Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Halványuló világítás
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Morris hozzászólása Feb 5, 2008 /

Sziasztok!

Lelkes amatőr vagyok, elnézést, ha nagyon egyszerű dolgot kérdezek...
Tudtok valami megoldást arra, hogy a villanykapcsoló leoltásakor a világítás ne csak kialudjon, hanem szépen 2-4 másodpers alatt elhalványodjon?

ha van ilyen megoldás, akkor az váltókapcsolónál is megoldható?

Köszönet,
Péter
(#) Sebi válasza Morris hozzászólására (») Feb 5, 2008 /

Minden megoldható, építeni kell egy triacos szabályzót, ami tudja ezt. Váltókapcsoló esetén - így első gondolatra - nem lehet megúszni egy plusz szál behúzását.
(#) Morris válasza Sebi hozzászólására (») Feb 6, 2008 /

Hu, ez bonyolultnak hangzik...

azt hittem, hogy valami okos szerkezet (kondenzátor, vagy tudomis én...) megtart némi áramot magában amit a villany lekapcsolása után az izzók szépen leszívnak, így elhalványodva alszanak el...

Tényleg nem értek hozzá!

De azért köszi. esewtleg nincsen kéznél valami kapcsolási rajz, vagy segédlet a szabályzóhoz?

Köszönet!

Péter
(#) kobold válasza Morris hozzászólására (») Feb 6, 2008 / 4

Bővebben: Link
Ez egy csúnya rajz, a lényeg a tranzisztor bezárása, utána jön a halványulás, csak át kellene variálni, kihagyni a felesleges gombokat / kapukat stb.
(#) idlob válasza Morris hozzászólására (») Feb 7, 2008 /

A problémát alaposan megkomplikálja a váltókapcsoló. A csatolt képben vázoltam a legegyszerűbb de egyben legdrágább megoldást, a váltókapcsolók átkötése néklül pedig ez az egyetlen lehetséges út új vezeték nélkül. A hálózat feszültség megszűnte utána a 6000µF-os kondi még tárol cirka 1,3C töltést, amivel 4-5 másodpercig bírja egy 60W-os izzó (de csak hagyományos izzóval működik, a kompakt fénycsövek fényerejét nem tudod szabályozni és nem csak ezzel nem).