Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   210 / 338
(#) shark hozzászólása Feb 22, 2016 /
 
Sziasztok!

Tegnap fura problémám tapasztaltam a Toyota Yarisommal, mégpedig, ha a hátsó ablakmosó szivattyút akarom csak működtetni (WASHER1 állás), elindul az első ablaktörlő motor is legalacsonyabb fokozaton. WASHER2 állásban ugyanez a helyzet, viszont sima ON helyzetben nincs gond. Csak akkor csinálja, ha jár a motor, sima gyújtás ráadásra nem. A kapcsoló eredeti, gyári, 2 éve lett vásárolva, miután a réginek elkopott az alacsony fokozata. Mellékelem a gyári kapcsolási rajzot, mely tartalmazza a kapcsoló belső kapcsolását is.
Arra jutottam eddig, hogy lehetséges, hogy a W1 motor időszakosan, forgás közben zárlatos a az 1-es bemenetén a test felé, így kinyit a felső tranyó. Mit lenne még érdemes kimérni? Csak szombaton tudom megvizsgálni a dolgokat, addig nem vagyok otthon, és csak ötletelni tudok.
Köszönöm szépen a válaszotokat!

Üdv.:
shark
(#) (Felhasználó 51715) hozzászólása Feb 24, 2016 /
 
Sziasztok!

Van egy első generációs Renault Twingom, aminek a kormánykapcsolója romlott el, a reflektor nem marad bekapcsolt helyzetben, kapcsolás után rögtön visszaugrik. Lehet ezeket javítani, felújítani, vagy ne is próbálkozzak ilyesmivel és inkább vegyek egy bontottat?
Azért is fontos, mert mindennapos használatban van a kocsi, ha tehát a javítás során valami szétugrik és nem tudom újra összerakni, az probléma.

A választ előre is köszönöm.
(#) potyo válasza (Felhasználó 51715) hozzászólására (») Feb 24, 2016 /
 
Még újan sem tragikus az ára, vennék bontottat, ha van.
(#) Bakancsok hozzászólása Feb 25, 2016 /
 
Sziasztok!

Miért lehet az hogy ha az egyik gyújtótrafóról közvetlenül a motorra vezetem a szikrát, leáll az autó. (hengerenkénti gyujtórafó van)

Üdv:
János
(#) Petyaa válasza Bakancsok hozzászólására (») Feb 25, 2016 /
 
Gondolom az ECU hibát észlel, és megszakítja. De miért vezeted a blokkra a szikrát?
(#) Bakancsok válasza Petyaa hozzászólására (») Feb 25, 2016 /
 
A szikra erősségét kellett tesztelnem. Az a bibi hogy ujraindul tőle az ECU. Hogy lehet valamiféle védelmet beletenni?
(#) atis32 hozzászólása Feb 25, 2016 /
 
Sziasztok!Reggel mentem melóba lekapcsoltam a távolsági fényt azota nem világt.A relé kattan,de a müszerfalon a visszajelzö sem világit.Valakinek valami ötlet.Biztik jók.Lada 1500-ös
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2016
(#) rascal válasza atis32 hozzászólására (») Feb 25, 2016 /
 
Biztos nem a bizti? Nekem nem kiégni szokott, hanem úgy 3 évente a tompítotthoz tartozónak az egyik végén a kupakját elnyírja maga a foglalat és emiatt nem érintkezik rendesen. Amíg a bizti a helyén van, nem is lehet látni, hogy ez a baja. Azt nem írtad, hogy magát az izzókat ellenőrizted, vagy sem, így még ott is keresgélhetsz, vagy mérhetsz.
(#) VIM válasza Bakancsok hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Szia! Nem tudom milyen kocsiról van szó és hogy kié DE jobb lenne ha NEM csinálnál ilyen próbákat, mert előbb utóbb zsebbenyúlós lesz a dolog. Te magad is tapasztalod, hogy a motorvezérlő "okosabb" felépítésű és nem engedi tönkremenni a gyújtás egység ezen részét, mert zárlatnak veszi ezt a próbálgatást. Ha sokat van kitéve ennek a szélsőségnek az elektronika akkor tönkre fog menni, attól függően, hogy hová van integrálva a végfoka. Mérni kellene ha lehetséges a kábeleket és a trafót is ha van valami támpont az értékek tekintetében.
(#) VIM válasza atis32 hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Szia! Azt nem írtad, hogy kocka vagy kerek lámpás a típus. A kocka az tele van tűzősarus csatlakozóval és a relétábla környékén ki szokott melegedni a nagyobb fogyasztókhoz tartozó saruk egynémelyike. Ha a fénykürtre sem akar működni akkor kórmánykapcsoló gyanús a dolog. A kerek lámpásnál pedig a kórmánykapcsoló nem ehhez az áramerősséghez lett tervezve és hajlamos kimelegedni. Ha utólagosan lett relézve a világítás, akkor pedig a kapcsolószálban kell keresni a biztosítékot a motortérben. Még az jutott eszembe, hogy a biztosítékot NE szemrevételezéssel vizsgáld meg, mert megtévesztő! Azt mindig ellenőrizni kell műszeresen vagy valami szakadásvizsgálóval, mert meg lehet nyúlva az értéke.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
(#) zolika60 válasza Bakancsok hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Ha már ezt teszed, tedd úgy, hogy legyen a trafóban gyertya és azon nézd a szikrát.
(#) Bakancsok válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
A hiba onnan indult hogy menet közben valamiért hirtelen valami oknál fogva minden előjel nélkül leállt az autó hibakód nélkül. Az előbbi jelenségből gondolván indulnék ki, hogy esetleg a gyújtó trafónál áthúz valahol és ebből adódóan áll le. Cseréltem már gyújtótrafót de ennek a hibalehetőségét is ki szeretném zárni hogy ez miatt újrainduljon az ECU.
(#) VIM válasza Bakancsok hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Szia! Mondjál egy márkanevet és motorkódot, ha gondolod és akkor utánanézek mit lehetne megvizslatni.
(#) Bakancsok válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Renault Laguna F4R780

Ami még fura, hogy feszültség mérhető az ECU háza és a test között.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2016
(#) VIM válasza Bakancsok hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Van ilyen jellegű ismert meghibásodása ennek a típusnak. EZEN az oldalon is erről írnak és a lehetséges megoldásról. Valahogyan nedvesség kerül be a felületre és zárlatot idéz elő. Ezt valami szilikonos tömítőanyaggal vagy megfelelő hőálló zsírral ami szintén szilikon alapú, lehet kiküszöbölni. Ha a gyertyák tövénél látható jele van a rozsdásodásnak az már intő jel annak cseréjére.
(#) Bakancsok válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Próbáltam, de előző gyújtótrafó szériám nekem is ilyen volt de már ilyen: trafó
(#) atis32 válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Szia! Dupla kereklámpás.Holnap átnézek mindent.Köszi a válaszokat.
(#) VIM válasza atis32 hozzászólására (») Feb 26, 2016 /
 
Még nekünk is van egy ilyen dolgos kocsink. A kórmánykapcsolót le kellett cserélnem az irányjelző bakter miatt és az új már nem bírta azt az áramfelvételt, úgy hogy át kellett alakítanom relésre a tompítottat is. A reflektornak eredetileg is van reléje és a rajzokat ITT megtalálod. A bizti táblán balról jobbra a 3-4-5-6 az első világításé és ebből a 3-5 a reflektoré.
(#) atis32 válasza VIM hozzászólására (») Feb 27, 2016 /
 
Szia megódódótt a probléma.A bizti tábla mögött az egyik vezeték nem érintkezett.
(#) kissattila88 hozzászólása Feb 27, 2016 /
 
Opel Astra F fűtőventilátor ellenállást hogy tudom meg mérni hogy jó e?
(#) attika válasza kissattila88 hozzászólására (») Feb 27, 2016 /
 
Multiméterrel próbáld meg.
(#) shark válasza shark hozzászólására (») Feb 28, 2016 /
 
Kicseréltem a régi kapcsolóra az újat, azzal is ezt csinálja. Rámértem az ablakmosó motorra, járó motornál. Ha az első ablakmosót kapcsolom be (közvetlenül a földhöz érintettem a vezetékét, kihagyva a kapcsolót), a másik vezetéken alig esik a feszültség (~14 voltról 13,6-ra), ha a hátsót, akkor jelentősen (9,8 volt).
Kiszereltem a motort, kimértem kábelezés nélkül is. Az egyik kapcsolásban 1 ohm volt az ellenállása, a másikban 180. Viszont a motor mindkét esetben olyan 4 A környékén vett fel áramot. Kiszerelve nem ment a motor, akkor a feszültségek a következőképpen alakultak: első bekapcsolt, hátsó vezeték feszültsége: 12,8 -> 12,6, hátsó bekapcsolt, első vezeték feszültsége: 12,8 -> ~10
Gyanitom, hogy rossz a motor, valaki találkozott hasonlóval?
(#) siroilles hozzászólása Márc 7, 2016 /
 
Sziasztok!

A problémám az lenne, hogy adott egy műszeregységem: W=1125, és elég rossz állapotban van a hátulján lévő fólia már, mint az látszódik is a képeken. Ennek tudatában igyekeztem összeforrasztani az elszakadt részeket vezetékekkel.
Azonban, olyat tapasztalok, hogy ha összekapcsolom a pirossal bekarikázott a részt, akkor teker az önindító, de nem ad szikrát a trafó. Tehát mintha a negatív szál, mely adja a jelet a fordulatszámmérőnek elvinné a gyújtószikrát.
Amennyiben leforrasztom ezt az összekapcsolást, akkor rögtön beindul az autó, de viszont a fordulatszámmérőm csal, mégpedig olyan 6000-es fordulatnál mutat 1000-et.
Nem tudom, hogy a hátlapon található fólián levő ellenállások lehetnek-e hibásak, vagy maga a műszer.
Sokszor "átnéztem", az óra belsejében nem ér össze egy + és - vezeték sem.
Tudom ez elég alap dolog, de jelenleg ott tartok hogy szeretnék elmélyedni ebben a témában, hogy esetleg később én is más segítségére lehessek, miközben az én problémám is megoldódik.
Köszönöm előre is a türelmet és a segítséget!
(#) shark válasza shark hozzászólására (») Márc 7, 2016 /
 
Megjött az új motor, rámértem. Pont a másik állásban húzta le földre a másik, szabadon lógó ágat, a problémás állásban maradt a szabad ág a levegőben, 12 volton. Így tökéletesen működik az ablaktörlő.
(#) Chipmunk1960 válasza siroilles hozzászólására (») Márc 9, 2016 /
 
Szia, Ha a trafó - ágát folyamatos földre kötöd, akkor nem megy szikra, mert a megszakító/ jeladó, jelét leföldeled. Nem tudom milyen autóról van szó, de a lényegen nem változtat. Vn ott még egy 3lábú, ha jól látom ITT 9120, + még valami de erre nem találtam adatlapot. Elméletileg lehet köze hozzá. Kérdés, hogy milyen műszer van benne, 2 tekercses, vagy állandó mágneses? Ahogy a trafóról jönnek az impulzusok, átlagban növekszik a feszültség, az okozza a műszer kitérését. Jó lenne, ha legalább a műszer környékét lerajzolnád, mert így elég nagy káosz látszik csak.
(#) Ricsi89 válasza siroilles hozzászólására (») Márc 9, 2016 /
 
Nincs is bekötve a trafótól jövő kábel a műszeregységbe. Bal felső második láb a csatiban üres. Az jönne a trafótól. Egy zöld vezeték. Ha jól látom ez egy Opel műszere. Be kell húzni egy kábelt a trafótól(ott is zöld vezeték van azon a lábon) ide az üres helyre és jó lesz. Amit pedig te trafótól jövő negatívnak vélsz, az egy sima test lesz. A trafón nincs is állandó test.
(#) hg6dab válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
TCA700 - 10V-os stabilizátor IC. Annyit kell tudni róla, hogy a kimenet-bemenet lábkiosztása ellenkező a szokásos stab IC-k lábkiosztásával.
(#) vargaf válasza hg6dab hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
Szia!
A gépkocsik műszerfalában használatos. 10 V-os és 1 A a terhelhetősége, hűtve.
TCA700Y adatlap
Üdv.: Feri
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
(#) Chipmunk1960 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Szia, Nagyon régen szereltem már trafós autót, de emlékeim szerint az egyik felső érintkező a +, a másik a kondin keresztül sütögeti a földre a megszakító. A szekunder a ház a test, a közepe a nagyfeszkábel megy az elosztóba.
(#) Chipmunk1960 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 12, 2016 /
 
Az jó ötlet Ricsitől, hogy egy kábelt próbaképp direktbe kötsz a trafótól, a műszerre.
Következő: »»   210 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem