Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   175 / 340
(#) ttindian hozzászólása Nov 30, 2014 /
 
Sziasztok,
Egy opel astra f 1994-es , egyet gondol és nem reagál a gazpedálra , alapjáraton meg pufog pár másodpercet majd leáll a motor , ha varok egy keveset és újra indítom akkor mar működik, hol keresem a hibáját? előre is koszi .
(#) BarnaPili válasza ttindian hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
A fojtószelep potmétere lehet KH-s.Azt kellene első körben leellenőrizni.
(#) proli007 válasza hepi02 hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Hello! Ezt az 50..500ms késleltetési problémát megoldani 555-el nem gond. De azt, hogy "csak azután kapcsol be majd egyből ki", azt nem lehet értelmezni.
De "ha kap egy impulzus" is tisztázni kellene hogy ez impulzusok sorozata, vagy egy kapcsolóról jövő egyszeri jel, vagy mi.
Talán jobb lenen ha lerajzolnád kis ábrán, mikor mi kapcsoljon és minek hatására.
(#) Ricsi89 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Gyújtást akar késleltetni. Tehát folyamatos jelsorozat, amit bizonyos késleltetéssel akar továbbadni.
(#) proli007 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Én is így gondoltam, csak az 500ms elgondolkodtatott. Ha az előgyújts értéke mondjuk 36 fok, és ez az 500ms, akkor ahhoz hogy ennyi időre legyen szükség a holtponti késleltetéshez 5 másodperc alatt kellene körbeforgatni a tengelyt. Az még egy kurblival is lassú..
De egy fix idő, és egy változó fordulatszám, mikor találja el a holdpontot? Talán soha.
De inkább hagyjuk mert részemről, csak az időzítés a pálya. A motor nem.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2014
(#) Ricsi89 válasza proli007 hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Egyetértek, ennek így ebben a formában sok értelme nincsen.
(#) fricihun válasza fricihun hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Szétvágtam a gégecsövet, hogy lássam miért van egyel kevesebb vezeték a másik végén. Lerajzoltam a kapcsolást, lásd melléklet.

Az a két fekete valami, szerintem egy hőkapcsoló lesz, talán ez van ráírva: MM2-640C 7074, bár az összesről letéptem azt a ragasztócsíkot, és a 4-ből raktam össze ezt. Sajnos googleba se találtam semmi infót róla.

A két fűtőszál egyenként 10ohm ellenállású. Ha sorba van kötve akkor 20Ohm. Ha a Fekete és a Zöld/kék csík vezetékre adok tápot, akkor elvileg sorba vannak kötve.
A teljesítménye pedig:
I=U/R=14,4V/20Ohm=0,72A
P=U*I=14,4V*0,72A=10,4W.
Viszont ebben az esetben a hővédelem nem működik.

Párhuzamos kötésre viszont csak az a lehetőség van, ha a Fekete és a Zöld/kék csík vezetékeket testre kötöm, és a tápot a Zöld/piros csík vezetékre kapcsolom. Ebben az esetben a hővédelem működik, hiszen ha elér egy bizonyos hőmérsékletet, akkor valamelyik megszakítja az áramkört.
A teljesítménye pedig:
R12=10Ohm*10Ohm/20Ohm=5Ohm
I=U/R=14,4V/5Ohm=2,88A
P=U*I=14,4V*2,88A=41,5W

Ha egyfokozatú lenne a gyári áramkör akkor viszont lövésem sincs hogyan lehetett eredetileg bekötve. Illetve létezhet az, hogy a kisebb teljesítményű fokozatban ki van iktatva a hővédelem?
(#) hepi02 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Dec 1, 2014 /
 
Az alapelőgyújtást 10 fokról szeretném 0-fokra állítani indítózáskor vagy közelébe, amennyire lehet. Előzőleg csak hasra ütés szerűen választottam időintervallumot, most számolgatva nagyjából 5-20ms eltolás lehet reális.

A TOP feliratú szenzor fix 10 fokon áll, ez az alapelőgyújtás, aminek a fizikai állításával lehetne az előgyújtást szabályozni. De ez fix, szóval nem állítható.

a_v06_el.jpg
    
(#) proli007 válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 1, 2014 /
 
Hello! Kb. így tudod megoldani. Természetesen tápszűrő kondira is szükség lesz. A kimenő impulzus hosszát nem tudom mire állítanád, de R7-C5 megválasztásával beállíthatod. Nem kötelező két NE555-öt használni, lehet az egy NE556 is.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2014
(#) hepi02 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 2, 2014 /
 
Szia,

Köszönöm szépen. Kipróbálom. Tápszűrésre elég egy 470µF kondi a betápra?

Vagy tudnál ajánlani egy megfelelő szűrést autóba? Az arduinót és a kijelzőjét valami mindig behülyíti.
(#) proli007 válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 2, 2014 1 /
 
Hello! Úgy gondolom, hogy egy dióda és utána egy elkó (470uF) bőven megteszi. A GND-t érdemes rövid vezetékkel bekötni. A zavarszűrésnek sok buktatója van, ennek tárgyalásába nem mennék bele. De megoldása mindig kettős. Növelni a zavarérzéketlenséget és csökkenteni a zavar kibocsátást.
(#) hepi02 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 2, 2014 /
 
Köszönöm, világos. Elkészítem és megírom a tapasztalataimat.
(#) hepi02 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Megépítettem az este, igaz csak próbanyákon dugdostam össze. Ránézésre teszi is a dolgát. Sajna szkópom nincs, így nem tudom kimérni, hogy minden rendben van-e. A potit tekergettem, de szemmel nem vettem észre különbséget(létezik, hogy nem venném észre szemmel?). Csinálok neki nyáktervet és a hétvégén kipróbálom élesben.
(#) proli007 válasza hepi02 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Már mit vennél észre? Hogy időben "odébb van" egy impulzus 20ms-al? Az elég érdekes lenne..
(#) hepi02 válasza proli007 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Akkor jól gondoltam. Egyébként egy ledet villogtattam meg vele.

Köszi.
(#) norbi-g hozzászólása Dec 3, 2014 /
 
Sziasztok! A vízhőfokot szeretném bekötni, összekötöm a vezetékeket, de elkezd a hőfok mutatója ingázni... a maximum és minimum hőfok között... Nem gyári motor van benne a kocsiban. Hogyan tudnám megoldani ?
(#) proli007 válasza norbi-g hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Hello! Én csak belebeszélek. De ebből senki nem fogja tudni megmondani neked. Mert sem a kocsi típusa nem ismert, (aminek ismerni kellene a műszerfalát/műszerét), sem a hőfokjeladó típusát. Mert abból meg a működését kellene ismerni.
(#) norbi-g válasza proli007 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
A kocsi Audi 80 B2 1.6Td , viszont most 1.9 TDi van benne. Mivel még nincs papírja a kocsinak és meg kéne csinálni mert működnie kéne .
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
(#) zolika60 válasza norbi-g hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Tedd át a régi motor jeladóját. Azzal működnie kell.
(#) norbi-g válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
A régi motor már nincs meg (elpukkant) , meg valami okos *
a kábelezést.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
(#) zolika60 válasza norbi-g hozzászólására (») Dec 3, 2014 / 1
 
Nincs rajta sok kábelezés. Azt a néhány drótot fejből tudom ha kell. Ha nincs meg vegyél egyet az autósboltban nem tétel Talán 1000-1500Ft.
(#) norbi-g válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Lefényképezem
(#) zolika60 válasza norbi-g hozzászólására (») Dec 3, 2014 / 1
 
Rendben. Nekem is hasonló gépem van csak B32 Passat.
(#) norbi-g hozzászólása Dec 3, 2014 /
 
Itt a kép. Megvan a soklábas csati a blokkon, de mivel kéne összekötnöm ,hogy valós értéket mérjen ?
(#) zolika60 válasza norbi-g hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Ezt semmivel. vegyél egy ilyet és azt kösd be. De lehet van is a hengerfej végén lévő vízcsőcsonkban. Most néztem meg alaposabban a képet ezen már a fűthető csonk van, abban nincs benne. A hengerfej oldalán lévőben sincs? Ha nincs azért csak keresd meg ezeket a régi motoron, ha nincs még beolvasztva. Vagy keress valamelyik helyi autószerelőnél.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
(#) norbi-g válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Megnézem ,elvileg ugyanaz ! Ha megvan mit kell rá kötni ?
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
(#) zolika60 válasza norbi-g hozzászólására (») Dec 3, 2014 / 1
 
Van két sárga vezeték a kábelkötegben. Az egyik sima sárga a másikon van egy piros csík is. A kettő közül nem emlékszem melyik a műszer és melyik az izzító relé, de mindkettőt egy ilyen hőgombára kell kötni. Ha csak egy van próbálkozással eldöntöd melyik a műszer. A másik ha szabadon marad csak annyi gondot okoz, hogy melegen is izzítani fog, amíg nem önindítózol.
(#) Julianna hozzászólása Dec 3, 2014 /
 
Jó estét mindenkinek ! Van egy 2004-es Opel Astránk ferdehátu egy ideje a műszerfalból valami pattogó hang jön. Olyan hang mint ami szikra . ha nyomom a rádiot akkor nem hallom olyan hangosan . Nem tudom mi ez de nagyon zavar és félek hogy kigyullad.
(#) attika válasza Julianna hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
Nem a hangszóród recseg a műszerfalba?
(#) norbi-g válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Nem találom egyiket sem... kék , meg kék-sárga van. De még szerezném kéne érzékelőt is ...
Következő: »»   175 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem