Fórum témák
» Több friss téma |
Ha csak egyetlen előtét ellenállás van ott, akkor már az is elektronika
3 kivezetéses a motor. 2 fordulatszámra. Ennyi "elektronika van benne.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2015
IRF540 kell, a 840-nek nagyobb az Rds(on)-ja, tehát a veszteség és a melegedés nagyobb, az árama is sokkal kisebb.
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2015
Én is egy ne555-el szabályszom az ablaktörlő motromat. Már nyár óta teszi a dolgát.
Pont most kutatom a rajzokat, és egy 555 -öst fogok a kezembe. MIndjárt összedobálom előrefúrt panelon.
Ez jön ki belőle. Mintha olvastam volna valamit a 7-2 láb felcseréléséről.
A 8.2 volt táp nem vmi sok, mert abból talán 6.8-7 volt jut ki a gate-re.
A szabadonfutó diódát meghűtötted rendesen? Csupaszon nem okés ám. Azt a feszt mivel méred, nézed? Multival nem jó. A kapcsolás is jó, elhibáztál vmit. A szkópkép micsoda? Gate, drain? A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
Ezvan 7es lábon. Tudom is változtatni a kitöltést. Az összes többi lábán fűrész.
Akkor ott vmi árulás van... kösd le a 3.-ról az ellenállat egyik felét és úgy is nézd meg.
A kivett diódát vizsgáld meg, a fetet szintén.. nehogy egymást tönkrevágták és az 555 kimenetét is? A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
Vitte magával a FETet is. Már 3 áramkörömet vert szét ez a dióda. BYW29 . Egy régi műhelyfelszámolásból vettem egy marékkal. Mire használják ezt?
Most jó minden. Szépen szabályoz. Igaz mégcsak egy kis motorral terheltem. MIndjárt megnézem mitcsinál az ablaktörlővel.
Mekkora a motor max árama? a diódának kb. annyit kell tudni és meg kell hűteni. Ha rövidzáras lesz, a fet is persze elmegy.
Remélem, jó polaritással tetted be. Az első másodpercekben már nézd, melyik mennyire melegszik és még pár percig legalább. Mennyi most a freki? Párszáz Hz elég ám. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
Dióda van rajta? Drain jel?
A BUZ11 csak 50 voltos és a nagy tüskék könnyen megölik, az 540 meg 100... A gnd-hez képest csatolj jelet a drainről. A BYW bal lába és a zászló a katód, az megy a + tápra. A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2015
BYW fordítva van felszitázva. Így mostmár jól működik.
Sírba visz ez a dióda.. Köszi ittis.
A csatorna invert-be van kapcsolva, kapcsold ki, és akkor látod, hogy a fet lefelé húz, és kikapcsoláskor van a feszültség tüske. Ez a dióda hiánya, vagy rossz elhejezése, esetleg a táp hidegítésének hiánya okozhatja. Így simán tönkremegy a fet. Esetleg egy kép a kapcsolás kialakításáról?
Most 25khz -en működik. Így teljesen hangtalan, és bikaérős.
Kisebb diódát raktam bele. Nem melegedett, de mégis ezt csinálta. Jól bekötve a BYW-t, minden rendben vele. A potméter le lesz vágva a nyákról. Az egy másik dobozban kap helyet.
Ez ilyen gyors projektnek készül.
A számot és a kHz-et ne írd egybe. A szkópon mintha 570 Hz-et láttam volna.. 25 kHz durva lenne.
Aha.. ez már más kép, csak akkor a kapcsolás értékeit is korrigáld az esetleg utánépítők miatt, mert azokkal sose lesz ennyi.
Az első a GND - Gate, a második a GND - Drain .
5V a V/DIV
Érdekes. Énnekem ugyan azzal a kapcsolással működik tökéletesen.
A védődiódával én is rengeteget szívtam, egyre nagyobbakat és nagyobbakat próbáltam, végül 3db MUR1560G kellett párhuzamosan hogy bírja a motor 12V 5A-es folyamatos üzemét. Bővebben: Link Közben már beszereztem pár 40A-es schottkyt is (MBR4060PT), de ezeket még nem próbáltam Bővebben: Link
Sziasztok! Most jutottam arra, hogy lépnem kell megmunkálómotor fordulatszám ügyben. Ugyanis valami gond van a kis kínai 555-el felépített pwm vezérlőmmel. Először arra gyanakodtam, hogy hátha hamis alkatrész van benne (nem is csodálkoztam volna), de nem ez a gond úgy tűnik. Nem akarok vele bajlódni többet, keresgélni mi a rossz, mert 5 percig megy aztán mindig lehal. 500W-os főorsó megmunkáló motorom van. 60V váltófeszültségű trafóról megy- kb 87V jelenik meg terheletlenül. Szeretném feljebb tornázni a feszültséget is (talán trafócsere lenne a leggyorsabb) úgy 100-110V DC körülire.Ehhez kellene nekem egy nyomatékfüggő, stabil pwm vezérlő. Kicsit érzékenyen érintette a lelkemet az utolsó alkalom, amikor végre úgy tűnt sikerült megjavítanom egy tranzisztorcserével a vezérlőt, szépen forgott a motor, majd amikor éppen hozzáért a gravírtű az anyaghoz, meg is állt végérvényesen. Még jókor állítottam, le a gravírtű megúszta. Arra gondoltam van itthon pár darab nagyteljesítményű IGBT - használhatnám azokat is, de nem nagyon találtam idevágó, jó és használható kapcsolásokat a keresőkben. Valakinek ötlete? Esetleg már kész megoldás? Gondolkodtam a toroid+ graetz pároson is, de nem szeretem az életveszélyt. Van ugyan leválasztótrafóm, de az meg így egyben már túl nagy és darabális. Biztosan működne, de szeretném a meglévő dobozomba építeni, ha lehet a meglévő 100k-s potival együtt. Előre is köszönöm.
Nálam egy 555 PWM alapkapcsolással nincs gondom, 300 kínai Wattos motort hajt meg. (kínai W = ~0.5 európai W) Hanem elmélkedem a fordulatszám csökkentésén én is, az egyik módszerrel úgy, hogy egy optokapuval figyelem a fordulatszámát, feszültséggé alakítom, és komparátorral kapcsolgatom a motor tápját. Ez lehet, hogy nem fog működni, ha az átalakító után nem tudom jól megszűrni a feszültséget. Gondolom egy monoflop kimenete lesz az f/U konverter vége. A másik módszerem mechanikus, egy áttételes motor hajtja a marómotort (amin a tokmány van), ha nem az kell szétcsavarozom a kuplungot. Nem tudom érthető-e.
Szia! A leghasonlóbb sémának ezt tartom (neten találtam - kép) - ahhoz ami benne van a kis vezérlőben. Annyi a különbség, hogy van benne egy 817C optocsatoló egy 2SC5200 és egy IRFP460 power mosfet. Arra gondoltam az lehet az igazi baj, hogy a power mosfet is csak 280W-ot bír el igazán. Viszont annyira gyengécskének tűnik a konstrukció táp meg egyebek oldaláról, hogy érdemes lenne kicsit személyre szabni. Gondoltam arra is, hogy 2db ilyen FET-et kötnék párhuzamosan, az 560 W lenne - annak már el kellene vinnie az 500W-os motort. De IGBT kézenfekvőbb lenne (egyrészt mert ingyen van), de azt nem tudom leszimulálni - pedig nem olcsó, ha elpukkan és pótolnom kellene. Egy ilyen IGBT, ami megmaradt, 30-40eFt. 3KW-os inverterben volt, ez hajtotta a hálózati trafót.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2015
Ehhez nem értek - ezért kérdezek. El kellett volna bírnia-e az a kérdés, mert most harmadjára halt le.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |