Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   210 / 345
(#) erbe válasza tarex hozzászólására (») Feb 6, 2016 / 1
 
Idézet:
„Csak frekvenciaváltóval lehetséges?”
Igen.
A lila-fehér lehet hővédelem, de lehet jeladó is.
(#) tarex válasza erbe hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
erbe: Köszönöm a válaszod!
Idézet:
„A lila-fehér lehet hővédelem, de lehet jeladó is.”

A ventilátoros végén van egy lyuktárcsás opto-pozicioner (mint az ABS jeladó, vagy a görgős egér forgás-szenzora).
A feltöltött képről lehet, hogy nem derül ki egyértelműen a típus: Gefeg Ds-9060-2AY-RLT
A gyártó a Ds 90-es dokumentumának 1. oldalán 3 fázisú aszinkron motornak írja.
A kapcsolási rajzok 3. oldalán a 2-3. blokk rajzai alapján okoskodtam ki, hogy szerintem mi lehet a bekötés.
Viszont az adatlapon ez szerepel:
230/240 V 50/60 Hz 1,7/1,8A 375/450 W 2750/3300 1/min
Most akkor kinek higgyek? Az adattábla szerint egy-, a doksi szerint három fázisú.
Na itt ált meg a tudományom!
Félreértés ne essék, minden hozzászólásnak örülök és csak azért okoskodom, mert itt akadtam meg, miközben igyekeztem magam megoldani a problémámat.
(#) kadarist válasza tarex hozzászólására (») Feb 7, 2016 / 1
 
Attól, hogy 230V van ráírva, még lehet háromfázisú. Például frekvenciaváltókhoz ideális a háromfázisú 230V-os tekercselés, mert így egyfázisról is lehet táplálni a frekiváltót.
Van egy ilyen kitétel a doksiban: "Optional Auslegung für Frequenzumrichter mit 3 x 230 V"
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
(#) tarex válasza kadarist hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Köszi! Akkor nincs antagonisztikus ellentét a doksi és az adatlap között.
Azt hiszem, megpróbálkozom a bekötésével az eredeti felvetésem szerint.
A védőföldet a nullára kössem, vagy a nullára és a védőföldre közösen? (5 pólusú a hálózati aljzatom és nincs FI-relém.)
(#) pucuka válasza tarex hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Nem. A védőföldet a házra, nullát a nullára. Ha van FI relé, ha nincs.
(#) tarex válasza pucuka hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Csakhogy nincs a csatlakozójában nulla, csak a 3 fázis.
(#) kadarist válasza tarex hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
A nullát minek kötnéd be egy háromfázisú motorba?
(#) nilsh válasza VIM hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Csak mint ötletet vetem fel, hogy két fázissal, 2x16A+0- val lehetne üzemeltetni? Ahogy 1 fázisról fáziseltolással üzemeltetik a háromfázisú motorokat. Ha ez járható út akkor nem kellene lágy indítással vesződni. Csak azt nem tudom, hogy az áramszolgáltató mit szól hozzá.
(#) erbe válasza tarex hozzászólására (») Feb 8, 2016 / 1
 
Idézet:
„230/240 V 50/60 Hz 1,7/1,8A 375/450 W 2750/3300 1/min”

Amikor nézegettem az adattáblát, nekem is gyanús volt a dolog. Nem biztos, hogy a gyártónál pont azt a táblázatot találtad meg, amire szükséged van. Az áramfelvétel 3 fázishoz kissé túlzó (kivéve, ha gyenge a hatásfok és nem túl jó a cosFi). Egy fázishoz meg kevés.
Egyszerű méréssel meg tudod állapítani, hogy 1 vagy 3 fázisú. Mérsz a három kivezetés között ellenállást. Ha mindhárom mérés azonos értéket mutat, háromfázisú. Ha van két egyforma és egy 2X-es értékű, akkor egyfázisú a tekercselés.
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
(#) VIM válasza nilsh hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Próbáld beindítani a rendelkezésre álló felállásban. Ha nem sikerülne, akkor nem sok reményt látok más megoldására, de persze próbálkozhatsz.
(#) Tomi111 válasza nilsh hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Üdv! Szerintem ez 3×230V-os lesz. Ebben a felállásban én csak egy fázisról próbálnám kondenzátorral. Viszont így nem lesz fordulatszám szabályozás. Ha két fázist rákötsz, meg a nullát, akkor a két fázis közti tekercs 400V-ot kap és leég.
(#) nilsh válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Üdv. csillag bekötésben is 400v -ot kap?
(#) erbe válasza nilsh hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Nem tudhatjuk, hogy milyen, mert gyárilag csak 3 szál jön ki.
(#) tarex válasza kadarist hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Tehát nem kell. Köszönöm!
(#) tarex válasza erbe hozzászólására (») Feb 8, 2016 /
 
Az ellenállások azonosak.
Ki fogom próbálni a 3 fázis + védőföld felállást. Legfeljebb közel megyek az óraládához és előtte kihúzgálom a híradástechnikát.
A segítségetekkel többet tanultam, mint magamtól évek alatt!
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
(#) erbe válasza tarex hozzászólására (») Feb 8, 2016 / 1
 
Ha már van egy jó motorod, ne égesd le szándékosan!
Keress 3 db megfelelő értékű ellenállást és fázisonként kösd sorba! 3 db 500 W-os rezsó megfelel előtétnek. Kicsit alacsonyabb az elvárt értéknél, de a pár másodperces próba alatt legalább nem ég le a motor. Esetleg 3 db 200-250 W-os izzólámpa. Ipari körülmények között talán még előfordul.
(#) zosza18 hozzászólása Feb 9, 2016 /
 
Üdv Mindenkinek!

Kaptam egy kis flexet, amit életre kellene kelteni. Annyit tudok róla, hogy bmw gyárban tett szolgálatot. 3vezetékes a bekötése, de gőzöm sincs, hogy milyen feszültségről vagy milyen bekötésről működhetett. Felteszem, hátha látott már valaki hasonlót. A fekete színű kábel egy nyomógombon keresztül van kivezetve. A barna és a kék, a rendes tolókapcsolóról van kivezetve.
(#) erbe válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Aszinkron motoros Flex. Még soha nem láttam ilyent. Kérdezd a helyi karbantartót! Mi csak tippelni tudunk.
(#) VIM válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 9, 2016 /
 
Szia! Milyen csatlakozó villa volt a vezeték végén? Az sok mindent elárul. Talán állandó üzemi kondenzátoros motor lehet, mert annak a nyomatéka lenne kedvező ennek a gépnek. Az, hogy hány mikros kondi kell majd neki azt próbálgatással kell kitapasztalni. Milyen hosszú a forgórész és milyen átmérőjű?
(#) zosza18 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Üdv! Köszönöm az eddigi hozzászólásokat Mindenkinek!

Németországból hozták valamelyik bmw gyárból, így nem nagyon tudok kérdezgetni senkit. Dugvilla nem volt rajta, így jött haza. A forgórész 36mm átmérőjű és 59mm hosszú. A fekete vezeték a nyomógombon keresztül van kivezetve, a barna és a kék a tolókapcsolón keresztül van kivezetve, míg a zöld/sárga a föld. Próbaképp bekötöttem a 230V-ot a kék és barna vezetékre, a feketére a kondit(3µF próbaképp)... Bekapcsoláskor nyomtam a gombot, beindul és kegyetlenül morog, ráadásul ellentétesen forog és nagyon lassan. Szétszedve meleg volt, így tovább nem is próbálkoztam, nem akarnám leégetni.
(#) zoz11 válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Hello
Én már hasonlóval találkoztam, annak 180V 300Hz kellett, azt is gyárban használták.
A motor három vége között mérj ellenállást, és ha minden variációban egyformát mérsz akkor 3fázisú motor.
A forgórészen látszik a kiegyensúlyozás nyoma, ezért biztos hogy nem 50Hz ről megy.
VAn egy másik verziója is, aminél csak indításnál kellett megnyomni a nyomógombot, és "két szálról" ment tovább a motor, de az is 200Hz környékén dolgozott.
(#) zosza18 válasza zoz11 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Helló!

Köszönöm az infót! Az ellenállást mérve, mind 16R. Akkor 3 fázisú... tovább? Mekkora lehet a feszültsége? Ha ez ismert lenne, akkor lehetne egy egyszerű 3 fázisú meghajtást készíteni neki, mint egy frekiváltó, csak nem állítgatósra, hanem fixen előállítani a 3 fázist és a feszültséget.
(#) VIM válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
A méretéből ítélve 100W körüli lehet a teljesítménye vagy még annyi sem és nem flex lesz ez hanem polírozó, fényező eszköz lehetett. A fényező műhelyben nem használható kommutátoros motor, mert az ott kialakult vegyi összetételű levegő (oldószerek, festékpor stb.) tűz és robbanásveszélyes.
(#) zosza18 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Akkor ez igencsak lassú fordulatú lenne. Ha tényleg annyi a teljesítménye, akkor sok mindenre nem lehet ezt használni. Hát a kíváncsiság miatt jó volna azért életre kelteni, legalább megmutatnám mennyire felesleges volt bevásárolni. (van belőle vagy 10db )

Most szétszedve a "nyomógombot", abban csak egy csoki van és reteszelő funkciója van csak. Magyarán az 1-ik fázis és a földelés fixen van bekötve és a tolókapcsolóval adja rá a másik 2 fázist.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
(#) proli007 válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Hello! A maradék kábelből ítélve, nem háromfázisú volt a gép. De az is előfordulhat, hogy 42V-ról működtették, mint számtalan más életvédelmi leválasztóval ellátott szerszámot. És a polírozási feladat sokkal valószínűbb számára mint egy flex. Egy autógyárban még életszerűbb is..
(#) zosza18 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Helló!

Akkor ha 42V-os is, de a bekötés még mindig érthetetlen számomra.
Van 3 vezeték meg a földelés... akkor hogyan kellene összehozni egy próbára legalább? Van 42VAC-s és DC-s trafóm is, ki tudnám próbálni, csak a bekötésében világtalan vagyok teljesen.
(#) proli007 válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Ha belegondolsz, sok varázslat nem lehet. Nincs hely sem benne, és a kapcsolók is "beszédesek". Lehet csak a felpörgés idejére kell a "másik fázist" a nyomógombon keresztül megadni. aztán már magától megy. Egy polírozó motor gyenge, és ha megszorul, jobb ha leáll és nem okoz kárt.. Persze ezek csak józan paraszti fikciók.
(#) zosza18 válasza proli007 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Fentébb írtam, hogy nincs nyomógomb, mert szétszedtem azt is és csak egy reteszelés a kapcsolónak. 2 vezetéket kapcsol a tolókapcsoló és a 3. kábel meg a földelés fixen van bekötve.
(#) granpa válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
Vast vaben zűrzavavar "Dahlander"?
(#) VIM válasza zosza18 hozzászólására (») Feb 10, 2016 /
 
A képen nyíllal jelzett pontra nem lehet bekötni a motor kivezetésének fekete szálát? Mind a három kivezetésnek meg van a helye, kék és barna a kapcsolóba a fekete pedig oda ahová feltételezhetően kellene kötni a harmadikat. A kapcsoló retesze az kérdéses, hogy hogyan van megoldva, mert az éppen nem látszik.
Következő: »»   210 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem