Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Erősítővel...
![]()
Azt tudom,de anélkül sehogy nem megoldható?
Ha a rádiód nem 4 kimenetes akkor nem... De még a típusát sem írtad.
4 kimenetes,de hátul is vannak a kalaptartóba hangszórók. Sony cdx-gt
Gyárilag adnak hozzá egy készülékspecifikus csatlakozót, aminek a másik vége ISO. Ez hiányzik neked. Nehéz lesz beszerezni, csak úgy nem kapható a boltban, mint az ISO csatlakozó. De talán itt még szerencséd is lesz!
![]()
Akkor kell egy 2 csatornás erősítő a plusz 2 hangszórónak.
Meguntam a keresgélést, találtam egy lábkiosztásos rajzot, és a készülék panelhez forraszottam a vezetéken lévő ISO csatlakozót.
Sziasztok.
Ilyenhez keresnék kapcsolási rajzot,aki tud azt kérem ossza meg,a hangerő állítás potival egyáltalán nem fontos.
Dehát most linkeltem neked egy helyet ahol kapható és nem is drága...
Kicsit Móriczka rajz a kérdezőé lett átalakítva. A lényeg, hogy a hidalt kimenetű autórádiók nem testhez képest hajtják a 4 hangszórót, hanem 2 aktív pont megy rájuk. Ha testhez képest megméred akármelyik kimenetet, féltápot mérsz rajtuk (12.xV/2=6.yV). A vonalkimenet aszimmetrikus, ebből a szimmetrikusból kell megoldani, ráadásul a jel feszültsége is nagyobb, mint kellene. Ehhez kell egy feszültségosztó, ami leosztja a feszültséget, ez lehet akár egy 10k trimmer is (csatornénként) helyette és egy soros kondenzátor, ami a DC-t választja le. Tehát kell a test és a kívánt kimenet (+) kivezetése (a (-) nem kell!!) és oda kell kötni, ahogy a rajzon is látszik.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2016
A 2 ellenállás helyett jobb, ha egy trimmert raksz, mert nem biztos, hogy a kb. tizedrészre osztás elég jelet eredményez. A trimmer egyik szélső lába a hangszórótól, a másik szélső testre, a közepe megy a kondira. Így be tudod lőni.
Rendben.
10K-s trimmer elég oda? vagy 100K? Ezek vannak polcon emlékeim szerint,de ha keresgélek lehet van más értékű is.
Igen csak én Erdélyben lakom, és biztos sokba kerülne a szállítás.
Sziasztok!
Novemberben vettem 2007.04. havi, 1.4 16V, BKY motorkódú, ferde hátú Fabia-t. Egy voXboX BV 2000 rádió volt benne, különösebben nem ismerem. Második nap ki is vettem, mert nem tetszett, hogy a kulcs kivételére abszolút nem reagál. Utána néztem a csatlakozónak az autóban, és találtam egy átkötést: a gyújtáskapcsolóról jövő +12 helyére az akkuról származó, fix +12 volt bekötve. Kimértem multiméterrel, a gyújtáskapcsoló által biztosított +12 szálon nincs feszültség. Ezért barkácsolhatott az előző tulaj. Most a következő dilemma előtt állok: - 1. Kollégáim javasolták, hogy ne foglalkozzak vele. Vegyek egy másik fejegységet, ami gombbal kikapcsolható. A fent említett rádiónál ugyanis nincs ez a lehetőség. Az off gombot megnyomva a háttér világítást leveszi, de az órát rajta hagyja. Magyarul teljesen nem kapcsol ki. Tovább fogyaszt... - 2. Én arra gondoltam, hogy szakemberrel (szerintem autóvillamossági szaki) megnézetem. Csak megbízhatót kellene találni (és aki fabia-n csinált már ilyet). Én úgy gondolom vagy kontakt hibáról van szó, vagy a gyújtás kapcsoló elektromos betétjének a cseréje a megoldás. Az ára nem vészes, viszont nem tudom mekkora munka, mekkora bontással jár. Nem is az elektromos része, hanem a burkolatok leszedése. Gyakorlatilag gyári állapotú az autó belseje, ezért is félek a kókány kezektől. Az első opcióval annyi bajom van, hogy az esetek többségében biztos elfelejteném a manuális kikapcsolást... Sokkal kézenfekvőbb, ha a kulcsot kihúzom, a rádió pedig off-ol. (a másik, családi 1.2 6V fabia-nál ez így flottul működik). Mi a véleményetek? Esetleg volt valakinek ilyen baja? u.i.: A biztosítékok közül az autóban csak egyet néztem meg: 45. Rádió és NAVI, 20A. Most néztem meg a könyvet és van egy ilyen is: S érintkező, 5A, kulcs kihúzásáig, gyújtás nélkül is üzemelő berendezésekhez, pl.: rádió. Holnap ezt is ellenőrzöm. A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2016
Sziasztok.
