Fórum témák
» Több friss téma |
A rajzodon látszik 1 graetz bekötve, + a B40C800 "fele"... akkor ez hogy van?
Melyik füstölt el mégis? Nem gondolod, hogy a 16 voltos elkó miatt esetleg? A trafó 3 ampere senkit se zavar, ha nem akarod annyira leterhelni... de a 78L15 meg jó, ha 100 mA-rel nyuvasztod... Még nem látom, mennyivel szeretnéd leterhelni... A rajzodon pedig javítsd ki a 7815-öt L15-re, mert megtéveszted az embereket. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2015
Rosszul kötötted be az egyenirányítót, azért égett le. Ha nem veszel ki a trafóból 800mA-nél többet, akkor nem kellene leégnie a B40...-nek.
Másik trafóban jó volt! Úgy lett bekötve ahogy ott volt. Amikor bekapcsoltam a trafót elkezdett zúgni hangosan és utána füstölt el a B40-es.
Aha... akkor tegyél be azért B80C3200-t, nehogy az is lefüstöljön.. 4148 csere 2-3 amperesre,
elkó pedig 25 voltosra...- az 78S15 2 ampert tud max. Nincs kizárva, hogy a "jó" trafóval még nem zavart be az elkó, ez meg talán picit több és annyi. HA tényleg jól, ugyanúgy kötötted be. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2015
Helló!
Egy 7812CV -t beépíthetek egy monitorba, ha nagyon forró? Szereltem rá hűtőbordát, úgy tűrhető még a hőfoka, de akkor is nagyon meleg (én olyan 50-60 fok körülire tippelek) . A monitor tetejébe építeném, hogy tudjon a lukakon szellőzni. De mellette ott az LCD panelja. Nem lehet baj, ha beleteszem? ( kb 85cm LED szalagot + egy PWM-et (555-el) hajt.
Azért meleg a 7812, mert biztos sok neki a watt... számítsd ki, mennyi az ( Upuffer- 12 ) * I ki és annak megfelelően kell hűteni.
Azt is ide kellene ám írni !
A LED szalag olyan 8W, a PWM meg szinte alig fogyaszt.
Én a számolgatásokhoz sajnos nem értek!
1., A 7812 mekkora feszről jár ? ( 15 volt? 18 volt? ???)
2., a szalag ezek szerint 0.65 ampert fogyaszt ( pwm nem gond, az csak vezérlés..). A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
A monitor 14V kapcsolóüzemű tápját használtam fel. Tehát csak 2V lenne a különbség.
Az lehet gond, hogy a 7812 egy utánzat, vagy rossz minőségű?
Itt nem az a gond, hanem mitől olyan forró, ha rendesen meghűtöd. Elvileg van rajta 1,3 watt, ahhoz kellene legalább 20 cm2 lemez, vagy ha bordázott, az össz felület.
Azt nem írtad, van-e a lábakon ( Ube-gnd, Uki-gnd között) 100 nF nagyságrendű hidegítő kondi.. ez néha lényeges. Keresd meg az IC adatlapját a pontos név alapján, nem-e csak fél amperes típus, mert akkor nem okés. Az egy másik kérdés lenne, hogy a pwm milyen kitöltéssel megy, a szalag ebben az állapotában mennyit fogyaszt ténylegesen, mert akkor a csúcsáramok nem egyenlőek esetleg. A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
Igen! azt elfelejtettem írni, hogy azt még nem raktam, mert ez mégy csak élesztgetés volt. Ez is lehet a gond? Bordával igazából nem olyan forró, hogy meg sem lehet fogni, mert meg lehet.
De hidegítőt mindenképp teszek rá.
Csak egy apró megjegyzés. A 330 nF (Be - GND) és a 100 nF (GND - Ki) nem néha, hanem mindig lényeges, különben nagyon könnyen gerjed. PWM-es terhelés (frekvencia függvényében) pedig rá tud dobni erre egy-két lapáttal.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
Ja, hát ezzel kell kezdeni.
Ez olyan, mintha semmit se csináltál volna.
Akkor most is gerjed?
Köszönöm, ezt tudom én is... szkóppal is meg szoktam nézni és a lábakra teszem az smd-t..
Szinte biztos.
Nekem bemeneten 470 µF kondi és 100n kondi kimeneten egy 100 nF kondi van.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
A bemeneti 100 n nem akárhol értendő, hanem a lábaknál közvetlenül, ahogy már leírtam.. a 470 µF lehet messzebb is.
Ha bordával meg lehet fogni, akkor az nem forró, hanem meleg. Ha akár 1W-ot is elfűt az IC, az teljesen normális jelenség és egyáltalán nem gond, a hpmérséklet kb.40 és 50°C fok között lehet. A 60°C-ra már nem tudsz rendesen rámarkolni, a 70 pedig megégethet és nyolcvanig mehet, szóval jó lesz az úgy. Gyárilag sem szokták hüvösebbre fogni az alkatrészeket.
A bemeneten legyen akkora az elko, hogy a várható feszültségingadozás (hullámzás az egyenirányításból) alsó értéke is több legyen, mint a minimális bemeneti feszültség. Ha a bemeneti feszültség stabil, akkor akár el is hagyható. Az adatlap hidegítésre a bemenetre 330 nF -ot, a kimenetre pedig 100 nF -ot ajánl, de ez típusonként változtat. Ezutóbbi két kondit a lehető legközelebb kell a stabilizátor lábaihoz tenni.
Egyébként egy db. ellenállással is meg lehet oldani a dolgot, nem kell stabilizátor, mivel a LED szalag viszonylag állandó árammal terheli a tápegységet, a tápegység pedig állandó feszültséget szolgáltat.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
Egyik sem álandó, a tápok ezen szekundere nem annyira stabil, a ledek fényerejét pedig PWM-el vezérli (monitort ledesített).
Köszönöm a sok hasznos választ! Tudom hova kell tenni a kondit. A bemenetén pedig van egy 470µF kondi.
A monitor kapcsolóüzemű tápja nem stabil? Nem mindegy, hogy ellenállás vagy 7812 fűti el a felesleget? Sőt, az ellenállásnak nincs saját fogyasztása, tehát kevésbé megterhelő a tápegység számára, maximum kell az ellenállás elé egy pufferkondi, diódával, hogy ne rángassa annyira. A 12 V-os LED szalag áramfelvétele viszonylag állandó. Ha 100 %-os kitöltés mellé kiszámolod az ellenállást, készen is vagy. Pl. 40 % kitöltés mellé miért kellene más értékű ellenállás?
Nem, az 5V-ja stabil, arra van szabályozva, mivel közvetlenül arról megy a kijelző, a 14V-ról csak az inverter megy. Üresen felugrik akár 16-17V-ra is, terhelve esik 14-re. A stabilizátort könnyebb hűteni egyszerűen azért is jobb megoldás, semmi értelme nem lenne ellenállást rakni oda.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
No ezt nem tudtam. Már csak arra vagyok kíváncsi, az inverterre méretezett táp hogyan fogja bírni az exta terhelést.
Az inverter többet eszik, mint a ledszalag, 2A-t minimum benyel.
Igen! Emiatt választottam a stabkockát.
Idézet: „Már csak arra vagyok kíváncsi, az inverterre méretezett táp hogyan fogja bírni az exta terhelést.” Nem véletlen van az inverternek 3,15A biztosítéka! Van ott áram rendesen!
78s12 a stab kockád mert az 2A.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |