Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   305 / 591
(#) merciabc válasza bb46 hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Szia! Szerintem is jól gondolod! Fesz mentesítés után próbáld meg felcserélni, hogy mit mutat.
Veszteni nem vesztesz vele.
De melyik az a készülék, aminek ez a gyári értéke?...
(#) bb46 válasza merciabc hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Ez valamilyen olasz kazán, nem egy mai darab, a burkolatára ragasztott adatlapon az alábbi szerepel:
Sarigas S.p.A
Tipus: Solid KE
Modell: HSS29KE

A szerelők se nagyon ismerik ezt a típust. Az ntc érzékelőkről lehúztam a sarukat és felcserélve rádugtam. Az lett a következménye, hogy a hiba is felcserélődött. Használati melegvíz előállítása közben már nem jelentkezik, viszont amint elindul a fűtési kör, a hiba most annál jelentkezik és a hibajelző led is világítani kezd. Rámértem az ntc érzékelőkre a lehűlt víz mellett is és felmelegítés után is. Kb 25 Celsius esetén a jónak ítélt érzékelőn 980 ohmot mértem a hibásnak vélten pedig 220 ohmot. Kb. 60 Celsius mellett pedig a jónak ítélt érzékelőn 1400 ohmot a rossznak vélten pedig 320 ohmot mértem. ???? ntc érzékelő ellenállásának nem csökkennie kellene hőmérséklet növekedés esetén? Lehet ez nem is ntc érzékelő? A gépkönyv alkatrész jegyzéke nem is így hivatkozik rá hanem hőérzékelő szondaként. Ráadásul nem is következetesen, mert van olyan rajz ahol visszaáramló víz hőérzékelőnek írja, máshol meg melegvíztároló hőérzékelőnek.
Ami számomra még érdekes, hogy ez a két érzékelő gyakorlatilag egymás mellett azonos csőszakaszon van elhelyezve a hőcserélő után, így a hőmérsékletük is kb. mindig azonos kell, hogy legyen az én logikám szerint. Még annyi, hogy a réz perselybe mintha valami ragasztóval lenne körbe öntve az érzékelő, de a hibásnak gondolt érzékelő esetén egy kicsit lötyög benne. Nem lehet kihúzni, de jobbra balra csavarásra egy kicsi kotyogása van, olyan pár tized mm. Nem feszegettem csak óvatosan megmozgattam. Itt egy fotó is a két érzékelőről, az alsóról a műanyag pöckök már korábban letörtek.
(#) merciabc válasza bb46 hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Ez érdekes.
Az egyik NTC lenne, a másik NTK?
De hogy egymás mellett?
Mind a kettő nyakánál piros fiber gyűrű van, lehet egy kis ragasztót is pöttyintenek a menetre,
de a képek szerint egy kis szivárgástól vízkökicsapódás keletkezett.
Ettől lehet hogy be van "kissé" ragadva!
Óvatosan,hatlap fejjel szedd ki őket!
Ha nem indul meg, a nyakánál a réznél melegítsd fel, de ne az érzékelőket!
Irány a lángőr másikért!
(#) bb46 válasza merciabc hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Szia!

Köszönöm a segítséget. A kazán gépkönyvében van egy robbantott ábra és egy alkatrészlista is. Ott a két érzékelő nincs megkülönböztetve mindkettőnek ugyanaz a rendelési száma ezért gondoltam, hogy a két érzékelő egyforma. És ugye ha felcseréltem rajtuk a kábeleket akkor a hiba is felcserélődött. Tehát jelenleg vagy a hmv vagy a fűtési melegvíz előállítása közben jelentkezik a hiba, attól függően az érzékelőkre milyen módon dugom rá a kábeleket. Még az jutott eszembe, hogy átmenetileg az elektronikai panelről érkező két kábelt rá szabadna valamilyen módon közösítve dugni a jónak vélt érzékelőre? Vagy ilyennel ne is próbálkozzak, mert ezzel tönkretehetem az elektronikai panelt?

Addig is megpróbálom azt amit írtál. Mielőtt kicsavarnám, a kazán belső köréből ugye le kell engedjem a vizet, hogy ne maradjon benne nyomás?

Alkatrész pótlásnál milyen paraméterek alapján kell keresnem? Sajnos a forgalmazó nem tudja beszerezni és a műszaki paramétereit se tudta megmondani, mert ők is csak valamilyen katalógusból dolgoznak, ahol csak rendelési szám szerepel. A lángőrnél már jártam korábban, akkor még csak a kazán típusa alapján próbáltam keresni, de ezt a kazánt még hírből sem ismerték. Viszont ha az érzékelő paramétereit valahogy meghatározom, akkor helyettesítő érzékelőt gondolom találhatok.
(#) VIM válasza bb46 hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Szia! Várd meg a szakikat, hogy mit mondanak de a csatlakozó közösítés és hasonló elgondolás nem lesz jó megoldás. Ezek az NTC-k egymással képeznek referencia értéket, hogy a kazánvezérlő ellenőrizni tudja ha valami rossz értéke lenne valamelyiknek.
(#) bb46 válasza VIM hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Megvárom. Annyi még, hogy a hmv előállítása közben, amikor a ki-be kapcsolgatás hiba jelentkezik már egy ideje csak kis lángon ég így a vizet is nagyon lassan melegíti fel. A fűtési melegvíz előállítása közben viszont jóval nagyobb lánggal ég, korábban a rendes működés mellett a hmv előállítása alatt is kb. ilyen intenzív volt a láng. Amikor megcserélem az ntc érzékelőkön a kábeleket, akkor a hmv előállítása alatt újra intenzív a láng és persze a kapcsolgatás is megszűnik. Ilyenkor viszont a fűtési melegvíz előállításánál kizárólag csak alacsony lángon ég és közben a kapcsolgatás is jelentkezik.
Még egy kérdés. A hőcserélőn van egy biztonsági termosztát és egy kézzel visszaállítható határoló termosztát. Ezeknek lehet bármi közük hozzá? Csak azért mert ezeknek csatlakozó kábelei egy ponton a melegtől kissé megolvadtak, nem most, már egy ideje. Korábban ezt mutattam szerelőnek is, de azt mondta azok rendben vannak, csak a külső burkolatuk ráncosodott.
(#) mekcsinalom hozzászólása Dec 28, 2015 /
 
Kösz Merciabc én is gyanakodtam erre. Aszem szerelő lesz a vége
(#) sumex hozzászólása Dec 28, 2015 /
 
Tisztelt hozzáértők! Érdeklődnék van egy hermann laser 221 SE tipusú kombikazánunk, ami nem akar fűteni. A HIBAJELENSÉG RÖVIDEN A KÖVETKEZŐ. Folyamatosan szellőztet a gáz nem megy, szikrát sem ad. Érdeklődnék milyen hibára lehet következtetni?? Hálás lennék ha valaki tudna segíteni. Előre kössz: Tisztelettel:sumex ja még csak annyi, ionizációs készülék, és már hideg is van és fázok!!
(#) Gafly válasza sumex hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Segíteni ugyan nem tudok, de értem a problémát. Nálam hozzáértőbbeknek talán segít a dokumentációja, már ugye ha értenek olaszul De lagalább a gyártója megvan, mert a "Herrman" alapján ki nem találtam volna...
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2015
(#) sumex hozzászólása Dec 28, 2015 /
 
Kösz, hát nem vagyok előbbre ,olaszul meg,no!! igen olasz gyártmány. Várok további segítséget a probléma megoldására.
(#) merciabc válasza sumex hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Szia!
A pressostat szelep lesz a gyanus!
(nagy lencse forma, két csövecske megy bele, és két ér vezeték megy rá.
Ventillátor működésre zárást kell mutatnia!
Zoltán
(#) ipasztoi válasza bb46 hozzászólására (») Dec 28, 2015 /
 
Nekem a régi kéményes olasz Ferroli NE100-ban volt pont ilyen NTC (a fotón a felső), kb. 980 ohm kb. 20C°-on. A fűtéskörben és a melegvíz körben is ugyanaz az NTC. Akkor még 800Ft volt, ez az http://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=06757 . A másik meg talán ez: http://www.langor.hu/webshop/cikk_doc.php?xtipus=06016
(#) bb46 válasza ipasztoi hozzászólására (») Dec 29, 2015 / 1
 
Szia!

Igen, majdnem ilyen ebben a kazánban is az érzékelő mint az első amit linkeltél, köszönöm. A kábel csatlakozója az biztos, hogy megegyezik, az már a képről is látszik, a menet átmérő viszont nem azonos, a ferroli érzékelőn egy kicsit kisebb. Ha nem találok olyat ami menetben is megfelelő, akkor marad ez és az ügyeskedés. Valahogy vagy a menetet kellene átalakítani, vagy pedig kiszedem belőle a beragasztott érzékelőt és átteszem a mostani hibás szondába. Egyáltalán fontos, hogy az érzékelő az a szondában legyen ami benyúlik a víz útjába? Ha valami jó hővezető megoldással az érzékelőt a csőhöz rögzíteném kívülről ugyanazon a ponton, akkor is működne?
Egyébként közben kiszereltem a jó és a hibás érzékelőt is a kazánból, megtisztítottam és mindkettőnek megnéztem az ellenállás változását. A jó szonda 20 fokon 980 ohm körül van, ha nő a hőmérséklet, az ellenállása is növekszik. Szóval akkor ez nem is ntc hanem ptc érzékelő. Ilyen egyébként a kiszerelt szonda.

Pic_3.jpg
    
(#) Aefteroad hozzászólása Dec 29, 2015 /
 
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. 1 éve lakunk önkormányzati lakásban és "megörököltünk" egy csodálatos Colibri KT-E kazánt, mely az alábbi hibát produkálja. A fűtéssel minden rendben, viszont a melegvíz hőmérséklete folyamatosan ingadozik a jéghideg és a forró között. Szinte mindegy, hogy megy-e a fűtés éppen, vagy sem, illetve hogy csak melegvízre van állítva, vagy fűtésre is. Azok a "szakemberek" akik eddig kijöttek - ha kijöttek - nem csináltak vele semmit sem. Egyedül a tágulási tartályát cserélte ki az egyik egy külsőre, mert csöpögött belőle a víz. Az önkormányzat javíttatást nem fizet, cserét pedig nem vállalja senki sem. S mivel mindegyik szaki "majd jövő héten hívjon fel, akkor megbeszéljük mikor érek rá" szöveggel elküld a francba, így arra jutottam, hogy megcsinálom én, ha tudom.
A víz átfolyásmérő relé - vagy micsoda - működik rendesen, multiméterrel megnéztem. Ha meg van nyitva a csap kapcsol, ha nincs megszakad. Annak elvileg nem lehet baja. Szerintem a probléma az, hogy amikor a belső körét felmelegíti a megfelelő hőmérsékletre lekapcsolja magát, de a melegvíz elől elzárja a hőcserélőt is és nem tud felmelegedni a víz.
Pár képet fotóztam most, hogy legutóbb szétszedtem, de nem jutottam túl sokra, remélem valaki tud segíteni, hogy mi is lehet a probléma
Ezen kívül még 3 apróbb problémája van, de nem hiszem, hogy köze lenne a fenti problémához: nem működik a hőfok visszajelzője, 3 bárnál nem old ki a szelep, nyugodtan felengedi akár 4-5 bárig, akkor sem engedi el a túlnyomást. Illetve miután a legutolsó szaki berakta a külső tágulási tartályt, produkált egy olyant, amiről még ma sem tudom mi volt. Az egész kazán alatt ilyen sáros trutymó volt, olyan, mintha valami salakos víz felrobbant volna a kazánban - ennek a nyomai láthatóak a képeken is. Ezt egyszer csinálta és azóta ugyan úgy viselkedik, mint előtte - tehát pl fürdésre alkalmatlan, mert vagy leforráz, vagy lefagyaszt a víz.
Remélem valaki elolvassa és tud is valami ötletet adni
(#) merciabc válasza Aefteroad hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Szia!
Agyig kell szedni a készüléket, és rendesen kitakarítva, átmosva összerakni!
A hőcserélődben van keresztmetszet szűkület, de hiába van csak az kitakarítva, újból tele hordja fűtési iszappal.
Rendszer vegyszeres mosást meg nem javaslok senkinek, mert most lehet hogy kijön a vasiszap belőle,de az később több kárt okoz mint hasznot!
Zoli
(#) merciabc válasza bb46 hozzászólására (») Dec 29, 2015 1 /
 
Ööö...
Nem ezt írtam véletlenül egy pár sorral feljebb???
Lángőr... ha holnap nyitva van!
Baxi készülék NTK-val azonos.
(#) franczen hozzászólása Dec 29, 2015 /
 
Sziasztok!

Fűtésszezon előtt átnézettük a kombi cirkónkat (Baxi Main Digit), mert gázszagot éreztünk, ha éppen fűtött. A szervizes szerint nem is csoda, mert elég retkes volt a készülék. Kitakarította.
A napokban ismét érezni kezdtem a gázszagot. Tudtok ajánlani egy megfelelő szervizest, aki átnézné a készüléket (Budapest XI. ker)? Mert szerintem ha a lerakódástól tud ilyen produkálni a készülék, akkor a takarítás nem volt elég jó. Ha pedig nem, akkor a problémával nem is foglalkozott. Előre is köszönöm!
(#) VIM válasza franczen hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Szia! Ha nem ILYEN csővel van bekötve a készülék, talán ezzel kellene kezdeni.
(#) ipasztoi válasza Aefteroad hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Ahogy merciabc írja, a vasiszap, vízkövesedés okozza a problémát. Úgy látom váltószelepes külső lemezes hőcserélős a készülék. Ugyanez volt a hibajelenség a hasonló de más gyártmányú kazánommal, rengeteget kinlódtam vele, pedig egyszerű a megoldás.

Le kell zárni a kazáncsapokat, majd leszerelni a külső lemezes hőcserélőt, általában egyszerű, nekem két csavar tartotta, O gyűrűkre vigyázni. Kevés víz kifolyik a kazánból, ezért lavór alája. A hőcserélőt ezután egy lavórban alaposan kisavazni amíg pezseg, és átöblíteni. Én néhány száz forintos vízkőoldóval (ami valójában 10%-os sósav) csináltam, mert a többi vízkőoldónak nevezett néhány százalékos akármik semmit nem érnek.

!!! A sósavazást azonban kimondottan tiltják a szakemberek, mert nehéz szabályozni, kilyukaszthatja a hőcserélőt. Szinte fém tiszta lesz a végén. 20% töménységű foszforsavat, vagy ecetsavat, vagy citromsavat javasolnak, neten beszerezhető. Rozsdaiszapra a foszforsav a legjobb, az összes rozsdamaró lötty ebből áll, foszfáttá alakítja a vasoxidot. Én a váltószelepet és a keringetőt is szétkaptam, de nem volt rá szükség. Újból összerakva, csapokat kinyitni, visszatöltő csappal visszatölteni 1 bar feletti nyomásra. Lassan, mert ha belevegősödik, a kazán vinnyogni, zörögni fog.

Nagyon fontos a fűtés visszatérő ágba, közvetlenül a kazán elé, egy ejtőtartályos iszapszűrőt beszerelni (a gyárnak ezt alapból be kellene építeni a kazánba). Különben ahogy merciabc írja, visszahordja az iszapot a keringetés, és a történet elölről kezdődik. Nekem viszont évek óta teljesen megszűnt a problémám. Időnként fűtés közben az iszapszűrő tisztítócsapján keresztül leeresztem az összegyűlt trutyit, a nyomást meg visszatöltöm, egyre tisztább a rendszer.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
(#) ipasztoi válasza bb46 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Az újabb kazánokon már a csövekre kívülről egy lemezrugóval rápattintható kontakt NTC-k vannak, vagyis bevált megoldás. A régi érzékelővel meg ledugózod a csövet, ha nem kapsz megfelelő méretet. De a linkelt helyen majdnem biztos, hogy van megfelelő, nem érdemes fusizni. A másik érzékelő meg ezek szerint nem NTC, hanem PTC (positive temperature coefficient). Kismértékű meneteltérés esetén ha minden kötél szakad, meg lehet próbálni teflon + menetekbe vékony rézdrót v. rézfólia + szilikon zsír rátekerésével kitölteni a hézagot.
(#) franczen válasza VIM hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Ilyen csővel van bekötve.
(#) ipasztoi válasza franczen hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Gázszivárgás ellenörző spray-el (valójában szappanoldat v. gyerek szappanbuborék fújó) kellene a lehetséges csatlakozási helyeket bekenve végigvizsgálni. Nagyon hasznos eszköz.
(#) VIM válasza franczen hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
A gáz elzáró csapja ami a készülék előtti elzárást teszi lehetővé .... annak tömítései körül?? Gondolok azért ere a dologra, mert ha a készüléken belüli volna egy enyhe alig észrevehető szivárgás az a kémény huzatjával távozna de ami a készüléken kívüli az leül a tartózkodási szintre és így érezhető. Esetleg ha pressz idomos a csőszerelés?
(#) suzukis hozzászólása Dec 29, 2015 /
 
Sziasztok!Ismét én...sajnos.Quadriga T2 piros hibakóddal ismét leállt.Újraindítás után megy,csak folyamatosan szikráztat.A piros hibakód a leirás szerint Gyújtáskimaradás az égőnél vagy Felsőhőmérséklek korlátozó működésbe lépett...de nem is ment róla semmi...előre is köszönök minden segítséget!
(#) Krisztikee hozzászólása Dec 30, 2015 /
 
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem egy a szerelő által betonalap-tölteléknek titulált Westen Pulsar D kazánnal kapcsolatban. Napok óta játszadozik velem, E01-es, majd többszöri kínlódás után az E04-et írja ki. Ez a be nem gyulladás miatti leblokkolás. A szerelő kijött, pitiszkált rajta valamit 5 percig, majd azt mondta, ha nem lesz jó, akkor panelcsere. Ebben csak az a gáz, hogy 2 éves kazánról van szó. Nem lehet, hogy valami más megoldás lenne? Lehetséges, hogy csak a lángőr elektróda adta meg magát? Jól jönne most egy kis segítség, előre is köszi nektek!

Üdv: Kriszti
(#) merciabc válasza suzukis hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Nem látja a lángot. Vissza raktad az ionizácio kábelét? Nincs megtörve a kábel? Jó helyre raktad vissza? Elektróda bele ér e a lángba?
Ha ezek mind rendbe, panelen kontakt hiba, forrasztási hiba?
(#) merciabc válasza Krisztikee hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Szia!
Westen gázkazánra ha jól tudom 3év gari van,a Megatherm a kizárólagos forgalmazó.
Nézz csak utána? Vagy kilincs garancia volt rá?
Látni kell mit produkál. Szikráztat, belobban, de 6mp.-en belül letilt?
(#) Krisztikee válasza merciabc hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Szia!
Az a helyzet, hogy 3 éve lett felszerelve és csak 2 éve van használva. Megy egy darabig, elkezd fűteni, aztán beadja az unalmas. Kattog ide-oda, mint ami keresi a lángot, de nincs. Pár perc után meg mintha csak úgy bealudna a láng és leáll. A garanciát a kedves szerelőm nem tudom, hogy hozta, de ő egy évet mondott. A másik, aki megnézte piszkált rajta valamit, fél napot ment rendesen, este újra kezdte. De ő is panelt akar cserélni.
(#) suzukis hozzászólása Dec 30, 2015 /
 
Köszönöm válaszodat!Elvileg minden a helyén..lángérzékelő tisztítva..benne a lángban..vezeték a helyén a panelen..vezetéket szakadás mérővel néztem(jó)..csatikat mozgattam..amit nem írtam:vegyes tüzelésű kazánnal össze van kötve,úgy hogy a gázkombi egyben a tágulási a vegyesnek..mikor leállt piros kóddal akkor folyamatosan ment a kombi keringetője(és a vegyesé is)következmény:vegyesben 120fok felett a víz még jó hogy nem volt bumm..kombiban 4 bár nyomás,biztonsági szelepen jön a víz..a két kazán között vannak szelepek(réz hengerek).Gondolom egymással szembe nyomtak ezért voltak hidegek a radiátorok.kihúztam a kombit..4-re állítottam a vegyes keringetőjét..így visszaállt a víz..most nincs bedugva a kombi(de most nincs melegvizünk)

IMAG0649.jpg
    
(#) merciabc válasza Krisztikee hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Mennyi ideig megy? Pár percig is elmegy,és utána tilt? Fontos lenne tudni!
Következő: »»   305 / 591
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem