Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Üdv!
Nincs valakinek kapcsolási rajza egy UNIVERSUM VTC 4371-es erősítőröl? Egyik ismerősöm vette használtan, aztán leégette egy rossz hangszóróval, viszont valamit barkácsoltak benne mivel hiányzik néhány alkatrész, erre lennék kiváncsi. Előre is köszönöm!
Elinditva 2x62v ról. Mikkor fel áll az áramkőr. 10mv van a kimeneten . Mikkor megszűnik a folytonos táp elátás pár másod percen belűl ki űl a táp. A kimenetre . Elméletben műkődik a modul. Holnap jelel is probálom.
Azért mert nyitva maradnak a fetek míg ki nem ürül a puffer(Majd elmúlik ha lesz koppgátlód),és az bizony egyenlő a bekapcsolási zörejjel is
Nyugodtan indítsd rá
A bemeneti differenciál fokozat az egyik gyengéje ennek a végfoknak.
A 10mV -os offset előre jelzi, hogy a táp csökkenésekor elbillen a végfok, ugyanis ez már egy félrebillent állapotra utal. Érdemes lenne még ennek utánajárni. Én még mindig a bemeneti diff. erősítő fokozatra gyanakszom. Ki lehetne próbálni egy áramgenerátort az emitter körben. Ez azonos árammal látná el a diff. erősítőt a tápfesz csökkenésekor is. Lehet, hogy megszűnne ez a hamar történő tápfeszre billenés kikapcsolás után. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2016
Kiprobáltam jelel is. Szól tökéletesen. A 10ma meg . Azér van mert nyugalmi áram abszolute nem lett neki állitva. A komeneten lévő tápfesz meg egy koppanás gátló meg is oldja. Bár nem tul nyugtató dolog..... Lehet megprobálom amit írtál
Nálam is ez volt a helyzet,míg nyitva (vagy zárva) maradnak a fetek és ki nem ürül a maradék fesz addíg sustorog majd lecseng és kész(sok ellenállás is elégett a kimeneten emiatt),a kopp gátló szakítja mielőtt ez kikerülne a hangszórókra.Aggodalomra semmi ok. 100 mA a 400w os verzió ami azt jelenti fetenként 25 mA
neked a 6 fetes verzióra 150 mA jön ki,így én nyugodt szívvel 140 mA rre állítanám a cuccot.
Jó napot!
Egy kérdésem lenne van nekem egy 3 utas hangváltóm de hiányzik róla egy 4.7u fekvő valami rá kerestem a számra is ami a nyákon van de semmi SAL SH616 keresgéltem de nem merek rendelni egy zenegépben volt. Valaki linkelne be ami oda illik?
Szia!
Az egy bipoláris 4,7µF kondenzátor de tehetsz bele MKP is ha a raszter kiosztás engedi. http://www.hestore.hu/prod_10032845.html Mondjuk egy ilyet.
Sziasztok!
Egy erősítő javításához egy kis segítségre lenne szükségem. Maga az erősítő része jól működik, de van egy bemenetválasztó előfok rész ami nem nagyon. A jelenség az, hogy a lemezjátszó bemenet hol recsegve felhangosodik, hol teljesen elhalkul. A történethez hozzá tartozik, hogy ez egy kb 20 éves konstrukció és az ünnepek tájékán volt is vele egy kis baj, mert szerintem a rákötött lemezjátszó felől érkezett egy kis nem kívánatos túlfesz aminek hatására az előfok utáni kivezérlésjelzőt meghajtó részen gyakorlatilag felrobbantak az elkók. Mellékelek egy képet hátha valaki ráismer a kapcsolásra. Szerk: most vettem észre, hogy a kép bal oldalán lévő két nagyobb ellenállás igen meleg. Nem tudom számít-e. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2016
Közben kutakodva találtam ezt: RIAA az elrendezés nagyon hasonlít, 90%, hogy ez a kapcsolás van ebben is a panel középső-alsó részén.
Tanácsért jöttem. Másik topikban (Kapcsolóüzemű (PWM) végfok) már próbáltam érdeklődni, sajnos sikertelenül.
2 ohm-s 3 utas hangszórókhoz, 30-50W közötti teljesítményű, jó minőségű erősítőre keresek megoldást 4 csatornára. Az autós végfok IC-ket első körben nem vettem ide, az adatlapjaikban látottak miatt, bár nem kizárt ha nem találok jobbat akkor az marad (pl TDA7650).
Tiszteletem! Adott egy általam összerakott bluetoothos vezetéknélküli hangszórópár. Sony hangfalpár, erősítő PAM8403, 2x3W, 10Ah liPo akku és egy ebay-ről rendelt bluetooth vevő. A hangja az erősítőnek bámulatosan szép ha közvetlenül kötöm rá a jelet, viszont ha bluetooth-ra kötöm és a telefonommal párosítva küldöm a jelet valamilyen zajt szed össze, régi betárcsázós internet hangot ad ki folyamatosan. Cseréljem a bluetooth egységet valami jobbra vagy megoldható lenne a probléma ?
Köszi.
Üdv! Bizonyára a közös táp miatt van egy szép földhurkod. Rendszeresen visszatérő probléma.
Sajnos a számitógép sok problémát szokott okozni. Pl volt olyan nekem csak úgy szünt meg a bugás ha nem főldelt konektorba volt dugva. De akkor persze csip
Köszönöm, igen a földhurok volt a baj, de ha megszakítottam egy helyen a probléma még mindig fenn állt. Így külön akkut kapott a receiver és így tökéletesen működik. A probléma hogy így két akkut kell majd töltenem.
Üdv. A minimális tápfeszt behatárolja a T1/T2 kollektorába rakott zéner. Viszont a T1/T2 max kollektorfeszültsége nem lehet több 65V-nál, ezért ezekkel a tranyókkal kell bele a Z1/Z2. 2X 65V-os tápnál ezek a zénerek lecsökkenthetők 10-15 V-osra, 2X45V alatt rövidzárra. Arra kell ügyelni, hogy a táp a legnagyobb terhelésen leadott minimális feszültségétől, ( beleszámítva a brummvölgyet és a hálózati fesz csökkent értékét is, ami egy falusi hangosításnál lehet hogy csak 180V) 2,5 V-tal kisebb legyen a zéner max feszültsége, hiszen csak ekkor biztosítható a stabil működés. Mi is történik , ha ez alá esik a táp? A T1/T2 kollektorárama megszűnik, aminek következtében nem kap vezérlést a T4/T5. A T4-en keresztül pedig a T3 sem. A T3/T5 alkotta nagyjelű feszültségerősítő fokozaton így nem folyik áram, ezért gyakorlatilag a szivárgó áramok, meg a kismértékű asszimetria miatt valamelyik táp irányába elbillen a kimenet. Hatásos lenne egy egy ellenállással a T3/T5 kollektorait leföldelni, vagyis a 0 V-hoz kötni. Ekkor a végfetek gétjei testpotenciálon lennének, ami miatt elmaradna a tápra való kiülés. Az ellenállások értelemszerűen egyformák legyenek, az értékük pedig a következők alapján határolható be. A bemeneti diferenciálerősítő közös emitteráramát az R3 határozza meg, ami 2X 65 V tápfesznél a Baji rajzon lévő 62 kohmmal kb. 1 mA. Ebből tranyónként folyik 0,5 mA. AZ R4/R5-ön így kicsit több mint 2,5 V keletkezik. Ha ebből levonjuk a T4/T5 BE diódájának feszültségét, (0,5-0,6V) akkor az R9-en 2V marad, ami 20 mA-t jelent azzal a 100 ohm- mal. Ebből a fele hajtja meg a D1/T3 áramtükröt, ami a pozitív táp felől 10 mA-t pumpál bele a T5-be. Tehát úgy kell megválasztani a beépítésre kerülő ellenállások értékét, hogy ne terhelje számottevően ezt a 10 mA-t, hiszen akkor csökken a nyilthurkú erősítés. Én 10 százalékkal terhelném max ezt a fokozatot, tehát teljes kivezérlésen ez 1 mA lenne. Ezzel meg is van hogy két darab 100 kOhm menne bele. Megeshet, hogy 1 Mohm-ok is már megoldaná a gate-k levezetését. Tehát összefoglalva: R3 értéke tápfesz voltonként 1 kOhm (27 V-nál 27 k, 45 V-nál 47 k, 65 V-nál 62k). Z1/Z2 maximális értéke a mindenkori biztonságosan meglévő tápfesz-2,5V, a minimális érték a mindenkori legmagasabb tápfesz mínusz T1(T2) Uce, ami most 65V (27V-nál 0-15V, 45V-nál 0-27V, 65V-nál 10-40V közötti. A két beépítendő ellenállással érdemes kicsit játszani, mert igaz hogy akár M Ohmos is elég lehet, de a jövőre való tekintetten maradnék a 100 k Ohmoknál. Nem hanyagolható el ugyanis az a tény, hogy ekkora erősítőt nem hálószobába tesz az ember. Valószínűleg hangosítás vagy bulierősítő lesz. Ott aztán jön a kosz, a por, az izzadság, a vízpára, na meg azz összefogdosott panelen maradó sós ujjlenyomat, és már meg is van a szivárgó áram útja. Ezek is érdemes figyelembe venni. Remélem tudtam segíteni.
Nagyon sokat segitettél. A tápfeszűltségem 80-80v körűl lesz. Akkor ehez mérten változtatom az értékeket.
A T1/T2 áramát áramgenerátorral kell biztosítani a 62kOhm helyett és meg van oldva a probléma, nem függ a tápfesztől a bemenő fokozat.
Még valami. Az áramtükörben lévő D1 diódát át lehetne hidalni egy 1-10 kOhm körüli ellenállással, mert igaz hogy tápfesz elfogyásakor a T5 biztosan lezár, mert a bázisát levezeti az R4, de a T3-al kicsit más a helyzet. Valószínűleg melegebb mint a D1 dióda, hiszen azért közel 1W-ot disszipál, közel 100 szorosát a D1 alig 10mW-jához képest. Ezért a T3 BE diódája alacsonyabb feszültségen nyit mint a D1, Így a D1+R7 soros nem tudja levezetni a bázisát. A D1-el párhuzamosan kötött 1-10 kOhm segít, hogy nagyon kis áramoknál biztosan megszűnjön a T3 maradék árama, ezzel megszüntetve a fetek plusztáp felé történő vezérlését a táp lekapcsolása után. Ettől még bekerülhet a két 100 (80V-nál 150) kOhmos is, ho ne lebegjenek a fetek gate-jei a semmibe, hanem DC 0V közelébe legyenek. A D1 áthidalő értékét csak saccolni tudom, mert tudni kellene mi hány fokos a rendszerben. ha a T4 maradék kollektor árama pld. 1 mikroamper, a T3 és a D1 között meg van 50C fok, akkor 0,4V alá kell tenni a D1 feszültségét hogy az 100 fokon is lezárjon. Ezek szerint 400 kOhm alatti ellenállás kell oda. 10 k Ohmmal lehet indulni.
Hogy kell meg határozni a hangszóró kábel átmérőjét?
Minél vastagabb legyen.
Úgy értem hogy van egy 2x100W stereó erősítő van egy hagszóró pár ami 100W milyen vataságú kábel kell hozzá?
Ami belefér, nem árt, ha kevés a veszteség.
Hogy érted hogy ami belefér?
Legyen minél vastagabb a kábel, de ésszerű keretek között. Szó szerint beférjen a csatlakozókba.
0.15mm átmérőjű az már kicsi?
1.5 mm minimum kell. De elfér a 2,2.5mm es is minél vastagabb annál jobb mivel így a veszteség is csökken.Például 10 méteren 1.5 es kábelen 50v ~ ból marad 48 (saccra) 2.0mm esen 59v...
Most már értem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |