Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1815 / 2522
(#) trickentrack hozzászólása Jan 31, 2016 /
 
Üdv!

Nincs valakinek kapcsolási rajza egy UNIVERSUM VTC 4371-es erősítőröl?
Egyik ismerősöm vette használtan, aztán leégette egy rossz hangszóróval, viszont valamit barkácsoltak benne mivel hiányzik néhány alkatrész, erre lennék kiváncsi.

Előre is köszönöm!
(#) krisz69 válasza krisz69 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
Elinditva 2x62v ról. Mikkor fel áll az áramkőr. 10mv van a kimeneten . Mikkor megszűnik a folytonos táp elátás pár másod percen belűl ki űl a táp. A kimenetre . Elméletben műkődik a modul. Holnap jelel is probálom.
(#) zotya1983 válasza krisz69 hozzászólására (») Jan 31, 2016 / 1
 
Azért mert nyitva maradnak a fetek míg ki nem ürül a puffer(Majd elmúlik ha lesz koppgátlód),és az bizony egyenlő a bekapcsolási zörejjel is
Nyugodtan indítsd rá
(#) steelbird válasza krisz69 hozzászólására (») Jan 31, 2016 /
 
A bemeneti differenciál fokozat az egyik gyengéje ennek a végfoknak.
A 10mV -os offset előre jelzi, hogy a táp csökkenésekor elbillen a végfok, ugyanis ez már egy félrebillent állapotra utal. Érdemes lenne még ennek utánajárni. Én még mindig a bemeneti diff. erősítő fokozatra gyanakszom. Ki lehetne próbálni egy áramgenerátort az emitter körben. Ez azonos árammal látná el a diff. erősítőt a tápfesz csökkenésekor is. Lehet, hogy megszűnne ez a hamar történő tápfeszre billenés kikapcsolás után.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
(#) krisz69 válasza steelbird hozzászólására (») Feb 1, 2016 / 1
 
Kiprobáltam jelel is. Szól tökéletesen. A 10ma meg . Azér van mert nyugalmi áram abszolute nem lett neki állitva. A komeneten lévő tápfesz meg egy koppanás gátló meg is oldja. Bár nem tul nyugtató dolog..... Lehet megprobálom amit írtál
(#) zotya1983 válasza krisz69 hozzászólására (») Feb 1, 2016 /
 
Nálam is ez volt a helyzet,míg nyitva (vagy zárva) maradnak a fetek és ki nem ürül a maradék fesz addíg sustorog majd lecseng és kész(sok ellenállás is elégett a kimeneten emiatt),a kopp gátló szakítja mielőtt ez kikerülne a hangszórókra.Aggodalomra semmi ok. 100 mA a 400w os verzió ami azt jelenti fetenként 25 mA
neked a 6 fetes verzióra 150 mA jön ki,így én nyugodt szívvel 140 mA rre állítanám a cuccot.
(#) tamas187 hozzászólása Feb 1, 2016 /
 
Jó napot!
Egy kérdésem lenne van nekem egy 3 utas hangváltóm de hiányzik róla egy 4.7u fekvő valami rá kerestem a számra is ami a nyákon van de semmi SAL SH616 keresgéltem de nem merek rendelni egy zenegépben volt.
Valaki linkelne be ami oda illik?
(#) zsozso72 válasza tamas187 hozzászólására (») Feb 1, 2016 /
 
Szia!
Az egy bipoláris 4,7µF kondenzátor de tehetsz bele MKP is ha a raszter kiosztás engedi.
http://www.hestore.hu/prod_10032845.html Mondjuk egy ilyet.
(#) nagysasy válasza tamas187 hozzászólására (») Feb 1, 2016 /
 
Az egy 4,7uf kondenzátor lesz. Tudni kellene hány voltos.

Egyébként itt is lehet rendelni.
(#) Pali79 hozzászólása Feb 1, 2016 /
 
Sziasztok!
Egy erősítő javításához egy kis segítségre lenne szükségem. Maga az erősítő része jól működik, de van egy bemenetválasztó előfok rész ami nem nagyon. A jelenség az, hogy a lemezjátszó bemenet hol recsegve felhangosodik, hol teljesen elhalkul. A történethez hozzá tartozik, hogy ez egy kb 20 éves konstrukció és az ünnepek tájékán volt is vele egy kis baj, mert szerintem a rákötött lemezjátszó felől érkezett egy kis nem kívánatos túlfesz aminek hatására az előfok utáni kivezérlésjelzőt meghajtó részen gyakorlatilag felrobbantak az elkók.
Mellékelek egy képet hátha valaki ráismer a kapcsolásra.

Szerk: most vettem észre, hogy a kép bal oldalán lévő két nagyobb ellenállás igen meleg. Nem tudom számít-e.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2016

DSC01478.JPG
    
(#) Pali79 válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 1, 2016 /
 
Közben kutakodva találtam ezt: RIAA az elrendezés nagyon hasonlít, 90%, hogy ez a kapcsolás van ebben is a panel középső-alsó részén.
(#) latyakosa hozzászólása Feb 1, 2016 /
 
Tanácsért jöttem. Másik topikban (Kapcsolóüzemű (PWM) végfok) már próbáltam érdeklődni, sajnos sikertelenül.
2 ohm-s 3 utas hangszórókhoz, 30-50W közötti teljesítményű, jó minőségű erősítőre keresek megoldást 4 csatornára. Az autós végfok IC-ket első körben nem vettem ide, az adatlapjaikban látottak miatt, bár nem kizárt ha nem találok jobbat akkor az marad (pl TDA7650).
(#) karakan hozzászólása Feb 2, 2016 /
 
Tiszteletem! Adott egy általam összerakott bluetoothos vezetéknélküli hangszórópár. Sony hangfalpár, erősítő PAM8403, 2x3W, 10Ah liPo akku és egy ebay-ről rendelt bluetooth vevő. A hangja az erősítőnek bámulatosan szép ha közvetlenül kötöm rá a jelet, viszont ha bluetooth-ra kötöm és a telefonommal párosítva küldöm a jelet valamilyen zajt szed össze, régi betárcsázós internet hangot ad ki folyamatosan. Cseréljem a bluetooth egységet valami jobbra vagy megoldható lenne a probléma ?
Köszi.
(#) reloop válasza karakan hozzászólására (») Feb 2, 2016 / 1
 
Üdv! Bizonyára a közös táp miatt van egy szép földhurkod. Rendszeresen visszatérő probléma.
(#) krisz69 válasza reloop hozzászólására (») Feb 2, 2016 /
 
Sajnos a számitógép sok problémát szokott okozni. Pl volt olyan nekem csak úgy szünt meg a bugás ha nem főldelt konektorba volt dugva. De akkor persze csip
(#) karakan válasza reloop hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Köszönöm, igen a földhurok volt a baj, de ha megszakítottam egy helyen a probléma még mindig fenn állt. Így külön akkut kapott a receiver és így tökéletesen működik. A probléma hogy így két akkut kell majd töltenem.
(#) tothbela válasza krisz69 hozzászólására (») Feb 3, 2016 / 1
 
Üdv. A minimális tápfeszt behatárolja a T1/T2 kollektorába rakott zéner. Viszont a T1/T2 max kollektorfeszültsége nem lehet több 65V-nál, ezért ezekkel a tranyókkal kell bele a Z1/Z2. 2X 65V-os tápnál ezek a zénerek lecsökkenthetők 10-15 V-osra, 2X45V alatt rövidzárra. Arra kell ügyelni, hogy a táp a legnagyobb terhelésen leadott minimális feszültségétől, ( beleszámítva a brummvölgyet és a hálózati fesz csökkent értékét is, ami egy falusi hangosításnál lehet hogy csak 180V) 2,5 V-tal kisebb legyen a zéner max feszültsége, hiszen csak ekkor biztosítható a stabil működés. Mi is történik , ha ez alá esik a táp? A T1/T2 kollektorárama megszűnik, aminek következtében nem kap vezérlést a T4/T5. A T4-en keresztül pedig a T3 sem. A T3/T5 alkotta nagyjelű feszültségerősítő fokozaton így nem folyik áram, ezért gyakorlatilag a szivárgó áramok, meg a kismértékű asszimetria miatt valamelyik táp irányába elbillen a kimenet. Hatásos lenne egy egy ellenállással a T3/T5 kollektorait leföldelni, vagyis a 0 V-hoz kötni. Ekkor a végfetek gétjei testpotenciálon lennének, ami miatt elmaradna a tápra való kiülés. Az ellenállások értelemszerűen egyformák legyenek, az értékük pedig a következők alapján határolható be. A bemeneti diferenciálerősítő közös emitteráramát az R3 határozza meg, ami 2X 65 V tápfesznél a Baji rajzon lévő 62 kohmmal kb. 1 mA. Ebből tranyónként folyik 0,5 mA. AZ R4/R5-ön így kicsit több mint 2,5 V keletkezik. Ha ebből levonjuk a T4/T5 BE diódájának feszültségét, (0,5-0,6V) akkor az R9-en 2V marad, ami 20 mA-t jelent azzal a 100 ohm- mal. Ebből a fele hajtja meg a D1/T3 áramtükröt, ami a pozitív táp felől 10 mA-t pumpál bele a T5-be. Tehát úgy kell megválasztani a beépítésre kerülő ellenállások értékét, hogy ne terhelje számottevően ezt a 10 mA-t, hiszen akkor csökken a nyilthurkú erősítés. Én 10 százalékkal terhelném max ezt a fokozatot, tehát teljes kivezérlésen ez 1 mA lenne. Ezzel meg is van hogy két darab 100 kOhm menne bele. Megeshet, hogy 1 Mohm-ok is már megoldaná a gate-k levezetését. Tehát összefoglalva: R3 értéke tápfesz voltonként 1 kOhm (27 V-nál 27 k, 45 V-nál 47 k, 65 V-nál 62k). Z1/Z2 maximális értéke a mindenkori biztonságosan meglévő tápfesz-2,5V, a minimális érték a mindenkori legmagasabb tápfesz mínusz T1(T2) Uce, ami most 65V (27V-nál 0-15V, 45V-nál 0-27V, 65V-nál 10-40V közötti. A két beépítendő ellenállással érdemes kicsit játszani, mert igaz hogy akár M Ohmos is elég lehet, de a jövőre való tekintetten maradnék a 100 k Ohmoknál. Nem hanyagolható el ugyanis az a tény, hogy ekkora erősítőt nem hálószobába tesz az ember. Valószínűleg hangosítás vagy bulierősítő lesz. Ott aztán jön a kosz, a por, az izzadság, a vízpára, na meg azz összefogdosott panelen maradó sós ujjlenyomat, és már meg is van a szivárgó áram útja. Ezek is érdemes figyelembe venni. Remélem tudtam segíteni.
(#) krisz69 válasza tothbela hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Nagyon sokat segitettél. A tápfeszűltségem 80-80v körűl lesz. Akkor ehez mérten változtatom az értékeket.
(#) steelbird válasza tothbela hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
A T1/T2 áramát áramgenerátorral kell biztosítani a 62kOhm helyett és meg van oldva a probléma, nem függ a tápfesztől a bemenő fokozat.
(#) tothbela válasza krisz69 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Még valami. Az áramtükörben lévő D1 diódát át lehetne hidalni egy 1-10 kOhm körüli ellenállással, mert igaz hogy tápfesz elfogyásakor a T5 biztosan lezár, mert a bázisát levezeti az R4, de a T3-al kicsit más a helyzet. Valószínűleg melegebb mint a D1 dióda, hiszen azért közel 1W-ot disszipál, közel 100 szorosát a D1 alig 10mW-jához képest. Ezért a T3 BE diódája alacsonyabb feszültségen nyit mint a D1, Így a D1+R7 soros nem tudja levezetni a bázisát. A D1-el párhuzamosan kötött 1-10 kOhm segít, hogy nagyon kis áramoknál biztosan megszűnjön a T3 maradék árama, ezzel megszüntetve a fetek plusztáp felé történő vezérlését a táp lekapcsolása után. Ettől még bekerülhet a két 100 (80V-nál 150) kOhmos is, ho ne lebegjenek a fetek gate-jei a semmibe, hanem DC 0V közelébe legyenek. A D1 áthidalő értékét csak saccolni tudom, mert tudni kellene mi hány fokos a rendszerben. ha a T4 maradék kollektor árama pld. 1 mikroamper, a T3 és a D1 között meg van 50C fok, akkor 0,4V alá kell tenni a D1 feszültségét hogy az 100 fokon is lezárjon. Ezek szerint 400 kOhm alatti ellenállás kell oda. 10 k Ohmmal lehet indulni.
(#) kissattila88 hozzászólása Feb 3, 2016 /
 
Hogy kell meg határozni a hangszóró kábel átmérőjét?
(#) Karesz 50 válasza kissattila88 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Például...

CAM00872.jpg
    
(#) Buvarruha válasza kissattila88 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Minél vastagabb legyen.
(#) kissattila88 válasza Buvarruha hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Úgy értem hogy van egy 2x100W stereó erősítő van egy hagszóró pár ami 100W milyen vataságú kábel kell hozzá?
(#) Buvarruha válasza kissattila88 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Ami belefér, nem árt, ha kevés a veszteség.
(#) kissattila88 válasza Buvarruha hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Hogy érted hogy ami belefér?
(#) Buvarruha válasza kissattila88 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Legyen minél vastagabb a kábel, de ésszerű keretek között. Szó szerint beférjen a csatlakozókba.
(#) kissattila88 válasza Buvarruha hozzászólására (») Feb 3, 2016 1 /
 
0.15mm átmérőjű az már kicsi?
(#) zotya1983 válasza kissattila88 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
1.5 mm minimum kell. De elfér a 2,2.5mm es is minél vastagabb annál jobb mivel így a veszteség is csökken.Például 10 méteren 1.5 es kábelen 50v ~ ból marad 48 (saccra) 2.0mm esen 59v...
(#) kissattila88 válasza zotya1983 hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Most már értem.
Következő: »»   1815 / 2522
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem