Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektroncső
Sziasztok!
Hozzám került egy jó adag 6Н1П és 6Н2П típusú cső. A 6Н2П jó előerősítőnek, de a 6Н1П-t mire lehet használni? A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2014
Itt találsz adatokat a nyugati típusokkal összevetve:Bővebben: Link
Itt pedig autentikus adatokat:Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2014
Szia !
Nemrég került hozzám egy pár Siemens gyártmány az E283CC-ből,pont ezen agyaltam én is. "Aranyozott mérőtű+ üvegszálas lap+ kerámia foglalat erre a lapra huzalozva" megoldáson agyalok, de csak a 2 ünnep között lesz rá időm.Ha gondolod gyártok 2 plusz darabot, de várnod kell rá....
A 6N1P (cirill betűkkel 6H1Pi) fűtőáramra, erősítési tényezőre, meredekségre -és felhasználhatóságra!- gyakorlatilag az E80CC-nek felel meg. Bekötése is ugyanaz, kivéve a 9. lábat, ez egyiknél fűtésközép, a másiknál árnyékolás. Hasonlít még a régi ECC40-re is. A NET-en terjedő hülyeségeket, hogy E88CC/ECC88, vagy ECC85-nek felel meg, el kell felejteni. Valaki egyszer leírta, aztán elterjedt mint a járvány. Még a Vikipédián is, valaki kijavíthatná már!! Aki nem hiszi, járjon (olvasson) utána. De az adatlapokon. Kellemes Ünnepeket!
Idézet: (mert nem dolgoz az idézet gomb) Ha gondolod gyártok 2 plusz darabot, de várnod kell rá....
Ebben profi vagyok, az őseim anno kialudták a törököt a várból. Már előre örülök!!!
Nem tudom, ki hogy van vele, de néhányszor már kerültem olyan helyzetbe, hogy gyorsan össze kellett volna állítani egy egyszerű "csőtesztelő" áramkört.
(Pl: adatlapon szereplő alapkapcsolás, vagy egy paramétert megmutató kis áramkört felépiteni.) Szóval fogtam magam,és egy selejt pultos műszerdoboz,és a 3 legnépszerűbb csőfoglalat,(Oktál, novál, miniatűr)és pár 4mm-es ,és 2mm-es laborcsatlakozó aljzat felhasználásával készítettem egy csőtesztelő"dobozt". A foglalatok kivezetéseit számozás szerint 1-1 4,és 2mm-es aljzatra kivezettem, ezen keresztül a tesztelendő cső felfűthető, betápolható,mérhető. A fotókon egy jenki varázsszem "tesztelése" látható. Hátha valaki kedvet kap egy hasonló dolog elkészítéséhez.
90 fokban elfordítva esetleg még egy kép?
Igen, nagyon úgy néz ki. Köszönöm szépen!
Tuti, 6L6GA, Tungsram.
Jaja, van hozzá egy 6j5-gt. Nincs véletlen hozzá egy SE kapcsolásod?
Nézz körül a világhálón, keress 6L6 SE rajzokat, azokból már össze lehet rakni valami infót.
Sajnos a 6J5 erősitése csak 20, ez elég kevés egy korrekt meghajtó fokozathoz.
Most az ünnepek után volt időm átrendezni a csőgyűjteményem, és a 2.VH előtti csövek közt találtam
egy számomra ismeretlen típust. Oldalcsapos, de az oldalsó kivezetés nincs meg, csak a réz csatlakozó. A cső ép, a getter oké, a belső üveghengeren "TJ, NY 71" kézzel készült felirat olvasható. Valamilyen korai P-xx típusra tippelek, de hátha valakinek több infója lenne.
Sziasztok!
Van egy IN-18-as nixie csövem, az a problémája, hogy a 2-es szám nem működik. Ha feljebb tolom a feszültséget, akkor a láb ahol bemegy az kezd el világítani. Gondolom a forrasztás ment el. Pedig szemre összeér a kis drótdarabbal ami megy fel a számhoz. Lehet vele valamit kezdeni, hogy működjön az az egy szám? Ha elkezdeném melegíteni az a lábat pákával, akkor gondolom eltörne az üveg.