Segítségeteket kérem mert nagyon tanácstalan vagyok. Van egy KIA sportage gépkocsim, tavaly vettem és nagyon bökte a csőröm, hogy a multimédia nem tudott magyarul. Szlovák "barátaink" akik gyártják nem hajlandóak magyarítani. Dühömben rendeltem az aliexpresszen keresztül egy 9 colos ragyogó készüléket ami mindent tud, többek-között magyarul természetesen ![]() Viszont elkövettem egy hatalmas hibát, nem néztem meg előtte a gyári fejegységet, ami CAN buszos, az új meg nem sajna ![]() Most itt állok egy frankó cuccal aminek így nincs hangja és nem megy a kormánytávvezérlő sem ![]() Tudtok e rá valami megoldást? Nem vagyok szakember ebben, bár erősítőt már építettem vagy 20-at ![]() Az a baj, hogy nem tudom lehet e valami általános CANbus dobozt bekötni és vajon kapható e ilyen. S/pdif jel menne hátra a különálló erősítő modulhoz. Minden jó szándékú segítséget elfogadok.
Nem láttam még olyan autót, ahol a gyújtáskapcsoló betétnek külön érintkezője lett volna az autórádióhoz. Tehát valószínűleg nálad is egy van, ami igen fontos az autó működéséhez is. Ez azt jelenti, hogyha azzal lenne baj, nem menne az autó. Ha ez nem áll fenn, akkor meg kell keresni az a gyújtás szálat, hogy mi is történt vele és megjavítani, az autórádiót pedig visszakötni úgy, hogy külön kapja a gyújtást.
Félve kérdezem, hogy biztos jókor mérted a gyújtást, nem csak egyet fordítottál a kulcson és akkor nem volt rajta? Sokkal valószínűbb, hogy semmi baja, csak az előző tulaj pont azt nem szerette, hogy kikapcsolt, ha levette a gyújtást, ezért átköttette. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2016
Érdeklődve olvasom a ki-be kapcsolgatási felvetést. Én már eddig 3 szor cseréltettem fejegységet (először a gyárit), de egységesen más a tapasztalatom.
A motor leállítása egyáltalán nem állítja le a fejegységet (sem a külön erősítőmet). Ez akkor történik meg ha kiveszem a kulcsot. Utána nem elég visszatenni, hanem gyújtás állásba is kell fordítani (1-2 másodpercre, de nem kell beindítani) majd utána vissza alaphelyzetbe, és így megint csak kulcskivétel után némul a készülék. A fejegység kikapcsolása (akár menet közben is), szintén állítható. A DISP gombbal léptethető, hogy sötét legyen, óra legyen, vagy egy készülékreklám mozogjon rajta. Ezt aztán meg is jegyzi, és legközelebbi kikapcsoláskor az utolsónak választott állapotban lesz. Nem a nálam tapasztalt metódus az általános? A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2016
Szia!
Jelentem a probléma megoldódott. ![]() Okulásként mások számára leírom mi volt a baj: - az alap probléma az volt, hogy a gyújtás felől jövő +12V-os rádió kábelen nem volt feszültség elfordított kulcs mellett - a kutakodás elején megnéztem a rádió biztosítékát: 20A, jó volt, tehát a biztosíték kérdést elvetettem - az ISO csatlakozóban volt egy átkötés, az előbb említett pontra is fix +12V volt kötve. Ergo a rádió mindig ment. - a vezetékezést visszaállítottam eredeti állapotra, forrasztás, zsugorcső, stb. - továbbra sem jó, kulcsra nem reagál--> autóvillamossági szerelővel megnézetem - tegnap újra nekiestem az autó könyvének a biztosítékok listáját böngészve. Csak úgy random. A következőt találtam: 10. s.sz.: "S-érintkező, 5A". Ez még így nem mond semmit, viszont a hozzá tartozó lábjegyzet hangyányi betűkkel: "Azon fogyasztók számára, amelyek a gyújtás kikapcsolása után mindaddig működni tudnak, amíg a gyújtáskulcs nincs kihúzva, pl. a rádió." - ellenőriztem ezt is, és láss csodát a helyén volt, de kiégve. - csere, próba, rádió kulcsra reagál, minden OK! A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2016
Üdv. Mindenkinek.
Egy mini toronyból a rádió része nem működik. Azaz a fehér zaj, a súgás van, csak nem lehet hangolni az állomásokat. Tippeket szeretnék kérni, hogy hol keresem a hibát. Köszönöm szépen a segítséget. Lele
Ahány rádió annyi féle megoldás. Sajnos amit te írsz nem általános, az egy igen jól testre szabható készülék. A gyújtás állásait sem egyformán használják az autógyártók a rádióhoz. A mienkben ha teljesen leveszem elhallgat, nem kell hozzá kihúzni, egyet fordítani kell rá, hogy menjen. Persze ilyenkor még sötét a műszerfal.
Egyébként épp azért amit írtál szoktuk javasolni, hogy ne hagyja senki benne a kulcsot a gyújtáskapcsolóban otthon a garázsban sem. Persze vagyonvédelmi okokból sem, de a legtöbb autónál a levett gyújtás (legjobban balra tekert állás) nem ugyanaz, ha rá volt adva és levéve, mintha csak beledugják. Ránézésre ugyanúgy áll, az egyik esetben él az elektromos rendszer egy része. Aztán csodálkoznak, hogy lemerül az akku...
ha van benne tuner modul, ujraforrasztás, ha nincs hangolófeszültség keresés. Egyébb esetben részemről kuka.
Akkor a gyújtáskapcsoló tényleg nem volt rossz.
![]() Ezek a fránya biztosítékok! ![]()
Köszönöm az állásfoglalásod. Ami nálam van, az egy kényelmes és praktikus megoldás, érdemes lenne más gyártóknak is követni az irányzatot.
jvc kd-r811 fejegységem van(.) ki tudna (benne) segíteni(?) semmilyen gombra nem reagál(.) elindul az usb szól(nak a) rajta lévő számok(,) de ennyi(.) vagy pont benne volt egy cd lemez(, és) ha kihúzom a pendrájvot akkor szól a cd(,) de semmire nem reagál azaz a gomboknál(.) Előre is köszönöm!!!!
A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2016
Lehetséges, hogy beragadt egy gomb az előlapon, az tiltja le a többit.
Sziasztok
Ford 6000CD (FDB200) lekódolt akkucsere után tök jó ez a kód védett autórádió, hatalmas találmány, a tolvajok úgyis megtalálják a módját, hogy törjék fel, a tulajdonosát viszont véresre tudja szívatni Külföldi oldalakon arra találtam utalást, hogy a V------ szériaszámúakhoz nincs kódgenerátor. OK. ilyen esetbe mi a megoldás? Köszi a tippeket. Üdv
Itt az égvilágon semmi, mert illegális. Volt ilyen kódolgatós téma, de törölve lett.
Ötleteim: szervizkönyvben kódmatrica? Esetleg a rádió cimkéjén? Végső esetben a szakszerviz... |
Bejelentkezés
Hirdetés |