Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Koszi a segitseget!Probalkozok, jelzek ha sikerult!
Nekem ezzel a motortéri lengő, késes biztosítással kapcsolatban lennének fenntartásaim. Ha más nem, a korrózió miatt. De a foglalatok sem bírnak ki tartósan ekkora áramot szerintem...
Ha megnézed a képet, akkor láthatod, hogy nem késes biztosítékról van szó (azok ott szerintem csak pótbiztosítékok máshová). A gyári csavaros biztosítékokra gondoltam, írtam is, hogy van egy azonnal hadra fogható leágazás. Ha ezekkel gond van a motortérben, akkor igencsak komoly a probléma, de nem a hangzásban...
Hogy mekkora áramot bírnak ki? Amennyit csak kell...ilyen biztosítékokból akad 150A-es is. Ettől függetlenül szerelheti a hozzá adott erre kitalált foglalattal is ehelyett. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2015
Egyrészt nem ártott volna ESR-t mérni a kondikon, mert ha olyat tettél bele aminek nagyobb az ESR értéke mint a réginek volt új korában, akkor nem lesznek hosszú életűek.
Másrészt a kapcsolóüzemű táp nem éppen tolerálja ha nagyobb puffert teszel a kimenetére, mert az nagyobb töltőáramot jelent neki. Nincs is értelme a nagyfreki miatt, és annyit úgysem tudnál odatenni ami egy alacsonyfrekis szub beütés áramát tárolni tudná.
Így teljesen rendben van, én értettelek félre. Azt hittem, a szabad csavarra javasolsz lengő biztit. Sok ilyen Octaviát szereltem anno', de ez soha nem merült fel bennem.
Köszönöm!
Most szereztem ugyanolyan kapacitású lowESR kondikat...kipróbálom azokat...
Sziasztok!
Rácsodálkoztam, hogy 5 éve kértem és kaptam itt segítséget egy Jensen Invader 2000 erősítő javításával kapcsolatban, ami sikeres volt. ((hozzászólás, képekkel) Használtam pár évig, aztán pihent pár évig, majd nem régen elővettem, beépítettem. Azt tapasztaltam, hogy az egyik csatorna a magas tartományban "sistereg", "recseg". (kiszűrtem, hogy sem a forrás, sem a komponens szett nem hibázik) Mely alkatrészek okozhatják ezt? Mit kéne cserélni? A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2015
Szia!
Mégis melyiket kellene cserélni? g.
Hello!Lenne meg par "tudatlan" es "egyszeru" kerdesem, nagyon orulnek ha segitenel ebben meg.
1.Amit pirossal bekarikaztam , oda kössem a pozitiv kabelt vagy a sarura jobb lenne? 2.Amit Sargaval bekarikaztam, csak ott talaltam helyet ahol at tudom vezetni, a pedalok fölött fog kijonni, megprobalom szepen elvezetni, lefogatni. 3.Illetve az autobiztositekot hova helyezzem szerinted?Szeretnem valahova lecsavarozni a muanyag burkolatavalTudom hogy irtal ezzel kapcsolatban, de nem nagyon ertettem.Koszonom elölre is, szeretnem jol csinalni, 2. alkalommal mar nem lesz ennyire bonyolult ![]()
1. Amit bekarikáztál, egy használható pont. Kell egy szemes saru és egy oda való biztosíték és már mehet is, nem kell amit a szetthez kaptál. Vagy a szemes sarut közvetlenül a + sarok egy csavarjára rakod, de akkor kell a plexis biztosítékház, kb. 15-20cm-re ettől. Ha nem tudod felcsavarozni, akkor vagy kreálsz egy laposvas konzolt hozzá, vagy kötegelővel tehermentesíted.
2. A tűzfalon úgy kell átjutni, hogy a kábel ne sérüljön hosszú távon se, ne akadályozzon mozgó alkatrészeket, ne érje nagy hő. A pedál nem a legjobb választás szerintem. Mindig van legalább egy kábelkorbács, ami egy nagy gumidugón keresztül halad át a lemezen. Ezt kell megcélozni. Melléfűzni általában lehetetlen. De mivel elég nagyok szoktak lenni a dugók, ezért óvatosan beszúrva a kábelköteg mellett (azokra is vigyázva) át lehet dugni egy kábelt. Így védve van a lemeztől is még, és a víz sem fog bejutni. A dugó nem mozdulhat ki!
Sziasztok!
Van 2db SAF2070-es autós végfokom, és a következőek a problémák velük: Az első: -FET-ek jók -Tápja jó, tápfesz is mérhető +/-25V -Végfok nem akar szólni, a teljes tranzisztor készletet cserélte már az előző tulajdonos, de ő sem jutott semmire. -Előfokja külön tesztelt, működik A második: -Tápja nem indul be, vagy ha igen akkor +/-9V mérhető a kondikon. (FET-ek cserélve erősebbre, gyors diódák jók, TL494 cserélve) -A végfok külön tesztelve jó, nem kellett javítani sem -Az előfok külön tesztelve jó Van-e Esetleg ötletetek, hogy hol keressem a hibát?
Sziasztok
Teljesen kezdő vagyok az autohifi építésben söt nem is szeretnék vele mélyrehatóan foglalkozni de szeretnék beépíteni egy 2x100W-os erősítőt (nem tudom még mi a gyártó), erről híd csatlakozással egy kis mélyládát szeretnék meghajtani. A kérdés elsökörben: milyen (akár háztájékán megtalálható) vezeték kell az aksitól az erősítőig illetve a fejegység vezérlőszáljától és az RCA csatlakozásokhoz?
Ha, kell az erősítő az autóba, és az autóval shoppingolni kell menni, akkor a kovászos uborkát tegyük a túloldalra, mert ezt teszi ha beleborul egy fékezésnél...
Még egy kicsit hagyták volna, ezek a kis zöld élőlények már a kerék feltalálásánál tartanának
![]()
Sziasztok!
Mélynyomót szeretnék beépíteni az autómba. Van egy aktív mélyem és mivel nincs vonalszintű kimenet a rádión vettem egy kis eszközt ami az erősített kimenetből vonalat csinál. Az volna a kérdésem, hogy ha nekem nem fontos az, hogy lehet állítani az első és hátsó hangszórók ballanszát, akkor nemes egyszerűséggel közösíthetem-e az első-hátsó hangszórókat egymással? Vagy ez megölné a végfokot?
Szia!
Az a végfokok számára egyenlő a rövidzárral. A mély basszushangok a legtöbb zenében középre vannak keverve, vagyis mindkét oldali jelben ott vannak, úgyhogy elég csak az egyik oldal jelét rákötni az átalakítóra. A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2015
Oh, azt kifelejtettem, hogy stereo mélynyomóról van szó. És úgy gondoltam, hogy a bal hátsót és a bal elsőt közösíteném, ez lenne a mélybe menő bal oldal és ettől külön ugyanígy a jobb oldal. (Bár gondolom ez is egyenlő egy rövidzárral.)
Sziasztok! Van egy sony 1002hx tipusu erősitőm bekapcsol nem tilt le de nem ad ki magábol hangot néha halk sercegés halható a hangszóróbol! Mi lehet a gond hol keressem a hibát?
Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Vettem egy új autót és gyári hifi van benne. Azt akarom megoldani az autóban, hogy berakok egy modern usb-s jvc fejegységet is pluszban mert van neki hely. Külön kötöm majd be, tehát nem az iso kábelkötegről megy. Megoldható, hogy az utólagos fejegység "remote" vezetékével meghajtok egy relét ami behúzott állapotban az új fejegységre kapcsolja a hangot, elengedett állapotban pedig a gyárira húzza vissza? Elbírja a fejegység "remote" kimenete a relét?
Ezért talán felesleges egy komplett fejet berakni.
FM transzmitter, vagy kazettás gyári esetén kazetta adapter... Idézet: „FM transzmitter, vagy kazettás gyári esetén kazetta adapter...” Ennek rossz a minősége és a gyári fejre nem tudom rákötni az erősítőt mert nincs rajta rca. Emiatt kellene bele az usb fejegység ami a régi corollámból lett kivéve. JVC KD-R501 fejről beszélünk. Elbírja a "remote" kimenete szerinted a két darab relét? Esetleg KA78r12 megoldás lehet?
Normális minőségű fejegység esetén én sem ajánlom a transzmittert, az adaptert meg pláne nem. Vagy tennék arra utólag egy RCA-t ha lehet, vagy marad a másik. Ahhoz meg megnézel néhány rajzot, és abból kiderül hogy elbírja-e a relét. De én nem keresgetnék hanem tennék oda egy tranyót, és azon keresztül hajtanám a relét.
Ezt különben én is elég csúnya dolognak tartom hogy beleraknak az autóba valami gyári vackot, oszt tetszik nem tetszik az van. Régebbi típusoknál még van alternatíva (beépítőkeret), bár az is elrontja a gyári dizájnt, de az újaknál már az sincs.
Valamiért ragaszkodsz a gyárihoz, azért akarod azt is benne hagyni?
A remote terhelhetősége változó, nem is adják meg mindig, van, hogy csak 100-150mA. Inkább kapjon egy tranzisztort szerintem is. Esetleg a gyári rádió AM bemenete kivezethető és használható line in-nek. Idézet: „Valamiért ragaszkodsz a gyárihoz, azért akarod azt is benne hagyni?” Amiatt ragaszkodom hozzá, mert a fedélzeti számítógép azzal van összeköttetésbe és egy csomó funkciót elvesztek a rádió kiiktatásával. A tranzisztoros verziót jó ötletnek találom. Elég egy tranzisztor? Esetleg a KA78R12 festab is jó volna? utóbbinak van egy feszültséggel vezérelhető lába és azzal "kikapcsolható" a festab és vele a két relé. Elbír két relét a ka78r12? Milyen védődióda kellene a relékre? Köszönöm a válaszokat!
Szia! Kérdezném,hogy a két trimmer nem volt el állítva véletlenül?
Így már értem, miért kell maradnia.
Elég egy tranzisztor, csak bírja el a relé(k) áramát. Akár a feszstab is jó lehetne, csak 12V-ból nem jó 12V-ot stabilizálni. Kell 1,5-2,5V drop plusz hozzá. Ha jól látom 1A-es, ez elegendőnek kellene legyen 2 normál reléhez. Esetleg, ha van belőle 9V-os, akkor ilyen feszültségű relékkel jó lehet. De igazából felesleges, mivel egy tranzisztor és pár ellenállás megoldja helyette. A relék behúzótekercseire pl. a legelterjedtebb 1N400x diódákból rakhatsz, de a BY133, vagy hasonló is jó lehet, szinte bármi, ami hasonló ezekhez... Ettől függetlenül kicsit durva megoldásnak tartom így ezt a 2 fejes dolgot...talán még annyit lehetne tenni, hogy ha az újon van vonal bemenet, akkor átkötni a hangszórókat az újra. A gyári hangszóró kimenetéből (ha nincs vonal) csinálni egy vonal kimenetet, így összekötni az újjal. Így minden az újon keresztül szólna, akár a régi fej is, valamint megmaradna a számítógéppel való együttműködés is. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2015
Idézet: „Ettől függetlenül kicsit durva megoldásnak tartom így ezt a 2 fejes dolgot...talán még annyit lehetne tenni, hogy ha az újon van vonal bemenet, akkor átkötni a hangszórókat az újra. A gyári hangszóró kimenetéből (ha nincs vonal) csinálni egy vonal kimenetet, így összekötni az újjal. Így minden az újon keresztül szólna, akár a régi fej is, valamint megmaradna a számítógéppel való együttműködés is.” Hát nem hiába kérdeztem ![]() Az újon van aux bemenet. Hogyan tudok vonali kimenetet csinálni a gyári fejegység hangszóró kimenetéből?
Így működhet a dolog? Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |