Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok,
Egy opel astra f 1994-es , egyet gondol és nem reagál a gazpedálra , alapjáraton meg pufog pár másodpercet majd leáll a motor , ha varok egy keveset és újra indítom akkor mar működik, hol keresem a hibáját? előre is koszi .
A fojtószelep potmétere lehet KH-s.Azt kellene első körben leellenőrizni.
Hello! Ezt az 50..500ms késleltetési problémát megoldani 555-el nem gond. De azt, hogy "csak azután kapcsol be majd egyből ki", azt nem lehet értelmezni.
De "ha kap egy impulzus" is tisztázni kellene hogy ez impulzusok sorozata, vagy egy kapcsolóról jövő egyszeri jel, vagy mi. Talán jobb lenen ha lerajzolnád kis ábrán, mikor mi kapcsoljon és minek hatására.
Gyújtást akar késleltetni. Tehát folyamatos jelsorozat, amit bizonyos késleltetéssel akar továbbadni.
Én is így gondoltam, csak az 500ms elgondolkodtatott. Ha az előgyújts értéke mondjuk 36 fok, és ez az 500ms, akkor ahhoz hogy ennyi időre legyen szükség a holtponti késleltetéshez 5 másodperc alatt kellene körbeforgatni a tengelyt. Az még egy kurblival is lassú..
De egy fix idő, és egy változó fordulatszám, mikor találja el a holdpontot? Talán soha. De inkább hagyjuk mert részemről, csak az időzítés a pálya. A motor nem. A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2014
Egyetértek, ennek így ebben a formában sok értelme nincsen.
Szétvágtam a gégecsövet, hogy lássam miért van egyel kevesebb vezeték a másik végén. Lerajzoltam a kapcsolást, lásd melléklet.
Az a két fekete valami, szerintem egy hőkapcsoló lesz, talán ez van ráírva: MM2-640C 7074, bár az összesről letéptem azt a ragasztócsíkot, és a 4-ből raktam össze ezt. Sajnos googleba se találtam semmi infót róla. A két fűtőszál egyenként 10ohm ellenállású. Ha sorba van kötve akkor 20Ohm. Ha a Fekete és a Zöld/kék csík vezetékre adok tápot, akkor elvileg sorba vannak kötve. A teljesítménye pedig: I=U/R=14,4V/20Ohm=0,72A P=U*I=14,4V*0,72A=10,4W. Viszont ebben az esetben a hővédelem nem működik. Párhuzamos kötésre viszont csak az a lehetőség van, ha a Fekete és a Zöld/kék csík vezetékeket testre kötöm, és a tápot a Zöld/piros csík vezetékre kapcsolom. Ebben az esetben a hővédelem működik, hiszen ha elér egy bizonyos hőmérsékletet, akkor valamelyik megszakítja az áramkört. A teljesítménye pedig: R12=10Ohm*10Ohm/20Ohm=5Ohm I=U/R=14,4V/5Ohm=2,88A P=U*I=14,4V*2,88A=41,5W Ha egyfokozatú lenne a gyári áramkör akkor viszont lövésem sincs hogyan lehetett eredetileg bekötve. Illetve létezhet az, hogy a kisebb teljesítményű fokozatban ki van iktatva a hővédelem?
Az alapelőgyújtást 10 fokról szeretném 0-fokra állítani indítózáskor vagy közelébe, amennyire lehet. Előzőleg csak hasra ütés szerűen választottam időintervallumot, most számolgatva nagyjából 5-20ms eltolás lehet reális.
A TOP feliratú szenzor fix 10 fokon áll, ez az alapelőgyújtás, aminek a fizikai állításával lehetne az előgyújtást szabályozni. De ez fix, szóval nem állítható.
Szia,
Köszönöm szépen. Kipróbálom. Tápszűrésre elég egy 470µF kondi a betápra? Vagy tudnál ajánlani egy megfelelő szűrést autóba? Az arduinót és a kijelzőjét valami mindig behülyíti.
Hello! Úgy gondolom, hogy egy dióda és utána egy elkó (470uF) bőven megteszi. A GND-t érdemes rövid vezetékkel bekötni. A zavarszűrésnek sok buktatója van, ennek tárgyalásába nem mennék bele. De megoldása mindig kettős. Növelni a zavarérzéketlenséget és csökkenteni a zavar kibocsátást.
Köszönöm, világos. Elkészítem és megírom a tapasztalataimat.
Megépítettem az este, igaz csak próbanyákon dugdostam össze. Ránézésre teszi is a dolgát. Sajna szkópom nincs, így nem tudom kimérni, hogy minden rendben van-e. A potit tekergettem, de szemmel nem vettem észre különbséget(létezik, hogy nem venném észre szemmel?). Csinálok neki nyáktervet és a hétvégén kipróbálom élesben.
Már mit vennél észre? Hogy időben "odébb van" egy impulzus 20ms-al? Az elég érdekes lenne..
Akkor jól gondoltam. Egyébként egy ledet villogtattam meg vele.
Köszi.
Sziasztok! A vízhőfokot szeretném bekötni, összekötöm a vezetékeket, de elkezd a hőfok mutatója ingázni... a maximum és minimum hőfok között... Nem gyári motor van benne a kocsiban. Hogyan tudnám megoldani ?
Hello! Én csak belebeszélek. De ebből senki nem fogja tudni megmondani neked. Mert sem a kocsi típusa nem ismert, (aminek ismerni kellene a műszerfalát/műszerét), sem a hőfokjeladó típusát. Mert abból meg a működését kellene ismerni.
A kocsi Audi 80 B2 1.6Td , viszont most 1.9 TDi van benne. Mivel még nincs papírja a kocsinak és meg kéne csinálni mert működnie kéne .
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
Tedd át a régi motor jeladóját. Azzal működnie kell.
A régi motor már nincs meg (elpukkant) , meg valami okos *
a kábelezést. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
Nincs rajta sok kábelezés. Azt a néhány drótot fejből tudom ha kell. Ha nincs meg vegyél egyet az autósboltban nem tétel Talán 1000-1500Ft.
Rendben. Nekem is hasonló gépem van csak B32 Passat.
Itt a kép. Megvan a soklábas csati a blokkon, de mivel kéne összekötnöm ,hogy valós értéket mérjen ?
Ezt semmivel. vegyél egy ilyet és azt kösd be. De lehet van is a hengerfej végén lévő vízcsőcsonkban. Most néztem meg alaposabban a képet ezen már a fűthető csonk van, abban nincs benne. A hengerfej oldalán lévőben sincs? Ha nincs azért csak keresd meg ezeket a régi motoron, ha nincs még beolvasztva. Vagy keress valamelyik helyi autószerelőnél.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
Megnézem ,elvileg ugyanaz ! Ha megvan mit kell rá kötni ?
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2014
Van két sárga vezeték a kábelkötegben. Az egyik sima sárga a másikon van egy piros csík is. A kettő közül nem emlékszem melyik a műszer és melyik az izzító relé, de mindkettőt egy ilyen hőgombára kell kötni. Ha csak egy van próbálkozással eldöntöd melyik a műszer. A másik ha szabadon marad csak annyi gondot okoz, hogy melegen is izzítani fog, amíg nem önindítózol.
Jó estét mindenkinek ! Van egy 2004-es Opel Astránk ferdehátu egy ideje a műszerfalból valami pattogó hang jön. Olyan hang mint ami szikra . ha nyomom a rádiot akkor nem hallom olyan hangosan . Nem tudom mi ez de nagyon zavar és félek hogy kigyullad.
Nem találom egyiket sem... kék , meg kék-sárga van. De még szerezném kéne érzékelőt is ...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |