Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Szerintem jó dolog, mert például:
a kapu korlátlan távolságból vezérelhető akár 1000 előre felprogramozott felhasználó is kinyithatja a kaput(modul függő), nem kell rohangálni kaput nyitni ha mondjuk a szüleid meglátogatnak társasházaknál előny, hogy nem kell akár több száz távirányítót megvásárolni, és elkerülhetjük az ahhoz kapcsolódó többletfeladatokat (távirányító felprogramozása, pótlása, letiltása)
Azzal hogy nem látjuk igazad van főleg ha pl 50Km-re van az ember és véletlen félrenyomta a számot és észreveszi hogy a kaput hívta fel, na akkor van szívás.
Tavaly ilyenkor egy tanyára programoztam fel ilyesmi gsm modult, 30körüli szám került bele. Plusz funkció volt a gsm a táv mellé. Csak egy indok 30x5000Ft lett volna a távok pluszba.És mindig kéznél van! Idézet: Ezért jó az automatikus visszazárás, nálam 2 évig működött a kapu egy "kukázott" nokia3310 segítségével ( ő volt a gsm modul) „észreveszi hogy a kaput hívta fel, na akkor van szívás.”
Elkészült a láncos toló kapum, gyönyörűen működik Vezérlő felprogramozva, 4méter 40 másodperc alatt megy véghez. Egy sima siemens 130W-os csigahajtóműves motorral. A kapu dög nehéz, és 20x20-as szögvas a sin. Nemsokára tolok fel képeket.
A láncot mivel védjem szerintetek? Most olvasgatok a parafines, faggyús, grafitos kifőzésről idősek mesélgetnek. Van akinek fent van a lánc mennyire rozsdásodik? Vagy kit érdekel, 3x950Ft volt pl CSepel márkájú annyit megér 5 év múlva cserélni? A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2015
Szia!
Nekem kb. 4-5 éve van fent a lánc ez idő alatt 2x jutott eszembe láncspray-el befújni. A csapoknál ahol hajt is ott fényes, a többi helyen szép egyenletes rozsdabarna, de ettől a mozgástól szerintem még pár évet el lesz így is. Ha már fújni akarod a láncspray azért jó mert mikor fújod folyékony, ezért be megy a csapok közé is ,aztán megszárad és nem ragad bele a por.
Sziasztok! Véleményt szeretnék kérni, olyantól aki már csinált menetes szárból, és anyából orsós kapunyitót. Mennyire bírja a menet rajtuk? Mert ugye azért ha egy nehezebb kaput mozgat, akkor elég nagy súrlódás hat a menetre.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2015
Szia!
Én 2013-ban csináltam a kapu nyitómat menetes szárral,M16 menet és rajt olyan anya ami a normál anya szélességének kb. 3 szorosa,lehet ilyet venni.Nem régen szétvettem zsírzási célból,nem láttam rajt szóra érdemes kopást.Napi 2-6 alkalommal van használva.Ha visszalapozol 2013 aug. környékére itt a fórumon,meg fogod találni.
Akkor elég jól bírja, viszont ránézésre az én kapum nehezebb, és csak egyszárnyas, de ettől még jó lehet. Köszönöm az infót.
Üdv.
Én egy egyszárnyas kapunyitó építésében vagyok, minden meg van hozzá, már csak össze kell építeni, de amint megakadtam, az a végálláskapcsoló helye. Nem tudom hova rakjam fel, hogy még bezárás előtt 10-20cm-el kapcsoljon és ekkor a motor lassabb fordulatra álljon. Főleg a bezáráskori végálláskapcsoló a nehezebben megoldható. A motorban nincs semmilyen érzékelő amihez tudnék viszonyítani. Időre is meg lehetne csinálni, de az meg nem mindig lenne korrekt, mert a kapu lemezes, a szél ha segít neki akkor hamarabb végzi el a dolgát. Valami tipp a végálláskapcsolóra? Köszi.
Szia
Szárnyaskapuknál (gyári) pedig mind időre áll meg ill, vált lassításra, még az elitebb vezérléseknél is. Úgy kell méretezni a mechanikát, hogy bírja a padlógázas becsukást is, a lassítás, csak a kulturáltabb becsukás ill. a mechanika hosszú távú kímélésére szolgál, ha 30 -ból 1x rásegít a szél, attól még nem kéne baja legyen. Üdv
Ez is lehet megoldás, főleg, hogy mondjuk csak a nyitott állásba raknék kapcsolót, amihez könnyebben tud viszonyítani, hogy innen X ideig menjen max sebességgel, utána meg Y ideig lassítva. Nyitáskor úgy sem ütközik semminek, de ott is meg tudnám oldani a lassulást megállás előtt. Na ezt még átgondolom program szinten.
Mindenesetre meghallgatok minden ötletet a végálláskapcsolókra, mert ha kulturáltan meg lehetne oldani, akkor maradnék annál.
Szia! Végállásra lehet használni a vagyonvédelmi, papucsos reed érzékelőket is. Csak nem nagyon terhelhetőek 30V max 50mA! Azonban szinte tönkretehetetlen , ha netán mégis megadja magát, akkor könnyedén cserélhető. Könnyen elhelyezhető, felfúrható és könnyen elrejthető. Vagyonvédelmi nyitásérzékelők itt. A fém változatokra akár autóval is ráhajthatsz, arra van méretezve. Tesztelni kötelező a vasszerkezet miatt, melyik a legjobb. Tisztán műanyagházas inkább fa nyílászáróknál jó.
Én is arra gondoltam, elég lenne, mert 5V és 1-2 mA menne keresztül rajta.
Arra az egyre vigyázz még, hogy ezek a reedek akkor adnak kontaktust, ha éppen a mágnes mellett vannak. Azaz negált a működésük.
Sziasztok! egy toló kapu épitésbe kezdtem. Már a motor és a vezérlés megvan végálláskapcsolókkal 1/2" lánc lesz a meghajtás kérdésem az lenne mekkora lánckereket rakjak a motorra? Most van itthon 14,15,16 fogszámú a helyi boltban még kapható 13fogas. 4 méter a kapu amit mozgatni kell, és ablaktörlő motor a meghajtás. Lényeg hogy azért menjen is az a kapu de ne szálljon el azért. előre is köszönöm segítségeteket! Üdv. Roland
Tudom, a programot is ennek megfelelően írtam, legalább ha szakadás van, akkor sincs rongálás, max nem megy majd.
A végálláskapcsolót valami ilyesmi módon szeretném megcsinálni ahogy a képen is van. A rudat húzná/tolná magával, de csak vagy 10cm-es útja lenne és a forgásponthoz közel esne emiatt. Pontosság nem nagyon fontos, tehát mindegy hogy bezáráskor 10 vagy 30cm-re jelez, programba utána tudok állítani.
Ha már végálláskapcsoló - akkor görgős. De a mechanikus kevéssé strapabíró. A reedes változat mm pontosan elhelyezhető.
Tud nekem valaki segiteni, az előző hozzászólásom alapján?
Köszönöm.
4 m-es kapuhoz könnyelműség ablaktörlőt tenni. Nem írtad a nagyobb lánckerék méretét és a húzóláncot vivő kisebb lánckerék méretét. Vagy talán nincs is áttételed? Közvetlen hajtással meg se fogja mozdítani.
4m hosszú és 1m magas a kapu mérete. Ezt mire irtad hogy könnyelműség nem tudom sajnos értelmezni. Arra hogy hogy gyenge lesz vagy arra hogy nagyon erős mert egyébként alapból hajtóművel van a motor ezáltal lassú fordulatu de 12v-24v tartományba birja és fordulat is nő ha kevés lenne. Tesztként az erő miatt befogtam a satuba és megprobáltam megfogni majd elinditottam és majdnem felborított satupaddal együtt! Egy lánckerék lesz a motoron és 2db lesz arra a célra hogy ráfeszitse a motoron lévő lánckerékre
Valami ilyesmire gondolok csak nekem nagyobb lánckerekek vannak
Miért nem próbálod áramfigyeléssel?Már régóta használják ezt is.
Az attól is függ hogy milyen könnyen fut a kapu, és mekkora a súlya. Ha kisebb kereket teszel a motorra, erősebb de lassúbb lesz. Szerintem ez kell, mert a motor nem lehet túl combos, bár egy autóbusz ablaktörlő jó lehet. Nem irtad, hogy kispolszki vagy mi a fene.
Nem kell nagy elektronika. Én egy relével, meg egy kapcsolóval (végállás) megoldottam. Szakasos, és folyamatos üzem, vész stop, ahova fotó cellát lehet kötni.
A Masco-nál körülnézhetsz vezérlés ügyben elfogadható áron, és minőségben.
Audi 80 még a masszívabb kivitelű full fém az egész kívül belül! 100W körül fogyaszt egyébként
elég erős egyébként próbáltam megfogni de átfordít magán! a kapu egyébként ha mutató ujjal jól meglököm végig csúszik majdnem a 4 méteren! elvileg elég erős lesz hozzá vagy rosszul gondolom? akkor ezek szerint a lehető legkisebb lánckereket rakjam rá és jó lesz.
Mert akkor bezáródik gyorsan, így pedig tudni fogja, hogy már csak 20cm van hátra és lelassít.
Ezt triak-al akarom megoldani, mivel 230-as segédfázisos a motor. Úgy néz ki, hogy meg lesz oldva a végálláskapcsolás. Mely topikba kérdezzek rá a triakos kapcsolásra?
Üdv.
Kezdő vagyok, főleg a váltóáramban. Kapunyitó készítésében vagyok és szeretnék a motornak 2 sebességet (segédfázisos 230v-os motor). Egy lassabbat mondjuk triak(?)-al és egy direktet. A két sebesség közt egy Omron 24v-os 4PDT-s mágneskapcsoló váltana. Az is jó lenne, ha a lassabb sebességet potival tudnám finomhangolni. Hogy tudom ezt megoldani amennyiben ez lehetséges?
Szia!
Gondolom rövidrezárt forgórészű (kalickás) motorról van szó, aminek a fordulatszámát csak frevenciaváltóval lehetne változtatni. A triakos fázisshasításos módszerrel meghajtva csak a nyomatékát lehet befolyásolni.
Frekiváltót nem veszek ezért.
Nem tudom milyen a motor, de ha ilyen mint amit írsz, akkor hogy lehet olcsón megoldani? Nyomaték csökkentésével a sebessége is csökken valamennyit, nem? Egy gyári kapunyitón láttam, hogy volt rajta nyomaték szabályzó poti, de le is lassult megállás előtt, és nem volt benne frekiváltó, csak triak. Az nem kalickás motor volt vajon? |
Bejelentkezés
Hirdetés |