Próbáld finoman megütögetni, hátha összeér, esetleg feszültség alatt, hátha össze "heged".
(Ha órához kell, rakd előre és 12h módot használj ) A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
No, mivel ez a cső már egyik lábával már a sírban, ha gondolod, és nem tudod a hibát megkerülni (nem használod a 2-est), akkor itt egy módszer, amit anno vákuumcsöveknél használtak.
Fogsz egy elkót, mondjuk 200 µF-ost, ami legalább 400 V-os. Feltöltöd akkora feszültségre, ahol a láb még nem világít (maga a számlemez bevonatos, így a gyújófeszültsége kisebb valamivel, mint a bevonat nélküli lábé, ezért kezd a láb nagyobb feszültség mellett világítani). Polaritásra ügyelj. Majd ezt úgy, hogy katód a katódra (láb), anód az anódra (láb), rákötöd. A töltő táp ne legyen rákapcsolva ekkor! Majd elkezded pöcögtetni a csövet. Amikor éppen összeér a láb a számlemezzel, akkor be fog gyújtani a cső és remélhetőleg az érintkezés nagy áramsűrűsége összehegeszti a lábat a lemezzel. Nem biztos és nem garantált az eredmény! Úgyhogy ez végső eset. Mert vagy nem heged össze, marad kontakthibás, vagy az érintkezés szétfröccsen és úgy már biztosan nem lesz jó. Arra ügyelj, hogy te ne fogd meg az elkó kivezetéseit, mert meglepi lesz A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2014
És hogyan fog akkora áram kialakulni a csőben, ami elég a két rész összehegesztéséhez? Mivel a cső szegmensenkénti áramfelvétele elég minimális így még egy apró szikra sem keletkezne a két rész összeérésekor. Egy nagyobb teljesítményű elektroncsőnél az anód és katód kivezetésnél még esetleg összejöhet, de ott is a normál feszültség többszörösével.
Mivel a kondenzátor áramát szinte semmi sem korlátozza, ívkisülés fog kialakulni, mert gázzal töltött.
Vákuumcsőben az anód és a katód között nem tudsz így ívet létrehozni a nagyon alacsony gáznyomás, tulajdonképpen vákuum miatt. Azoknál a csöveknél rács-katód zárlatot lehetett így megszüntetni (elpárologtatni), esetleg hidegen létező, de melegen szétváló kontaktust összehegeszteni. Talán még fűtés-katód zárlatot, de ott fennáll a veszély, hogy a fűtőszál megsínyli, ha vékony, kis fűtőáramú a cső (pl. U-sorozat). Azért jó a kondenzátor, mert csak rövig időre alakul ki a nagy áram. Állandó áramforrással ezt nem lehet megoldani egyszerűen.
De ha kinyíródik a nixie, akkor bocsi, csak saját felelősségre próbálozz, nem garantálok semmit
Mondom, ha a 2-es nélkül használni tudod, akkor ne kínozd
Igazából 24 órás formátumú órát szeretnék csinálni szóval ha ez nem lesz jó, veszek egy újat. Csak jobb lenne ha ez jó lenne
Közben kipróbáltam, de az a probléma, hogy össze van tapadva, nem mozdul meg. Csak a kontaktus nincs meg
A katódokat rögzítik, szóval az nem lötyöghet.
Azért mondtam az ívképzést, hogy hátha a kisülés összeforrasztja. Ha igaz, az elektródák vasból vannak. Nézd meg egy erősebb mágnessel, hátha a két elvált rész összetapad, mint a reed-relében.
Vasból van igen.
De épp az a gáz, hogy nincsenek elválva, a vashoz hozzá van érve fixen az elektróda, de mégsincs meg a kontaktus.
Ennyire belelátsz? Ha összeér, akkor vezetnie kell.
Ha nem világít, akkor lehet, hogy azzal a katóddal van baj. Egyébként ne feledd, hogy a számok a katódok és az előttük levő háló az anód.
Jó napot.
Tisztelt fórumtársak tudja-e valaki a VALVO csöveknél a fehér és piros felirat kötött van e különbség ? Előre is köszönöm.
Van. A színnel jelölt sorozat a üzemóra adatra utal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |