Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek, hogy legegyszerűbben hogyan lehet kivitelezni egy motor távolról való beindítását(távirányítóval). A motor önindítós, akkumulátort tartalmaz 12v. Infra porton keresztül müködhet? Vagy más megoldás egyszerűbb lenne? Mik lennének szükséges hozzá?
Természetesen, csak nem adtál választ arra, hogy mi szolgáltatja a 2,5V feszültséget. Pontosabban hogy az stabil-e. Mert ha abból szeretnénk előállítani a kivonandó 500mV értéket, akkor annak állandónak kell lenni. Különben nem ér semmit a kivonás.
Hello! A kezdőknél a hibák 90%-át az adja, hogy tudás nélkül megváltoztatják a kapcsolást, vagy nem úgy , vagy nem abból az alkatrészekből készítik el. Ez után meg reklamálnak.
Én ezt minden esetre kiírnám a topik elejére a sárga részbe..
Igen pontosan így kell működnie.
A két peltier abból a szempontból lenne jó választás, hogy boztonságosabban lehet összeszerelni két ehhez hasonló borda közé: Bővebben: Link Nagyobb felületen fekszik fel, de még így is vigyázni kell majd, hogy ne húzd túl. Kerámia a két felület, ami könnyen tud sérülni. Esetleg egy 2-3 tizedmiliméterrel vastagabb távtartóval lehet ezt kivédeni, ami egyben a peltierek kerete is lenne. Hővezető paszta meg úgy is kell bőven. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2015
Multiméter belső áramköre. Stabil 2.5V-os feszültséget ad, ezzel nem lesz gond.
Ez így valahogy nagyon nem gól! Azt írtad, hogy "De nem áramkörbe akarom kötni, hanem egyszerűen csak a multiméterre kötni, és úgy leolvasni az adatokat, mert hordozni szeretném."
Én ezt úgy értettem, hogy egy kézműszerről van szó, amibe nem szeretnél belenyúlni. De egy műszer negatív bementi pontja a DVM COMMON pontjára van kötve. Így nem lehet vele kivonni, csak akkor, ha a hőmérő fokozat külön (galvanikusan független) táplálású, vagy bele kell nyúlni, és kiegészítő áramkör szükséges. Nem tudom érted-e, de ezek között lehet választani.
Röviden-tömören: te a multiméterről akarsz táplálni valamit, amit a multiméterrel akasz mérni. Ez így nem fog menni, össze-vissza fog mérni.
Értem így már világos!
Valami ilyet szeretnék: Bővebben: Link Az sem lenne gond ha külön kellene áramforrás neki. Pl. két darab ceruzaelem.
Ezt láttam, de nekem nem LM35-ös chipem van. Az a gond vele, hogy 500mV-vel többet mutat és így nehéz a hőmérséklet leolvasása.
üdv!
igazándiból nem tudtam hová tenni a kérdésem azért ide írok van egy lassan 20éves aiwa xa950es erősítőm, az a bajom vele hogy a balansz potmétere haldoklik mivel ilyen formát már nem kapni újban ezért ki szeretném kötni a rendszerből(amúgy se volt tekergetve sosem) ezt hogy kivitelezzem? egyszer szétszedtem kitisztogattam de nem lett igazán jobb, az egyik oldal hol szól hol halkan ha tekergetem ide-oda pattog-recseg szóval evvel van a hiba köszi!
Szia! Berajzoltam az átkötéseket.
Üdv!
Egy projektor tápegységben kiment egy 3300µF 10V 105C Low ESR kondi , és nincs csak egy 4700µF 10V -os , használhatom ezt ?
Attól függ, hol van az a kondenzátor az áramkörben.
igazából ugyan ez a problémám nekem is !
itt pl NTE VHT1000M16 (1000uF, 16V, 105C) -t próbálták LINK
köszi!
gondolom a potméter vezetékei is onnan jönnek ki
Hello! Megoldani külső elemről pld. így lehet. Mert az eltolási értéket mindenképpen stabilizálni kell. Ezt végzi a TL431 és az R1. Az R2 és R3 a 2,5V feszültségből osztja le R2-re az 500mV feszültséget. De lehet az R2-R3 helyett egy precíziós trimmert is használni ha az a 20%-ra van beállítva.
* törölve!
Olvasd el, főleg a pirosan kiemelt részt! Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2015
Így csak az egyik oldala fog szólni az erősítőnek... Inkább fix ellenállásokkal kellene helyettesíteni a balansz potit, mondjuk az sokkal több forrasztással, panelvágással jár.
Köszi!
Kipróbáltam a kapcsolásod, igaz 250k ellenállásom nincs itthon, ezért kicsivel nagyobbal helyettesítettem, de amikor le akarom olvasni a hőmérsékletet akkor kb. -1700mV-t ír ki a multiméter.
Sziasztok! Ha egy ilyenre:Bővebben: Link rákötök 2 db AAA-s elemet (így 3v) közvetlen akkor használat nélkül fogja szívni az elemet valamennyire?
Az nem 250k, hanem 250ohm. És az áramkör akkor jó, ha azon 500mV feszültség van.
Az a kondenzátor, amit kicseréltek, a tápegység kimenetén van. Jobb, ha olyan értékűt teszel bele, mint amilyen volt is, már ha csak ennyi a baja. Azért van benne akkora kondi, mert az egész tápegység úgy lett tervezve, hogy akkora van benne, azzal számoltak. Ha pufferkondenzátor lenne az 50 Hz-es részen, akkor nem lenne probléma a nagyobb kapacitás használata.
Azzal számolj, hogy két db. AAA méretű elemmel nem sokszor fogod feltölteni a telefon akkuját.
Van 116 db nichion 470µF 16V /85C° kondim. Ezeket szeretném összekötni egy erősítő táp puffernek.
A kérdés az , hogy sorosan kötve ,hogyan alakulnak a feszültségek, és a kapacitások. Azt tudom, hogy párhuzamosan kötve ,nem változik és a kapacitások összeadódnak. Mit lehetne ebből kihozni? Komplett elképzelés még az erősítőröl sincs.
Szia! Az ésszerűség (ha ez egyáltalán annak nevezhető ) 29-esével párhuzamosítás lenne. A négy csomagból kettő-kettő menne sorosan tápoldalanként. Eredőben megfelelne 2x6800µF 32V kondenzátornak, melyre ±25V-ot bíznék jó lelkiismerettel.
Mint Zoli is említette, a párhuzamos csoportok mellé még egy 1-2k párhuzamos ellenállás is kell, mely az egyenlőtlen szivárgóáramok ellenében kiegyenlítené a soros kondik feszültségét. Azért két kondival a táp valahogy sikkesebb, mint 116-tal Gigászi munkád jutalma mindössze a rendkívül alacsony ESR lenne.
Sziasztok!
Van egy távirányítóm, ami csak akkor működik, ha sokáig nyomom a gombot rajta. Olyan, mint ha valahol elszívná valami az áramot egy ideig. Nemsok minden van rajta. Két ic, két smd ellenállás, egy smd kondi, egy elektrolit kondi, meg még egy zöld kondinak kinéző alkatrész, Y1 a jele, és három lába van, olyan, mint egy zöld kicsi m&m bogyó, a felirata t3.64ga. vagy t3.646A. . Ez mi lehet? Szerintetek mi okozhat ilyen hibát? Az elko-t már cseréltem rajta. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |