Fórum témák
» Több friss téma |
Segítséget előre is köszönöm ha volna egy rajza vezérlőről valakinek jól jönne most nehéz helyzetembe
Üdv ismét mindenkinek!
A két elektronikából az egyik látszólag életképes maradt, a másik pedig a rossz fetek eltávolítását követően már nem veri le a megszakítót. ma délután ismét próbálkoztam a kereket forgásra bírni, de csak ugrik egyet és ennyi. Az elektronikában lehet valamiféle túlterhelés védelem? Néha egy hirtelen indulást követően nem hajlandó semmit sem csinálni, csak ha a gyújtás kapcsolót le majd kis idő elteltével vissza kapcsolom. Az elektronikát hogyan tudnám letesztelni, hogy mind a 3 fázis meg e van rajta? Akár milyen variációba kötöm be a vezetékeket, az ugrástól és a rángástól eltekintve semmi sem történik.
Esetleg hibás a gázkar potméter, HALL jeladó (attól függ mi van benne)...
Próbáld ki külső potméterrel. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
Hogy az elektronikában mi van, azt csak a gyártó tudná neked elmondani...
Oszcilloszkóppal? Ha nincs talán látsz valamit, ha izzókat kötsz rá, esetleg ledeket a FET vezérlésre. A hall vezetékekkel is variálni kell, nem csak a motor kábelekkel. Vagy akár az is elképzelhető még, hogy hatfázisú a vezérlés, tehát ha az egyik elektronikát nem kötöd be, akkor se garantált, hogy menni fog. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016
A hall vezetékek elvileg rendben vannak ezeket már átnéztem és amit találtam hibát azt javítottam. Az előfordulhat hogy ellentétes sorrendben van bekötve a két jeladó sor? Mert mintha én úgy láttam volna, hogy ez így van...de a vezetékek színre így stimmelnek. a tápfeszültség és a gnd nem lehet közös a két csoportnak? mert jelenleg duplán van kivezetve az is. gondoltam rá, hogy teljesen újra kötöm az egészet némileg egyszerűsítve, mert jelenleg eléggé káosz van ott... különböző csomópontok vannak kialakítva amik újabb csomókba kapcsolódnak és külön-külön le vannak zsugorcsövezve... Valamelyik kötéspontban még ellenállás is van a vezetékek közé forrasztva.
Honda Sky motoromon nem ég az index, nem ragad be az index kapcsoló. A kapcsoló lehet a hibás vagy máshol lehet a baj?
Nem igazán van több ötletem az elmondottakon túl így látatlanban. Elvileg két szál vezetéken is mehetne a táp az érzékelőknek, amiket a kerékben párhuzamosítanak, így csak a jelvezetékeknek kell külön szál. Persze az is elképzelhető, hogy mind a két vezérlő a hozzá tartozó szenzorokat táplálja, így négy szál megy az érzékelőkhöz. De akár az is előfordulhat, hogy minden érzékelőnek külön van a feszültsége stabilizálva, így meg már egy vagon (pontosan 12) vezeték megy csak az érzékelő táplálására, plusz még a jelnek is a hat szál.
Aztán hogy fordítva van -e bekötve az egyik csoport, azt megint csak a gyártó tudná megmondani... Igazából azt sem értem, mi a fenének van kettéosztva a rendszer. A panelek tápfeszültsége párhuzamosítva van? (Egy olyan kósza gondolatom támadt, hogy a 48V -ból talán két 24V -os párhuzamos rendszer van kialakítva esetleg? Bár nem tudom mi értelme lenne.)
Párhuzamosan van megtáplálva a két áramkör az érzékelőkhöz pedig összesen 10db vezeték megy. Ugye duplán megy a tápfeszültség, duplán a gnd, és mind a hat érzékelő jelvezetéke. a gázkarhoz menő vezetékek a gyújtás kapcsoló vezetéke ezek mind közösítve vannak. Az oldalsztender kapcsolója viszont csak az egyik elektronikán van bekötva, a másik csatlakozója a dobozoláson belül volt. ezen felül van még 4db használaton kívüli kötéspont, CTR, SPL, SPD, és 14V jelölésekkel. Valamilyen úton módon ki kéne szürni, hogy az elektronikák működnek e megfelelően, hogy ne szivassam fölöslegesen magam. Lehet hogy már 6szor bekötöttem jól, csak szar volt az elektronika...
Üdv! Fiaimnak csináltam egy elektromos gokárdot! 12V 18Ah akkumulátorrol működik.A fiuk nem érzik még a gázadást,6 éves. Padlot nyom mindig. 4Db IRLB4030PBF van a elektronikába. Fojtón kilövik. Lehet hogy azért megy ki mindig mert amikor indul leesik a feszültség és valószínűleg a vezérlő feszültség is. Tegyek be külön aksit a vezérlésnek? Vagy mi lehet a baj? Vezérlés simán egy 100k trimer egyik vége elé 5k trimer a másik vége elé 10k trimer és párhuzamosan 1k trimer.Bevan kötve a + - közé és be van állítva FET nyitási feszültsége. Jól be állít ható. Meg egy 40A dióda van bekötve a motor végei közé.
Hello! És hogyan szabályozod a fordulatszámot? Csak egyszerűen a potmétert állítod a FET nyitási feszültségére? Semmi szabályzás? Mert ha igen,akkor az nem is fog menni!
Sziasztok, tudja valaki ez a fajta hátsókerék mennyit tud Km/h maximum. 24V-os kefe nélküli robogó kerék de sajnos a teljesítményéről nem találtam semmit.
Üdv.
A motor 240 wattos, max. sebessége 25...27 Km/h.
Ilyen motort hol lehet beszerezni barátságos áron,
Egyébként az hogy 24V vagy 36V fel van tüntetve a motoron? Mert még nincs nálam és nem tudom.
Ehhez kelleni fog szabályzó és gázkar, erre van ötleted?
Én egy ismerőstől vettem.
Legegyszerűbb az ismerőssel beszélni a motorral kapcsolatban, miből szedte ki, netalán a vezérlője és a gázkarja is megvan, ez csak feltételezés.
Ilyen ismerősre hol lehet szert tenni? )
Sajnos ő sem tud róla semmit, így került hosszá minden nélkül a két kerék. Gondolom ha 36V-os akkor nem gond ha 24-el próbálom csak fordítva ezzel nincs is gond csak tudnom kéne milyen szabályzót vegyek.
Üdvözlet mindenkinek ismételten! Még mindig ugyanazzal a robogóval szenvedek. Elméletileg az elektronika most már jó. Elkezdtem újra vezetékezni a motort, és elég vacak állapotban vannak már a hall elemek, illetve több ről le is tört a lába. A kérdés az lenne, hogy milyet javasoltok, mert én nem találtam ilyet. Mellékelt képen látható a típus.
Képek!
Köszönöm a tippeket! Megrendelve az alkatrész... Azt mi okozhatja, hogy ha nem találok a tekercseknél testelési pontot, ám mégis vezetnek a teketcsek a testre? Nem látok olyan mértékű fizikai sérülést ami arra engedne következtetni, hogy tekercszárlat lenne.
Két dolog okozhatja, az egyik, hogy valamelyik FET még zárlatos. Másik pedig, nincs eléggé leszigetelve a hűtőbordától a FET, vagyis a szigetelő alátét szakadt vagy a szigetelő gyűrű hiánya. Úgy a legegyszerűbb leellenőrizni, hogy szakadásvizsgáló egyik ágát a pozitívra, másik ágát a motor tekercseire menő vezetékeknél ellenőrizni. Ugyan ezt a negatívval, ha nem jelez a szakadásvizsgáló akkor jó.
Nincs rákötve az elektronika... Tehát nem a fetekről van szó. A tekercsek kivezetései és a csévetest között jelez a szakadásvizsgáló, azaz valahol testel. Arra gondoltam, hogy kibontom a közösítést a tekercsek túlsó végén, és egyrészt így tudom azonosítani talán az egyes tekercseket, másrészt ki tudom szűrni, ha valamelyik zárlatos lenne.
Ha olyan helyen testzárlatos a tekercs, ahol nem férsz hozzá, az bizony szo...s.
Azzal nem tudsz mit gezdeni, újra kell tekercselni.
Na kérem! Szét bontottam a közösítő pontokat és az a helyzet, hogy a 6-ból 3 tekercs test zárlatos. azt hiszem lehet tekercseltetni...
Üdv mindenkinek , Józsi vagyok .
Nagyon lassú az EL-GO rokkant kocsink , van e lehetőség a gyorsításra ,ebben kérem az ötleteiteket .
Üvözlet! Sajnos nem sikerül előrre haladnom a dologgal. Nem tud valaki egy tekercselőt, aki meg birkózna a feladattal? A környékbeli tekercselő műhelyben azt mondták, hogy ők egyenáramú motorokkal nem nagyon foglalkoznak, aki csinálta náluk ezeket, sajnos lerobbant. Ekkora nagy kihívás megtekercselni egy ilyen motort? Nem akarom elhinni ezt... Komolyan elgondolkodtam rajta, hogy veszek huzalt és nekiállok én magam. Nem akarom szapulni ezzel a szakmát, mert minden tiszteletem azoké akik ezzel foglalkoznak, de azért na.... Hihetetlen hogy ekkora kihívás legyen egy ilyen motor megtekercselése.
Kicsit jobban szétbontottam az egyik tekercs két végét, mert több huzalból áll egy tekercs, hogy hátha csak 1-2 huzal zárlatos, és azok nélkül még esetleg működhetne a motor. A végeredmény en meglepődtem én is. Nem hogy az összes huzal zárlatos, kettő el van szakadva! ( van kb 10-12 párhuzamos huzal egy tekercsben) Ugyanis az egyik végén a tekercsnek az összes huzal vezet a csévetest felé, a másik végéről mérve kettő nem. Mennyire kellett megnyomni, vagy terhelni azt a tekercset, hogy ez így kialakuljon?
Szia!
Igen, van lehetőség valamelyest gyorsításra, szoftveresen. Be kell vinni valamelyik szervizbe, és ott beállítják neked a max. sebességet. Tudnod kell, hogy ezek max. 8Km/h sebességgel tudnak csak közlekedni. PL: 1044 Budapest, Reviczky u. 38. 06-1/783-38-69 06-20-950-47-35 06-30-465-71-39
Sziasztok.
Vettem egy ilyen pm 438 as voltmérőt. Szeretném a robogómba beépíteni és arra szeretném használni, hogy mutassa az akkumulátor töltöttségi szintjét. Szeretnék segítséget kérni hogy hogyan kössem be. |
Bejelentkezés
Hirdetés |