Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Azért egy dolgot szögezzünk le. Más dolog a potméter szénpályáját fújni, és megint más a yaxley kapcsoló nemesfém érintkezőit kezelni ezekkel a spray-kkel. Potit én biztos nem fujkálnék, esetleg minden mindegy alapon, a yaxley kapcsoló érintkezőit ha befújod, akkor egyfajta tisztitást végzel, fellazitja a retket, és a forgatással megtisztul az érintkező. De a kettő nem ugyanaz.
Ezt hozzászólást nem egészen értem. Most helyeselsz, vagy ellenzed a dolgot? A potenciométereknél is sokszor nem a szénpályája recseg, hanem a forgórész érintkezője. Forgókondenzátoroknál úgyszintén. nemesfémekre mindig jó egy kis oldószer, sőt azt is megkockáztatom, a kenőanyag sem árt nekik. Szénpályára, ha nem teljesen kopott, jó a puha grafit ceruza.
Igenis meg nem is. Te ugye úgy kezdted a dolgot, hogy mondhat bárki bármit, neked bevállt a fujkálás. Én csak megjegyeztem, hogy különbséget kell tenni a között, mit fújkálunk. Lényegébe azt szerettem volna mondani, hogy szerintem potit nem de yaxleyt lehet fujkálni.
Ám legyen ! Ahogy időm engedi kap wd 40-et. Elrontani tuti nem fogja.
Viszont én hajlok arra hogy a forgatómechanika,tengely stb. kissé elkopott és a rögzített pozíciókban tengely irányban mozdul picit és kissebb a szorító erő az éritkezők között. Csakazért is jó lesz!
Az RFT EO 213-as szkópoknál a forgatógomb tengelye, és a yaxley tengelye egy tengelykapcsolóval kapcsolódik. Ennek a tengelykapcsolónak a csavarjai idővel föllazulnak, és úgy tűnik, hogy a a tengely kopott és lötyög.
Ha már odáig eljutsz, hogy annyira szétszeded az osztót, hogy fújjál bele valamit, akkor már csak egy apró lépés választ el a "hagyományos" módon történő megtisztítástól. Idézet: „Ha már odáig eljutsz, hogy annyira szétszeded az osztót, hogy fújjál bele valamit, akkor már csak egy apró lépés választ el a "hagyományos" módon történő megtisztítástól.” Így van, én ezt csinálnám. Nem ismerem a típust, hogy odaférni-e, de ha finom polírpapír betolható az érintkezők közé, kicsit mozgatva megoldás lesz. A polírpapír összehajtva, hogy mindkét oldala csiszoljon. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2015
Köszi mindenkinek az instrukciókért! Majd beszámolok,és le is fotózom.
Igaza van az előttem szólónak. Ha már kibontod az osztó egységet a potméterrel együtt,
szedd szét, a poti házát is és úgy tisztítsd meg. Én is így tettem.
Hogy nem fogja elrontani arra azért ne vegyél mérget (nézz vissza néhány oldalt csatoltam képeket is), mert ha közvetlenül nem is, idővel biztosan. Oda semmit sem szabad fújkálni, szét kell szedni és meg kell tisztítani! Ha visszaolvasol leírtam hogy hogyan. A szétszedés-összerakás nem egyszerű dolog és nem is két perc, de utána legalább jó lesz. Meg legalább azt is látni fogod hogy van-e rajta már oxidréteg és hogy mennyi.
Sziasztok!
Megleptem magam életem első oszcilloszkópjával. Eddig sem szerettem a meglepetéseket, na ezután sem fogom. Egy Philips PM3262 szkóp (gyanús, hogy itt is volt hirdetve, sőt szerintem a topicban is volt szó hibájáról). 50 Hz-es brumm ült mindegyik bemenetén, összezárt mérőcsúcsokkal is. Gondoltam néhány kondit azért még kitudok cserélni (leginkább azért gondoltam ezt, mert a javításáért annyit kérnének el, mint amennyit érte fizettem). De rosszul gondoltam, csak rontottam a helyzeten. Most már a jel sem látszik, csak rövid ideig bekapcsolásnál felvillan valami, teljes fényerővel, majd eltűnik. kigyűjtöttem hozzá a kapcsolásokat: PM3262 - nyákok és kapcsolások A táppal kezdtem, eleinte +-70 V +-16, jóval magasabb értékek voltak, mint a rajzon, C1418 cseréje óta +-12,7 , jó a +-60 is, -6V 5,8V mérhető. Ha tudtok kérlek segítsetek, de joggal elfogadom azt is, ha máshol illene keresnem az élet apró örömeit.
Sajnos nem, itt egy TDA1060-as gondoskodik a feszültségekről, nincsenek stabkockák.
Azért kösz.
A rajzokat a helyedben kinyomtatnám magamnak, vagy keresnék valami jobb minőségűt mert ezt még megnézni sincs kedvem, húzogatni, nagyítgatni stb.
Nekem 50 megás van, annak kapcsitápja van. A 24-28V körüli DC-ből vagy akkufeszből csinálja meg az összes többit. El kell indulni valahonnan, nem biztos hogy a táp a hibás. Sajnos ezzel a típussal még nem találkoztam, így nem nagyon tudok okosat mondani.
Szia !
Innen töltsd le a manualt, jó minőségű. Kapcsoló üzemű táp -60 +60, -12,7 +12,7, -5 +5 V valamint fűtőfeszültség a KS cső részére, 1 kV a KS cső fókuszfeszültsége és 1,5 kV a sokszorozóra a KS cső gyorsítófeszültség ( 14 kV ) előállítására. Először mindenképpen a feszültségeket kell ellenőrizni és beállítani. Ha ki lehet venni mint külön egységet, műterhelést rákapcsolva könnyebb beállítani.
Szia!
Ebből vettem ki én is azt a néhány oldalt, kinyomtattam, ott jól látszik. A táp panel igen könnyen kiszerelhető, de a műterheléseket nem tudnám megcsinálni, sajnos nem értek annyira hozzá. Eddig sem szívesen nyúltam bele, lám meg is lett az eredménye. Mivel nincs itthon semmi 10 MOhm vagy afölötti ellenállás (osztóhoz), így még a magasfeszültségeket sem tudom kimérni. A 14kV meg igen nehezen hozzáférhető. Meglátom még, de lehet rákérdezek a szakinál mennyiért nézné meg a tápot, ha beviszem neki külön rajzokkal. (Azt már meg se merem kérdezni, hogy ezek után mennyiért javítaná.) Köszönöm
Nem gondoltam a magasfeszültségeket mérni, a tápnál egyébként csak 1 és 1,5 kV van,
a többi a sokszorozó után, de az maradna a gépben. A műterhelésnek elég egy alacsony feszültségű ágra kapcsolt 10-15 W-os ízzó. Pl. 12 V 15 W. A legjobb megoldás szerintem is ha megnézeted a előbb a tápot egy hozzáértő szakival.
A leggyakrabban előforduló amatőr hiba a "szkópjavításnál", hogy nem sütik ki a nagyfesz részt, mielőtt bontják a panelokat. Az eltérítő fokozatban és a kioltó áramkörben GHz-es tranzitfrekvenciájú eszközök csücsülnek, melyek fokozottan érzékenyek a feszültségtüskékre (rendkívül kicsi bemeneti kapacitás), és rendkívül gyorsan tönkre lehet tenni őket.
Valószínűleg (a tünetekből ítélve) itt is ez történt, ha a tápfeszek tényleg megvannak. Ha a gazdija elhozza, tudok segíteni a hiba feltérképezésében, a javíthatóság pedig az alkatrészek beszerezhetőségén múlik.
Sziasztok! Sikerült megjavítanom az RFT V/div fokozatkapcsolókat. Kiszereltem őket és az összes érintkezőt megcsiszoltam 1000-res polír papírral.Volt rajta mocsok rendesen! (Majd átmostam.)Nem csoda hogy nem segített semmiféle kontakt tisztító .Magát a jaxlit nem szereltem szét, hanem csíkra vágtam a polírpapírt pici csavarhúzó segítségével csiszoltam le az oxidot az érintkezőkről.
Az összes állásban tökéletesen jók a kontaktusok. A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2015
Nem lett volna szabad csiszolni. Nemrég írtam le hogy én mit csináltam vele, rozsdaoldó, majd alapos mosás izopropil alkohollal. Hogy megcsiszoltad a felületét azzal szerintem jelentősen lerövidítetted az élettartamát, meg talán sokkal gyorsabban is fog oxidálódni mint eddig.
Magyarázhatsz itt bárkinek, már én is rájöttem. Mit nekik a felületi ezüstözés. A hülyék minek tették rá, csak feketedik!
A jó kontaktusokat nem is ezüstözik, az rendesen oxidálódik. Nem is aranyozzák, az arany pedig puha, nem kopásálló. A kontaktusok felületét általában kadmium ötvözettel látják el, ami kemény, és jó vezető is, bár az a néhány mikron vastagság nem sokat számít.
Annál jobb, mintha kidobnák a szkópot. Bele nem fújunk semmit, ez egyértelmű. Több variáció nincs. A polírpapírral lehet csak felületet tisztítani, és réteget levenni is.
Kadmiumot már nem használhatnak, AgNi ötvözetet inkább.
És amúgy pedig a kontaktusok a Yaxley -nél pedig különösen használat közben is súrlódnak, ilyen formán öntisztítóak. De ha hosszú állás után annyi szennyeződés rakódik le, amit már önmaga nem tud lekotorni, nem sok választás marad. Persze nem reszelővel kell nekiesni. A folyadékos tisztítás sokkal nagyobb kockázatot jelent.
Ezeken az érintkezőkön semmi más bevonat nem volt csak oxid!
Mikor ezek a műszerek készültek, még nem volt ez a mérgezősdi hiszti. Egyébként minden nehézfém mérgező, és úgy is kell bánni vele.
NT: Valószínűleg óriási kémiai gyakorlatod van, hogy ránézésre meg tudod mondani egy sötét színű trutyi kémiai összetételét. Egy biztos, minden találgatás nélkül el kell távolítani eredményesen, és anélkül, hogy a hordozó elektromos tulajdonságai különösebben befolyásolnánk. Ha csak oxid lett volna, akkor már érintkező sincs?
Mezei bronz érintkezők vannak benne. Egyedül a mozgó érintkezők vannak felület kezelve.Azokhoz nem is nyúltam mert fémtiszták voltak. A színük is más.
Barnás zöldes színe volt? A bronzot sem használtak felületi védelem nélkül kontaktusként.
Feketés zöldes barnás.Igazad lehet hogy bevonattal látják el a bronz érintkezőket,de ha ezen volt is az nem lehetett valami stabil .Ez a yaxley még nem volt szétszedve (kiszedve) az összes csavar meg volt festve 35éve!!
Én is úgy tudom hogy nem teljes keresztmetszetében ugyanaz az anyag, hanem van valamilyen réteg a felületén, hogy mi azt nem tudom. Ha csiszolja az ember akkor ebből csiszol le ami nem jó. A másik hogy az addig sima felület is durva lesz, ami még a rugós leszedő érintkezőt is tönkreteszi majd, még ha nem is olyan rossz a helyzet mintha egy reszelőn járna.
Mint írtad is, ha lejön a "védőréteg" az érintkezőről, utána gyors korrodálás, elhasználódás következhet. Én nagyon finom polírpapírral csak éppen szükséges mértékben, fémszínűre szoktam az ilyet tisztítani. Érzéssel csinálva, nem árt. Szép felület lesz, nem durva. De sok esetben már maga a védőréteg a használattól lekopott, vagy korrózió ledobta.
Rozsdamaró néhány nyáklemezemet véglegesen tönkretett, azt nem merem használni. Gondolom beissza, még az üvegszálas nyák is. Inkább kerülöm a löttyöket. Eddigi tapasztalataim, nálam bevált az óvatos polírozás, utána nem volt gond az így tisztított érintkezőkkel. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |