy vastagabbra, hogy tudjon elég hőmennyiséget "pufferelni".
(#) tomipap válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Persze ezt gondoltam. Bar en "tuhegyet" nagyon nagyon ritkan hasznalok. Majdnem csak BGA pad javitasoknal. Mashova nem nagyon kell. Milyen pakat hasznalsz?
(#) Chipmunk1960 válasza tomipap hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Én elvagyok a solomonnal, otthon is az volt 10x évig használtam, majd a fiamra hagytam. Majd vettem magamnak egy másikat, és megépíttem hozzá a "Attila86 Forrasztóállomás II"-t tökéletesen szuperál. Csak gratulálni tudok Neki érte. Abban igaza az egyik fórumtársnak, aki kritizálta, hogy a "vezetéke merev", de sajnos ez mindenre igaz, és egyre rövidebb, nehogy a kenyérpirító elérjen a falig.....Összesen 4 hegyem van hozzá, két hegyes, két nagyobb lapos, de én is szinte mindíg egyet használok. Forró levegős, pedig ez. Igaz BGA-zni nem próbálkoztam vele.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2014
(#) tomipap válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 30, 2014 /
 
Nem is BGA-hoz valo Vagyis a kisebb 15x15mm BGA-hoz jo lehet. Nagyobb mint a GPU-k peldaul mar nem art kicsit nagyobb teljesitmeny meg also melegites. Nekem is volt Solomon pakam amikor TV-ket szervizeltem, de ott is sokszor elofordult mar, hogy kicsi volt a teljesitmenye. SMD alkatreszeknel, nagyobb folytoknal nagyon problemas volt. Mondjuk ott inkabb a megfelelo TIP-et hianyoltam mindig. Nyilvan attol fugg, hogy mik az igenyek, hogy a munkadarab amin dolgozunk mit kivan.
(#) pjg válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Nov 6, 2014 /
 
Megvan a megoldás. Egyik ventillátoros sem jött be, de amit ma vettem az tökéletes.
12V-tal működik, max. 300l/perc légszállítás.
(#) Chipmunk1960 válasza pjg hozzászólására (») Nov 6, 2014 /
 
Az igen! Elküldenéd a linkjét?
(#) pjg válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Nov 6, 2014 /
 
Naná! Jár még hozzá egy 12V/2A-es dugasztáp is. 12V-tal úgy fúj, mint egy jobb hajszárító. A legvékonyabb fúvókával kb. 3V-nál pont jó a légáram. Ekkor hangja is alig van. A Jysk-ben vettem. 12V-nál 300l /perc a légszállítás Ekkor azért hangja is van. Lévén kefés motor. Persze ha ez valakit zavar tehet bele kefe nélküli motort.
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2014
(#) Chipmunk1960 válasza pjg hozzászólására (») Nov 7, 2014 /
 
Köszi! Ismerem tele volt vele a Lidl, nekem 22V-os van. Tényleg nagyon keni.
(#) Janaboy hozzászólása Nov 9, 2014 /
 
Sziasztok!

Remélem ezúttal jó topicban kérdezek!
Szeretném kérni a segítségetek, ha lehetséges! Van nekem egy Scottle IR6000-es bga állomásom. Elég kezdő vagyok még, de nagyon szeretném megtanulni a dolgokat!
Eddig még csak reflow-kat csináltam notebook vga-n!
Milyen beállításokat javasolnátok mind a kiforrasztáshoz és mind (reball után) a visszaforrasztáshoz?
Bár írták már nekem, hogy ez az eszköz nem éppen alkalmas arra a célra, amire én szeretném használni, de egyenlőre nem derült ki, hogy miért nem

Előre is köszönöm a segítségetek!
üdv
(#) don_peter válasza Janaboy hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Idézet:
„Bár írták már nekem, hogy ez az eszköz nem éppen alkalmas arra a célra, amire én szeretném használni, de egyenlőre nem derült ki, hogy miért nem”

Egyszerűen azért mert nem lehet olyan jól behangolni, hogy megfelelően dolgozzon.
1. kicsi az alsó fűtési felület
2. a lapbefogó alkalmatlan a megfelelő lapbefogásra
Még 2008-ban mikor elkezdtünk felület szerelt alkatrészek (BGA) forrasztással foglalkozni, építettünk magunknak egy állomást (nagyon jól dolgozott) aztán későbbiekben azt eladtuk és vásároltunk egy IR6000-et, gondolván, hogy még is csak egy gyári berendezés.. Nagy hiba volt..
Rémálom volt a szó szoros értelmében..
Akkoriban már pontosan nem emlékszem 200-250eFt volt, és ahhoz, hogy normálisan lehessen vele dolgozni ráköltöttünk vagy még 100-150-et vagy többet is, az egész gépet át kellett alakítani.
Kicseréltük a fűtőtesteket és az összes vezérlőt.
Utána már lehetett vele dolgozni, de még akkor sem volt az igazi..

Beállítások.
Minden gépnek egyedi beállítás kell.
Mi anno úgy állítottuk be a gépet, hogy vettünk 200db hibás import Xbox-ot és azokon gyakoroltunk.
Az negyede kuka lett mert vagy szétéget vagy a felületi feszültség valami elcseszett módon bukkant elő.. (totál megcsavarodott, eldeformálódott)
Ezen kívűl természetesen oda kell figyelni a felső fűtésre is.
A hőprofilokat is nagy részt neked kell belőni a géphez, de van egy határ ami fölé nem érdemes menni illetve az idő is nagyon fontos tényező...
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
(#) Zsolt50 válasza Janaboy hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Szia!

köbzoli által javasolt fórumon van jobban kitárgyalva a BGA.
Bár eléggé rejtély, hogy a QFN-nek mi köze van a BGA-hoz.

Minden gép más és más, néha nagyon. Nem mindegy, hogy a hőfokokat az adott gép beállításához adják meg vagy a panelon elérendő fokhoz.
Lényeges, hogy mit forrasztasz mire,mivel és milyen folyatószerrel. Ezeket csak kísérletezéssel tudhatod meg. Sok kísérlet után akár rá is érezhetsz.
(#) Janaboy válasza Zsolt50 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a választ! Tudtam, hogy nem lesz egyszerű menet, nem is számítottam rá! Így akkor mehet majd a gyakorlás!

don_peter: köszönöm és megértettem a választ!

Ettől függetlenül gyakorolgatok régi vagy rossz alaplapokon és meglátjuk mi lesz!
(#) Chipmunk1960 válasza Janaboy hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
"Gyakorlat teszi a Mestert"! Különben is örülj, hogy van mivel.
(#) Frakk hozzászólása Nov 30, 2014 /
 
Sziasztok!
Egy 240pin-es ddr3 dimm foglalatot hogyan lehet kiforrasztani az alaplapból legegyszerűbben? Cserélni kellene új foglalatra.
(#) sny válasza Frakk hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Legegyszerűbben hullámforrasztással lehet. Nyilván erre nem lesz lehetőséged.

A másik módszer: szét kell roncsolni a hibás foglalatot (műanyag részt), és a lábakat egyesével kiszedni.
Csak akkor állj neki, ha normális pákád van. Kínai pákával csak még jobban elcseszed, pl. kitéped a galvánokat, sztatikus túlfeszültséggel kinyírod a lap többi áramkörét, stb.
(#) vzoole válasza Frakk hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Talán vákuumos pákával.
Vagy hőlégfúvóval, csak jól körbe kell maszkolni a lábakat alufóliával.
(#) sny válasza vzoole hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Egyik sem lesz elég. Hőlégtől megpúposodik a lap, a vákuumos páka meg nem szedi ki az ónt a lábak mellől, amíg bent vannak a foglalat lábai. Pár DDR foglalatot már cseréltem...
(#) vzoole válasza sny hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Hát lehet igazad van...
Még olyan tippem lenne, hogy a tokozást szétroncsolni (pl. csípőfogóval) aztán egyesével kiforrasztani a lábakat.
Te hogyan szoktad?
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2014
(#) Frakk válasza sny hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Weller wp-80 pákával. A foglalat roncsolásos dolog tűnik eddig a legjobbnak, igaz körülötte rengeteg apró smd, de csak idő kérdése és kilazul rendesen. Rossz alaplapon próbáltam ón fürdővel az összes lábat egyszerre hőléggel, úgy ki jött, de meg is barnult a nyák. Élesbe tuti nem merném.
(#) eyess válasza Frakk hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Én nem cserélném ki az egészet , ha csak mondjuk egy érintkező lett hibás törött stb.Akkor csak azt az egyet venném ki.Bár nem tudni mennyire , vagy milyen hibával rendelkezik , hogy cserélni kell.
(#) sny válasza vzoole hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Így, mert ez a legkíméletesebb az alaplap és a még jó alkatrészek számára.
(#) Zsolt50 válasza vzoole hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
-Ónszívó (vákuum páka) macerás, sokszor nem hozza meg a várt eredményt, főleg görbített lábaknál.
-Szelektív hullámforrasztó: akad minden háztartásban persze sablonnal. Amúgy jó megoldás.
-Az ónkád sajnos méretfüggő.
-Roncsolásos kiszedés talán a legkíméletesebb minden és mindenki számára. Persze így elveszik a régi, de legtöbbször pont azért cseréljük mert rossz.
Vigyázni kell nehogy a panel is sérüljön. Cégeknél sokszor barbár megoldásnak tartják és tiltják, pedig tényleg ez a legkíméletesebb, bár nem mindig a leggyorsabb megoldás ami kevés eszközzel házilag is kivitelezhető.
-Alulról szabályozható infrás vagy forró levegős aláhűtés, felülről hőlég: ha jól csináljuk semmi baja a panelnak, a műanyag viszont vagy túléli vagy nem (ez leginkább a műanyagtól függ és nem a technikától). Célszerű közben több helyen mérni a panel hőmérsékletét pl. hőelemmel, de néha a tapasztalat is elég.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2014
(#) tomipap válasza sny hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Igy van. Bar azert holeggel nem lehetetlen mert ha alulrol elomelegitesz akkor egy forro levegos cuccal cserelheto. Igazabol szerintem a kulcskerdes az elomelegites. Ha megoldja, hogy 170-180 fokon tartsa a lapot akkor minimalis teljesitmenyu forro levegos paka is eleg boven. Es akkor nincs semmilyen vetemedes sem.
(#) vzoole válasza sny hozzászólására (») Dec 2, 2014 / 1
 
Kipróbáltam... nekem kijött szépen vákuumos pákával a foglalat.

DSC_5008.JPG
    
(#) Buvarruha válasza vzoole hozzászólására (») Dec 2, 2014 /
 
Nem semmi pákád lehet akkor, az enyém a nem galvanizált furatokról sem szedi le az ónt.
(#) Viktoria211 válasza Frakk hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
Szia. Bocs most nincs sok időm. Ha délután gép közelbe érek leírom neked a megoldást. Jobban mondva én hogyan és mivel szedem ki.
(#) Viktoria211 hozzászólása Dec 5, 2014 /
 
Én hasonló, több lábbal rendelkező, furaton átszerelt alkatrészeket veller ónleszívó állomással szoktam kiszedni. Mégpedig úgy : ha sok alkatrész van a közelében akkor azokat le szoktam ragasztani kepton szalaggal, de leginkább csak akkor ha könnyen sérül mert nem bírja a hőt. A hólégfúvón leveszem a levegő erősségét és melegítem a csati lábait, közben az ónszívóval leszívom az ónt a lábakról. Ha kész akkor még mindig melegítem a hóléggel és egy csipesszel szépen kimozgatom a lábait. Ha minden lába mozog akkor már csak ki kell venni a csatlakozót. Ha esetleg mégsem sikerül akkor a hőléggel tovább melegítve már ki lehet szépen szedni.Utána kilehet szívatni az esetleg a furatokban maradt ónt. Megtisztítani a panelt, majd mehet vissza az új alkatrész. Lefuxozni vékonyan és még melegen könnyen be lehet forrasztani. Persze én veller ónszívót használok ami melegít is. Paneltől függően olyan 380 és 420 fok között szoktam beállítani. Az ónszívót viszont rendszeresen tisztítani kell különben nem ér semmit.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
(#) Frakk válasza Viktoria211 hozzászólására (») Dec 5, 2014 /
 
Jól hangzik. Sajnos szippantó állomásom az nincs, majd beszerzek egyet mert egyre többször kellene.
Egyelőre könnyedén lejött a foglalat a lábakról, egyenként forrasztom ki őket
(#) Viktoria211 válasza Frakk hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Van olyan csatlakozó aminek én is egyesével vágom ki a lábait. Levágom a panel felett. A forrasztási oldalról melegítem pákával és csipesszel egyesével kiszedem. Van olyan alkatrész és nagy hőelvonású, vastag panel amit előmelegítek. Ráteszem az alsó fűtésre és mikor forrósodik ( kézzel ellenőrzöm) csak utána állok neki javítani.
(#) Zsolt50 válasza Viktoria211 hozzászólására (») Dec 6, 2014 /
 
Csak Wellert használtok ónszíváshoz? DSX-80 a régi rövid betétes vagy az új hosszú betétes?
Tapasztalatom szerint azért is kell 420-430! -ra felhűteni a régit mert Iszonyat rossz a hőleadása. A hőérzékelője 420-at mér a valóságban a betét vége (amivel a forraszt melegítjük át) csak 350-380 fokos.
Következő: »»   68 / 105
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem