Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Feszültségcsökkentési módszerek
Témaindító: elektro007, idő: Feb 24, 2007
Témakörök:
Köszönöm a válaszod. A helyzet az, hogy pont azt kell érzékelje az áramkör, amikor a feszültség leesik 190V-ra. Ekkor gyújt be egy triacot. Valami közvilágítási bigyóhoz akarják használni. A problémám az volt hogy szimulálni a helyzetet amikor ez bekövetkezik. Már megoldottam egy soros 2.2µF-al. Egyébként meglepő, de itt ( én spanyolországban élek ) 220V jön a konektorból.
Egy tesztnél a tisztességes megoldás, egy szabályozható toroid trafó.
(Érdekes ez az EU meg a harmonizáció. Azt hittem Szigethalom, még Magyarország. De ha nem, nem.. )
Igen, ebben igazad van. Szigethalom tényleg Magyarországon van. De Valencia nem. Már egy éve itt űzöm az ipart.
Sziasztok.
Egyszerű feszültségcsökkentésre lenne szükségem, 15V DC-ből 12V DC-t szeretnék csinálni, lehetőleg minél kisebb méretben, ehhez kérnék segítséget. Előre is köszönöm!
Az LM350-es szabályzót jónak látom erre a feladatra.
Köszönöm szépen. Milyen értékű kondenzátorokat használhatok a be- illetve kimenethez?
Hálózati tápegységről lenne szó vagy valami másféle áramforrásról, mert a pufferelésben vannak különbségek.
Igen, hálózati tápegységet szeretnék használni.
De nagyvonalakban: házilag szeretnék összehozni egy 2 csatornás bluetooth hangszórót. A bluetooth és az erősítő modult külön sikerült megvennem az ebay-ről. A bluetooth modulnak 7-30V-ig adhatok feszültséget, az áramkotlátos. Viszont az erősítő modulnak elvileg 12V kell, bár láttam másik eladó leírásában 14v-ot is, de nem kockáztatnék. Külön tápegységet nem szeretnék venni, mert van itthon egy 15V/2A-es. (természetesen nem ez lesz a végleges tápegység, de amíg nem szerzek be egy nagyobb terhelhetőségűt, addig nem járatom maxon) Ezt szeretném felhasználni úgy, hogy a bluetooth modul megkapná a 15V-ot, az erősítőnek pedig le kellene redukálni a feszültséget 12V-ra. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2014
Jó, ha rendes tápegységed van, akkor csak az adatlapi hidegítő kondenzátorokat tedd a ki és bemenetekre.
Akkor jó, már megijedtem, hogy lemaradtam valamiről
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy 36V váltó feszültségből hogyan tudok 24V váltó feszültséget csinálni?
Ha ezt egy transzformátor "adja ki" magából, akkor a legegyszerűbb és leggazdaságosabb megoldás letekerni a szekunderről annyit, hogy jó legyen a feszültség. VIszont, vedd figyelembe, hogy terehlés alatt csökken a kimeneti fesz. Ha nem ez a helyzet, várunk további indformációkat, hátha többet tudunk segíteni.
Üdvözletem mindenkinek, érdeklődnék, hogy legegyszerűbben,hogyan tudnám megoldani a 19v-ról kb. 10v-ra való csökkentést, áramigény nem lenne nagy, egy 10 tagos led szalag lenne ráakasztva?
Válaszokat előre is köszönöm!
Hello! Legegyszerűbb egy soros ellenállással. Meg kell mérni a Led-szalag áramfelvételét 10V mellett, és a feszültség különbséget elosztani ezzel az árammal. Így megkapod a szükséges ellenállás értékét. (A teljesítményét is ki kell számolni a feszültségkülönbség és az áram szorzatával. És a kapott eredménynél nagyobb teljesítményűt kell venni.)
Sziasztok. Találtam több feszültségcsökkentési módszert, de azért megkérdezem. Van egy 230V bemenetű és 17V-os kimenetű trafóm, de csak 11 V kéne, de terheléstől függetlenül kb. 0,2-1A között, max. 1,5A-t tud a kimeneten. A trafó be van építve egy házba, amibe egy sima 230 V-os tápkábellel csatlakozik a 230V. Ezt a tápfeszkábelt fordítva is be lehet dugni a konnektorba, azaz a kimenetnek hol az egyik fele, hol a másik fele lesz a fázis. A lényeg, hogy bárhogyan is dugom be a tápkábelt, mindig 11V legyen a kimeneten.
Ezt hogyan lehet egyszerűen elérni? A kimenet mindkét oldalára kötök feszültségcsökkentést? A sorba kötött ellenállás nem jó, mert terhelésfüggő a feszültségcsökkentés. 7811-es stab IC nincs sehol, 7812-es meg nem jó, mert a 12V túl sok, ehhez is kéne ellenállás az 1V-os csökkentéshez, ami nem jó.
Szia!
A trafó számára teljesen mindegy, hogy tekercsének melyik végére van kötve a fázis. Az a lényeg, hogy rá legyen kapcsolva.
Valami nagyon nem stimmel! Ha AC 230/11V-os trafód van, akkor teljesen mindegy, hogy a fázist vagy a 0-át hova kötöd a primer oldalon, a szekunderen akkor is 11V-nak kell lennie.
De a trafó mostani kimenete 17 V-os. Ha csak az egyik kimenetre kötöm a 11 V-ra korlátozó alkatrészeket, és ez lesz a nulla, akkor a másik póluson még mindig 17 V-ot kapok, ami túl sok annak a kapcsolásnak, amihez csak 11 V kell.
Ha 17 V -ot egyenirányítasz, a pofferkondin 24 V körüli feszültséget kapsz. Az, hogy milyen módszert kell alkalmazni a feszültség csökkentéséhez, az leginkább a terhelő áramtól függ.
Ha nem túl nagy áramokra van csak szükséged, akkor használhatsz stabilizátor áramkört is. A 11 V előállításához lehet egy 7809 -et használni, a közös lába (amit földelni szoktak a 9 V -hoz), és a föld közé beteszel 3 db si diódát (1N4148) siorba, nyitó irányba, és akkor a stab kimenetén 11 V körüli egyenfeszültséget kapsz. Ha pontosan 11 V -ot szeretnél, akkor a stab áramkört meg kell fejelni egy nagyteljesítményű tranzisztorral, és a stab áramkör az áteresztő tranzisztor meghajtó tranzisztorának emitterébe biztosít stabil feszültséget, a meghajtó tranzisztor bázisán pedig a kimeneti feszültségről táplált állítható osztóval be lehet állítani a kívánt feszültséget (ahogy a labortápos topikban is láthatod). Mindkét esetben jelentős teljesítményt kell elfűtened, ezért a stab áramkört, és az áteresztő tranzisztort is hűtőbordára kell szerelned. Ha nagyobb áramra van szükséged, akkor kapcsolóüzemű feszültség csökkentő (set down) áramkört kell használnod.
Nem fogok semmit se egyenirányítani, egyszerűen csak a 17V-ból max. 1A-es 11V váltófesz kell 2-3 egyszerű alkatrésszel megoldva, ami kb. 0,2-1A között is stabil 10,8-11V-ot ad, bárhogyan is dugom be a tápkábelt a konnektorba. Ennyire félreérthető volt az 1. üzim?
Talán egyszerűbb lenne, ha leírnád miért, mihez is kell 11V váltó, hátha más megoldás is van. 2-3 alkatrésszel nem lesz 17V váltóból 11V terheléstől függetlenül.
7812-vel meg lehet oldani? Ha jól emlékszem 1,5 A-ig terhelhető. A stab IC-nél mennyire számít, hogy AC-t, vagy DC-t kötök rá?
Ha itt nem tudtok segíteni, akkor hol, kik tudnak?
Szia! A stab ic nem szereti a váltót. Kb. azonnal tönkremegy tőle. Neked egy transzformátorra vagy egy ac-ac konverterre van szükséged. Esetleg egy nagy teljesítményű huzalpotenciométer, de ez fűteni fog rendesen.
Idézet: „A stab IC-nél mennyire számít, hogy AC-t, vagy DC-t kötök rá?” Nagyon! Csak szigorúan DC! |
Bejelentkezés
Hirdetés |