Fórum témák
» Több friss téma |
Ez így addig működik, amig az akkud nem merül le egyszer. A 12V-os akkuban nem 12V az üresjárati kapocsfeszültség, hanem 13,8-14,4V. Ha pufferüzemben szeretnéd használni, akkor az akkura 13,6-8V feszültséget kapcsolj. A valóságban mi a generátorod kimeneti feszültsége?
Azt még nem mértem le, de 12V-os izzót uzemeltetett. De az a része érdekelne a dolognak, hogy nem nyomja szét az aksit?
Ha nincs tartósan 15V felett akkor nem.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2015
Most mértem le, és 16 voltot ad le, akkor milyen töltőkört érdemes berakni? vagy csak le kéne húzni 12re?
Van 2 db Banner Energy Bull 12V 60Ah-s akkumulátorom.
A lakásban, a keringetőszivattyúhoz és egyéb fogyasztókhoz alkalmas szünetmentes tápegység , áramszüneti áramforrása, párhuzamosan kapcsolva.(volt 2 darab amit már nem használok másra) A szünetmentes a töltés felügyelését megoldja. A szünetmentes leírásában azt írják, hogy az alkalmazott akkumulátorokat 3 havonta célszerű kisütni. Nincs fogalmam az akkumulátorokról. hogyan kell szakszerűen kisütni az akkumulátort? Ezt hogyan lehet mérni? Elegendő-e az ha egyszerűen lekapcsolom időről időre a hálózatot, s ekkor az üzemszerűen működő szünetmentes tápegység kisüti az akkumulátort, vagy valamilyen kisütő eszköz kell hozzá? Lehetne-e mikrokontrollerrel vezérelni ezt a folyamatot?Már csak az időzítés miatt. Mekkora feszültségszint jelenti a kisütött állapotot?
Üdv!
Kapcsold le a hálózatot, és hagy dolgozza ki az aksiból az áramot a szivattyú. Égő is jó helyette. Ha leállt. hálózatot vissza neki, és ha feltöltötte ok. Figyeld az áthidalási időt, (míg leáll) mert ez minél nagyobb annál többet tud az aksi.
Üdv!Segítséget kérnék ebben:12V 4Ah robogó akksit töltök.Találtam a fiókban egy töltőt ami 6-12V 800 mA.Na,ez jó is lesz gondoltam,rátettem az aksira meg egy voltmérőt is.Viszont azt csinálja,hogy a feszültség amit mutat kb 1 másodpercenként ugrik,általában mindig 11,4 V ról 15,7V
ra és vissza 11,4-re.A nagyobb érték néha csak 13 vagy 14 Volt.Aki tudja ez miért van és elfogadható-e vagy lehet korrigálni vmi kondival vagy egyébbel(vannak itthon ilyesmik) kérem ossza meg.Vagy mielőbb hagyjam abba a kisérletet mert kinyírom az akksit.Előre is kösz,üdv
Nem jó sehogy sem. De a töltőt meg kéne nézni belülről. A 6-12 V kapcsán, ekkora akkukhoz való, vagy stabilizáltan ekkora feszültség jelenik meg rajta?
Köszönöm a gyors választ,erről lenne szó:
http://www.serigo.eu/power-supply/charger/acid-battery-charger/mw12...8.html http://li-ion.unas.hu/en/spd/unas_741878/MW126C08-Zseles-akku-tolto-800mA ennél azt írja zselés a szám ugyanaz de az enyémnél a kapcsoló és a led alul van mint ennél: http://www.lemona.lt/index.php?page=item&i_id=51336 --itt meg azt írják lead-acid ez akkor savas akkuhoz van? Terhelés nélkül 11.35V-ot mérek. Feliratok pri:220V 50Hz 19W sec (vonal,alatta pontok) 800 mA 9,6 VA(max)
Alkalmas lehet, viszont nem ismerem a belsejét. Súlya van, sima hálózati trafós lehet?
Az első belinkelt töltőt zárt savas akkuk töltésére alkalmazzák, de vigyázni kell vele mert az elektronikája csak a ledet kapcsolja. Jelezve, h az akku feltöltődött.
A töltést nem szakítja meg.
Köszönöm a segítséget végül 10 órát töltöttem az aksit,a végén már csak 14,5-13,8 közt
ugrált a fesz ,gondolom az aksi elérte a 13,8 V-ot. A töltő maga jó nagy és nehéz,kb3x-osa egy nokia töltőnek.(trafó lehet benne) Miután levettem töltésről a fesz.lesett 12,4-re,terh.nélkül reggelre 11,9-re,tehát az aksi elég halvány,de úgyis csak motorra(Simson) led világításhoz kell + ford.mérő tápfesz.-hez,önindító nincs.Kérdezhetek még 1-et? Adott 4 hengeres(autó) 12V-os ford.mérő, gyújtótrafóról levehető impulzussal,ezt tenném a mocira,de csak fél fordulatot fog mutatni a 2 ütem miatt.Meglehet-e duplázni a megszakítóról jövő jel frekvenciáját?További szép napot,üdv
Hello!
- Ha ez terheletlenül leesett 11,9V-ra, akkor az sajnos nem "halvány", hanem "kuka".. - Nem a frekit kell kétszerezni, mert az macerás, hanem belenyúlni a műszerbe. HA elektronikus, akkor maximum egy kondit kell cserélni, vagy még egy ugyanakkorát ráforrasztani valamelyik nF-os kondira..
Sziasztok ha egy 12v 7,5ah aksinál 3,87v ot mérek az halott vagy még megmenthetem?zselés akksiról beszélek.Egy aksis fúrógép töltőjéről töltöm most van 12,80v nál
Hello! Előreláthatólag halott. De ha feltöltötted 14,2V-ig és pihent egy napot, majd meglátod..
Üdv:szakemberek !
Kérdésem a következő,érdemes megvenni azt a csepptöltőt mely 300mA tölt,ára 4000 ft. Szgk aksi 12 V 55 ah. Vagy ez csak játékszer? http://www.jofogas.hu/budapest/Akkumulator_csepptolto_Extra_AR_3332...7-16z9
Szerintem nagyon megéri - mármint az eladónak.
![]()
Nagyon köszönöm a gyors válaszod !
Üdv !!
Hello!
Proli007-nek tettem fel a következő cikket meg kérném hogy véleményezze ő tudja hogy miről van szó!Köszönöm!
Hello! Kivételesen elolvastam a szöveget, hogy tudjam, mi is lenne a tervezői elgondolás. De abban, és a működésben ellentmondást találtam. Ugyan is van egy kitétel, miszerint..
- ".. a másik félperiódusban kb. 50mA-el terheljük az akkumulátort. Ez utóbbi félperiódus vége felé ellenőrizzük a kapocsfeszültséget." Nos, ezt a kapcsolás nem teljesíti. Hiszen a kisütés megkezdődik, mikor G4 kimenete magas szintre vált. A figyelés kapuzását pedig a G6 végzi. A kettő között van az R6/C6 integráló tag. Ennek késleltetésének kellene biztosítani, hogy a G6 kapu, csak a kisütési félperiódus vége felé legyen nyitva. (A kapcsolásban az R6 értéke el is van írva, mert a 620ohm helyett annak értéke az alktrész lista szerint 620kohm.) De egy RC integrátor, nem csak a jel felfutó élét késlelteti, hanem a lefutó élét is. Vagy is a figyelés ugyan késleltetve kapcsol be, de késleltetve kapcsol is ki. Vagy is a figyelés nem ér véget a kisütési félperiódus végén, hanem "átlóg" a töltési periódus elejére is. Ez hiba, mert az egész művelet pont azért van, hogy a töltőáram ne befolyásolja a kapocsfeszültséget. Tehát az a jó megoldás, ha a jel felfutó élét (kisütés kezdete) késleltetjük, de a kisütés befejeztével, azonnal zárjuk a figyelő G6 kaput. Vagy is egy dióda kell hozzá, és az időállandó módosítása. (Mert most 0V-tól fog a C5 töltődni a kapu felső küszöbszintjéig.) - A többi nagyjából rendben van az eredeti elgondolás szerint. De hogy ilyen töltés hozadéka gyakorlatban mennyi, azt csak hosszabb használat tudná megmondani. Minden estre a töltési időt, több mint kétszeresére növeli a kapcsolás. - A helyes lekapcsolási feszültséget sem lehet korrekten megmondani. Mert a 6,8V kevésnek tűnik. De mivel a töltés végfeszültségének mérését, az aksi enyhe kisütése alatt végezzük, van feszültség visszaesés. De hogy az ténylegesen mennyi, azt nem tudnám megmondani, mert egy aksi belső ellenállása nem csak egy passzív ellenállásból áll, hanem dinamikus belső tagokból is, melyek pont időre is működnek. (Látható, hogy a 14,2V végfeszültségre töltött aksi terhelés nélkül is idővel "visszaáll" 12,7V feszültségre. De hogy 30..50ms idő alatt mi történik egy feltöltött és feltöltetlen aksinál, azt mérésekkel kellene igazolni, több aksi típus esetén. Hogy az egész eljárás helyességét igazolni, vagy cáfolni lehessen..
Hello!
Ismételten nagyon köszönöm a mindenre kiterjedő választ és a módosítást így próbálom majd meg a kapcsolást.
Üdv!
Egy 12V-os zselés akkut mennyire tudok feltölteni 12.7V-al? Tudom 13.8V lenne a minimum de a 12.7V kijön egy 9V-os trafóból a 12Vx1,41 meg már sok, ahhoz meg már egyéb ketyerét is kell gyártanom. 10V-os trafó meg nincs, illetve ami van az méregdrága. Szóval a kérdés, hogy elérek valamit 12.7V-al vagy a 17V-ból kell megfelelő töltőt csinálnom?
Még 12 V -os trafóval sem fogod tudni feltölteni épeszű idő alatt. Igazából egy 14 - 17 V körüli trafóval lehet feltölteni egy 12 V -os akksit. "Egyéb ketyerét" meg mindenképp kellene gyártanod, mert egy akkumlátort áramgenerátorral ke(ene) tölteni, még a teljes feltöltöttség ~14, 4 V közelében is. Akkor pedig a töltést meg kell valamivel állítanod.
Ha 9V-os trafó üresjárásában mérted a 12V-ot, az a névleges terhelésénél 9V-ra vissza fog esni. Az 1,41 egy elméleti érték, gyakorlatban 1,38-al lehet számolni.
Gyári zselés akku töltőkben szoktam látni (amit a Sárga Angyalok használnak)azt a megoldást hogy egy 16-18V-al táplált 7812-es stab IC testét megemelik a földtől pár száz ohmmal (trimmerrel állítható)és kb 13-13,5V között tölt. Így kb 12 óra alatt tölt fel egy 38Ah akkut. Zselés akkut nem szabad nagy árammal tölteni mert zárt.
Köszönöm az infokat.
Igen közben rájöttem, hogy ketyere egyébként is kell a megtáplált áramkör miatt is, akkor már valami áramgenyót vagy egyéb szabályzó kört is teszek rá. A 12V-os is kevés? Csúcsban kijön belőle jó 16.5V elméletileg az nem elég? Phile80: Nem mértem semmit, még nincs megvéve csak tervezem a dolgokat. Ez a stabos lehet, hogy nem rossz ötlet, csak nem azzal akarok a télen fűteni ![]() Amugy egy 4Ah-s backup akksit kellene 1-2 naponta töltögetni.
Kijön, csúcsban, terheletlenül. Az áramgenerátor miatt szükséges a jóval nagyobb nyers feszültség, met azon is esik feszültség. Még egy közönséges izzón mint áramgenerátoron is.
A 38Ah akku töltése közben kézzel fogható a 7812.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |