Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Annak sem ártana tudnia róla, hogy mennyi levegőt szív be a gép. Én arra gondolok - mivel Impreza és gondolom turbós - hogy ez az ECU csak MAP jelet használ a keverékképzéshez, nincs szüksége MAF jelre, és a MAF szenzor vezetékének másik vége is valahová oda van szigetelőszalagozva, nincs bekötve az ECU-ba.
Ahogy potyo is mondja. Ez egészen más mintha a gyári ECU lenne. De egy szigetelőszalaggal körbetekert MAF szenzor mindenképp gányolás, bár így valószínű semmi hatása sincs a motor működésére.
Méhtelepről tucatszám tudsz elhozni ilyen csipogót, még építeni se kell.
Szia, Próbálok itt válaszolni, mert ez a téma mégis közelebb áll hozzá. Az ABS működése roppant egyszerű, a keréktengelyen elhelyezett fogastárcsa jelét mérik egy tekerccsel, ami a fordulatszámát határozza meg. Ha fékezés közben 0 közelébe csökken, a nyomástartó szelep kinyit, és csökkenti a fékerőt, miután újra rendesen forog a kerék a többen elhelyezett hidraulika szivattyú újra növeli a nyomást a fékkörben. A bonyolultságát a benne elhelyezett teszt áramkör képviseli. Bármilyen hiba, vagy annak vélt esetén kiiktatja a működését.
A kérdésemre viszont nem kaptam választ, hogy visszajelzés nélkül működik-e a rendszer /ABS/? Az újabb autókon már egy égőt sem lehet kicserélni LED-esre, mert hibát jelez a rendszer, hacsak nem OBD rendszerőre cseréljük ki. Ez a figyelő áramkör által elvárt értéket fogja szolgáltatni, így átverve a computert. Pont ezért, valószínűleg, nem csak egy LED van beépítve a kijelzőbe. De azért próbáljuk meg, hozzáteszem nem írtad a motor típusát, sem az ABS-ét, így csak feltételezéseket tudok írni, hogyan működhet szerintem... - A bejövő jel és a + táp között felhúzó ellenállást szoktak használni a zavarvédelem, és a stabilabb jel érdekében. Értékét 10K Ohm nagyságrendre saccolom, de lehet ezen méri a vezérlő, hogy a vezeték nem szakadt-e? -ZD411, valóban Zener, értéke kérdéses, 2,3V tól 10V-ig.... -R412 bázisellenállás, pár 100 Ohm -C412 és az R413 a kondenzátor zavarszűrés, az ellenállás a gyorsabb lezárást biztosítja -TR411, ha az E van a földön, akkor NPN -R415 C411 ??? a LED működik nélkülük is. -R414, igen előtét ellenállás, értéke a beépítendő LED függvénye, nem a nyitüfesz az érdekes, hanem a led áramából számítható Ohm törvényével. A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2015
Ha véletlenül egy hozzáértő erre keveredik, kérem segítsen a vasárnapi hozzászólásomban szereplő kérdésben. Köszönöm
Szia, Próbálj meg az utastérből, a ködlámpa kapcsolótól elindulni. Ha gyári, elméletileg a kábelkötegben elvezet a reléig. Ha a lámpát le is vágták, annak kapcsolgatáskor kattognia kellene így könnyebben beazonosítható. A rá csatlakozó vezeték színei alapján talán megtalálható a másik vége. Ha nem, akkor levágni, s újat húzni be a 2 lámpáig.
Amott talán írtam hogy nem megy vissza semmi jel. Kiprobalni még nem tudom, mert nincs még meg minden a rendszerhez. A motor honda PC41
Szia, Így első ránézésre, pont olyan, amilyennek írtam. Csak itt 2 kereket figyel. 2 vevő van, + a 2 jel, és a féklámpakacsoló kell csak rá. Elméletileg a lámpa hiánya a működésben nem okozhat hibát. Gyújtás ráadáskor kigyullad, az öntest lefutása után elalszik, illetve villogva marad, ha valami hibát érez, és a modul letilt. Ha meglesz minden, és már tudsz fesz értékeket mérni, akkor megpróbálhatjuk rekonstruálni. DE a legegyszerűbb az volna, ha találnál a műszerfalról is rajzot, vagy egy másik motort amiben van s azt kimérni.
Gyujtás ráadásakor világít a visszajelző, és nem alszik el. Ha 5km/h nál többel megyek a visszajelzőnek el kell aludnia. Ha nem alszik el, akkor van hiba.
Próbáltam már mindenféle számot beírni a műszerfalról, rajzot keresve, de eleve gondoltam hogy nem lesz semmi. A másik dolog hogy keríteni egy ABSes műszerfalat, megint halva született ötlet. Ki szedné szét a motorját egy ismeretlennek?.. Mindegy, mindenesetre ha majd úgy fog állni a helyzet hogy meglesz a rendszer, már csak a visszajelző kellesz, majd írok, addig is kösz.
Igen 2 féle megoldás van, az egyik az érzékelő ellenállását méri, a Tied a impulzusokat hasonlítja össze az első, és a hátsó keréken. A kis Opelen pld, a nem ABS-esen csak a bal első keréken van jeladó, onnan veszi a sebbeség-jelet a műszer.
Sziasztok!!!
Audi A4 B6-ná motort szeretnék cserélni 1.6 ról 2.0/2.0 FSI re. A kérdésem az lenne, hogy elektronikailag mennyi munka lenne vele?
Viszonylag sok mert az ECU-tól kezdve mindent át kell tenni,érzékelők,stb.
Szerintem a komplett kábelköteget hozzá.
Sziasztok.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma reggel úgy jártam egy Suzuki Ignis.-el, hogy felkacsoltam a tompított fényszórót és világított a reflektor visszajelzőm, ha felkapcsolom a reflektort akkor egy kicsit erősebben világít a visszajelző. Mi lehet hiba oka?
Feltehetően valamelyik lámpatestnél bizonytalan a testelés/negatív pont.
Szia Sunside.
Köszönöm a választ. Akkor már sejtem hol lehet a hiba. Még egy kérdés. A hátsó ajtó záram sem centrál zárral sem kulccsal nem mindig nyitja az ajtót. Mi lehet ennek az oka?
Megint csak kontakthiba esélyes, ha mechanikailag nem szorul.
Testeléseket érdemes mindenhol átnézni. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2015
Sziasztok!
párom C corsájában megolvadt szószerint kivülről a lámpa,plussz a foglalat is. Gondoltam intézek neki egy jobb bontottat,az új horror mivel egybe van az állítómotorral Lenne ez a lámpa: ezt szerintetek lelehet valamivel pucolni,hogy ne égjen megint meg a lámpa? Bár ahogy látom ennek is,ugyan ott van ugyna az a baja. Gondolom ez corsa betegség.köszönöm a választ! http://kepkezelo.com/images/bn3itli4hqk8bsl64ivp.jpg
Az okát nem tudom,de sajnos az összes így néz ki.
Valószínű,hogy silány anyagból van. Nem csak ott szokott még elégni hanem a csatlakozónál is és lámpatesten belül is.
Sziasztok Szakik van egy nagy problémám.
Opel b vectra x20dtl hez keresek motortér vezeték köteg rajzot vagy kommplett köteget.Érdekesség a dologban hogy enyém 5db relével lett szerelve,és nem tudom miért.voltam számos bontóban és nem tudtak konkrét választ adni hogy miért.Csere oka,leperget a szigetelés a vezetékekről,és cserére szorúl.Előre is köszönöm a segitségeteket.
Hello. van rajzom ha kell.... Ettől jobbat csak külföldi autóból találsz. b omega és b vectra tipus betegség a kábelköteg elöregedése. Még gyári utasítás is létezik rá....
Milyen izzók vannak benne? Akkor szokott ilyet csinálni ha valaki jóval nagyobb wattot rak bele.
Ez sajnos a gyári izzóval is elolvad. Nem a legsikerültebb Opel lámpa konstrukció.
Sziasztok szakik.
Volna egy nagy bajom,van egy Opel b vectrám,aminek salynos a motortér vezeték kötege sérült,utána olvastam és kiderült hogy ez nem csak nálam fordult elö.A kérdésem az lenne hogy ki válalná el nekem a motortér vezeték kötegének az ujra gyártását,mert nem szeretném foltozgatni,az nem megoldás. X20dtl röl volna szó,5db relé és 2db 30amperos biztositék van a motortér relé dobozában.És a fontos kérdés hogy ez mennyibe kerülne nekem. Válaszotokat elöre is köszönöm.
Kulturáltan szerelve (ragasztós belsős zsugorcső, megfelelő minőségű kábelek) semmi akadályát nem látom a toldásnak. De ki is cseréltetheted, ha azt jobbnak érzed.
Szerintem nincs értelme a ragasztós zsugórcsőnek,baromi drága,és mivel jobb mint a sima??
Annyival jobb, hogy a nedvesség nem szivárog be a kötéshez, és nem rohad el a kötés 1 év alatt.
Meggyőztél,bár szerintem baromi drága és nem ér annyit,de majd eldönti akinek szüksége van rá.Nekem sose rohadt el egy kábel sem egy év alatt a sima bandázs szalag alatt sem.
Mi a cégnél gyantás zsugorcsövet használunk ha 400v-os betápkábelt kell megtoldani, aztán bedobjuk a csatornába amiben rendszerint áll a víz és az olaj, soha nem volt még gond velük..
A ragasztós vízálló.
De én olyankor is használtam már, amikor a vezeték végére egy csatlakozó van kötve és nagyobb igénybevételnek van kitéve (sokat van huzogatva, nagyobb mértékben mozog, stb.). A ragsztó hozzáköt a vezetékhez is és a csatlakozó fém részéhez is, így sokkal tartósabb, nem szakad le a vezeték a forrasztásnál. Szerintem sok helyen jó a ragasztós bár igaz nem olcsó.
Sziasztok. Szeretném a segítségeteket kérni a következőben:
Van egy peugeot 206-osom amiből ki kellett szerelnem a kilóméteróra műszeregységet. A probléma az hogy eközben sikerült a panelról letépnem a kis lcd kijelző szalagkábelét ami sok információt irogatja ki nekem. Közben még további helyreállítási kísérletek keretében letéptem a kijelzőröl is a másik végét... Az mennyire nagy baj hogy a kijelzőn sincs kábel? Lehet azt vissza applikálni valahogyan és ha igen mivel? Ja meg a panelra se lenne rossz valahogyan odafogatni. A terv az lenne hogy veszek egy másik ien 18 eres kábelt ami egyébként kb 2 centi széles meg láttam ilyen panelra szerelhető szalagkábel rögzítőt. Szerintetek életképes? Hogyan tudnám ezt kivitelezni ha lehet egyáltalán? |
Bejelentkezés
Hirdetés |