Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Idézet: Igen.„Csak frekvenciaváltóval lehetséges?” A lila-fehér lehet hővédelem, de lehet jeladó is.
erbe: Köszönöm a válaszod!
Idézet: „A lila-fehér lehet hővédelem, de lehet jeladó is.” A ventilátoros végén van egy lyuktárcsás opto-pozicioner (mint az ABS jeladó, vagy a görgős egér forgás-szenzora). A feltöltött képről lehet, hogy nem derül ki egyértelműen a típus: Gefeg Ds-9060-2AY-RLT A gyártó a Ds 90-es dokumentumának 1. oldalán 3 fázisú aszinkron motornak írja. A kapcsolási rajzok 3. oldalán a 2-3. blokk rajzai alapján okoskodtam ki, hogy szerintem mi lehet a bekötés. Viszont az adatlapon ez szerepel: 230/240 V 50/60 Hz 1,7/1,8A 375/450 W 2750/3300 1/min Most akkor kinek higgyek? Az adattábla szerint egy-, a doksi szerint három fázisú. Na itt ált meg a tudományom! Félreértés ne essék, minden hozzászólásnak örülök és csak azért okoskodom, mert itt akadtam meg, miközben igyekeztem magam megoldani a problémámat.
Attól, hogy 230V van ráírva, még lehet háromfázisú. Például frekvenciaváltókhoz ideális a háromfázisú 230V-os tekercselés, mert így egyfázisról is lehet táplálni a frekiváltót.
Van egy ilyen kitétel a doksiban: "Optional Auslegung für Frequenzumrichter mit 3 x 230 V" A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Köszi! Akkor nincs antagonisztikus ellentét a doksi és az adatlap között.
Azt hiszem, megpróbálkozom a bekötésével az eredeti felvetésem szerint. A védőföldet a nullára kössem, vagy a nullára és a védőföldre közösen? (5 pólusú a hálózati aljzatom és nincs FI-relém.)
Nem. A védőföldet a házra, nullát a nullára. Ha van FI relé, ha nincs.
Csakhogy nincs a csatlakozójában nulla, csak a 3 fázis.
A nullát minek kötnéd be egy háromfázisú motorba?
Csak mint ötletet vetem fel, hogy két fázissal, 2x16A+0- val lehetne üzemeltetni? Ahogy 1 fázisról fáziseltolással üzemeltetik a háromfázisú motorokat. Ha ez járható út akkor nem kellene lágy indítással vesződni. Csak azt nem tudom, hogy az áramszolgáltató mit szól hozzá.
Idézet: „230/240 V 50/60 Hz 1,7/1,8A 375/450 W 2750/3300 1/min” Amikor nézegettem az adattáblát, nekem is gyanús volt a dolog. Nem biztos, hogy a gyártónál pont azt a táblázatot találtad meg, amire szükséged van. Az áramfelvétel 3 fázishoz kissé túlzó (kivéve, ha gyenge a hatásfok és nem túl jó a cosFi). Egy fázishoz meg kevés. Egyszerű méréssel meg tudod állapítani, hogy 1 vagy 3 fázisú. Mérsz a három kivezetés között ellenállást. Ha mindhárom mérés azonos értéket mutat, háromfázisú. Ha van két egyforma és egy 2X-es értékű, akkor egyfázisú a tekercselés. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Próbáld beindítani a rendelkezésre álló felállásban. Ha nem sikerülne, akkor nem sok reményt látok más megoldására, de persze próbálkozhatsz.
Üdv! Szerintem ez 3×230V-os lesz. Ebben a felállásban én csak egy fázisról próbálnám kondenzátorral. Viszont így nem lesz fordulatszám szabályozás. Ha két fázist rákötsz, meg a nullát, akkor a két fázis közti tekercs 400V-ot kap és leég.
Nem tudhatjuk, hogy milyen, mert gyárilag csak 3 szál jön ki.
Az ellenállások azonosak.
Ki fogom próbálni a 3 fázis + védőföld felállást. Legfeljebb közel megyek az óraládához és előtte kihúzgálom a híradástechnikát. A segítségetekkel többet tanultam, mint magamtól évek alatt! Mindenkinek köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2016
Ha már van egy jó motorod, ne égesd le szándékosan!
Keress 3 db megfelelő értékű ellenállást és fázisonként kösd sorba! 3 db 500 W-os rezsó megfelel előtétnek. Kicsit alacsonyabb az elvárt értéknél, de a pár másodperces próba alatt legalább nem ég le a motor. Esetleg 3 db 200-250 W-os izzólámpa. Ipari körülmények között talán még előfordul.
Üdv Mindenkinek!
Kaptam egy kis flexet, amit életre kellene kelteni. Annyit tudok róla, hogy bmw gyárban tett szolgálatot. 3vezetékes a bekötése, de gőzöm sincs, hogy milyen feszültségről vagy milyen bekötésről működhetett. Felteszem, hátha látott már valaki hasonlót. A fekete színű kábel egy nyomógombon keresztül van kivezetve. A barna és a kék, a rendes tolókapcsolóról van kivezetve.
Aszinkron motoros Flex. Még soha nem láttam ilyent. Kérdezd a helyi karbantartót! Mi csak tippelni tudunk.
Szia! Milyen csatlakozó villa volt a vezeték végén? Az sok mindent elárul. Talán állandó üzemi kondenzátoros motor lehet, mert annak a nyomatéka lenne kedvező ennek a gépnek. Az, hogy hány mikros kondi kell majd neki azt próbálgatással kell kitapasztalni. Milyen hosszú a forgórész és milyen átmérőjű?
Üdv! Köszönöm az eddigi hozzászólásokat Mindenkinek!
Németországból hozták valamelyik bmw gyárból, így nem nagyon tudok kérdezgetni senkit. Dugvilla nem volt rajta, így jött haza. A forgórész 36mm átmérőjű és 59mm hosszú. A fekete vezeték a nyomógombon keresztül van kivezetve, a barna és a kék a tolókapcsolón keresztül van kivezetve, míg a zöld/sárga a föld. Próbaképp bekötöttem a 230V-ot a kék és barna vezetékre, a feketére a kondit(3µF próbaképp)... Bekapcsoláskor nyomtam a gombot, beindul és kegyetlenül morog, ráadásul ellentétesen forog és nagyon lassan. Szétszedve meleg volt, így tovább nem is próbálkoztam, nem akarnám leégetni.
Hello
Én már hasonlóval találkoztam, annak 180V 300Hz kellett, azt is gyárban használták. A motor három vége között mérj ellenállást, és ha minden variációban egyformát mérsz akkor 3fázisú motor. A forgórészen látszik a kiegyensúlyozás nyoma, ezért biztos hogy nem 50Hz ről megy. VAn egy másik verziója is, aminél csak indításnál kellett megnyomni a nyomógombot, és "két szálról" ment tovább a motor, de az is 200Hz környékén dolgozott.
Helló!
Köszönöm az infót! Az ellenállást mérve, mind 16R. Akkor 3 fázisú... tovább? Mekkora lehet a feszültsége? Ha ez ismert lenne, akkor lehetne egy egyszerű 3 fázisú meghajtást készíteni neki, mint egy frekiváltó, csak nem állítgatósra, hanem fixen előállítani a 3 fázist és a feszültséget.
A méretéből ítélve 100W körüli lehet a teljesítménye vagy még annyi sem és nem flex lesz ez hanem polírozó, fényező eszköz lehetett. A fényező műhelyben nem használható kommutátoros motor, mert az ott kialakult vegyi összetételű levegő (oldószerek, festékpor stb.) tűz és robbanásveszélyes.
Akkor ez igencsak lassú fordulatú lenne. Ha tényleg annyi a teljesítménye, akkor sok mindenre nem lehet ezt használni. Hát a kíváncsiság miatt jó volna azért életre kelteni, legalább megmutatnám mennyire felesleges volt bevásárolni. (van belőle vagy 10db )
Most szétszedve a "nyomógombot", abban csak egy csoki van és reteszelő funkciója van csak. Magyarán az 1-ik fázis és a földelés fixen van bekötve és a tolókapcsolóval adja rá a másik 2 fázist. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2016
Hello! A maradék kábelből ítélve, nem háromfázisú volt a gép. De az is előfordulhat, hogy 42V-ról működtették, mint számtalan más életvédelmi leválasztóval ellátott szerszámot. És a polírozási feladat sokkal valószínűbb számára mint egy flex. Egy autógyárban még életszerűbb is..
Helló!
Akkor ha 42V-os is, de a bekötés még mindig érthetetlen számomra. Van 3 vezeték meg a földelés... akkor hogyan kellene összehozni egy próbára legalább? Van 42VAC-s és DC-s trafóm is, ki tudnám próbálni, csak a bekötésében világtalan vagyok teljesen.
Ha belegondolsz, sok varázslat nem lehet. Nincs hely sem benne, és a kapcsolók is "beszédesek". Lehet csak a felpörgés idejére kell a "másik fázist" a nyomógombon keresztül megadni. aztán már magától megy. Egy polírozó motor gyenge, és ha megszorul, jobb ha leáll és nem okoz kárt.. Persze ezek csak józan paraszti fikciók.
Fentébb írtam, hogy nincs nyomógomb, mert szétszedtem azt is és csak egy reteszelés a kapcsolónak. 2 vezetéket kapcsol a tolókapcsoló és a 3. kábel meg a földelés fixen van bekötve.
Vast vaben zűrzavavar "Dahlander"?
A képen nyíllal jelzett pontra nem lehet bekötni a motor kivezetésének fekete szálát? Mind a három kivezetésnek meg van a helye, kék és barna a kapcsolóba a fekete pedig oda ahová feltételezhetően kellene kötni a harmadikat. A kapcsoló retesze az kérdéses, hogy hogyan van megoldva, mert az éppen nem látszik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |