Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   125 / 215
(#) M62-501 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 17, 2015 /
 
Szuper, köszönöm a gyors választ. Még egy kérdés: ha a motorja elromlik...lehet-e kézzel az antennát letolni-kihúzni az antenna teljes hosszában vagy esetleg részben? Tehát használható-e tovább mechanikusan?
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2015
(#) zolika60 válasza M62-501 hozzászólására (») Márc 17, 2015 / 1
 
Nem. Akkor csak a szétszerelés marad.
(#) SzervízMacska válasza M62-501 hozzászólására (») Márc 17, 2015 1 /
 
Hogy mit akarsz, meg mit nem, a lőtéri kutyát sem érdekli. Az antenna kábelt úgyis át kell húzni. Nem hinném, hogy a táp is be volna húzva gyárilag, tehát azt is pótolni kell. Ha véletlenül nem vezérelné a rádió, egy erre szolgáló kapcsoló beszerelésével akkor is megoldható...
(#) Inhouse válasza SzervízMacska hozzászólására (») Márc 17, 2015 / 1
 
Nekem úgy rémlik, hogy ott van a kapcsolt szál, anno a mienkbe is került motoros antenna. Az antenna kábelre meg rakhat egy aljzatot és összedugja. Veszteség, de nem kell újrafűzni.
(#) Toci hozzászólása Márc 17, 2015 /
 
Sziasztok!
a tegnapi nap folyamán sikerült szereznem egy Sencor SCD-3404MR típusú CDs autós rádiót, akitől kaptam ezt a lejátszót egy Opel B-s corsa tipusú gépjárműve van és a problémám az hogy az ő autójában tökéletese működik a lejátszó, viszont az én Roveremben nem akar menni, pedig a bekötés ugyan az mint ami a lejátszó tetején található gyári bekötés, ötletetek esetleg van hogy miért nem működik az én autóban?
és még annyit hogy a levehető előlap alatt a magnón találtam egy reset gombot, lehet hogy azt kellene megnyomni még a Corsában....???

előre is köszönöm a válaszokat!
(#) peter1995 válasza Toci hozzászólására (») Márc 17, 2015 /
 
Helo. Mérd meg, hogy a Te autódban megvan e a 3 alap csatlakozó pont. Test, állandó 12V és a kulcs által kapcsolt 12V. Ha ezek fellelhetőek akkor csak valami bekötési gond lehet. A rádió szabvány ISO csatlakozós, nem? Legalább is az Opelban az van, a Rovert nem ismerem.
(#) SzervízMacska válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 17, 2015 /
 
Végülis... Bár én nem bíznék azokban a 20 éves rozsdaboglya kábelekben, ha már új antennát veszek.
(#) rjd hozzászólása Márc 18, 2015 /
 
Sziasztok!

Vettem használtam egy Blaupunkt Viking TMC 148 autórádiót. (Nem tetszettek a modern rádiók az "új" autómba, és a régi autóban beleszerettem a régebbi Blau rádiókba.) Az eladó azt állítja, hogy a rádió háttérvilágítása működik, csak összeköt két vezetéket, amiről fogalmam sincs mi lehet. Én a rajz szerint bekötöttem, tökéletesen működik a rádió, viszont háttérvilágítás NINCSEN, semmilyen. Milyen ötletetek van rá? Én ez alapján a rajz alapján kötöttem be...(Az előtte az autóban lévő Sony rádió jól működött!) Köszönöm előre is!
(#) Inhouse válasza rjd hozzászólására (») Márc 18, 2015 /
 
Az "A" csatlakozó "világítás" feliratú pontjára adj +12V-ot. Régi Blaupunktnál találkoztam olyannal, aminek csak így volt világítása. Egyéb rádiók inkább csak arra használják, hogy lejjebb vegyék a világításuk, ha ez él, hiszen akkor valószínűleg sötét van.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2015
(#) daneszka hozzászólása Márc 23, 2015 /
 
Sziasztok!

Van nekem egy USB-s fejegység, amiben YD 1028 végIC található, papiron 18W. Lehetne cserélni esetleg egy erősebbre benne a végfokot?

Köszönöm!
(#) M62-501 válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Inhouse, köszi. Azt, hogy veszteség, hogy érted, milyen értelemben? Úgy érted, hogy az antennakábelre még rá kell "fabrikálnom" egy aljzatot? (Az igazság az, hogy én külföldön vagyok, a kocsi otthon, így megnézni sem tudom, hogy ottvan-e a tápkábel megatöbbi, megatöbbi...) A kábelt nem kell ugye áthúznom hiszen az ott van, különben niről működött volna eddig a rádió nem?
(#) proba válasza daneszka hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Az ilyen bekötésű szerintem ritka. Ha a kimenettel sorba van egy kondenzátor esetleg annak a nagyobbra cserélésével lehet némi hangerő növekedést elérni, esetleg kisebb ohm-os hangfalakkal.
A nagyobb teljesítményű végfokok kapcsolás technikája más. (bár szerintem a túlzottan nagy wattok sem reálisak. Egyszerűen azért , mert a tápfeszültség, és a hangszóró impedancia eléggé behatárolja. 12V táp 4 ohm hangszóró esetén max 20W a reális. ( az autós erősítők ott nyernek, hogy a 12V ból 20-50V-ot állítanak elő, és ez a végfokozat tápja.)
(#) daneszka válasza proba hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Mekkora kondit lehet beletenni? Ez az IC képes leadni azt a 18W-ot a 4 csatornán? Esetleg hidalni nem lehet? Elég lenne nekem 2 csatorna is. Autóban 4x45W-os cd-s Sony van, betettem az autóba kipróbálni, de azonnal vettem is ki belőle. Úgy döntöttem, hogy szobába, esetleg kertipartyk-ra lenne majd használva a fej.
(#) proba válasza daneszka hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Az ic -nek két kimenete van, így a négy csatorna csak két ic-vel lehetséges. Persze lehet hidalni, kérdés, az eredeti felállásban hány IC van benne? Hány fele van szétosztva? Az adatlapja szerint 13,5V 4 ohm esetén 13W , gondolom ezt hídkapcsolásban. vagy 2 ohm-os hangszóróval normál bekötés mellett 9W csatornánként.
(#) daneszka hozzászólása Márc 23, 2015 /
 
1 db IC van benne. Csatoltam egy képet a cuccról, hátha az segít. A kondicserés dolog még mindig érdekel, ha megoldható. Nagyobb feszről hajtva, nem lenne nagyobb a teljesitmény?
(#) Tomi111 válasza daneszka hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Üdv!
El kell hogy keserítselek, de átverés a rádión a felirat.
Ez a végfok az adatlapja szerint csak 2×6W körül tud 14V-on, hídban 18W körül (csatoltam a képeket). Ez egy stereo végfok, nem 4 csatornás. Valószínű a rádiódon a két jobb ill. bal kimenet egyszerűen közösítve van.
Esetleg a képen a végfoktól balra lévő két kondit cserélheted nagyobb kapacitásúra, de csodát ne várj. Ez ennyit tud.
Üdv! Tomi

Ja és stereoba kötve 2 Ohmon(két 4Ohmos párhuzamosan) adja le a megadott teljesítményt, hídba kötve 4Ohm a minimum!!
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2015
(#) daneszka válasza Tomi111 hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Köszönöm válaszod, akkor ez tényleg karcsú. Kondicserékkel mi fog változni? 40-ig lehet állitani a hangerőt, 4ohm-os 15-20W-os hangfalakkal hajtva még lehetne hangosabb, mert torzítás nem hallható, csak ha megdobom a mély kiemelést 2-3 dB-el.
(#) Inhouse válasza M62-501 hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Azt mondják az okosok, hogy RF kábel csatlakozási pont -3dB, azaz a fele jel oda. De szerintem nem lesz gond vele.
(#) Inhouse válasza daneszka hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Idézet:
„Kondicserékkel mi fog változni?”

Elvileg semmi, azok a kondik méretezve vannak, szerintem felesleges cserélni őket.
Amivel nyerhetsz, az a nagyobb érzékenységű hangszórók, ha ez nem megy, akkor fejcsere...
(#) manyesz88 hozzászólása Márc 23, 2015 /
 
Szép Jó Napot Mindenkinek.

Segítségért fordulok hozzátok. Olyan gondom lenne h. a Magnóm nem kap áramot CD70 márkájú gyári Opel magnó. Nem rég vettem az autót, magánszemélytől, így reklamációnak nincs helye
Már kettő hónapja nem kap áramot, a biztosítékok jók, kábelszakadásra gyanakszom,mikor elkezdődőt az egész egyszer kapott áramot ,egyszer nem. Valakinek valami ötlet vagy információ, relé lehet a bűnös, és az hol található. Már nagyon sok fórumba írtam, de sehol semmi válasz. Az autó egy Opel Zafira B.
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) proba válasza manyesz88 hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Segíteni elég nehéz.Magnó nem szól , mint hibajelenség. Ez azt is jelentheti, rossz a magnód. Egyik típusú szerviz. Rossz az autó vezetékezése másik szakember....
Igazából a magnó csatlakozójában kellene mérni egy terhelhető feszültséget, az esetleg eldöntené melyik a hunyó. (vagy egy másik , hasonló csatlakozású magnóval tesztelni.)
Ha hol jó hol nem, a kábelek mozgatása is segíthet, de hozzáértés, műszer nélkül eléggé szerencse kérdése az egész.
(#) manyesz88 válasza proba hozzászólására (») Márc 23, 2015 /
 
Mértem már feszültséget is, de semmi, kipróbáltuk egy másik autóba, ott kap rendesen áramot, meg működik minden. Szóval fogalmam nincs h. hol mi lehet a gond?!
Köszönöm a Gyors Választ!!
(#) zoka hozzászólása Márc 28, 2015 /
 
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a mostanában kapható autóhifi fejegységekben van valami áramkör ami a tápfeszültséget megnöveli? Ha le van állítva a motor, akkor csak az aksi tápfeszültsége megy rá, például 12,5V, de ha jár a motor, akkor ugye 14V is mérhető. Tehát kell lenni valami áramkörnek, ami felkonvertálja a feszültséget, hogy mindig ugyanannyit tudjon teljesítményben. Mert, ha nincs, akkor álló motornál kevesebb lenne a kivehető teljesítmény. A szóban forgó hifi egy sony régebbi cd-s modell, amiben TDA7386 van. És az csak úgy tudná a ráírt 4x45W-ot, ha 18V-ról menne. (Végsősoron le lehet mérni az IC táplábán, de nem akarom szétszedni)
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2015
(#) Ge Lee válasza zoka hozzászólására (») Márc 28, 2015 /
 
Nincs benne semmi ilyesmi, az akkufeszről jár a végfok. És úgy van ahogy gondolod, leállított motornál kevesebb a kivehető teljesítmény.
A 4x45W-ot sehogy sem tudja akkufeszről, elég megnézni az adatlapot. Elfogadható torzítás mellett 18W-ot tud 13,2V-nál (adatlap 3. oldal).
Az IC táplábán nem tudod lemérni, ellenben a hangszórón igen, ha van szkópod.
(#) zoka válasza Ge Lee hozzászólására (») Márc 28, 2015 /
 
Hát az elég gáz, PC tápról járatok most egyet, akkor az 12-12,5V-ot kap és annyiból gazdálkodik az IC is. Adatlap szerint 12V-ról kb. 4x15W-ot kapok elfogadható torzítás mellett.
Akkor ezek szerint óriási kamu ez a manapság elterjedt 4x50W körüli fejegységek. Én bíztam benn, hogy van bennük valami feszültség felturbózó kapcsolás, de akkor ez csak a külső végfokokban van (mert ott lenni kell). Viszont akkor a fejegységeknél egyszerűen az IC elméleti max. kimeneti teljesítményét adják meg? (Azért 2x10W is nagyot tud szólni megfelelő hangsugárzókról, a kocsiban meg azt használják még ki, hogy közelről van hallgatva) De eléggé szemét dolog, hogy ráírnak 4x50W-okat az már igaz.
(#) proba válasza zoka hozzászólására (») Márc 28, 2015 /
 
Lehet 2 ohmos hangfallal, maximális feszültséggel tudná. De azért még mindig közelebb van a valósághoz, mint régebben a PMPO - nak hívott valami.
(#) Kremerdaniel hozzászólása Ápr 11, 2015 /
 
Segitsegek legyszi!
2001-es Sharanom van, regi kis navigacioval.
Hiaba teszek be barmilyen cd-t, nem jatsza le.
A kovetkezo feliratokat irja ki:

de cd wordt gecontorleerd. Wachten A.U.B.
er is een cd-fout opgetreden controleer de cd

nem tudom mit jelent. Mit kellene csinalnom, hogy tudjak cd-t hallgatni?
Elore is koszonom a segitseget!
(#) Beringer 600 hozzászólása Ápr 11, 2015 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni,hogy van egy JVC KD-LH401 fejegységem,és az vele a gond,hogy van mikor normálisan be pörgeti a lemezt,de van hogy kézzel rá kell segíteni hogy el kezdje forgatni.Jelenleg le van véve a teteje és úgy férek hozzá a lemezhez.Volna ötlet hogy mi is lehet vele a baj?
Előre is köszönöm.
(#) BarnaPili válasza Beringer 600 hozzászólására (») Ápr 11, 2015 /
 
Próbaképpen cseppents egy kis wd40-t a cd pörgető motor tengelyének a tövéhez a csapágyra
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2015
(#) Beringer 600 válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 11, 2015 /
 
Köszönöm István a gyors tippet,megpróbálom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2015
Következő: »»   125 / 215
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem